» רשימות קריאה בהם מופיעים ספריו (255):
ספרים שקראתי,
הספרים שמחכים לי בסלנותם כי רבה,
מתעניין ב...,
גיבורות נשיות יוצאות דופן,
נובלות וסיפורים קצרים מומלצים,
אהבתי פחות...,
ספרים שקראתי,
קראתי ,
צריכה לקרוא,
לקרוא,
להשיג ולקרוא,
2013,
100,
ספרים שאהבתי,
הספיקותי,
לקרוא ב2017,
ספרות יפה ,
תר,
2019 פואנטה℗,
ק ר א ת י,
רוצה לקרוא,
סיפורים קצרים,
רוצה לקרוא ,
הספרים שקראתי כבר...,
אירמה,
ספרים שקראתי ב',
ספרים שקראתי,
מעניין בארבעה במאה,
מתכננת לקרוא,
מחכים על המדף - מתורגמים,
ק - 2011,
ספרים שצריך לקרוא,
שאלתי מחברים או מהספריה וקראתי,
נקראו לאחרונה,
הבאים בתור,
ספרים לקרוא (קלאסיקה),
המדף שלי,
רוצה לקרוא אי פעם,
סיפורת,
רוסיה,
ספרים שקראתי,
קלאסיקה רוסית,
ספרים אהובים,
ספרי מופת,
קצרים - סיפורים קצרים, טורים, אנתולוגיות וסיפורי עמים למכירה,
רשימת ספרים שקראתי,
קְרִיאַת יַם סוּף,
ראשון חדש לגמרי שני כחדש,
פרוזה,
קצרים שמעניינים,
לבדוק חוזר ,
לפעם הבאה,
הספריה החדשה,
קראתי 5 כוכבים,
תומחר ,
ספרות מתורגמת ,
מומלצים ביותר,
מדף הספרים שלי,
קלאסיקה,
קראתי,
אולי לרכוש ,
מחזות,
To get,
ספרים שחייבים לקרוא,
מתכנן לקרוא ב5 שנים הקרובות,
Read it,
On The Shelf,
מחזות,
ספרים להחלפה (תמורת ספר אחר),
לקרוא ומהר,
מחזות,
.,
רשימה,
חיי מדף,
ספרי החובה של ד"ר הנרי אונגר,
לקרוא לקרוא לקרוא,
חדש לגמרי,
קריטי לעולם,
ללל,
נו, רשימה,
רשימה,
לא הכל ורוד,
בגרות בספרות,
חייבת לקרוא,
אהבתי,
בא לי,
wish list,
ספרים שקראתי,
עיון למכירה,
שירה, פזמונים ומחזות למכירה,
מוצלח, משובח, הֵיאָח!,
ספרים לקרוא,
מחזות (יש גם ברשימת שירה),
TBR - מחזות, שירה וסיפורים קצרים,
תמיד זמין 45,
הרשימה האפורה,
יום יבוא,
ספרים שאני עתיד לקרוא,
Wishlist - רומאן,
יותר מדי ספרים שאני רוצה לקרוא,
ספרים שאני רוצה לקרוא,
ליד המיטה,
לקרוא,
רשימת קריאה,
רוצה לקרוא,
יום אחד אקרא,
ספרים על קריאה,
ספרים שאני מתכנן לקרוא,
אמני הסיפור הקצר,
קלאסיקה,
קראתי ואהבתי,
רשימת המשאלות - קלאסיקה רוסית,
ספרות טובה,
קריאה - מבוגרות.ים,
חיים ומוות בספריה לעם - הספרים הטובים ביותר שיצאו בסדרת הספריה לעם של הוצאת עם עובד,
ספרות מתורגמת - מרוסית,
לקנות,
2017,
רשימה#,
על המדף בבית ,
ספרים שמכרתי,
קניה,
א,
בעמל רב יושגו,
מאותגרת , רשימת קריאה חדשה.,
רשימה,
צ'כוב- שנה ב',
בלאדי מרי,
רשימה,
רוצה להשיג,
רוצה לקרוא,
נערמים על המדף,
אורית,
