ביקורת ספרותית על כניעה - הספרייה של בבל # מאת מישל וולבק
ספר לא משהו דירוג של שני כוכבים
הביקורת נכתבה ביום שלישי, 30 באוגוסט, 2016
ע"י אלון דה אלפרט


****




לפעמים, ממש לפני שהאנטילופה נרמסת תחת כפותיה האדירות של הלביאה, ניכר בה שהיא כבר וויתרה. היא כבר לא רצה כל כך מהר. היא עייפה, והתנועות שלה לא יעילות כבתחילת המנוסה. אולי היא חושבת, נו, הסוף תיכף יגיע. ככה זה נגמר. אני מקווה שזה לא יכאב.

פרפורי הגסיסה הארוכה של אירופה הנוצרית, השמרנית והחילונית כבר נראים למרחוק. בלגיה כבר אבודה, אולי. דמוגרפית בוודאי. נדמה לי שקראתי איפשהו שבעוד פחות מעשר שנים יותר ממחצית תלמידי כיתה א' בבריסל יהיו מוסלמים. וכל מי שמבין משהו במשהו, מבין את המשמעות. בצרפת, באיזו מין עווית אחרונה ופתטית של חילוניות, עדיין מסירים מנשים בורקיני ונותנים להן קנסות של 36 אירו. גם את זה יבטלו וודאי בבית המשפט העליון, או שכבר ביטלו.

אירופה, כפי שאנחנו מכירים אותה, אבודה. מה זה אומר? אני לא יודע, לא בדיוק. אני מקווה שיהיה בסדר. ייתכן שזה ימשיך לקרות במין קצב איטי של נדידת עמים, שינויי אוכלוסיה שגרתיים. שפשוט יהיו יותר מוסלמים, שהרב תרבותיות תנצח בחדווה, ושכולם יהיו פשוט קצת יותר סובלניים להכיל תרבויות אחרות.

יה, רייט.

הפגם היסודי העיקרי, הפרדוקסלי, ברב-תרבותיות, הוא שהיא מחוייבת להכיל בתוכה גם תרבויות שלא מוכנות להכיל אותה עצמה, לא מחוייבות לערכים של פתיחות, סובלנות, קבלת מיעוטים, זכויות, נשים, נכים, בעלי דת אחרת או גזע אחר וכן הלאה. לכן, האמונה שההשתלטות על אירופה תהייה סוג של מהפכת קטיפה ללא נהרות של דם גובלת בנאיביות פושעת.

האירופאים מבועתים. בחלקם, לפחות. אלה שלא ממש משתדלים להדחיק. נדמה לי שאפילו הליברלים, הלבנים, מוכי רגשות האשמה על מלחמות העולם, גם הם מתחילים להבין שהפסידו בהימור על עתיד ילדיהם. אם, כמובן, בכלל הביאו ילדים.

מה עושים עכשיו? מה אפשר לעשות? לנסות להפשיט נשים מוסלמיות מבורקיני? הקשחת מדיניות הגירה ובדיקות חודרניות יותר בשדות תעופה? הצבעה למפלגות שמרניות בבחירות? הצחקתם. זה נעשה, אבל זה מאוחר מדי. ההתאבדות הקולקטיבית כבר התחילה, הכדור כבר נורה מהאקדח לרקה, הוא פשוט מתחיל רק עכשיו לחדור אל הרקמות הרכות באיטיות מענגת.

או אולי, פשוט להיכנע. מעניין.

***

מישל וולבק כתב, בעיניי, ספר לא טוב על נושא מרתק ביותר. הוא מצליח לקחת את הדבר הכי חם בתרבות ובפוליטיקה העולמית היום ולהטביע אותו בים של מלל, איזמים למכביר, בטון רופס, אימפוטנטי, משעמם, ומונוטוני. האינטלקטואליזם שלו מדבר לעצמו, ונואם נאומים מול טלוויזיה במיוט. פשוט מפוספס, וחבל, כי וולבק ידע, דווקא באופן הלאקוני והידעני הכמעט פלגמאטי שלו, לחשוף הרבה ערוות (כן, תרתי משמע) באופן מחוכם ואינטיליגנטי. כאן, הקסם לא קורה. יש כאן מין תסריט בלהות כמעט ידוע מראש, אבל דווקא מכיוון שהוא מתרחש אצל מישהו חסר חשיבות מהאקדמיה הזוטרה הזניחה, הכול מרגיש מינורי, תפל, עייף ופטפטני. הנסיונות של וולבק להכניס את השטיקים והתובנות העמוקות שלו על האירופאיות נוחלים כאן כישלון חרוץ, ומרגישים שקופים וחלולים. הוא סופר גדול, אבל הפעם, נדמה לי, לא הצליח לו.

מה שכן, הצילום על הכריכה מהמם.

