ג

ג'יין אוסטן

סופרת

גֵ'יין אוֹסטֶן הייתה סופרת אנגליה, שהרומנים שכתבה התמקדו בדרכן אל הנישואין של עלמות צעירות מן האצולה הזעירה באנגליה. ויקיפדיה


תאריך לידה: 16 בדצמבר 1775, סטיבנטון, הממלכה המאוחדת


תאריך פטירה: 18 ביולי 1817, וינצ'סטר, הממלכה המאוחדת


מקום קבורה: 24 ביולי 1817, קתדרלת וינצ'סטר, הממלכה המאוחדת


סרטים: להיות ג'יין, על תבונה ורגישות, אמה (סרט), קלולס, מעושר לעוני

» רשימות קריאה בהם מופיעים ספריה (636):
הרשימה החמה, מעוניינת לקרא, Wish list, זלי תקרא בהמשך, רוצה לקרוא, הרשימה האינסופית-רוצה לקרוא, ספרים שקראתי, חובה לקרוא!, הספרים שקראתי בילדות ובהתבגרות, לקרוא.., אין לי - יקנה בעתיד, רומנים היסטוריים שקראתי, ספרים היסטוריים, פיתויים כדי שארשם לספריה, קראתי ואהבתי, כתבתי עליהם ביקורת., לקרוא לקרוא לקרוא, קלאסיקה, עולמות שברצוני לבקר, עוד ...
1.
חמש בנות נולדו לבני הזוג בנט, ולכולן קשה למצוא בעל - במיוחד לאליזבת היפה והפיקחית, הסובלת מנטייה מדאיגה לדחות הצעות נישואים. בעוד היא עוקבת אחר ההתאהבות הנרקמת בין אחותה ג'יין לבין מר בינגלי, מתחיל חברו הטוב - מר דארסי - להתעניין בה עצמה. דארסי העשיר והמושך בטוח שאין אישה שתסרב לו, אך בעיני אליזבת הוא הגבר האחרון עלי אדמות שתסכים להינשא לו: הוא מתנשא, ביקורתי, וייתכן שאף חיבל בסיכויי אחותה להינשא לבחיר לבה. מתוך עוינות וחשד הדדיים נוצר אחד הזוגות המקסימים ביותר בתולדות הספרות. אליזבת ודארסי מנהלים דו-קרב קשוח ורומנטי בנשפים ובשיחות סלון, בעיר ובכפר, מתחת לאפם של שכנים סקרנים, קצינים מפתים, אב עוקצני, אם היסטרית ודודה אריסטוקרטית רוחשת מזימות....

2.
קורותיה של אמה וודהאוז וכל הטעויות שהיא עושה בחיים. מסופרות בהומור נדיר ובהרבה אהבה. ג'ין אוסטן, 1817-1777 , סופרת אנגליה. היתה בתו של כומר וחיה חיים שקטים עם משפחתה בדרום אנגליה. ב-1809 השתקעה בצ'וטן שבהמפשייר. שש יצירותיה החשובות הן תבונה ורגישות-1811, גאווה ודיעה קדומה-1813, פארק מנספילד-1818, מנזר נורתנג'ר-1818 והטיית הלב-1818. גיבורות יצירותיה הן בנות השכבה הגבוהה של החברה הכפרית באנגליה. עיקר תשוקותיהן נתונות להתפתחות יחסים בין המינים שמגיעה לשיאה בנישואין. ספריה מצטיינים בשנינות מעודנת, אירונית ובתובנה רגישה של מתחים אישיים וחברתיים...