יצירות שמוכר ספרים ימליץ עליהן רק למי שרכש את אמונו,
ספרי פרוזה ושירה שרוצה לקרוא,
ספרים מעניינים,
ספרות,
לקרוא,
ספרים,
קריאה דחופה,
ספרים שקוראים,
מדף חדש,
2020 פואנטה℗,
כתבתי עליהם בבלוג הקודם,
ספרים שקראתי,
ספרות -תרגום,
רוסיה ,
Long Story Short,
ק - 2016,
למכירה - רשימה כוללת של כל הספרים,
שווה קריאה /לקריאה עתידית,
צריכה להשיג,
מומלצים של סנטו,
מעןלים,
עוד ספר לרשימת ההמתנה שלי :-) ,
2020,
הספרייה הדיגיטלית,
קראתי :),
כרמל,
מצב רוחו של הלב,
קלאסי,
לקריאה עתידית,
מחפשת,
בתקווה,
ק - 2014,
קראתי 4 כוכבים,
ספרים ארכאיים - נושנים ונדירים,
מגרש הרוסים,
עוד יבוא היום,
כמהה לחזור ולקרוא בהם,
my wish list,
לקנות!,
קריאה - נוער,
הרשימה השחורה,
רחל - רשימת קריאה כללית,
רשימת קריאה,
ספרי לימוד,
ראשון כחדש שני טוב,
קראתי,
קראתי ב 2023,
ספרים שארצה לקרוא,
קריאה - נוער_המשך1,
פרוזה - ארבעה ספרים ב100 שקלים,
ספרות מקור רוסית וסלאבית או ספרות בנושא בריה"מ (למכירה),
ספריית תרמיל (למכירה),
קח מקל קח תרמיל,
הומור וסאטירה וקומיקס וקריקטורות ו...,
עם איורים ו/או תצלומים ו/או מפות ו/או תווים, תרשימים וטבלאות,
צריך לקרוא,
הבא בתור,
...,
רשימה ,
רוצה לקרוא,
על המדף,
סיפורים קצרים,
ספרות תרגום ,
רשימה,
רוצה לקרא,
קראתי ואהבתי,
הספריה שלי,
שומרת אמונים לרומן בהמשכים,
ספרים שקראנו (או לפחות ניסינו),
קראתי,
קריית אתא,
להחלפה,
ספריעד- ספרות וסופרים קלסיים,
מה שמחכה לי על המדף בבית,
ביוגרפיה ואוטוביוגרפיה למכירה,
רוצה לקרוא,
מ,
למצוא,
רק הזמן מפריד ביננו.,
הטובים ביותר שקראתי,
המומלצים שלי :),
קראתי,
לקרוא,
רשימת קריאה,
שיעורי סיפרות,
לבגרות,
רוצה לקרוא,
הסופר צ'כוב,
ממתין לקריאה,
Hard to Get,
פרוזה שלי,
להשיג ולקרוא,
כתבתי עליהם ביקורת.,
ספרים שאני רוצה לקרוא,
2016,
ויתרתי,
רוצה לקרוא,
ספרים בהם היחס לנשים מקומם אותי,
כריכות שאהבתי.,
שירה | מחזות | מחקרי ספרות | תרבות ואומנות,
(חיי)...הרוסים,
סיפורים קצרים,
מתכננת לקרוא,
מושאלים כעת,
רשימה,
חושב בספרדית (או בגרמנית, פרסית, איטלקית, אלבנית...) לא באנגלית,
מה הקטע עם המנורות ?,
הָיֹה הָיָה פָּנָס בּוֹדֵד,
רוצה לקרוא,
ספרים לשנת 2021,
גשם גשם בוא,
2021,
להשיג אצלנו בספרייה,
קראתי ב 2022,
עם עובד,
2023,
2022,
רוצה לקרוא,
עם עובד,
למה? כובע!,
FIFO & LIFO,
על הרדאר – 2025-2022,
עוד ...
|
1.
|
|
ארבעת מחזות - היסוד ביצירתו של צ'כוב.