****
37 קוראים אהבו את הביקורת
אהבת? לחץ לסמן שאהבת




טוקבקים
+ הוסף תגובה
הלל הזקן (לפני 8 שנים ו-8 חודשים)
יפה, מנומק ובעיקר...מייאש.
אלון דה אלפרט (לפני 8 שנים ו-11 חודשים)
חה! "שנורא"!
שונרא החתול (לפני 8 שנים ו-11 חודשים)
יש לי קשרים לא רעים בכלל אצל הרפובליקנים. מילה אחת שלי - דונלד מפנה את המקום שלו.
אתה מוכן לרוץ לנשיאות ארה״ב, מיסטר אלפרט?
(אפילו שזה ספר שנורא רציתי לקרוא ועכשיו בגללך כבר לא כל כך.)
tuvia (לפני 9 שנים ו-1 חודשים)
מחשבות, בניית מסגדים זה ממש לא הבעיה. כי הם גלויים והמאמינים שנכנסים לשם גלויים גם כן. ממש קל לעקוב אחריהם הבעיה היא עם הזרמים התת קרקעיים שעליהם קשה לעקוב ולראות לאיזה כיוונים הם הולכים.
אם תראה את ערוץ 2 היום תראה כתבה של שני עתונאים ישראלים שנכנסים במולנבק, כן לאותו מקום שממנו יצאו המטורפים של דאעש, הפעם הם יכנסו למסגדים עלק פרטיים, שמתארגנים בבתים פרטיים ששם אין פיקוח ושם הם נתונים לשטיפת מוח של קיצוניים מבלי למישהו מהמדינה יוכל להגביל אותו. ופה טמון הכלב. משם הסכנה הגדולה.
והבעיה שלממשלה הפדרלית אין באמת כיילים לשלוט על התופעה.
וזה המצב בהרבה מדינות אירופאיות .
אין לממשלות את הנחישות והאומץ להשתלט על התופעה וניראה שמי שיעשה סדר אלו מפלגות הימין הקיצוני שבבחירות הבאות כמעט בודאות ינצחו, אז דברים ישתנו ולא לטובה.
טוביה
tuvia (לפני 9 שנים ו-1 חודשים)
מחשבות, בניית מסגדים זה ממש לא הבעיה. כי הם גלויים והמאמינים שנכנסים לשם גלויים גם כן. ממש קל לעקוב אחריהם הבעיה היא עם הזרמים התת קרקעיים שעליהם קשה לעקוב ולראות לאיזה כיוונים הם הולכים.
אם תראה את ערוץ 2 היום תראה כתבה של שני עתונאים ישראלים שנכנסים במולנבק, כן לאותו מקום שממנו יצאו המטורפים של דאעש, הפעם הם יכנסו למסגדים עלק פרטיים, שמתארגנים בבתים פרטיים ששם אין פיקוח ושם הם נתונים לשטיפת מוח של קיצוניים מבלי למישהו מהמדינה יוכל להגביל אותו. ופה טמון הכלב. משם הסכנה הגדולה.
והבעיה שלממשלה הפדרלית אין באמת כיילים לשלוט על התופעה.
וזה המצב בהרבה מדינות אירופאיות .
אין לממשלות את הנחישות והאומץ להשתלט על התופעה וניראה שמי שיעשה סדר אלו מפלגות הימין הקיצוני שבבחירות הבאות כמעט בודאות ינצחו, אז דברים ישתנו ולא לטובה.
טוביה
מורי (לפני 9 שנים ו-1 חודשים)
משעשעים האירופאים. הבניה בהתנחלויות היא כאין וכאפס לעומת הבניה בכנסיות באירופה, בניה של מסגדים. צריך לקרוא את אוריאנה פלאצ'י כדי להבין את גודל האסון.
אלון דה אלפרט (לפני 9 שנים ו-1 חודשים)
ומה
(לפני 9 שנים ו-1 חודשים)
שים לב מה מטריד את האירופאים: http://news.walla.co.il/item/2993709
אלון דה אלפרט (לפני 9 שנים ו-1 חודשים)
אני לא כל כך מבין את הריחוק האקדמי הזה.
כן, יש שינויים, זה דבר טבעי. פעם נוצרים, פעם מוסלמים. נו, אירופה.
לא, זה לא העניין. גם פה פה שלטו הטורקים והיבוסים והגרגשים והבריטים.
אבל זה לא ממש קורץ לנו, אם ישראל תיכבש על ידי הסורים או האיראנים או האמריקאים.
או תהפוך למדינת הלכה, למשל.
חולות הזמן לא כאלה פנטסטיים. ואירופה בשליטה מוסלמית, ובכן, אני לא ממש משוגע על הרעיון הזה.
זה לא עולם מעולה להשאיר לילדים באריזת מתנה.
רץ (לפני 9 שנים ו-1 חודשים)
אלון - אירופה לבשה ופשטה תמיד צורה, פעם היו זאת הרומאים, אחר כך השבטים השונים, המוסלמים שכבשו חלק גדול מאירופה, גינגס חאן, ועוד, תמיד אירופה שרדה כנוצרית, אני חושב שהיא תשתנה למשהו שונה בדיוק כפי שארה"ב עוברת שינוי לכך שהיא לא כבר ארה"ב בשליטת הרוב הלבן והפרוטסטנטי, ולכן היא מגיבה פוליטית בצורה שמרנית קיצונית, כביטוי לזרם פוליטי אחד.
אלון דה אלפרט (לפני 9 שנים ו-1 חודשים)
טוב, אני לא יודע אם הוא אשכרה "ניבא" את זה או שיש אינטרסנטים שמפרשים את השורות הדי-ניתנות-לפרשנות שלו
כמו שנראה להם מתאים...
בת-יה (לפני 9 שנים ו-1 חודשים)
נוסטרדמוס ניבא וכתב על התפשטות האיסלם באירופה כבר לפני כ-500 שנים. הוא גם כתב שהנצרות הקתולית תלך ותיעלם ומהפרוטסטנטים ישארו מעט. חבל שאף אחד לא מאמין לו או שפוטרים את כתביו כשטויות.
אלון דה אלפרט (לפני 9 שנים ו-1 חודשים)
אל תתפוס עליי תחת, זשל"ב. שלוות הנפש המפורסמת שלי עלולה להיסדק.
זה שאין לנקוב בשמו (לפני 9 שנים ו-1 חודשים)
עכשיו אמרת דברים נכונים.
אלון דה אלפרט (לפני 9 שנים ו-1 חודשים)
בואו נבהיר כמה דברים, שהם אולי מובנים מאליהם אבל יש להגיד אותם בכל זאת.
1. לא כל המוסלמים פנאטים רצחניים. גם לא חמישים אחוז ולא עשרים אחוז.
2. אבל אלה שכן - דומיננטיים הרבה יותר מהנוצרים הפנאטיים, מהיהודים הפנאטיים, ומהבודהיסטים הפנאטיים.
האחוזים הפנאטים הבודדים זוכים לתמיכה רחבה, אקטיבית או פסיבית, מאחוזים רחבים אחרים.
3. לומר שבכל דת יש קיצונים זו אמירה מגוחכת שמתעלמת מכל מה שקורה בעולם היום.
גם בסכסוכים מדממים מאוד, שבט הטוטסי או ההוטו לא ממש מעוניינים לטוס ולפוצץ את העולם הלבן.
שכונות עוני אכן קיימות בכל העולם, אבל הן לא שולחות גרורות של טרור החוצה לערים אחרות וארצות אחרות.
אין להן שאיפות להתשלט על העיר, המדינה והעולם. הן לא רוצות להניף את דגל הפאבלות על הוותיקן.
אין שום דבר נאיבי בלהבין שמשהו רע מאוד עומד לקרות כאן, שהוא הרבה יותר ממין חלוקת משאבים והעדפות חדשה.
tuvia (לפני 9 שנים ו-1 חודשים)
שלום אלון, וכן, תודה לך על הביקורת על הספר הזה למרות שהוא כמו שאתה אומר לא כל כך לעיניין. אני רוצה להתיחס לדברים - לקדימון, אם תרצה ומנקודת ראות של ישראלי שגר בבלגיה, בבריסל. קצת רחוק ממולנבק אבל מספיק קרוב כדי לראות לאיפה נושבת הרוח.
תראה, בלגיה היא מדינה עם 11 מיליון תושבים. מספר הזרים ( חוקיים ולא) נעמדים במליון עד מליון וחצי. ניראה לי שהם מעולם לא ערכו סקר מקיף.
בריסל היא בעצם צירוף של 19 קומונות, שלכל אחת מהן יש עיריה משלה, משטרה משלה וכך הלאה. זה יותר מסובך שמגיעים לנושא הבלגים- מצד אחד הפרנקופונים ומצד שני הפלמים, שתי שפות שונות, תרבויות שנות ( יש גם גרמנים), ובאמצע נמצאים המהגרים.רב המוסלמים פה שקטים ואזרחים טובים ושומרי חוק, אבל זה לא טוב כי הם שומרים על סוג של אומרטה- לא משתפים פעולה אקטיבית, אבל גם לא משתפים פעולה עם השלטונות, וכך נגזר שכל המוסלמים נכנסים לתוך המשבצת של מועמדים להחשב למוסלמים קיצוניים. וזאת גם תהיה הסיבה שתביא לחורבנם!
הדבר יקרה בעתיד, לא יודע מתי, אבל כשזה יקרה תהיה התפוצצות יבשתית, זה יעבור מארץ לארץ. לדעתי זה יתחיל בצרפת 11.000.000 מיליון מוסלמים, יעבור לגרמניה 3-4 מיליון ולשאר המדינות. זאת תהיה סוג של שואה עם הרבה יותר מ6 מיליון מוסלמים הרוגים. אני רק שואל את עצמי מה יבוא קודם, עליית משטר ימין קיצוני מסוג המפלגה של לה- פן בצרפת או רציחות המוניות כתוצאה מתסכול איום ונורא שיביא להתפוצצות לא כל כך דמוקרטית.
בקשר ליהודים- יש להם את ישראל, הם יברחו בהמוניהם כמו בשנות השלושים, רק שהפעם יהיה להם לאיפה לבוא, אם הישראלים ברוב טובה יסכימו לקבל אותם ולא להרוס את המדינה היפה שלנו במלחמת אזרחים כפי שאמר תמיר פארדו ראש המוסד לשעבר.
נו טוב, שכוייח לכולכם וערב טוב
טוביה
cujo (לפני 9 שנים ו-1 חודשים)
חייתי ארבע שנים באוסטרליה. עד 1975 היו להם חוקי אוסטרליה הלבנה שהגבילה זכויות של מי שאינו לבן. הם מאוד חוששים משינוי דמוגרפי. גם באוסטרליה יש שכונות מוסלמיות אדוקות. ה"ערסים" שלהם הם הלבנונים והאיטלקים . לא אחת קיבלתי תגובות בסגנון זה טוב שאתם במזרח התיכון נלחמים בערבים ( זה מהאוסטרלים שיודעים להבדיל בין ערבים לישראלים ) ואז עברו לתאר את הגועל שלהם ממוסלמים על ידי תיאור בגדיהם ומראם החיצוני. זאת אותה שנאה.
אין שום עיוורון סלקטיבי אבל אני גם לא רואה את כל המוסלמים באירופה כמקשה אחת יושבים רדומים מחכים לכל הגיהאד להעיר אותם. איסלאם זאת דת. וכמו כל דת יש בה פנאטים רצחניים . הנוצרים רצחו והחריבו תרבויות בשם ישו ועדיין עושים זאת במקומות שונים בעולם הרבה יותר ממה שדעאש אי פעם יעשו. לא אמרתי שאין בעיה ושלא צריך לטפל במעוזים איסלמיסטיים קנאים באירופה או בכל מקום. אמרתי שלראות את אירופה כאנטילופה גוססת זה קצת נאיבי. שכונות עוני מסוכנות קיימות בכל העולם משיקגו דרך ברזיל לבריסל.
אלון דה אלפרט (לפני 9 שנים ו-1 חודשים)
ב"המפה והטריטוריה" לא מצאתי אפילו זכר לשוביניזם ולמיזוגניה שהוא מתפאר בהם בספריו האחרים.
ייתכן מאוד שבמציאות הוא איש איום ונורא. אבל אני לא מכיר אותו, וספציפית ב"המפה והטריטוריה",
מה שהתגלה אצלו ביתר שאת הוא תסביכי האב שלו (שכאן, לדוגמה, אין אותם בכלל).

