» רשימות קריאה בהם מופיעים ספריו (150):
רשימת קריאה של חמדת,
ספרות ילדים,
ילדים,
מודבק, דפים מודבקים, דף קרוע,
סיפורת - מקור,
נו, רשימה,
קצרים - סיפורים קצרים, טורים, אנתולוגיות וסיפורי עמים למכירה,
פרוזה - ארבעה ספרים ב100 שקלים,
סימונים / מרקר / קישקושים,
קריאה למבוגרים.ות,
עברי קרא עברית,
ספרות מקור,
רשימה,
עוד אקרא,
קריאה - מבוגרות.ים,
כל ספר שקראתי בחיים למיטב זכרוני,
חיי מדף,
הספרייה שלי,
בתקווה,
פרוזה מקור למכירה,
ספרים של סופרים: 60 הספרים העבריים האהובים ביותר על סופרי ישראל על פי סקר מאקו 2014,
60 הספרים שהסופרים הכי אוהבים,
תוצרת הארץ,
הותשתי אז נטשתי,
דברים שאראה בקריאה שנייה לא ראיתי מכאן,
תומחר ,
ספרים שארצה לקרוא,
רוצה להגיע אליהם ,
אופיר,
רשימת קריאה כללית,
לקריאה עתידית,
רשימה,
מתכוון לקרוא,
ספרים שרוצה לקרוא,
יש לי, אבל צריך את הזמן,
ספרים שרוצה לקרוא,
רשימה,
ספרים שאני רוצה לקרוא,
אני אקרא מתישהו,
לקרוא,
מעניין בארבעה במאה,
So Many Books, So Little Time,
מתכננת לקרוא,
ספרים שצריך לקרוא,
לקניה בעתיד,
המובחרים שלי,
books to buy,
לקרוא,
רשימת משאלות,
לקרוא בקרוב,
על הכוונת,
הספרים הטובים ביותר בעברית על פי סקר מעריב 2007,
לקרוא,
לקריאה,
רשימת קריאה,
רוצה לקרוא,
אביחי ,
ספרים שאני מתכנן לקרוא,
WishList,
צריכה לקרוא,
ספרות מקור למכירה,
לקנות בעתיד,
רוצה לקרוא... ספרות ישראלית,
סיפורת למכירה,
פרוזה קאנונית - ישראלי,
10 ספרים מומלצים הארץ,
אין סוף ספרים,
קְרִיאַת יַם סוּף,
חסר כרך ,
ספרות עברית ועולמית,
ספרים מיוחדים להשגה,
להשיג- חשוב,
הערימה ליד המיטה,
בעמל רב יושגו,
להשיג עכשיו,
רשימה,
לקרוא,
הרשימה שלי,
צ,
חינוך,
לרכישה 3,
אֲסוּפּוֹת וכתבים וכל כתבי ...,
נוער,
עם איורים ו/או תצלומים ו/או מפות ו/או תווים, תרשימים וטבלאות,
צריכה לקרוא,
ספרים שאני רוצה לקנות,
מדף ההיסטוריה שלי,
רוצה לקרוא שוב,
ספרים שממש מוזר שלא קראת (תתבייש/י וכו'...),
ספרות עברית מעולה,
פרוזה,
בגרות בספרות,
ספרי מלחמה,
ספרים שקראתי,
שווה להשיג,
על יד המיטה,
ספרים שקראתי,
ספרים על המדף מחכים לקריאה,
ישראל,
הספרייה העברית בברלין,
קראתי,
רוצה לקרוא אי פעם,
לקרוא שוב,
כפולים,
196 הספרים שכל בן תרבות חייב לקרוא,
ממתינים בסבלנות 2,
כחדש וטוב,
משעממים,
O/D,
הספרים שקראתי בילדות ובהתבגרות,
נמסר לסיפור חוזר,
ספרות מקור למכירה,
הנחת כמות - עשרה במאה,
קצרים שמעניינים,
הערות ביבליוגרפיות חשובות,
שירה, מחזות, כתיבה, ביקורת ספרות, מוסיקה ומוסיקאים למכירה,
רשימת הקריאה של ראובן פלד,
ארס פואטיקה,
ספרות - עיון ומחקר,
ביבליותירפיה,
לרכוש,
ספרות תיאוריה וביקורת,
מיועדים לקריאה בקרוב,
ספרי ילדים שאני מחפשת,
לקרוא,
סיפורים קצרים - למכירה,
ספרים ישנים מאוד,
A20,
MEGA SALE ספרים במבצע 3 ב50שח ומשלוח חינם,
מדעי החברה - חינוך,
הדרכה ועיון - למבוגרים,
נוער,
קריאה - נוער,
קח מקל קח תרמיל,
פעמיים,
ספרות נוער,
היסטוריה,
נגב,
רשימה,
פרוזה,
ספרים שמחכים על המדף,
צריך לקרוא,
My teenage books,
ספרים שנועה תקרא,
2024,
ראשונה,
דו,
רומנים של כותבים ישראלים ועבריים (למכירה),
ספריעד- ספרות וסופרים קלסיים,
ספריעד- ספרי קריאה (אהבה, מתח ועוד),
עוד ...