צירוף מופלא של ליריזם והומור, שירת הברבור של דורות, שעולמם נתרוקן ממשמעותו.
מכאן - צבעי השלכת והשקיעה: ודאות הקץ ואשלית התקוה, התפרקות כל החוליות שקשרו בין עבר להווה, בין אדם לחברו:
דמויות של אין - חפץ, של אנשים מיותרים, ששעמומם הוא המתח היחיד של חייהם נטולי העלילות.
דוגמת - מופת של מחזאות פיוטית, שהטראגיקה האנושית ניתנת בה לא בחיטוט פסיכולוגיסטי, אלא במשיחת מכחול אצילי של אימפרסיוניזם והלך נפש.
יצירה בפני עצמה הוא התרגום, המשמר את סגולותיה האמנותיות של יצירת המופת הרוסית בעברית חיה, מדויקת וגמישה להפליא....
|
2.
|
|
ארבעה סיפורי מופת של הסופר הגדול, החושף את חולשות הטבע האנושי ואת מצוקתו הקיומית של האדם מתוך התבוננות מפוכחת, נטול אשליות ואפילו אכזרית מעט, אך רוויה הומור וחכמה. הכמיהה לאושר-שכמו נמצא בהישג יד ואף על פי כן הוא מוחמץ תמיד-עומדת במרכז ארבעה הסיפורים. אוסף סיפורים: פריחה שנתאחרה, שלוש שנים, ממלכת הנשים, מעשה משעמם.
אנטון פאבלוביץ' צ'כוב: 1860-1904 מספר ומחזאי רוסי. החל לכתוב מערכונים קומיים בעת לימודי הרפואה באוניבריסטת מוסקבה, ולאחר סיום לימודיו ב-1884 התפתח והיה לסופר רציני יותר. היה חולה שחפת, וב-1892 רכש אחוזה במליכובו. ב-1897 לאחר הרעה במצבו, עקר ליאלטה שבקרים. מחזהו הראשון 'השחף' 1896 לא זכה להצלחה עם העלאתו, אך ב-1898, משהועלה על ידי התיאטרון האמנותי המוסקבאי של סטאניסלבסקי, זכה להצלחה כבירה. מחזותיו החשובים ביותר שנכתבו עבור התיאטרון האמנותי הם 'הדוד ואניה', 'שלוש אחיות', ו'גן הדובדבנים'. "והיה ויופיע אקדח במערכה הראשונה-הרי שעד סוף ההצגה הוא חייב לירות!" ...
|
3.
|
|
סיפורים. התאהבותם האסורה של דמיטרי גורוב ואנה סרגייבנה בעת שהותם בעיירת המרפא יאלטה. דמיטרי משתגע מרוב אהבה לאנה ומוכן לעזוב את אשתו ובתו ולסכן את כל עולמו, העיקר שיתאפשר לו להיות עם מושא אהבתו. גם אנה נסחפת אחריו באהבה ההרסנית הזאת, אך לא ברור לנו האם באמת יממשו את אהבתם חרף כל המוסכמות. סיפורו של צ'כוב מינימליסטי ומתאר בעדינות ובתשומת-לב לפרטים את כוחה של האהבה. (יותם שוויימר).
אחד הסיפורים הקצרים הטובים ביותר בכל הזמנים. למעלה מ-100 שנים אחרי שנכתב, "הגברת עם הכלבלב" נשאר רלוונטי, רענן וצורב כשהיה בעת כתיבתו. (בועז כהן)....
|
4.
|
|
אסופה בכריכה רכה של סיפורי צ’כוב הכוללת גם מבוא על חיי הסופר.