3.
כאשר מר הנרי דשווד מאחוזת נורלנד נפטר, בנו מנישואיו הראשונים ג'ון יורש את אחוזת המשפחה. ג'ון דשווד, אשתו פאני ובנם הקטן עוברים לגור בנורלנד כבעלי הבית, האלמנה מרת דשווד ושלוש בנותיה מורדות לדרגה של אורחות. הן נשארות ללא בית וכמעט ללא הכנסה משלהן. מרת דשווד מוזמנת עם בנותיה (אלינור מריאן ומרגרט) לגור בבארטון קוטג' במחוז דבונשיר, בית ששייך לקרוב משפחה שלה סר ג'ון מידלטון. אלינור נעצבת כשהיא צריכה לעזוב את ביתה כיון שנוצר קשר אהבה בינה לאדוארד פררס, אח של פאני דשווד. מריאן נפרדת מנורלנד בדמעות, כשהיא עוזבת את ביתה האהוב. בבארטון פארק הם מתודעים למכרים חדשים, ביניהם מרת ג'ינינגס אמה של ליידי מידלטון, קולונל ברנדון קצין בדימוס רווק שמתאהב ממבט ראשון במריאן. ג'ון וילובי הוא צעיר הפוגש את מריאן כשהיא נוקעת את רגלה תוך כדי ריצה בגשם, והוא נושא אותה אל ביתה. וילובי מחזר אחר מריאן והיא משיבה לו אהבה בגלוי, עד שלפתע הוא מודיע שדודתו, מרת סמית שאצלה הוא מתגורר, מחייבת אותו לנסוע ללונדון לטפל בעסקיה. הוא נוטש את מריאן חולת-אהבה ואומללה. אן (ננסי) ולוסי סטיל הן דודניות של מרת ג'נינגס, מתארחות בבארטון פארק (בית משפחת מידלטון). לוסי מספרת לאלינור שהיא מאורסת למר פררס, אך משביעה אותה לשמור זאת בסוד, בגלל התנגדות משפחתו ללוסי שהיא חסרת פרוטה. אלינור חושבת בתחילה שלוסי מתכוונת לאחיו הצעיר של אדוארד, רוברט, והיא המומה כשמתגלה לה שלוסי מאורסת לאהובה אדוארד. בחלק השני של הרומן אלינור ומריאן נוסעות ללונדון עם מרת ג'נינגס. קולונל ברנדון אומר לאלינור שבלונדון כולם מצפים לנישואי מריאן ווילובי, למרות שמריאן לא הודיעה למשפחתה על אירוסים רשמיים. מריאן משתוקקת להפגש עם וילובי, כשהיא פוגשת אותו במסיבה הוא דוחה אותה באכזריות. למחרת הוא שולח לה מכתב בו הוא מכחיש לחלוטין שהיה ביניהם קשר אהבה. קולונל ברנדון מספר לאלינור על התהוללותו של וילובי, ועל כך שהוא פיתה ונטש את בת חסותו של הקולונל. מרת ג'נינגס מגלה שוילובי עומד להינשא למיס גריי יורשת עשירה. החל מהחלק השלישי כבר לא נספר לכם, ע"מ לא להרוס לקוראי הספר.....

4.
``הטיית-לב`` ראה אור ב1818-. זהו הרומן האחרון שכתבה ג`יין אוסטן, אחת מן הדמויות החשובות ביותר בספרות האנגלית קלאסית ומחשובי הסופרים שתרמו להתפתחותו של הרומן המודרני. כספריה האחרים, אף זה סיפור של אהבה, מסופר באירוניה, הבנה אנושית והערכה שפויה של התנהגות האדם.אן אליוט, הגיבורה של ``הטיית-לב``, בוגרת יותר ובשלה יותר מן הגיבורות שבראה ג`יין אוסטן ברומנים האחרים שלה. כמותן היא ניצבת במרכזה של עלילת אהבה שסופה טוב, אך בשונה מהן, אהבתה שלה היא אהבת נעורים שניעורה מחדש לאחר שנים רבות של פירוד. הנושא הזה, הבנאלי לכאורה, מתפתח בתוך רקע מצומצם, כדרכה של ג`יין אוסטן - בקרב השכבה של הג`נטלמנים האמידים, בעלי האחוזות ב``מידלנד`` של אנגליה, בסוף המאה השמונה-עשרה ובשנים הראשונות למאה התשע-עשרה, וכמעט בלי שום זיקה לעולם הסוער מסביב. אבל כל האילוצים הללו אינם ניכרים כהוא זה בתמונה ההרמונית והחיונית שג`יין אוסטן מתווה ביד אמונה. עטה השנון מציב לפנינו דמויות הנראות כמהלכות בקרבנו, ומבטה החד חושף תווים אנושיים ייחודיים, מעבר למקום ולזמן.ג`יין אוסטן נולדה ב-,1775 בת שביעית מתוך שמונת הילדים של הכומר ג`ורג` אוסטן, בכפר סטיבנטון בהמפשייר. היא רכשה את השכלתה בבית, מפי האב, ומיעטה לצאת בין הבריות. מגיל שתים-עשרה התחילה לכתוב מערכונים וסיפורים קצרים להנאת בני משפחתה. ב1801- עברה עם בני משפחתה לבאת` (הדים לכך מצויים ב``הטיית לב``). היא מתה בווינצ`סטר ב1817-. לאחר מותה יצא שמה לתהילה....

5.
בציפורן דקה, מיומנת ואירונית משרטטת ג'יין אוסטן תמונות מזעריות מהחברה, בה היא חיה - משפחות בנות המעמד הבינוני באנגליה, בסוף השמונה - עשרה וראשית המאה התשע - עשרה. מתוך ידע פנימי והבנה פסיכולוגית עמוקה היא מתארת את אופיים לטוב ולרע, את אהבותיהם ושנאותיהם, שמחותיהם ועצבונותיהם, חייהם ומותם של נשים וגברים, אותם הכירה כל חייה, חכמים ושוטים, מכוערים ויפים, מסובכים ופשוטים, בני - משפחה, שכנים, קרובים וידידים, שבחייהם לקחה חלק, והם לקחו חלק בחייה. בסיפור שלפנינו עומדים שני מכשולים רציניים בדרך אהבתם של הגיבור והגיבורה: מצד אחד מתבלטת גאוותו הנוראה של גבר שגדל במסגרת מעמד בעלי האחוזות העשירים ביותר בארץ; על אף ראייתו הברורה את רוב מעלותיה של אהובתו, מונעת בעדו גאוותו מלבקש את ידה בגלל קשרי - משפחתה הנחותים, ובגלל ליקויים בהתנהגותם של כמה מבני משפחתה. מצד שני מונעות ממנה דעותיה הקדומות של הגיבורה מלראות את הגבר, האוהב אותה, באורו האמיתי - היא איננה מסוגלת אפילו להבחין באהבתו אליה. הקלה חסרת חשיבות בכבודה מצדו סוגרת את עיניה לחרטתו, לכל מעלותיו, ולעוול, שנעשה כלפיו מצד ידידיה ומקורביה. על אף רצינותו המוסרית, הסיפור הוא קומדיה של אנשים, הבדלי אופי, התנגשויות וטעויות, וכקודמיה - הוא מסתיים בכי - טוב. דמויותיה של ג'יין אוסטן חיות, אמינות ותלת - ממדיות. הן מבטאות את אופי האנשים במסגרת מעמדם, מקומם וזמנם, אבל גם אופי האדם בכללותו, באשר הוא....

