ביקורת ספרותית על העזרה מאת קתרין סטוקט
ספר מעולה דירוג של חמישה כוכבים
הביקורת נכתבה ביום שישי, 25 בינואר, 2019
ע"י סקאוט


מודל היופי שתעשיית הדוגמנות מקדשת מוטעה בעיניי ומושתת על ערכים לא נכונים בתכלית.

כל תכליתה לקדש חיצוניות לשם החיצוניות בלבד ללא הכנסתם של פרמטרים אחרים וחשובים יותר:פנימיות.
תעשיית הדוגמנות עוסקת בתפל, בתפל שיש למחות מן העולם וזו הסיבה שאינני נותנת לה יד בשום צורה. בשל מודלי גוף שגויים ובעייתים ואף זנותיים שהתעשיות הללו מספקות ילדים, נערות, נערים ונשים וגברים חושבים שאלה מודלים שיש לשאוף להידמות להם ולכן מפתחים הפרעות אכילה וסובלים. כאן אני מדברת מתוך נסיון. לצערי, שני אנשים קרובים לי נפגעו ממחלה זו. מחלה שהדיה עדיין מהדהדים והפחד לשוב לסורו עדיין נוכח ביתר שאת...הפחד מההקאות...מהשלשולים...הפחד לחטוא ולשוב למעגל הזה...המעגל האינסופי, המפרך והמתיש של תת תזונה...של בתי חולים...של רזון חולני...של התנדנדות בין מוות לחיים...והנסיון שלי להרגיע, לנחם, לחבק, לתמוך...והפחד...הפחד הבלתי מוסבר הזה...מהתפוגגות...מוויתור על החיים...
האובססיה אחרי הנראות, החיצוניות, המושלם, המודל הנחשק, הנאור מקבל פחות זרקורים וייחס מבעבר אבל עדיין ישנה עבודה רבה...עבודה רבה מדי שצריך להוקיע, למגר ובעיקר להעלים, למחוק. נראות חיצונית היא לא העיקר ולא צריך ולא ניתן לשפוט על פיה. מה שחשוב הוא מה שמסתתר מאחורי הנראות הזאת, איזו נפש נחבאת מאחוריה....

וזו הסיבה מדוע מעולם לא ייחסתי חשיבות רבה לנראות חיצונית.
אדרבא, כאשר אנשים מעירים בשיא חוצפתם הערות על מראה חיצוני של אדם מבלי להכירו הדבר מעורר בי תחושת קבס וגועל.
אנחנו בני אדם מתקדמים. הגענו אל הירח, פיתחנו טכנולוגיות ייחודיות עד לפני 30 שנה היו בגדר מדע בדיוני וחלום מתוק ובכל זאת טבועה בנו דעה קדומה ושיפוטיות.
שיפוטיות שאני נמנעת ממנה כמו מאש וסולדת ממנה כאילו נחש הכישני.
האם זה באמת משנה מראהו של אדם מסוים? מדוע אדם יפה מקבל פדבקים ומתויג כ"טוב" ואדם "מכוער" זוכה לקיתונות בוז ולביקורתיות ללא הרף? מיידית הוא מכונה אדם "רע"? האם התדמית החיצונית באמת משנה משהו? לעניות דעתי, לא!
אנחנו נמצאים במאה ה-21 אך עדיין ישנם אנשים ששופטים בני אדם לפי הקליפה ולא לפי הבפנוכו, חלה בגברים שמתייגים את הנשים שחולפות על פניהם ברחוב בדירוגי יופי ריקניים הכוללים מכלול מושגים מצומצם: ישבן, חזה, פנים. ועד נאצות, חרמות ונידוי השונה רק כי....ובכן, הוא שונה.