באסופה: כינורו של רוטשילד, לישון, הגברת עם הכלבלב, אוכלי לחם חסד, מעשה אשר לא יעשה, מועקה, המורה לספרות....
|
5.
|
|
מבחר מן הפנינים היותר נדירות ביצירתו של צ'כוב. חלק מן הסיפורים רואה אור בתרגום עברי לראשונה וכולם יש בהם כדי לחשוף פן פחות ידוע של הסופר: את הציניות המרה, ואפילו הרשעות, החבויות מאחורי חיוכו החביב של צ'כוב אוהב - האדם....
|
6.
|
|
אחד מסיפורי המופת של הפרוזאיקון הדגול, החושף את חולשות הטבע האנושי ואת מצוקתו הקיומית של האדם מתוך התבוננות מפוכחת, נטולת אשליות אך רוויה הומור וחוכמה. הפרופסור, יועץ הסתרים, ניקולאי סטפאניץ' כותב את וידויו בהיותו בן שישים ושתיים, ומצייר את דיוקן עצמו בפיכחון אירוני נדיר....
|
7.
|
|
אנדריי ואסיליץ´ קוברין, המגיסטר רואה החזיונות, הוא הראשון מבין שורת דמויות חמקמקות, המאכלסות את הקובץ שלפניכם. רופא ענוותן שנבגד על ידי אשתו חובבת הבוהמה, סטודנט למשפטים שמתחלחל לנוכח ההמוניות של רובע הזונות במוסקבה, מהפכן שמתחזה לשרת בביתו של פקיד פטרבורגי ונכבש בקסמי המאהבת של אדוניו ועוד.
כל אלה חוברים כאן יחדיו בתרגום חדש לכמה מפסגות יצירתו של הפרוזאיקון הגדול....
|
13.
|
|
יגורושקה הקטן נשלח מבית אמו, בחברת דודו, כומר וזרים שונים ומשונים, אל מעבר לערבה, כדי ללמוד בגימנסיה. מה יהיו חייו של יגורושקה? לאן שטה ספינתו? ומה קרה לערבה הענקית, עולם בראשית העצום והכביר הזה? סיפורו זה של צ'כוב, למרות צמצומו וצניעותו, מקפל בתוכו שאלות כה רבות עד שהוא הופך למעין מטאפורה הן לתהליך הגילוי העצמי של כל אדם, והן להתמודדותו עם עולמו, העולם הפרטי והאנושי שלתוכו הוא מושלך בעל כורחו.
"ערבה" הוא במידה רבה סיפור אוטוביוגרפי, סיפורו הארוך הראשון של אנטון צ'כוב (1904-1860), הידוע כיום בעיקר בשל מחזותיו, והוא היווה מפנה חשוב בקריירה שלו: מעבר מכתיבת סאטירות וקומדיות לכתיבה רצינית. לספר נוספו אחרית-דבר והערות מאת פרופ' דימיטרי סגל מן האוניברסיטה העברית בירושלים....
|
15.
|
|
בעיירה שכוחת-אל בקווקז מתייצבים שניים לעימות גורלי: לייבסקי, איש-שיחה עצל וחביב, המתגעגע לסנקט פטרבורג ורואה לנגד עיניו אידיאלים שאינו מסוגל לממש- "צאצא נרפה של משטר הצמיתות", כפי שהוא נוהג לכנות את עצמו: ומולו, הזואולוג פון קורן, בעל עצבי פלדה, המשוכנע בצדקת הדרוויניזם החברתי ומבקש להחיל תורה זו על כל סובביו. ספק מתוך הכרח פנימי ספק מתוך שעמום החיים בפרובינציה, נסחפים היריבים לדו-קרב רעיוני וממשי....
|
19.