6.
"אן, שנועם מחשבותיה והליכותיה ודאי היה מעורר הערכה רבה בקרב אנשים טובי טעם, נחשבה כקליפת השום בעיני אביה ובעיני אחותה: איש לא האזין לה, איש לא התחשב בה – היא היתה רק אן." מכל גיבורותיה של ג´יין אוסטן, אן אליוט היא כנראה המיוחדת ביותר, ומכל ספריה האהובים, השפעה הוא המהפכני ביותר. כמו אליזבת בנט מ"גאווה ודעה קדומה" וכמו אלינור מ"תבונה ורגישות", אן היא טובת לב ושכל, שקוּלה ולא מתלהמת, בניגוד גמור לרבים מהסובבים אותה. אבל היא בשלה יותר, מעניינת יותר ונועזת יותר מהן. לא במקרה היא גיבורת הספר האחרון שהשלימה אוסטן לפני מותה. בהיותה בת תשע-עשרה דחתה אן את אהבת האמת של קפטן ונטוורת, על פי עצתה והשפעתה של ידידתה המבוגרת ליידי ראסל. עד מהרה עמדה על טעותה, והבינה עד כמה נבוב סולם הערכים החברתי שבשמו פעלה חברתה. כעת, כעבור שמונה שנים, היא תדע לפעול לפי צו לבה ויושרה הפנימי. בשונה מאליזבת בנט, אן אליוט, כפי שכותבת הסופרת רונית מטלון באחרית הדבר לספר, "באה לנישואיה עם קפטן ונטוורת כאדם שלם, מעוצב וממומש מבחינה רגשית. לא הנישואים הם שמבשילים אותה אלא היא זו שמבשילה את עצמה בתהליך ממושך קודם לכן." הספר ראה אור בעבר בהוצאת כתר תחת הכותרת "הטיית לב"....

7.
``פארק מאנספילד`` הוא ספרה המוסרי ביותר של ג`יין אוסטן שלא חסכה דברי מוסר בספריה, אשר נכתבו בתקופה בה היה המוסר ערך אישי וחברתי עליון במעלה. גיבורתו פאני פרייס, הצנועה והשתקנית, היא אולי האדם המוסרי ביותר בספרות. יותר מבכל ספר אחר ביצירותיה, זוכה כל דמות ב``פארק מאנספילד`` לגמול לה על אופיה ומעשיה - מי לטוב ומי לרע, באהבה, ברכוש ובמעמד חברתי. מצב פשטני כזה עלול היה להוריד את הספר לדרגה של קומדיה בנלית, אילולא הולבש בלשונה רבת-המשמעויות וניתוח-האופי הנמרץ של המחברת הקלאסית הזאת. כמו בספריה האחרים, שהידוע ביותר בהם הוא ``אהבה וגאווה``, גם כאן זוכים אנשי המעמד הבינוני העליון באנגליה של המאה השמונה-עשרה לטיפול מעמיק, אירוני אך גם אוהד, ושוב אנו יכולים להיווכח כי עם כל המרחק בזמן וההבדלים במנהגים ובתנאי-החיים, נפש האדם נותרה כשהייתה, וגברים, נשים וילדים חושבים ומרגישים עתה בדיוק כשם שחשבו והרגישו אז, לפני תקופתו של פרויד. ג`יין אוסטן, שחייתה בין האנשים שאודותם כתבה, לא נזקקה לסמכות פסיכולוגית נודעת כדי להבין אותם, את מניעיהם השכלתניים והרגשיים, וכדרכה היא מעלה אותם על הנייר ביד זריזה, דייקנית ומשעשעת. מבחינות רבות ושונות עשוי ``פארק מאנספילד`` לגרום הנאה לקוראיו, יהיו הם נערות בנות-העשרה או גברים בגיל העמידה, וכיוצא באלה רבים וטובים, שרק יתאזרו בסבלנות מעט כדי לקלוט את דקויות-הרמז וההתקדמות האיטית יחסית של המאורעות לעומת תקופתנו שכולה ``פעולה`` וחיפזון....