לכן אני אוהבת ספרים וסדרות שעוסקים בשונה ומוכיחים פעם אחר פעם שהשונות אינה מפחידה, אינה דבר שיש לחשוש מפניו אלא לחבק ולהכיל שלא כל האצבעות דומות זו לזו ואם הדבר היה אכן כך העולם היה משעמם לחלוטין.
זו גם הסיבה מדוע שמחתי מאוד כאשר נטע ברזילאי זכתה באירווזיון והיא זו שהביאה את הניצחון לאחר כ-20 שנה מנצחונה של דנה אינטרנשנל. בחורה לא לפי המודל היופי הסטנדרטי מקבלת את האהדה ואת החשיפה הראויה לה. היא באמת מודל חיקוי ראוי ולא כל הדוגמניות הנערצות באינסטגרם אשר שטופות בהררי פוטושופ וליטושים כמו שפתיים עבות בצורה מבחילה, שדיים גדולות להחריד וישבן עגלגל בצורה מוגזמת ולא פרפציונלית ובעיקר אנושית. נטע ברזילאי היא בחורה אמיתית. גזרתה היא גזרתה של בחורה אמיתית ולא אותן הבחורות שרואים במדיות השונות שאפילו פסע אחד אינן יכולות לפסוע מרוב שהן דקיקות כמו נייר וחוששות ששדיהן הגדושים והכעורים יצנחו להן לפתע.
יתרה מזאת, הבדל מבנות שהן דוגמניות, נטע אינה מוכרת את גופה לראווה אלא נשפטת על פי קולה, על פי העבודה הקשה שהיא עומלת יום ביומו, וזה הדבר מה שאני תומכת בו. לשפוט אנשים לא לפי מה שאלוהים בירך או לא בירך אותם אלא לפי הכישרונות והאישיות, לפי ההישגים שהם משיגים בדם, יזע ואף לעיתים קרובות מאוד דמעות. אישיות כובשת היא עשרת מונים מושכת ממראה חיצוני וזה משהו שאנחנו צריכים להבין, כאנשים המתהדרים בנאורות ואינטלגנטיות רבה, כביכול. " תהיי יפה ותשתקי" " שדרי סקסיות מוחצנת וכך תהיה לך אהדה עצומה והמלייקים ינהרו אליך בלי להניד עפעף" " תהיה שרירי, מסוקס וגברי והנשים יפלו לרגלייך" אלה סיסמאות שאינני מכבדת כלל וכלל. אישה וגבר אינם כלי שהמעטפת המינית היא העיקר בו! הם בשר ודם! הם בני אדם שיש להעריך ולקבוע את מידת איכותם לפי הכלים הפנימיים שהם מספקים ולא לפי מידת ניענועם מול המצלמה. לכך אנחנו מחנכים את ילדנו משחר ינקותם? מרגע היוולדם? הרשתות החברתיות בבסיסן אינן דבר רע אך השימוש בהן הוא בעיקר לרעה, להעצמת תופעה דוחה מאין כמוה. הרשתות החברתיות מלאות בנשים וגברים שכמעט לא עוטים לגופם שום בגד...זה המודל שאנו חפצים שילדנו ישאפו להידמות לו?! " הסירו חלקים מן הלבוש, הבליטו את הנתונים הנכונים ותהיו נאהבים"? מה עם לאמץ גישה נכונה ובריאה לחיים, בנוסח: " תהיו אתם עצמכם. האישיות היא הקובעת ולא המכנס הקצרצר שבחורה מעלה לאינסטגרם." עירום לא גורם לך להיות נאהב. יופי חיצוני לא גורם לך להיות נאהב. מה שאתה משדר הוא הקובע. מה שיש מתחת למעטה החיצוני הוא-הוא העיקר.