|
1.
|
|
"מבחינת תפיסת המרחב - ס. יזהר הוא מגדולי הסופרים בכל הדורות" פרופ` גרשון שקד
"יצירת יזהר היא ההישג הוודאי והמעניין ביותר בספרות הנכתבת על ידי בני הארץ... עלייתו הראשונה של הקורא מן המרחב המהמם של 'ימי צקלג' עומדת כולה בסימן השתאות ליחוד ולעצמת הנדירות של מעשה סיפור זה..." פרופ` דן מירון
"ס. יזהר הוא הסופר הישראלי החשוב ביותר בספרות הישראלית" עמוס עוז
"יצירה גדולה... הספר החשוב ביותר בספרות שלאחר קום המדינה" א.ב יהושע...
|
2.
|
|
בתוך העולם הגדול, עם שני הקטבים, עם קו המשווה, עם חמש היבשות הגדולות, שאינן עושות כידוע אלא רק כרבע מתפוסת קליפת הכדור, והשאר נשאר תמיד מכוסה מים - וגם בתוך פתותי רגבי השדה הקרוב, בנקודה מבוטלת בין הגבעות האלה, פה בקצה חלקת השדה, בצילו של גזע החרוב העתיק, אחד מבודדים שנשתיירו כדוריים אף - כי זלעופי אבק, וכל השאר הם חרובים שאך זה ניטעו, ושרק היה זה נאחזו בזהירות בקרקע הרגבובית, ושעדיין שמורה סביבם תבנית הגומה שהשקו בה פעם את הרך הניטע, ואולי פעמיים, ויותר מזה אין די מים, מלבד שצריך לסחוב אותם מתחתית הגבעה, מאותה באר עמוקה בלי סוף ובחבל ובדלי, ושלמרות כל עומקה האפל הזה והחורש סתרים, העלוקות לא התעצלו לשרוץ בה ולהשריץ, נאלחות ומגעילות כפי שהן, עד שאי אפשר לשתות אלא אם מקדימים ומסננים את המים בפיסת בד, שמשתיירים עליה תמיד מיני סחבות כלשהן של ירוקת תהומות רירית, במין אפיסת כוח גמורה, או אולי כדג שהוקא ליבשה, בחלקה זו שאין בה יותר מכמה דונמים, על הגבול שבין הנחרש והולך ובין הנוקשה מעולמי עולמים - ישב לו בשקט, בינתיים, תינוק זה, שאביו הפקידו להיות שם עוד קצת עד שהוא גומר ומסיים את חרישת הניר או שניים האחרונים... מקדמות הוא יצירת הפרוזה הראשונה שמפרסם ס. יזהר - הנחשב לסופר העברי הגדול בדורנו - מאז 1963....
|
3.
|
|
סיפור אהבה מקסים על תפוז ותפוזה, שאהבה ניצתת בלבם על ענף עץ בפרדס. מה צפוי להם במסע הגדול אל הלא ידוע והאם יצליחו להישאר ביחד?
תפו ופוזה הוא פרי יצירה משותפת של הסופר הידוע ס. יזהר ורעייותו, הציירת נעמי סמילנסקי....
|
6.
|
|
שלושה סיפורים האחד הוא כחול ירוק השני הוא אפור סוער ומלוח מאוד והשלישי הוא ים ואובך אינסופי עם נער ונערה....
|
8.
|
|
זאת לא היסטוריה, אלא פירורי היזכרות של לא לוחם, במסע משני עברי התעלה החסומה באמצע רעידת האדמה הגדולה ששינתה את העולם, בין שני צבאות גדולים מאד ומתחת למוות גדול מדי, בתוך פקיחת העיניים, אם כל זה באמת היה מוכרח ואיך דרך כל האבדון הנורא ההוא גם הלכו כל הזמן לקראת גילוי אליהו....
|
9.
|
|
הפולמוס על החינוך לערכים כן או לא וכיצד - ניטש לאחרונה בציבור. דעת-יחיד בסוגיה רגישה זו נפרשת כאן בחוברת זו, בנסיון לבדוק מה כאן ממש, מה מיתוס, ומה אשליה? ומכאן, מה מותר לצפות מן החינוך - גם כשיקשה להיעקר ממושגם מקודשים....
|
10.