8.
קאתרין מורלנד היא נערה המקסימה בפשטותה ובחכמתה הטבעית והמעשית. בפגישתה באנשים המתוחכמים, הממלאים את העיר באת, שתחכומם מביא אותם עד לידי התחזות והעמדת - פנים, היא מתבלטת בדרכה הישרה ובעיקר בטוב - לבה, תכונות שאותן אינה מהססת לייחס לכל אדם שאותו היא פוגשת. "מנזר נורתאנגר" הוא סיפור התפכחותה של קאתרין מאשליותיה, ומהזיותיה הרומנטיות המבוססות על הספרות הפופולרית של תקופתה - הספרות ה"גותית", המצטיינת ברקע הלא - טבעי לעלילותיה הבלתי אפשריות. אבל התפכחותה של קאתרין אינה מביאה אסון - ג'יין אוסטן בעצמה משתייכת לתקופה הרומנטית, שאינה מרשה סוף שאיננו טוב, והרפתקאותיה של קאתרין מגיעות אל קצן בנישואין עם איש צעיר, בעל לב ובעל שכל, האוהב אותה על אף הקשיים הנערמים בדרכו. מלבד אווירת הרומן המלווה והנעימה האופפת את הסיפור, מנצלת אותו המחברת גם לביקורת נוקבת כלפי שני סוגים של אנשים - מצד אחד אלה המחברים ואלה הקוראים את ה"רומנים הגותים", הרואים את החיים דרך משקפיים מעוותים של דמיון בלתי מרוסן; מצד שני, אלה החושבים את עצמם "רציניים" מכדי שישפילו את עצמם לקריאת "רומנים" - אפילו רומנים הנאמנים למציאות - ומצהירים על דבקותם בספרי הסטוריה ומוסר, שאמנם הם ראויים לקריאה, אבל דבר אין ביניהם לבין חיי היומיום. לשונה החדה של ג'יין אוסטן אינה הססנית בביקורתה, והיא מהנה ביותר את הקורא בכל צדדיו של רומן מקסים זה....

9.
על רקע של נשפי-מחול ותככי-טרקלין מתפתחת פרשה רומנטית של חיזור ועימות בין מר דארסי, בן גאה לאחת המשפחות העשירות ביותר באנגליה, לאליזבת בנט, שהיא אחת מחמש בנותיו של בעל קרקעות צנוע, לא תואר לו ולא הדר. הסיפור גדוש המאורעות מגיע אל סיומו המאושר, האגדי כמעט, לאחר הרבה תהפוכות ונפתולים. אך למרות הגאוה וקשיות הלב, החשדנות והקטנוניות, צרות-המוח והמשפטים הקדומים, עושה האהבה הרומנטית את דרכה אל נצחונה. יריעתו הססגונית של הרומן גדושה דמויות חדות-קווים ושופעות חיות, שבעיצובן המפליא הן משלימות את הישגה של המחברת ואת הנאתו של הקורא. "גאוה ומשפט קדום" הוא לדעת רבים, המושלם שברומנים של ג'יין אוסטן, ועל-כל-פנים האהוב והמלבב שבהם. הרומנים שהוציאה בשנים האחרונות לחייה הקצרים, גילמו את חכמת-הלב, ונעשו מיצירות-המופת של הספרות האנגלית. תרגום הספר מאנגלית: אהרן אמיר ...

10.
11.
ג'יין אוסטן החלה להתנסות בכתיבה שנים רבות לפני שאליזבת בנט, מריאן דשווד ואמה וודהאוז באו אל העולם. האסופה "אהבה וידידות" מביאה לקורא הישראלי, לראשונה בתרגום לעברית, את ביכורי יצירתה של אחת הסופרות האהובות והמוערכות בכל הזמנים. יצירות אלה הוסתרו על ידי בני משפחתה מחשש שיפגעו בתדמיתה המוסרית והמכובדת של הסופרת, ולא היו אמורות לראות אור. הן נחשפו לקהל הרחב רק בסוף המאה התשע-עשרה. האסופה מורכבת משני חלקים: ליידי סוזן (1794) הוא רומן מכתבים שבמרכזו עומדת אלמנה יפת תואר, פלרטטנית ונכלולית המחפשת בעל לעצמה ולבתה התמימה. הליידי הנבונה והמחושבת אינה בוחלת באמצעים כדי להשיג את מטרותיה ולהפיל ברשתה את הגברים המוקסמים מיופייה ומאישיותה. הנובלה עובדה לסרט קולנוע שיוצא לאקרנים בימים אלו. כתבי נעורים (1787 – 1793) הם אוסף יצירות שנמצאו במחברותיה של אוסטן המתבגרת ונכתבו בין הגילים 11 עד 17. יצירות אלו כוללות סיפורים קצרים, שירים, מחזות, חיבורים עיוניים, ואף פתיחה לרומן שלא הושלם. כתבים ניסיוניים אלה משרטטים את תהליך התפתחותה של הסופרת כיוצרת מוכשרת, בעלת טביעת עין חדה לאפיון דמויות משובח ואירוניה דקה. ...