כל ההקדמה הזאת מובילה אותי אל לב ליבו של הספר הנפלא הזה שעוסק בתופעות הלוואי של הסתכלות חיצונית בלבד.
שנות ה-60. ארצות הברית. שחורים ולבנים. "עליונים" בורגנים לעומת שחורים אנפלבתיים, בורים, עובדי כפיים.
תקופת שנות ה-60 מאופיינת בחוסר שיוויון בין אנשים שחורים ללבנים מהסיבה הפשוטה: צבע עור שונה. בשל העובדה שהלבנים החליטו שצבע עור שונה משלהם הוא עילה לזלזול לא ניתנת לשחורים שום זכות והם כעבדים לכל דבר [ רק ההבדל שהוא לא באמת מהותי ש"העבדים" השחורים בארצות הברית מקבלים שכר]
אסור לשחורים להצביע [לפחות במדינה בה מתרחשת העלילה], אסור להם אפילו לשבת לצידו של אדם לבן ואדם שיעז להפר את החוק הזה יאסר.
כאן מקננת בי תהיה אישית: אנחנו נמצאים כ-15 שנה לאחר תוצאות מלחמת העולם השניה שנבעו מאותה שנאת חינם שהובילה למהומת אלוהים ולהרס, חורבן ומוות בלתי נתפס של מליונים וההיסטוריה חוזרת על עצמה? האמריקאים לא למדו לקח מאז המלחמה עם היפנים?
כנראה שלא.

בכל אופן, מה יותר קשה מלהיות גבר שחור חסר זכויות? אישה שחורה. אישה שחורה נפגעת מכל הכיוונים. לא רק שאינה יכולה לשהות לצד הלבנים, הגברים השחורים לא מעריכים אותה. היא חסרת ערך בכל המובנים וישנם גברים המגדילים ראש ומוציאים את תסכולם מן המצב על האישה עצמה בחבטות, אגרופים, קללות והשפלות. זו תופעה שאחת הנשים בספר עוברת. מסכת התעללות מצד בעלה עד שהיא מחליטה שדי, מספיק. זה שהיא אישה ועוד אישה שחורה לא אומר שהיא צריכה לספוג התעללויות. לא מספיק ההתעללויות מהמעסיקה הלבנה והמשתחצנת, המקום היחיד שאמור להיות לה להגנה הוא בעצם עומד לה לרועץ.
הסיפור הוא סיפור שעוסק בסבלן של הנשים השחורות בתקופה חשוכה, עיוורת ואווילית לכל הדעות. סבל שנפרש על פני נקודות כה רבות: סבל מהסובבים הלבנים ומהאחים השחורים כאחד, כי כפי שאמרתי: להיות שחור זה לא פשוט אבל להיות אישה שחורה זה שולח אותך מיידית אל האבדון...הרי אישה היא טיפשה, בורה, נזקקת, חסרת אונים, ילדותית, גחמנית...אישה לא שוות מעמד לגבר גם אם לבנה היא ואחת כמה וכמה כאשר לא שפר עליה מזלה ונולדה שחורה כפחם.

הנשים הללו מחליטות להיאבק ולהתנגד לנידויין ולקשיים העוברים עליהן על פי דרכן וההתמודדות הזאת מעוררת הערצה. נשים שחורות שכל הגהנום עבר על סף דלתן, הן ידעו אותו משחר נעוריהן ועדיין הן לא מוותרות ומחליטות לשים קץ לסבל. לקחת יוזמה, לסגל תושייה ולהלחם. זה דבר שמעורר הערצה ואהדה. אני זוכרת שהופתעתי והתפעמתי מהן ורציתי לעודד אותן ולומר להן שאתן לא לבד.
אל מאבקן של הנשים השחורות נכנסת סקיטר, אישה לבנה שהיא היחידה שרואה מעבר לכל השחור- השחור הזה. היא היחידה שרואה את הנפש ומשכילה להבין שבעצם כולנו בני אדם. לא משנה כיצד אנחנו נראים ולכל אדם באשר הוא אדם ישנה הזכאות להיות נאהב, לאהוב, להצליח, לחיות בכבוד וכאשר יגיע הרגע- למות בכבוד.
הכבוד, כבוד עצמי, זה דבר שנמנע מהנשים הללו עשרות שנים וזה מה שייחלו לו יותר מכול- לא ארמונות, לא פאר, על אף העובדה שהן חיות בזוהמה בלתי נקלטת, אלא רק שיוויון. שיתייחסו אליהן כאל אדם כמוני וכמוך ולא אל תת אנוש, אל חרק שיש לדרוך עליו כשמתחשק וכשישנו הפנאי. זו בעצם השורה התחתונה של כל המגילה שלפניכם: אם לא היינו מתייגים בני אדם ושופטים על פי החיצוניות, לא היו מתרחשים לא השואה, לא מלחמת העולם השניה ובטח ובטח לא אפליה כנגד שחורים, נשים וכדומה. שיפוטיות יוצרת חוסר שיוויון וכיו"ב.