ב"כניעה" זה גם קיים באופן מתון משהו. ההתייחסות שלו לסקס יכולה להיות בוטה בלי להיות, בהכרח, שוביניסטית.
מה שבטוח, פמיניסט גדול הוא לא.
אלון דה אלפרט (לפני 9 שנים ו-1 חודשים)
מהביקורים שלי באוסטרליה, לא נתקלתי בחשש דרמטי מהשתלטות צהובה.
המקסימום היה סירות של פליטים שטבעו בדרך.
מה גם שה"צהובים" לא ממש מפגינים שאיפות אימפריאליסטיות ביבשת.
זאת לעומת אלה שאומרים זאת בפה מלא, בפירוש, אל מול כל העולם, כאחרון הנבלים בסרטי ריגול -
ובכל זאת אנשים טוענים שזה שולי, זניח, פרנואידי, והאיסלם היא דת השלום והמתינות.
העיוורון הסלקטיבי הזה מדהים אותי בכל פעם מחדש.
"תעזוב אותם, הם לא באמת מתכוונים שהם רוצים להשתלט על העולם מדינה אחרי מדינה".
העולם הלבן אכן בסכנה. זה שיש כאן תנועת מטוטלת, זה ברור.
זה שהולך להיות פה שונה, ואלים, גם זה ברור. רק מה הריאקציה תהיה בדיוק... אפשר רק לשער.