12.
"פארק מאנספילד" הוא ספרה המוסרי ביותר של ג'יין אוסטן שלא חסכה דברי מוסר בספריה, אשר נכתבו בתקופה בה היה המוסר ערך אישי וחברתי עליון במעלה. גיבורתו פאני פרייס, הצנועה והשתקנית, היא אולי האדם המוסרי ביותר בספרות. יותר מבכל ספר אחר ביצירותיה, זוכה כל דמות ב"פארק מאנספילד" לגמול לה על אופיה ומעשיה - מי לטוב ומי לרע, באהבה, ברכוש ובמעמד חברתי. מצב פשטני כזה עלול היה להוריד את הספר לדרגה של קומדיה בנלית, אילולא הולבש בלשונה רבת - המשמעויות וניתוח - האופי הנמרץ של המחברת הקלאסית הזאת. כמו בספריה האחרים, שהידוע ביותר בהם הוא "אהבה וגאווה", גם כאן זוכים אנשי המעמד הבינוני העליון באנגליה של המאה השמונה - עשרה לטיפול מעמיק, אירוני אך גם אוהד, ושוב אנו יכולים להיווכח כי עם כל המרחק בזמן וההבדלים במנהגים ובתנאי - החיים, נפש האדם נותרה כשהייתה, וגברים, נשים וילדים חושבים ומרגישים עתה בדיוק כשם שחשבו והרגישו אז, לפני תקופתו של פרויד. ג'יין אוסטן, שחייתה בין האנשים שאודותם כתבה, לא נזקקה לסמכות פסיכולוגית נודעת כדי להבין אותם, את מניעיהם השכלתניים והרגשיים, וכדרכה היא מעלה אותם על הנייר ביד זריזה, דייקנית ומשעשעת. מבחינות רבות ושונות עשוי "פארק מאנספילד" לגרום הנאה לקוראיו, יהיו הם נערות בנות - העשרה או גברים בגיל העמידה, וכיוצא באלה רבים וטובים, שרק יתאזרו בסבלנות מעט כדי לקלוט את דקויות - הרמז וההתקדמות האיטית יחסית של המאורעות לעומת תקופתנו שכולה "פעולה" וחיפזון....

13.
14.
“לא הזמן ולא הנסיבות קובעים את מידת הקרבה, אלא אופי הקשר בלבד. יש אנשים ששבע שנים לא יספיקו להיכרות ביניהם, ויש כאלה ששבעה ימים יהיו עבורם די והותר” מריאן דשווד איננה מהססת להצהיר על רגשותיה בגלוי, וכשהיא מתאהבת בווילובי היא מתעלמת לחלוטין מאזהרותיה של אלינור אחותה בנוגע לסכנות הטמונות בהתנהגותה הפזיזה ומתייחסת באדישות ובזלזול לכל הסובבים אותה, לרבות קולונל ברנדון. אלינור דבקה במוסכמות החברתיות, וכתוצאה מכך נאלצת להתמודד עם רגשותיה כלפי אדוארד פררז ועם כל המכשולים הנערמים לפני אהבתם. שתי האחיות מיטלטלות בנתיבי אהבה מקבילים בחברה שבה המעמד, הממון והגינונים מושלים ברגשות, ובדרכן אל האושר מגלות את החשיבות שבמציאת שביל הזהב בין תבונה לרגישות. תבונה ורגישות הוא הרומן הראשון פרי עטה של ג’יין אוסטן שיצא לאור. כתיבתו ארכה חמש-עשרה שנים לסירוגין, ובשעתו פורסם בעילום שם. הספר זכה להצלחה רבה לאורך השנים ועובד פעמים רבות לקולנוע, לטלוויזיה ולתאטרון”....

15.
פאני פרייס בת העשר מוזמנת לגור אצל קרוביה העשירים, משפחת ברטרם, באחוזתם מנספילד פארק. אך מהו מקומה של קרובת משפחה שמצד אחד מבקשים להעתיר עליה חסד, ומצד שני מעוניינים לוודא שלא תשכח כי אינה שוות מעמד לשאר בני הבית, וכי לעולם לא תוכל להיות? יחסם של בני משפחת ברטרם אליה נע בין ריחוק ובוז לבין התפיסה שעליה לשרת אותם, ופאני מוצאת נחמה רק בטוב לבו של בן דודה אדמונד. עם השנים משתנים רגשותיה של פאני כלפי אדמונד מידידות והכרת טובה לאהבה חסרת תוחלת, אלא שאז מגיעים אל מנספילד פארק האחים הנרי ומרי קרופורד, ונוכחותם טורפת את חייה של פאני ואת חיי בני המשפחה כולם. מתוך מעמדה המורכב נאלצת פאני פרייס להילחם על ערכיה, על אופייה ועל אהבת נעוריה. במנספילד פארק, הרומן השלישי פרי עטה, משרטטת ג’יין אוסטן דיוקן מהימן ונוקב של ערכים משתנים ונאמנות מוטלת בספק. בכתיבתה השנונה והחדה כתמיד, המובאת כאן בתרגומה החדש של לי עברון, אוסטן מסירה את המסכות מעל התנהגותם של גיבוריה וחושפת לעיני הקורא את ישרי הלב ואת אלו שמוסריותם ראויה לביקורת. לתרגום החדש מצורפת אחרית דבר מאת ד״ר הלנה קלי, חוקרת כתביה של ג׳יין אוסטן, המגלה לנו את הרבדים העמוקים של מנספילד פארק – את הביקורת הנוקבת שמותח הרומן על סחר העבדים באיים הבריטיים ועל חלקה של הכנסייה האנגליקנית בו....