ספר מקסים, זכיר מאוד, נוגע ללב [ לעולם אזכור את המטפלת השחורה מטפלת בפעוטה מייבל ומתייחסת אליה כאילו הייתה אימה. היא באמת העניקה לה חום ואהבה יותר מאשר האם עצמה, שכביכול הייתה " פיקחית" ו"אינטלגנטית" יותר אבל קרירה ורעה ובורה לא פחות]
11 קוראים אהבו את הביקורת
אהבת? לחץ לסמן שאהבת




טוקבקים
+ הוסף תגובה
סקאוט (לפני 6 שנים ו-7 חודשים)
וכרמליטה- שמתי לב שאני בזמן האחרון חורגת עם הסיפור ודעותיי האישיות שאינן קשורות בהכרח לספר. אני מניחה שזו גם הסיבה למה רוב ההקדמות שלי לאחרונה ארוכות מן הרגיל. בגלל שאני נוגעת בנושאים שמאוד כואבים לי אישית ולכן נוצרים הבלבול והפזרנות.

אני מיד מתקנת את השגיאה הקשורה לעניין ההיסטורי. לא רוצה, חלילה, להטעות כאן מישהו עם מידע מוטעה ולא מדויק.
סקאוט (לפני 6 שנים ו-7 חודשים)
כרמליטה- תודה רבה על הדיוק. אני מקבלת את ביקורתך ברוח טובה מאוד! למעשה, הארת את עיניי בקשר לדיוק ההיסטורי. אני באמת חושבת שלפני שאכתוב סקירה שעוסקת בספר עם ניחוח היסטורי, אעזר בעוד מקורות מידע. מלבד העובדה שהדבר יעשיר את הסקירה, הוא גם ידייק. ונכון, הסתמכתי על סמך הספר בלבד, לכן הטעות הזאת.

אני מסכימה איתך לגבי היותה מפוזרת. היא באמת ארוכה ומסורבלת ורציתי לקזז חלק ממנה אבל מכיוון שכבר נכתבה לא ידעתי היכן להתחיל ולכן העדפתי להשאירה כמו שהיא. רעיון שהוא לא בדיוק חכם.

אבל לא נורא, כמו שאומרים: מטעויות לומדים. אני לוקחת לתשומת ליבי את הערתך ובסקירות הבאות, כולי תקווה, שאיישם אותה.

ועוד מילה לגבי דעתי האישית- כפי שניתן לראות, הדעה מאוד אמוציונלית ולכן היא גם ארוכה מאוד...כשאני כותבת על נושא טעון רגשית אני נוטה להפריז בו. דבר שאני צריכה מאוד למתן, כפי הנראה.

כרמליטה, אני מודה לך על ההשקעה בקריאת הביקורת ובהשקעה בכתיבתה של התגובה. לא היית צריכה לעשות זאת ועשית ואני מודה לך. פעמים הבאות אל תהססי להעיר לי אם משהו אינו במקומו. אני תמיד לוקחת הערות שלך ושל שאר החברים כאן ביתר תשומת לב. זה באמת חשוב לי, כמו שאת כבר יודעת.
כרמלה (לפני 6 שנים ו-7 חודשים)
סקאוט - לאחר התלבטות של יומיים אם להגיב לסקירה, ומאחר שאני יודעת שאת מייחסת חשיבות רבה לאופני כתיבתך, החלטתי בכל זאת לכתוב את דעתי.