ואני כמעט לא קורא דיסטופיות בכלל, אולי שנתיים. וגם זו לא ממש דיסטופיה.
אולי אני לא אמור לקרוא בכלל שום דבר שמאיים על שלוות רוחי. אולי רק ספרי מתנה ומותחנים.
סוריקטה (לפני 9 שנים ו-1 חודשים)
מתי לא שוביניסט? לא זוכרת אף אישה אצלו שהיא לא זונה, פתיינית, חמדנית או סתם נוטשת. גם במפה והטריטוריה. הוא בעיני דוגמא טובה לזה שסופר גדול יכול להיות בן אדם קטן מאד. ואני אוהבת לקרוא את הספרים שלו.
cujo (לפני 9 שנים ו-1 חודשים)
אתה חייב לצמצם את קריאת הדיסטופיות . זה לא בריא כל כך הרבה
cujo (לפני 9 שנים ו-1 חודשים)
לפי האדונית והרוכל ומוות בונציה אירופה גוססת כבר הרבה זמן. אבל היא תמיד רעבה.
cujo (לפני 9 שנים ו-1 חודשים)
אוי אירופה הנוצרית הלבנה המסכנה גוססת לאיטה. ובעקבותיה אוסטרליה שעוד עשר שנים תהיה צהובה וכבר לא לבנה וגם הם עושים את אותם תחשיבים שהבאתם למטה. וארצות הברית משחירה ונעשית חומה ( וזה לפני החומה של טראמפ) . העולם הלבן בסכנה. או זה מה שהוא נורא רוצה שתחשבו.
אירופה יודעת לדאוג לעצמה. וכל מאה לפחות היא יודעת להרים מסע צלב ולהתנער מכופרים. וכמו שסוקריטה אמרה לפני - בסופו של דבר זו שנאת זרים וכשאירופה תקום על המוסלמים היא תזכר שגם אנחנו שם ואנחנו עוד פעם נבוא ונגיד שאנחנו בדיוק כמוהם הנוצרים...
אלון דה אלפרט (לפני 9 שנים ו-1 חודשים)
וולבק יכול להיות מאוד חינני, ומאוד מבריק. ואפילו לא תמיד שוביניסט. "המפה והטריטוריה" זה ספר שממחיש איזה סופר גדול הוא.
סוריקטה (לפני 9 שנים ו-1 חודשים)
קצת קשה לי, בטח בתור לבנטינית וחצי ערביה, ודאי כיהודיה, להבין את ההצטרפות הקולקטיבית לגל האנטישמי ששוטף את אירופה. אני מוצאת את וולבק חינני כל עוד מתייחסים אליו כאל שוביניסט ושמרן אנטישמי שמלהג בשטף בעיקר על עצמו.
אלון דה אלפרט (לפני 9 שנים ו-1 חודשים)
כאמור, חני, גם ללא הגירה איסלמית, אירופה בבעייה חמורה. אין דם חדש
חני (לפני 9 שנים ו-1 חודשים)
תרחיש שיכול לקרות האירופאים עם הדם הכחול לא יסכימו לערבוב שלא מרצון.והלוואי שיכולנו להכיל את האחר ולרקוד משכרות של אחווה and
זה שאין לנקוב בשמו (לפני 9 שנים ו-1 חודשים)
אין בעד מה, האק, ותודה גם לך. וברור שיש תקווה! אסור לאבד אותה.

זה שאין לנקוב בשמו (לפני 9 שנים ו-1 חודשים)
חוסר סובלנות לדיעות שונות משלך, הוא דבר שיוצר הרבה בלאגנים בעולם.
אני מציע לך לקחת הפסקה קצרה, לנשום אוויר, ואז כשהסבלנות תחזור, תוכל להשיב על דבריי יותר ברצינות.
Huck (לפני 9 שנים ו-1 חודשים)
תודה זשל"ב - יש תקווה לאנושות (וגם לאירופה).
אלון דה אלפרט (לפני 9 שנים ו-1 חודשים)
נכון. אבל לפעמים נגמרת לי הסבלנות.
זה שאין לנקוב בשמו (לפני 9 שנים ו-1 חודשים)
חבל - דיונים זה דבר מאוד מעניין. זה מעשיר את הביקורת.
אלון דה אלפרט (לפני 9 שנים ו-1 חודשים)
די לקשקש
זה שאין לנקוב בשמו (לפני 9 שנים ו-1 חודשים)
מסכים עם האק. אלון - שמעת במקרה את דבריו של ראש המכינה הצבאית בעלי? הוא לא מוסלמי!
אם אתה חושב שנשים בבורקיני ואנשים שנראים חשוד בשביל אדם מן המערב הם המקור לכל הצרות בעולם, אז אתה חי בלה לה לנד.
הרוע לא שייך לקבוצה אחת. הרוע שייך לכולם. וכך גם הטוב. יש אנשים טובים ויש אנשים רעים. וזהו. לדעתי אירופה איבדה את הראש, ולא יודעת איך להתמודד עם טרור, שהיה צפוי שיקרה, ועוצרת נשים עם רעלות, שבסך הכל רצו להיות בים, במקום לעצור את האנשים הרעים באמת שמפציצים שדות תעופה.