16.
קורותיה של אמה וכל הטעויות שהיא עושה בחיים. מסופר בהומור נדיר ובהרבה אהבה. הוסיפה אחרית דבר - רנה קלינוב. ג'ין אוסטין, 1817-1777 , סופרת אנגליה. היתה בתו של כומר וחיה חיים שקטים על משפחתה בדרום אנגליה. ב-1809 השתקעה בצ'וטן שבהמפשייר. שש יצירותיה החשובות הן תבונה ורגישות-1811, גאווה ודיעה קדומה-1813, פארק מנספילד-1818, מנזר נורתנג'ר-1818 ו'פיתוי'-1818. גיבורות יצירותיה הן בנות השכבה הגבוהה של החברה הכפרית באנגליה. עיקר תשוקותיהן נתונות להתפתחות יחסים בין המינים שמגיעה לשיאה בנישואין. ספריה מצטיינים בשנינות מעודנת, אירונית ובתובנה רגישה של מתחים אישיים וחברתיים....

17.
מן המפורסמות היא שרווק בעל אמצעים זקוק לרעיה…״ מאז ועד היום משפט הפתיחה האלמותי הזה הגדיר דורות על דורות של מערכות יחסים זוגיות. ג׳יין אוסטן כתבה אותו כמובן באירוניה… למר בנט, הבעלים של אחוזת לונגבורן בהרטפורדשייר, יש חמש בנות. הבעיה היא שאת הנחלה ניתן להעביר רק ליורש זכר, והכסף שייוותר לחלוקה בין הבנות אינו מספיק כדי לכלכל אותן ברווחה. לפיכך, הכרחי שלפחות אחת מהבנות תתחתן היטב כדי לתמוך באחרות. מוסכמות חברתיות, מעמד האישה, דעות קדומות ושיפוטיות – את כל הנושאים הללו, בביקורתיות מרומזת (או לא מרומזת), שוזרת ג׳יין אוסטן בעלילת הרומן גאווה ודעה קדומה, שמאז נכתב ב־1813 לא איבד מהרלוונטיות שלו. סיבת הסיבות היא שבמרכז העלילה עומד אחד מסיפורי האהבה הגדולים בכל הזמנים, שהתמה הרומנטית שלו – מאויבים לאוהבים – היוותה השראה לאין־ספור סיפורי אהבה שנכתבו מאז. אליזבת ודארסי וסיפור אהבתם מובאים כעת במהדורה מיוחדת הכוללת הערות, הארות ואיורים המוסיפים נדבך נוסף לשמחת הלב מקריאת מהרומן הנפלא הזה....

18.
"משונה לחשוב שעד ימיה של ג'יין אוסטן נראו כל הסופרות הגדולות לא רק מבעד לעיני המין השני, אלא אך ורק ביחס למין השני." וירג'יניה וולף, חדר משלה. אן אליוט בת התשע־עשרה הייתה אמורה להינשא לקפטן פרדריק ונטוורת', אבל בחרה לנתק את הקשר בהשפעת עצה של חברת משפחה קרובה. כעת, בגיל עשרים ושבע, היא בדרכה להפוך לרווקה זקנה, ואורח חייו הבזבזני של אביה עולה לה באובדן הבית שהתגוררה בו כל חייה. בגילה, היא לא הייתה אמורה להיות עדיין לבדה. היא הייתה אמורה לטפל בילדים משלה ולא באחייניה. והיא בהחלט לא הייתה אמורה לפגוש שוב את קפטן ונטוורת', שנים אחרי ביטול האירוסים. המפגש המחודש בין אן ובין קפטן ונטוורת' מעורר זיכרונות מכאיבים ורגשות קשים מן העבר, לצד ערגה והשתוקקות שאף אחד מהם לא חש מאז. אן עושה כמיטב יכולתה להימנע מחברתו של הקפטן, אבל מתברר שזו משימה בלתי אפשרית. שוב ושוב הם מזדמנים לאותם מקומות, ונאלצים לשאול את עצמם שוב ושוב למה בעצם נפרדו מלכתחילה. השפעה הוא הרומן האחרון של ג'יין אוסטן, והוא פורסם כחצי שנה לאחר מותה. בניגוד לחלק מספריה האחרים, המבוססים על טיוטות שיצרה בגיל צעיר, נכתב הרומן בשלמותו בשלב מאוחר בחייה ומבקרים רואים בו את ספרה האישי ביותר...