|
|
חרבת חזעה, הנובלה שהפכה לקלאסיקה מיד עם פרסומה (1949) מגוללת את סיפורו של הכפר הערבי הדמיוני חִרְבֶּת חִזְעָה, ואת סיפורם של תושביו שגורשו מביתם במהלך מלחמת העצמאות. הסיפור נכתב עוד לפני סיומה הרשמי של המלחמה, ולמעשה היה יצירת הספרות הראשונה שהתמודדה עם אירועי 1948 ועם השאלות הקשות הנגזרות מהם – שאלות של מוסר, אחריות, גלות ופליטוּת. הסיפור אתגר את הציבור בישראל ועורר ויכוחים ותגובות מעורבות, ועם זאת רבים ראו בו הישג ספרותי רב-ערך. בכרך כלולות שלוש נובלות נוספות המעזות, דווקא בעת מלחמה, להטיל ספק בקיומו של אידיאל טוהר הנשק.
ס' יזהר, יליד רחובות (2006-1916) הוא מגדולי הסופרים בימי קום המדינה, איש חינוך ורוח וחבר כנסת. חתן פרס ישראל לשנת 1959 פרס א.מ.ת לשנת 2002. ספרו סיפור חרבת חזעה ראה אור לראשונה בשנת 1949.
סדרת עם הספר - פרוזה ישראלית מגישה לקוראים הישראלים את מיטב הספרים מן השורה הראשונה בישראל, עמודי התווך של הספרות העברית המודרנית שהבית הישראלי אינו שלם בלעדיהם.
מדור הפלמ"ח ועד שנות האלפיים: הסופרים והספרים בסדרה מייצגים קשת רחבה של תקופות, הלכי רוח ונקודות מבט, ומבטאים את עושרה ואת רבגוניותה של הספרות הנכתבת בישראל בפרט ושל החברה הישראלית בכלל. אלה הם הספרים שעיצבו ועודם מעצבים את ההוויה הישראלית, את השפה ורבדיה, את הזיכרון המשותף ואת התרבות העברית של ימינו. סדרת עם הספר - פרוזה ישראלית רואה אור לרגל 70 שנה לידיעות אחרונות....
|
12.
|
|
קובץ שבו ארבעה עשר "ספרורים" (סיפורים ופירורים - כלשון יזהר), שהם עירבוב של דמיון ומציאות - זכרונות מעורבים בבדיה. התקופה - שנות קום המדינה, האירועים - "צדדיים" מוזרים, asides, כתרגום שם הספר לאנגלית. "חצי סיפור חצי ממואר חצי אמת חצי בדיה - - - אבל החיוך נכון תמיד והעצוב כל הזמן".
...
|
13.
|
|
למה נכתבים סיפורים ושירים? איזה טוב יש בהם? היש להם שליחות? שליחותו של מי? ולשם מה הם נקראים? איזה מין תועלת יש לנו בקריאתם? מהי אותה הנאה שאנו נהנים בהם? ומי שאינו נהנה - היש איזו דרך ללמדו סוג זה של הנאה? ומה פירושו לקרוא? על שאלות אלו ועל רבות אחרות תוהה יזהר סמילנסקי כקורא, כסופר, ואף כמורה לספרות. ספר שהוא "קול - קורא לשחרור הסיפורים והשירים מידי כובשיהם: החברה, התרבות, והשליחויות...קול - קורא לשחרור השירים והסיפורים מהשתייכות לספרות ולשירה. שחרור פגישת אדם עם יצירת אדם." ספר פרובוקטיבי וסותר - מוסכמות. שנכתב מתוך נגיעה אישית ועל סמך התנסות אישית....
|
18.
|
|
סדר הסיפורים
ערימת הדשן
הנמלט
חבקוק
סיפור שלא התחיל...
|
21.
|
|
ספר צילומים מהווי חיי הילדים בקיבוץ. מעשה שהיה בילד ושמו ארנון ובים חולה....
|
22.
|
|
תום, נעורים וחלומות, וניחוח של פרי בשל שנלקח בגניבה, וטעם של גזוז אמיתי או של סיגריה ראשונה שריחה מופג בלעיסת עלי אקליפטוס מרירים, ופחד הדהרה על הסוס ועונג הרכיבה על החמור וביעותי ה"מאורעות" - כל אלה ועוד הרבה, חיים ועזים ויפים כמו בראשונה, בשישה סיפורים ישנים-מחודשים, פרי עטו של הסופר ס. יזהר, המיועדים לבני הנעורים, ולא רק להם....
|
25.