|
|
הסיפורים בקובץ הזה הם מבחר מסיפוריו המוקדמים של צ'כוב שנכתבו לעיתונות היומית בשנים 1880 - 1888. הגיבורים והעלילות הנרקמות סביבם משקפים את החיים של האדם הרוסי בכל רובדי החברה וגווניה. בין הסיפורים השונים המרכיבים את הספר נמתח מעין קו דמיוני - בין הגעגועים למציאות הזויה, שהלב כמה להשיגה, ובין המציאות הריאלית הקשה. הדמויות המוצגות באמפתיה רבה, אינן מצליחות לחרוג מהוויית החיים שלהן, ולהגיע למימוש עצמי ויחסים ראויים עם עצמן והסביבה. הדקות שצ'כוב טווה בה את סיפוריו הופכת את הקריאה בהם לחוויה מענגת. בסיפורים, שהם יצירת מופת בזעיר אנפין, נעות הדמויות מסביב לציר ההשפלה על גווניה השונים ומוצאות מנוס ממנה באמצעות שתייה אובססיבית. לספר נוספו הערות ואחרית דבר מאת עורך הסדרה 'מן הקלאסיקה הרוסית', פרופ' דימיטרי סגל מן האוניברסיטה העברית....
|
21.
|
|
קובץ זה מאגד לראשונה בעברית את מחזותיו הקצרים של גדול המחזאים הרוסים, אנטון צ’כוב. "המהתלות", כפי שנקראו על ידי מחברן, נכתבו בשנות ה-80 של המאה ה-,19 ופורסמו בכתבי עת תחת שמות-עט מגוונים, כגון צ’כונטה, איש ללא טחול, משורר פרוזאי, אחיו של אחי, ורופא בלי פציינטים. תוך זמן קצר גילו הקוראים את זהות המחבר, ו"המהתלות" הועלו על במות התיאטרון וזכו לאהבת הקהל. הדב, חג היובל, החתונה, על נזקי הטבק, שירת הברבור ואחרים שימשו כמראה לחברה הרוסית ונציגיה השתתפו בה, מרירים ומגוחכים, חטטנים וקטנוניים, רגשנים ונסערים....
|
26.
|
|
בעיירה שכוחת-אל בקווקז מתייצבים שניים לעימות גורלי: לָייֶבְסְקִי, איש-שיחה עצל וחביב, המתגעגע לסנקט פטרבורג ורואה לנגד עיניו אידיאלים שאינו מסוגל לממש – "צאצא נרפה של משטר הצמיתות", כפי שהוא נוהג לכנות את עצמו; ומולו, הזואולוג פוֹן קוֹרֶן, בעל עצבי פלדה, המשוכנע בצדקת הדרוויניזם החברתי ומבקש להחיל תורה זו על כל סובביו. ספק מתוך הכרח פנימי, ספק מתוך שעמום החיים בפרובינציה, נספחים היריבים לדו-קרב רעיוני וממשי.הנובלה "דו-קרב" היא מהכתבים החותמים את הפרק המוקדם ביצירתו של אנטון צ'כוב. באוסף הנוכחי מוצעים מלבדה עוד עשרה סיפורים מאותה תקופה, הפורשים את הנוף האנושי ברוסיה של סוף המאה ה-19: אצילים שירדו מנכסיהם, איכרים מפוכחים, תמהונים המתגלגלים בדרכים, פקידים יושבי בית. איש לא חומק ממבטו הצלול, האכזרי לעתים, של המחבר, איש לא יוצא נקי מחולשות אנוש.האוסף דו-קרב וסיפורים אחרים מצטרף ל"מדף צ'כוב" בהוצאת כרמל, בתרגום דינה מרקון. אחרית הדבר, מאת פרופ' הלנה טולסטוי מהאוניברסיטה העברית בירושלים, מצביעה על מאפייני הכתיבה הצ'כובית המוקדמת ועל היחס המורכב של צ'כוב לאידיאליזם מכל סוג....
|
29.
|
|
חולין - סיפורים והומורסקות מאת צ`כוב, תרגום מרוסית - אריה אהרוני. סיפורים קצרים, גבישיים, מלוטשי-מילים אלה, שהם חדירה אומנותית מושחזת לנבכי נפשו של אדם, לחולשותיו, לכניעתו ליצריו, לשיפוטו הערכי המסולף, להסתבכותו בסבך זוטות הקיום השרירותי, האכזרי, נטול-הפשר - בין אם הם טרגיים, אירוניים, סרקסטיים, עצובים או שופעי הומור - על כולם כאחד, גם על הקשים והאכזריים שבהם, כמו נסוכה איזו נימה של "פיוס" של מין "זה מה יש". בקובץ שלפנינו מתאפיינת השקפה צ`כובית וידברו הסיפורים בעד עצמם, סיפוריו של אמן ענק זה, שהשפעתו על ספרות המערב במאה העשרים היתה גדולה לאין שיעור....