19.
חמש בנות נולדו לבני הזוג בנט, ולכולן קשה למצוא בעל - במיוחד לאליזבת היפה והפיקחית, הסובלת מנטייה מדאיגה לדחות הצעות נישואים. בעוד היא עוקבת אחר ההתאהבות הנרקמת בין אחותה ג'יין לבין מר בינגלי, מתחיל חברו הטוב - מר דארסי - להתעניין בה עצמה. דארסי העשיר והמושך בטוח שאין אישה שתסרב לו, אך בעיני אליזבת הוא הגבר האחרון עלי אדמות שתסכים להינשא לו: הוא מתנשא, ביקורתי, וייתכן שאף חיבל בסיכויי אחותה להינשא לבחיר לבה. מתוך עוינות וחשד הדדיים נוצר אחד הזוגות המקסימים ביותר בתולדות הספרות. אליזבת ודארסי מנהלים דו-קרב קשוח ורומנטי בנשפים ובשיחות סלון, בעיר ובכפר, מתחת לאפם של שכנים סקרנים, קצינים מפתים, אב עוקצני, אם היסטרית ודודה אריסטוקרטית רוחשת מזימות....

20.
קורותיה של אמה וכל הטעויות שהיא עושה בחיים. מסופר בהומור נדיר ובהרבה אהבה. הוסיפה אחרית דבר - רנה קלינוב. ג'ין אוסטין, 1817-1777 , סופרת אנגליה. היתה בתו של כומר וחיה חיים שקטים על משפחתה בדרום אנגליה. ב-1809 השתקעה בצ'וטן שבהמפשייר. שש יצירותיה החשובות הן תבונה ורגישות-1811, גאווה ודיעה קדומה-1813, פארק מנספילד-1818, מנזר נורתנג'ר-1818 ו'פיתוי'-1818. גיבורות יצירותיה הן בנות השכבה הגבוהה של החברה הכפרית באנגליה. עיקר תשוקותיהן נתונות להתפתחות יחסים בין המינים שמגיעה לשיאה בנישואין. ספריה מצטיינים בשנינות מעודנת, אירונית ובתובנה רגישה של מתחים אישיים וחברתיים....

21.
*3 ספרים במארז* ספריית חצות מה היה קורה אילו היה באפשרותכם לנסות את כל החיים שהייתם יכולים לחיות ולבחור גרסה אחרת? האם הייתם משנים משהו?נורה בת שלושים וחמש, והחיים לא מאירים לה פנים. היא בודדה, יתומה, אחיה מתכחש לה וזה עתה פוטרה מעבודתה. היא מרגישה שהיא לא יכולה יותר. חייה רצופים חרטות: מה אם היתה נשארת בלהקה עם אחיה? מה אם היתה מתמידה בשחייה? איך היו נראים חייה אם היתה נישאת לדן? נראה שמאוחר מדי לשנות את כל זה.או שאולי לא? בספריית חצות נמצאות כל האפשרויות המפוספסות של חיינו, וכשנורה מגיעה לשם היא יוצאת למסע הרפתקאות בכל החיים האחרים שהיו יכולים להיות לה. ספריית חצות הוא רומן מהפנט ויוצא דופן על חיים ומוות, על חיפוש התקווה, על משחקי שחמט, על התנקות מחרטות ועל בחירת האנשים הנכונים לחיות לצדם.  מאט הייג הוא סופר בריטי עטור שבחים שספריו תורגמו ליותר משלושים שפות. ספריית חצות הוא הרומן השביעי שלו והפך מיד עם צאתו לאורח של קבע ברשימות רבי־המכר ברחבי העולם. "מקסים... הספר הוא מתנה לכל קורא שייקח אותו ליד." – פאבלישר'ס ויקלי "ספר חובה לכל מי שנוטה לפקפק בהחלטותיו." – בוקריוט"מתוחכם, רגיש ומעורר מחשבה." – ג'ני קולגן, מחברת חנות ספרים על גלגלים ובית קפה ליד הים גאווה ודעה קדומה חמש בנות נולדו לבני הזוג בנט, ולכולן קשה למצוא בעל - במיוחד לאליזבת היפה והפיקחית, הסובלת מנטייה מדאיגה לדחות הצעות נישואים. בעוד היא עוקבת אחר ההתאהבות הנרקמת בין אחותה ג´יין לבין מר בינגלי, מתחיל חברו הטוב - מר דארסי - להתעניין בה עצמה. דארסי העשיר והמושך בטוח שאין אישה שתסרב לו, אך בעיני אליזבת הוא הגבר האחרון עלי אדמות שתסכים להינשא לו: הוא מתנשא, ביקורתי, וייתכן שאף חיבל בסיכויי אחותה להינשא לבחיר לבה. מתוך עוינות וחשד הדדיים נוצר אחד הזוגות המקסימים ביותר בתולדות הספרות. אליזבת ודארסי מנהלים דו-קרב קשוח ורומנטי בנשפים ובשיחות סלון, בעיר ובכפר, מתחת לאפם של שכנים סקרנים, קצינים מפתים, אב עוקצני, אם היסטרית ודודה אריסטוקרטית רוחשת מזימות. על רקע יחסיהם רבי התהפוכות חושפת הסופרת במבט אירוני את החברה המעמדית של אנגליה בתחילת המאה ה-19, ואת כללי הנישואים החומרניים בתקופתה. היא מתארת טיפוסים מלבבים, הנוגעים ללב גם בחולשתם, ובראשם גיבורה כובשת וחצופה, המתעקשת על זכותה לבחור בעל כרצונה. אוסטן עצמה הודתה כי אליזבת היא הדמות החביבה עליה ביותר בכל ספריה, ואילו דארסי היה ועודנו מושא חלומות למיליוני נשים. ספריה הראשונים של ג´יין אוסטן, בתו של כומר כפרי, פורסמו בעילום שם. "מאת גברת", כך הופיע שם המחברת על הכריכה. לאחר מותה הפכו ספריה לקלאסיקה אך נותרו רעננים וסוחפים, מלאי תבונה, רגישות והומור מושחז. גאווה ודעה קדומה הוכתר כספר האהוב ביותר בבריטניה וזכה לאינספור עיבודים לקולנוע, לטלוויזיה ולתיאטרון. הספר מוגש כאן בתרגום חדש של הסופרת עירית לינור ובתוספת אחרית דבר פרי עטה. מועדון הרצח של יום חמישי בכפר גמלאים מנומנם, המקום האחרון שמשהו מסעיר קורה בו, מתגבשת חבורה: ארבעה קשישים נפגשים מדי שבוע בחדר הפאזלים כדי לדון בפשעי עבר לא מפוענחים. אין להם יומרות של ממש, רק רצון לשמור על המוח עובד. הם קוראים לעצמם "מועדון הרצח של יום חמישי".ואז קורה דבר שאיש לא ציפה לו: רצח אמיתי, אלים ואכזרי! ועוד של הקבלן שבנה את כפר הגימלאים. מישהו חבט בראשו בחפץ קהה והותיר ליד גופתו תמונה מסתורית. חברי מועדון הרצח לא מאמינים למזלם הטוב: סוף-סוף הם מוצאים את עצמם במרכזו של תיק רצח חי ובועט. המשטרה עובדת לאט, והגופות נערמות מהר. האם החבורה המבריקה תצליח לתפוס את הרוצח לפני שיהיה מאוחר מדי? וסליחה, מה זה באמת "מאוחר מדי"?  מועדון הרצח של יום חמישי היה להצלחה מסחררת מיד עם צאתו לאור בבריטניה. הביקורות שיבחו, זכויות התרגום נמכרו לכ-30 מדינות וחברת ההפקה של סטיבן ספילברג רכשה את זכויות ההפקה לסרט. זהו ספרו הראשון של ריצ'רד אוסמן, איש טלוויזיה בריטי מוכר, מנחה חידונים, קומיקאי ומפיק. ...