|
|
באורח מוזר למדי, האופן שבו מקפל ס. יזהר דגלים ומנפץ מוסכמות, יש בו כדי לנסוך בטחון ואמון. הכוח הבלתי נלאה לחזור ולשאול שאלות במקום שהכול בוטחים בתשובותיהם, והיכולת להפוך שאלות אלה לטיפול דואג ומסור בכל נושאי ביקורתו - יש בהם כדי להפוך ספקנות - להתענייניות מסייעת ויצירתית. כל מטפל הפעם ס. יזהר בחינוך, בדרכיו ובמהותו. ``...מה מתקבל? מתקבל שמי שאומר `חינוך` או אומר `לחנך` אומר שניים: אומר תקוות תכלת ואומר מציאות אפורה, ואומר עוד שהקשר בין השניים אין שום בטחון מראש מה תהיה צורתו למעשה ואם יתקיים בכלל. לא נעים להודות בכך בקול, אבל מה עושים עם העובדות?``...
|
26.
|
|
סיפורה של מחלקה צבאית, שנשלחת בשלהי מלחמת העצמאות, למבצע גירוש תושבי כפר ערבי ותגובתו המאוחרת של החייל-המספר, למראה שיירת המגורשים:
"נתברר לי פתאום משהו כברק. הכל בבת-אחת, כאילו נשמע אחרת, נכון יותר: -גלות. זוהי גלות. כך זה גלות. כך נראית גלות.... כלום אלה שיגורו בכפר הזה - לא יצעקו הקירות באוזניהם? כלום אותם המראות, זעקות שנזעקו ושלא נזעקו, התמימות המבוהלת של צאן המום, כניעתם של החלשים וגבורתם, הגבורה האחת של החלשים, חלשים-נאלמים - כלום לא ירחישו את האויר כאן צללים וקולות ומבטים?"
הוצאה מחודשת זו של סיפור חרבת חזעה, ספרו הקלאסי והאקטואלי גם יחד של ס. יזהר, שנדפס לראשונה ב- 1949, רואה עתה אור מחדש, במלאת 100 שנים להולדתו....
|
38.
|
|
ההתקפה על חולדה. עם התפרצות מאורעות הדמים בארץ, ב-אב תרפ"ט-1929, קמה התעוררות גם בקרב הכפרים הערבים בסביבות חולדה והיא נמצאה בסכנה גדולה. חולדה היתה רחוקה והגישה אליה לא היתה קלה ביותר. אליה נשלחה במכונית וברכבת, קבוצה של צעירים, כ-20 איש, לעזרה. אפרים ציזיק היה ביניהם. הוא הופקד לסגן מפקד ההגנה. החברים עסקו בביצור: חפירות מגן והנחת שקי חול בחצר ובבניין הרצל שהיה המרכז העיקרי של ההגנה. השמירה היתה בעמדות ההגנה וע"י פטרולים נודדים. הנשק היה בעיקרו רובים, אקדחים ורימוני-יד. העזרה הראשונה היתה פרימיטיבית מאוד. בסיסי הערבים בהתקפתם על חולדה היו בעיקר בכפרים הסמוכים: חולדה הערבית במזרח והכפר סידון בצפון. לעזרתם באו ערבים רבים מכפרים יותר רחוקים והם היו התוקפים העיקריים. ביום השני, כ"ג באב (26 באוגוסט), התגברו יריות הערבים עוד משחר הבוקר ורבים התחילו להתקרב יותר אל עמדות היהודים. באותו היום היו בחולדה 34 אנשים ומהם 23 מגינים פעילים.
אין זה סיפור. יש פה שיבה ליסודות של אפוס הגבורה. עומק העבר אינו מורגש כאן. אבל גדול וסמלי ממד ההווה. יצירתו של יזהר עשירה היא בתיאורי נוף נהדרים. כישרון גדול, בלתי רגיל נותן פה את אותותיו.
מתוך מסתו של ברוך קורצוויל על החורשה בגבעה שפורסמה ב"הארץ", 1947...
|
40.
|
|
בספר זה ניקבצו יחד כמה מאמרים (שמלכתחילה היו הרצאות) בעניין הבנת הסיפור.
הטענה העיקרית היא ש"סיפור אינו" מה שמקובל בעיני רבים לחשוב שהוא. שסיפור אינו שיקוף המציאות, ואינו תקשורת בין אנשים, וגם אינו על אודות החיים - אלא הוא יצירה של אמנות, שנעשתה מחומר החיים, המציאות והזמן, כשהם מעובדים בלשונתם המיוחדת.
לשם הדגמה מובאים כמה דפים לקוחים מסיפורים ידועים, כדי לקרוא בהם ולראות איך סיפור כן נקרא ונשפט: ממנו והחלאה ולא ממנו ולאחוריו - לא כהיסטוריה ולא כביוגרפיה ולא כהמחשת אידיאטלוגיה - אלא כיצירת ספרות.
וכך מוזמן הקורא למסע בהבנת הסיפור לא כפי שאינו, אלא כפי יופיו, ולשם קריאה של הנאה....
|
|