וחוץ מזה - למה אף אחד לא מדבר כאן על אנשי הימין הקיצוני ששוטפים את אירופה? הניאונאצים המטונפים האלה... כן, כן - האנשים האלה, שמתנגדים להגירה מוסלמית לארצם בגלל החשש שהמוסלמים הולכים להשתלט על אירופה ועל כל העולם, הם אותם אנשים שחשבו שהיהודים הולכים להשתלט על אירופה ועל העולם, בעוד שבפועל רצינו פשוט לחיות במקום עם תנאים טובים, מפותח. כך גם המוסלמים - רוצים לגור באירופה, ולא בארצות ערב, כי שם טוב יותר.
בקשר למחבלים - הם קבוצה קיצונית שבאמת רוצה לשלוט באירופה ובעולם. הם הורסים לכולם, כמו תמיד, וסתם מסכסכים בין קבוצות של אנשים.

פואנטה℗ (לפני 9 שנים ו-1 חודשים)
Huck, זה סרט תעמולה. אמרתי את זה מראש.
אתה מביא נתונים אחרים אבל אין בהם שום הגיון:
כל 10 שנים יש גידול קבוע של 1%, ב- 2010 היו 6% אז ב- 2030 יהיו 8%?
זה חישוב לינארי והוא חשוד לי מדי.
אני מניחה שהאמת נמצאת באמצע (במקרה הטוב) ונוטה לכיוונים של מספרים דו-ספרתיים
(במקרה המציאותי יותר).

אלון, הגלגל אבד.
לא מכירה אף אחד.
לך על בטוח:
תכתוב בצורת חמשיר
אלון דה אלפרט (לפני 9 שנים ו-1 חודשים)
בוודאי שדמוגרפיה צריכה לקחת בחשבון פרמטרים רבים. איכות רפואה, גיל ממוצע של פטירה וכן הלאה. אבל כדי להבין את המתימטיקה הבסיסית לא צריך להיות פרופסורים באוניברסיטה.
אתה יכול לראות את זה בקישור (הארוך שדפק לנו את החיים) שהבאתי קודם.
ואתה יכול לתחוב את הראש בחול ולקרוא לנו פרנואידים.
לגבי מיעוט זניח, ושריעה על אירופה, כל מה שאתה צריך זה ציבור אדיש מצד אחד,
וציבור מגוייס מצד שני, כדי להשפיע באופן דרמטי על תוצאות של בחירות.
מאחר שמפלגות סוציאליסטיות זקוקות לבוחרים ש, איך לומר את זה, זקוקים למצע הסוציאליסטי -
בין השאר הסתמכות על מנגנוני רווחה מפותחים, הן מנסות להגדיל את חתך הבוחרים שלהן,
ודומות בעיניי לחיה שאוכלת את עצמה על מנת לא לגווע ברעב.
מוסלמים אינם מיעוט זניח כבר הרבה זמן, והם לא לא רוצים להיות זניחים. וגם לא להיטמע.
משטרות "שריעה" פרטיות, כמו גם בתי משפט מקבילים קיימים ומתרחבים באזורים רבים בהולנד,
בלגיה, צרפת ובריטניה, במקומות שבהם המשטרה המקומית אינה מעזה להיכנס. תחפש את sharia4belgium.
זה מוכר לנו גם כאן, כמובן, ויש לעקור את התופעה הזו מהשורש.
ולגבי כוח פוליטי מספיק - הספר הזה, "כניעה", למרות הרפיון שלו, מצייר תסריט פזיבילי לחלוטין, שבו
כוח פוליטי "זניח" להגדרתך מצליח להשתלט על השלטון בהתחברות עם מפגת שמאל אימפוטנטית לכשלעצמה. פשוט מאוד, יעיל מאוד, וקטלני מאוד.
Huck (לפני 9 שנים ו-1 חודשים)
פואנטה - אני לא סומך על סרטון שמפיץ ארגון שמטרתו להפיץ את הנצרות בעולם. דמוגרפיה צריכה לקחת בחשבון נתונים רבים. אני לא דמוגרף אז אני פונה לאתרים שבהם יש מידע מקצועי. הבאתי קישור קצת יותר מקצועי והנתונים הם אחרים.
אלון - מנין הפחד שלך להיות ד'ימי? איך זה בכלל עולה על הפרק? כיצד מיעוט זניח יוכל לכפות חוקי שריעה על אירופה? איזה כוח פוליטי מוסלמי בכלל מציב צל של איום על אירופה או על ארה"ב?
אני לא מכיר תרופה לפרנויה, מצטער.
אלון דה אלפרט (לפני 9 שנים ו-1 חודשים)
כמו הדמוגרפיה, אני לא יכול להחזיר את הגלגל לאחור. כפתור העריכה נדחק החוצה מהפריים, ואני לא יכול לערוך. מכירה מישהו?
פואנטה℗ (לפני 9 שנים ו-1 חודשים)
משנת 2008 ועד היום צפו בסרטון הזה עשרות מיליונים, ומה?
כנראה שהמוזיקה לא הייתה מפחידה מספיק
או שהם השתכנעו מהתחזיות הדמוגרפיות הפרועות של Huck.