|
33.
|
|
מהדורה מחודשת לתרגום המופתי של נילי מירסקי (עם עובד, 1981) לארבעה סיפורים של אנטון צ'כוב: 'פריחה שנתאחרה', 'שלוש שנים', 'ממלכת נשים', ו'מעשה משעמם'.
בסגנון מעודן ועתיר ניואנסים אירוניים ובהתבוננות מפוכחת ואפילו אכזרית מעט חושף הפרוזאיקן הרוסי הדגול את חולשות טבע האדם ואת מצוקתו הקיומית.
הכמיהה לאושר, שכמו נמצא בהישג יד ואף על פי כן הוא מוחמץ תמיד, היא לב ליבם של הסיפורים הללו....
|
48.
|
|
הגדיש את הסאה, ונקה, לבן המצח...
|
56.
|
|
גן הדובדבנים, הוא מחזהו האחרון של המחזאי הרוסי אנטון צ'כוב.
המחזה עוסק באישה רוסייה ממעמד האצולה ובני משפחתה, עם שובם לאחוזה המשפחתית
(שכוללת גן דובדבנים גדול ובעל שם), ממש לפני שהוא מוצע למכירה פומבית,
בשל אי-תשלום המשכנתא.
המשפחה מקבלת הצעות שונות להציל את האחוזה, אולם בסופו של דבר אינה נוקטת באף צעד
כדי להצילה ממכירה. כך, האחוזה נמכרת בסופו של המחזה לבנו של צמית לשעבר והמשפחה
עוזבת את האחוזה לקול כריתת גן הדובדבנים.
גן הדובדבנים סובב סביב נושאים של עקרות תרבותית – הן חוסר הצלחתה של האריסטוקרטיה לשמור
על מעמדה והן חוסר הצלחתה של הבורגנות למצוא משמעות בחומרנות שנהפכה למנת חלקה בתקופה
שעליה מסופר במחזה. בכך, המחזה משקף את יחסי הכוחות הסוציו-אקונומיים שפעלו ברוסיה במפנה
המאה העשרים, בכללם עלייתו של המעמד הבינוני לאחר ביטול הצמיתות באמצע המאה ה-19 ושקיעתה
של האריסטוקרטיה. אך לא רק את יחסי הכוחות ברוסיה עצמה הוא משקף, אלא את יחסי הכוחות שפעלו
ברחבי העולם באותה עת.
מרוסית - נילי מירסקי.
אחרית-דבר - הרי גולומב....
|
67.
|
|
"צריך לשקף את החיים לא כמו שהם באמת, ולא כמו שהם אמורים להיות, אלא כמו שהם מופיעים בחלום."
– אנטון צ'כוב, השחף
השחף [1895] הוא הראשון ברביעיית המחזות שהפכו את אנטון צ'כוב לקלסיקון בעודו בחייו. זהו אחד המחזות המודרניים המעמיקים והאהובים ביותר, ועל הבימה הישראלית הוא שב ועולה בקביעות זה שנים ארוכות.
צ'כוב עלה אצלנו לכותרות פעמיים בשנים האחרונות: לראשונה, כאשר שרת התרבות לשעבר הצהירה שלא קראה מימיה את יצירותיו, ולאחר מכן – עם הישמע הקריאה הנואשת "אני נינה!" בסדרת הטלוויזיה "חזרות", שהעניקה מקום של כבוד למחזה השחף.
תרגומו החדש של רועי חן, דרמטורג הבית של תיאטרון גשר, הוא תרגום טבעי וקולח, המיטיב למצוא את האיזון בין עברית עשירה ומדויקת לבין לשון דיבור טבעית המתאימה לבמה.