22.
מארז מיוחד של שבעה ספרים מתוך סדרת התרגומים החדשים לכתביה של הסופרת האהובה ג'יין אוסטן. המארז כולל את הספרים הבאים שיצאו עד כה במיזם המשותף להוצאות תמיר//סנדיק ואהבות: "תבונה ורגישות", "אמה", "מנספילד פארק", "נורת'נגר אבי", "השפעה", "גאווה ודעה קדומה" וכן הקובץ "אהבה וידידות" שיצא לראשונה בעברית וכלל את הנובלה "ליידי סוזן" ואת כתבי הנעורים של ג'יין אוסטן....


מה יש לומר, הספר הכי נודע של אוסטן. חייבת לציין שהוא ספר שנמצא אצלי בדירוג במקום השלישי בין כל ספרי אוסטן? ומדוע? פחות התחברתי לדמויות חשבת... המשך לקרוא
13 אהבו · אהבתי · הגב
את השפעה קראתי האמת יותר מעשור בגיל 18 כשהייתי כמעט בסיום לימודי התיכוניים,הגרסה הזאת הייתה גרסה חדשה שאחרית הדבר הייתה מאת רונית מטלון ז''... המשך לקרוא
7 אהבו · אהבתי · הגב
אנשים אוהבים פרוייקטים. אין לי מושג למה התופעה הזאת מתרחשת, אבל די ברור שאנשים מחבבים משימות יזומות שיש להן התחלה וסוף, אולי כי יש להן סיפו... המשך לקרוא
9 אהבו · אהבתי · הגב
ברור שהספר הזה הוא קלאסיקה במיטבה. מבחינתי הוא חלון לתקופה שאיננה, נהנתי לקרא על ההרגלים, הדעות ודרך החיים של האנשים שחיו לפני 200 שנה, וכמו... המשך לקרוא
16 אהבו · אהבתי · הגב
"אין לי אף תמריץ רגיל שמביא נשים להתחתן. כסף איני רוצה. עבודה איני רוצה. מעמד איני רוצה." כך מסכמת אמה וודהאוס את חוסר רצונה להינשא. אמה הי... המשך לקרוא
13 אהבו · אהבתי · הגב

עוד ...




©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