חוץ מחוק הרעלות (כוסות רוח למת) וחוק הבקיאות,
הייתה באירופה חקיקה אופרטיבית שמעודדת את הילודה?
(כמו שהייתה ביפן, למשל). זאת לא שאלה רטורית,
אם מישהו יודע, אשמח להתעדכן.

ותסלחו לי אבל אני מעתיקה שוב את ההודעה שלי
(הקישור הארוך שלך, אלון, שיבש את הפורמט
וזה מרגיז...):

המשחק עם המספרים הוא לעתים מתעתע אבל בסיכומו של עניין זה חשבון פשוט, כאמור.
הנה עוד סרטון לאוסף, כמובן תעמולתי אבל ממחיש את המספרים בצורה יפה
(אם אין לכם 7 דקות פנויות, השורה התחתונה היא שעד שנת 2025,
1/3 מכל הילדים באירופה ייוולדו למשפחות מוסלמיות;
תוך 30 שנה מהיום צרפת תהפוך להיות מדינה מוסלמית;
תוך 9 שנים בלבד מהיום בהולנד יהיו 50% מוסלמים וכך הלאה.
החישובים מתבססים על ילודה של 2.11 –
מספר שהוכח מחקרית כמשמר תרבות לפרק זמן של יותר מ- 25 שנים,
לעומת הילודה באיחוד האירופי - 1.38(
https://www.youtube.com/watch?v=6-3X5hIFXYU
אלון דה אלפרט (לפני 9 שנים ו-1 חודשים)
הלוואי. נדמה לי שאתה חי בלה-לה-לנד.
ובכל אופן, דוחק הצידה 90 אחוז מהקונפליקטים בעולם היום, ופוטר אותם ב"גם היהדות והנצרות אינן סובלניות".

קאם און.

ולגבי אחוזים, ברור שאין מאה אחוז נטייה לאלימות. גם לא 50. לא צריך יותר מאחוזים בודדים, אבל משמעותיים. אני לא רוצה להיות ד'ימי (בהנחה שזה התסריט האופטימי, אפילו).
Huck (לפני 9 שנים ו-1 חודשים)
התחזיות הדמוגרפיות הפרועות ביותר מדברות על כך שגם ב-2030 המוסלמים לא יהוו יותר מ-10% מאוכלוסיית אירופה.
אלון - אולי האסלאם אינה דת סובלנית, אבל גם היהדות אינה סובלנית וגם הנצרות. בסופו של דבר אלו הם האנשים שאותם צריך לחנך לסובלנות ולשנות כך שיכבדו את האחרים ואין צורך לשנות את הדת עצמה. אנחנו יודעים על בני המהגרים המוסלמים שלא השתלבו ופנו לדרך האלימות, אולם כמה מבני המהגרים המוסלמים שכן השתלבו בחברה אנו מכירים? היכן קוראים עליהם? כמה מוסלמים מתוך כלל האוכלוסיה המוסלמית מאמצים את האסלאם הקנאי והבלתי-סובלני? ברור שלא 100% מהם ואני מוכן להמר שהרבה פחות מ-50%.
אלון דה אלפרט (לפני 9 שנים ו-1 חודשים)
מוזיקה מפחידה
פואנטה℗ (לפני 9 שנים ו-1 חודשים)
נכון, אלון. זה בדיוק מה שאמרתי, רק בצורה יותר עילגת :)

Huck, המשחק עם המספרים הוא לעתים מתעתע אבל בסיכומו של עניין זה חשבון פשוט, כאמור.
הנה עוד סרטון לאוסף, כמובן תעמולתי אבל ממחיש את המספרים בצורה יפה (אם אין לכם 7 דקות פנויות, השורה התחתונה היא שעד שנת 2025, 1/3 מכל הילדים באירופה ייוולדו למשפחות מוסלמיות; תוך 30 שנה מהיום צרפת תהפוך להיות מדינה מוסלמית; תוך 9 שנים בלבד מהיום בהולנד יהיו 50% מוסלמים וכך הלאה. החישובים מתבססים על ילודה של 2.11 - מספר שהוכח מחקרית כמשמר תרבות לפרק זמן של יותר מ- 25 שנים, לעומת הילודה באיחוד האירופי - 1.38).
https://www.youtube.com/watch?v=6-3X5hIFXYU
אלון דה אלפרט (לפני 9 שנים ו-1 חודשים)
אחוז המוסלמים בכל אירופה הוא חמישה אחוזים (לפי מספרים רשמיים. מה לגבי מספרים לא רשמיים, מבהילים יותר?), אבל בערים הגדולות המספרים גדולים יותר, ויגדלו עוד, וביותר מאחוזים בודדים.
אין חינוך לסובלנות באיסלם. אין. גם אם כולם יחזיקו ידיים וישירו קומבאיה. אולי כעלה תאנה, כפסאדה.
ולגבי רב-תרבותיות? זה בדיוק מה שהיא עושה. מכילה תרבויות אחרות אשר הערכים שלהן מנוגדים בתכלית לרב תרבותיות עצמה, כמו פוליגמיה, מילת נשים (או זכויות נשים בכלל), יחס ללהט"ב (נגיד, השלכה מגגות או סתם מוות אלים) וכן הלאה.