השחף הוא הספר הראשון בסדרת ה־21 מבית הו!, בעריכת דורי מנור...
|
79.
|
|
יונה פוטאפוב, חי בעיר הגדולה ומתפרנס בתור עגלון.
לאחר שבנו מת, יונה משוטט ברחבי העיר בתקווה למצוא אדם שיקשיב לסיפור על מות בנו ויקל על יגונו. יונה עובר דרך סדרת מפגשים עם אנשים שונים בעיר, הוא מנסה לשפוך את ליבו בפניהם, אך רובם מרוכזים בעצמם ואינם קשובים לצרתו.
"יגון" הוא סיפורו הקצר הנודע ביותר של הסופר הרוסי אנטון צ'כוב, שנכתב בסוף המאה ה-19. הסיפור הפך לאחד הטקסטים הקלאסיים והמשפיעים ביותר בספרות הרוסית והעולמית. הטקסט העמוק ממשיך להשפיע על יוצרים ומבקרים בזכות הייצוג המדויק של המצוקה האנושית והתובנות העמוקות שהוא מעלה על אודות הקיום האנושי.
התרגום הראשון של הסיפור לעברית נעשה על ידי דבורה בראון בראשית המאה הקודמת. תרגום זה תרם רבות להפצת יצירתו של צ'כוב בישראל ולהכרת הקהל הישראלי עם הספרות הרוסית המודרנית.
התרגום החדש והמעודכן, של תרצה אברמסון, מציע פרשנות מעמיקה ורעננה של הטקסט המקורי....
|
81.
|
|
הסיפורים בקובץ הזה הם מבחר מסיפוריו המוקדמים של צ'כוב שנכתבו לעיתונות היומית בשנים 1888-1880. הגיבורים והעלילות הנרקמות סביבם משקפים את חייו של האדם הרוסי בכל רובדי החברה וגווניה.
בין הסיפורים השונים המרכיבים את הספר נמתח מעין קו דמיוני – בין חלום על מציאוּת שהלב כָּמֵהַּ לה ובין הקרקע הקשה של המציאות הריאלית. הדמויות, המתוארות באמפתיה רבה, אינן מצליחות לחרוג מהוויית חייהן ולהגיע למימוש עצמי וליחסים ראויים עם עצמן ועם סביבתן. הדקות שבה טווה צ'כוב את סיפוריו הופכת את קריאת הסיפורים לחוויה מענגת. בסיפורים, שהם יצירות מופת בזעיר אנפין, נעות הדמויות מסביב לציר ההשפלה, על גווניה השונים, ומוצאות מנוס ממנה בשתייה אובססיבית.
לספר נוספו הערות ואחרית דבר מאת עורך הספר, פרופ' דימיטרי סגל מן האוניברסיטה העברית....
|
82.
|
|
יגורושקה הקטן נשלח מבית אימו, בחברת דודו, כומר וזרים שונים ומשונים, אל מעבר לערבה, כדי ללמוד בגימנסיה. סיפור תמציתי זה מקפל בתוכו שאלות כה רבות עד שהוא הופך למעין מטאפורה, הן לתהליך הגילוי העצמי של כל אדם, הן להתמודדותו עם עולמו. ערבה הוא גם במידה רבה סיפור אוטוביוגרפי, סיפורו הארוך הראשון של אנטון צ'כוב, אשר הפכו לסופר הגדול והאהוב מזמנו ועד ימינו, בקרב קהל קוראים חובק עולם....
|
83.
|
|
המילה 'גזלייטינג' כבשה את הלקסיקון שלנו אי שם בשנת 2022, אך את מחשבותיו של צ'כוב, התופעה העסיקה עוד במאה הקודמת. סיפור קצר על אהבה ראשונה, בדיחה, מהתלה.
#גזלייטינג#אהבת נעורים#ספרות רוסית#קלאסיקה...
|
|