הנה, מהמכון הישראלי לדמוקרטיה, נתונים בעברית:

http://www.idi.org.il/%D7%A1%D7%A4%D7%A8%D7%99%D7%9D-%D7%95%D7%9E%D7%90%D7%9E%D7%A8%D7%99%D7%9D/%D7%A4%D7%A8%D7%9C%D7%9E%D7%A0%D7%98/%D7%92%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%95%D7%9F-62/%D7%9E%D7%95%D7%A1%D7%9C%D7%9E%D7%99%D7%9D-%D7%91%D7%90%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A4%D7%94-%D7%93%D7%95-%D7%A7%D7%99%D7%95%D7%9D-%D7%90%D7%95-%D7%94%D7%AA%D7%A0%D7%92%D7%A9%D7%95%D7%AA-%D7%94%D7%A6%D7%99%D7%91%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%96%D7%A6%D7%99%D7%95%D7%AA/

Huck (לפני 9 שנים ו-1 חודשים)
קצת פרופורציות: בצרפת, שבה שיעור המוסלמים באוכלוסיה הוא מהגבוהים באירופה, הום מהווים 7% (כך גם בבלגיה. רק בבולגריה שיעורם גבוה יותר). בבלגיה הם מתרכזים בבריסל (כ-24% מהאוכלוסית העיר) ובשל שיעור הילודה הגבוה יש הרבה ילדים מוסלמים במערכת החינוך שם. בארץ שיעור המוסלמים הוא סביב ה-20%. מספרית, בכל אירופה מדובר ב-14 מיליון איש (כ-5% מהאוכלוסיה).
רב-תרבותיות לא אמורה להכיל את התרבויות המתנגדות לקיום תרבויות אחרות, אולם הדרך לנטרל את התרבויות האלה לא עוברת במלחמת תרבות (שרק מחזקת אותן ומצדיקה את חוסר סובלנותן בשל תחושת האיום), אלא להיפך, בחינוך לסובלנות מצד אחד וחוסר סובלנות לגילויי חוסר סובלנות. נשמע סותר, אבל זה לא, אם כי לא קל ולפעמים יש קונפליקטים - אז מה, זה עוד לא סיבה להתייאש ולהיכנע (כפי שעושים וולבק ואחרים המחזיקים בעמדותיו).
אירופה אבודה? נו באמת, אמרו שהנבואה ניתנה לטיפשים אבל מה יגידו הבורים?
http://www.pewresearch.org/fact-tank/2016/07/19/5-facts-about-the-muslim-population-in-europe/
אלון דה אלפרט (לפני 9 שנים ו-1 חודשים)
הסיבה שבאירופה, אגב, המספרים ממשיכים לרדת, היא כיוון שבמצב כזה של התנגשות ערכים כל כך מנוגדים, ומדיניות ההגירה המתירנית יחד עם תנועת מטוטלת לכיוון סוציאליזם ורב תרבותיות, רובה של אירופה טעה לחשוב שתהיה כאן איזושהי אינטגרציה לאורך זמן. אנחנו נקבל אתכם, ואתם תקבלו את ערכינו. ואפילו יהיו מצעדי גאווה וכולם ישמחו! ככה שאפשר להשקיע באינדיווידואל, ובזוג, וליהנות ולשמוח בלי הילדים המעצבנים האלה שידרכו לנו על החלומות וימנעו את הגשמתם.

בפועל, המציאות היא שקהילות מוסלמיות נשארות סגורות, הן לא נטמעות ולא מסתגלות. למרות שהאדם הוא סתגלתן וזה.
אפרתי (לפני 9 שנים ו-1 חודשים)
בגלל זה באירופה נורא נקי, מנומס ושקט. אין ילדים. הקניונים מבריקים, אין פרץ ואין צווחה.
אלון דה אלפרט (לפני 9 שנים ו-1 חודשים)
אצלנו האיום הדמוגרפי עבד. שיעור הילודה במגזר היהודי, גם אם לא כוללים חרדים, עומד על קצת פחות משלושה ילדים למשפחה, בעוד שגם אצל הפלשתינים וגם אצל הערבים הישראלים חלה ירידה תלולה במספר הנפשות למשפחה, והוא מתקרב מאוד למספר בישראל.

מה שנקרא, כהנא טעה.
פואנטה℗ (לפני 9 שנים ו-1 חודשים)
אם ככה, לא נותר אלא להתפלל שזה לא יכאב, כאמור.
ללמוד להתפלל לוקח פחות זמן מאשר לחזור להיות אולד פאשן ופשוט להתרבות?
בלי קשר למוסלמים, אוכלוסיה מזדקנת ונתמכת זה טוב לחופש ושגשוג ולכלכלה המודרנית הרודפת אחרי צמיחה בלתי פוסקת?
הם לא יכולים לאחוז את החבל בשני קצותיו.
נ.ב. גם אנחנו חוששים לעתיד של ילדינו, ודווקא מתוך החשש הזה, הילודה לא יורדת אלא רק עולה.
נעמי (לפני 9 שנים ו-1 חודשים)
אם השינוי הזה לא היה גם בעוכרנו הייתי אומרת: מגיע להם.
ביקורת מעניינת.
אלון דה אלפרט (לפני 9 שנים ו-1 חודשים)
אגב, לגבי דמוגרפיה. גם אם היו מחליטים עכשיו במדינות בעלות שיעור ילודה נמוך באירופה להתעורר ולהביא לפחות שלושה ילדים למשפחה, גם אז לא ממש בטוח שזה לא מאוחר להפוך את המגמה. יש דור אבוד, וזהו הדור המשמעותי הבא.
אלון דה אלפרט (לפני 9 שנים ו-1 חודשים)
"למה הם לא עושים ילדים" זו שאלה חשובה, ואם התשובה לא היתה עצובה אז היא היתה מצחיקה.
ממגוון סיבות, אבל אני רק יכול להניח שהעיקרית היא התפרקות התא המשפחתי במקביל לעליית האינדיווידואליזם. דמוגרפיה היא אכן מתימטיקה, ויש סטטיסטיקות דמוגרפיות די חד-משמעיות. גם אילו לא היתה הגירה מוסלמית משמעותית, מדינות עם אחוז ילודה נמוך ימצאו את עצמן תוך דור או שניים עם שיעורים גבוהים של אוכלוסיה מזדקנת ונזקקת. אבל כשמצרפים את זה להגירת המיליונים לתוך אירופה, מקבלים לא רק "אופי משתנה" אלא מהפכה של ממש.

לגבי שינויים בערים הגדולות לעומת ערים אחרות, ובכן לא לחינם הערים הגדולות הן גדולות. ההשפעה שלהן על התרבות, מוסדות החינוך, וגם על הרכב השלטון גדולה לאין שיעור מאשר קהילות שחיות בכפרים. אם בריסל תהיה מוסלמית, בלגיה תהיה מוסלמית. ומאוחר יותר, גם הולנד. ובריטניה, וצרפת, ושבדיה, כי כאמור, המתימטיקה לא משקרת, והאוכלוסיה המקורית, הלבנה, הילידית - נדחקת ומצטמצמת. אלא אם כן.... ואני לא יודע אם יש בכלל "אלא אם כן". אילו התרבות המשתלטת היתה חולקת ערכים משותפים עם בעלי הבית, ניחא. אבל ההגירה האסלאמית המואצת נושאת בחובה ערכים הפוכים למורשת החילונית, שואפת השלום, החופש והשגשוג שפיתחו באירופה בעשורים האחרונים.

האדם הוא אכן יצור סתגלתני, ואפשר להסתגל להרבה דברים. למדינת הלכה, למשל. לא מוצא חן בעיניך, הא?
(לפני 9 שנים ו-1 חודשים)
מה ז"א למה הם לא עושים ילדים? נראה לך שמנטליות משנים ביומיים ? ועוד: אולי הם אפילו יעשו עוד פחות ילדים (אם זה אפשרי) מתוך החשש לעתיד אותם ילדים ?
פואנטה℗ (לפני 9 שנים ו-1 חודשים)
נו, ואם הם כל-כך מבועתים (נניח), למה הם לא עושים ילדים? דמוגרפיה זה בסך הכל מתמטיקה. חשבון פשוט.

אני מראש לא קוראת ספרי אופנה פרובוקטיביים. בשביל זה יש חדשות.
(לפני 9 שנים ו-1 חודשים)
האדם הוכיח שהוא חיה סתגלתנית, סביר שהאירופאים יסתגלו לשינויים ויחיו אותם. אנו עדים לתהליך באירופה - משמעתו, ימים יגידו. לא חושב שניכר שינוי כלשהו שלא בערים הגדולות (בבריסל הדוגמא שנתנה כאן למטה) אך בערים אחרות, עיירות וכן הלאה בבלגיה? לא בטוח בכלל שזו המגמה.
אלון דה אלפרט (לפני 9 שנים ו-1 חודשים)
או שפשוט, ארמ, נלמד לחיות במציאות משתנה
אפרתי (לפני 9 שנים ו-1 חודשים)
הלך עלינו.
אלון דה אלפרט (לפני 9 שנים ו-1 חודשים)
תעזבי תיירות. תראי את הספונסרים לאוניברסיטאות, למכוני מחקר, לקבוצות כדורגל, לעיתונים וכתבי עת, לקניונים, לערוצי טלוויזיה, ועוד ועוד. בספר זה בולט במיוחד, כי נסיכויות הנפט "קונות" את אוניברסיטת סורבון, למשל.
אפרתי (לפני 9 שנים ו-1 חודשים)
הייתי בשוויץ וזה מדהים. מספר התיירים המוסלמים הוא בלתי נתפס. בכל מקום הולכים גברים בלבוש מערבי של ג'ינס וטריקו ולידם נשים בבורקה, חיג'ב ופניהן מכוסות לגמרי, כולל משקפי שמש. כשחייכתי אליהם כמו שעושים תיירים לתיירים במקומות של תיירים, זכיתי בחיוך במקרים מועטים, בפנים חמוצות ברוב המקרים וגם בקללות מתחת לשפם (רואים עלינו שאנחנו יהודים וגם מדברים בעברית...)
בכל זאת, אחת מכוסה כזו, מכוויית, הסכימה להצטלם אתי על תקן של שתי מלכות יופי שעושות שלום עולמי. היא אולי מלכת יופי, לא יכולתי לראות מתחת לכיסוי השחור ואני אפילו לא מתיימרת להיות.
אבל ממה שראיתי, השווייצים ממש מקבלים אותם בחיבה רבה, טוב, מתיירות נכנס הרבה כסף.
אלון דה אלפרט (לפני 9 שנים ו-1 חודשים)
״שינוי״ היא מילה מכובסת, שוחרת טוב. גם בדעאש רוצים שינוי.
yaelhar (לפני 9 שנים ו-1 חודשים)
הספר סיקרן אותי ועכשו כבר לא.
מה שקורה בתהליכים סוציולוגיים מהסוג הזה הוא שינוי. לא בהכרח "אירופה מוסלמית" ולא בהכרח "שיוויון, חירות, אחווה" אלא משהו אחר. שתוך כדי התהליך הצדדים המעורבים ילמדו לחיות איתו.
חני (לפני 9 שנים ו-1 חודשים)
חשבתי שאנחנו כבר בנהרות של דם ואותותו הולכים לחפש לנו בבל כדי לבכות שם. אירופה התמימה ואנחנו יש לציין בכבוד התרענו והזהרנו אותם מבעוד מועד.
גם אם לא הצליח לוולבק הסקירה מקבלת את שאר הכוכבים ויותר.
בלו-בלו (לפני 9 שנים ו-1 חודשים)
מאוד עצובה הביקורת, ולצערי מציאותית לחלוטין.
אלון דה אלפרט (לפני 9 שנים ו-1 חודשים)
אני נותן כוכבים פר ספר. שני כוכבים זה "לא משהו" וזה בדיוק הספר הזה. הוא אפילו לא "ספר בסדר"
מורי (לפני 9 שנים ו-1 חודשים)
שני כוכבים זה מעט מדי לסופר ענק כזה. אבל אני מסכים שהספר רפה ורופס. כך או אחרת, אירופה מתאבדת. בקרוב היא תחווה חד תרבות, שתהפוך בימי בנותיי לתת תרבות.





©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