לטעמי, הסקירה הזו מאד מפוזרת. ההקדמה ארוכה מדי, אינה ממוקדת ורובה לא במקומה. גם מן הטעם שאת מביעה את דעתך על פי הערכים של היום על מצב ששרר בתקופה קודמת, וגם מכיוון שלא כל עיסוק ב"אחרות" ספציפית מצדיק פריסת השקפת העולם של הקורא על מגוון סוגי האחרות השונים (אפילו אם הם מתכנסים תחת הכותרת "ניראות חיצונית").

דבר נוסף שמאד מציק לי, ולא בפעם הראשונה, הוא אי-הדיוק ההיסטורי.
את כותבת שלשחורים לא היו שום זכויות ואסור היה להם להצביע. ייתכן מאד שהדבר נכון במדינה בה מתרחשת עלילת הספר, אך הכלל הזה אינו גורף.
זכות ההצבעה ניתנה לשחורים כבר ב-1870 בתיקון ה-15 לחוקה. היו מדינות, בפרט בדרום, שהערימו קשיים על הצבעת השחורים, כמו תשלום מס גולגולת בהם לא יכלו לעמוד (לעומת הלבנים) ועוד. בסה"כ היו 11 מדינות כאלה בתחילת המאה ה-20 ומספרם הצטמצם בהדרגה, עד לחמש מדינות בלבד בשנות ה60.
התיקון ה-24 לחוקה מ-1962 ו-1964 אסר לגמרי את התניית ההצבעה בתשלום מס גולגולת.

כל האמור כאן לא בא לגמד את האפליה נגד השחורים, אלא רק להביא דברים על דיוקם בנושא זכות ההצבעה.


לטעמי, כשקוראים רומן היסטורי ורוצים לכתוב בסקירה רקע תקופתי, אין להתבסס רק על הרומן עצמו. כדאי לבדוק מקורות נוספים כדי להביא תמונה אמיתית ומדוייקת.

********
מקווה שתקבלי את דברי הביקורת ברוח טובה.

סקאוט (לפני 6 שנים ו-7 חודשים)
אדמה- וואלה, אתה צודק! אפילו לא שמתי לב לזה. אתה רואה? כנראה שזה מושרש אפילו בתת המודע, עד כדי כך שכמה שלא אסרב לזה, זה חלק ממני. זו גם הסיבה למה אנשים נמשכים לאומנות ואסתטיות.

כתבת יפה מאוד ונימקת את דעתך. החברה החרדית באמת ייחודית [למרות שגם הם נפתחים יותר ומחבקים את הקידמה מאשר בעבר]

אדמה (לפני 6 שנים ו-7 חודשים)
תודה סקאוט, בני אדם נמשכים ליופי ככה אנחנו בנויים. עובדה גם התמונת הפרופיל שלך בחרת אשה יפה (זאת לא ביקורת). הפרדוקס הוא שבטבע היפה הוא הזכר, לא חסר דוגמאות: טווסים, אריות וכו'. יחד עם זאת לכל חברה יש סימלי יופי שבגללן אנשים סובלים. במערב זה אנורקסיה, במזרח זה רגליים קטנות. באפריקה יש המון סוגים של יופי, מגודל ישבן עד אורך הצואר. החברה היחידה שאני מכיר שמעריצה השכלה ולא יופי היא החברה החרדית. שם מתמנה לגדול הדור הלמדן הגדול ביותר ולא חשוב איך הוא נראה.
סקאוט (לפני 6 שנים ו-7 חודשים)
חבל שהדיון נפסק.דווקא היה מעניין.
סקאוט (לפני 6 שנים ו-7 חודשים)
חבל שהדיון נפסק.דווקא היה מעניין.
סקאוט (לפני 6 שנים ו-7 חודשים)
ראסטה- תודה רבה. שתהיה קריאה נעימה. זה באמת ספר טוב.
Rasta (לפני 6 שנים ו-7 חודשים)
אוה שכחתי, כתבת נפלא! אני אקרא את הספר, סקירה באמת יפה. תודה.
סקאוט (לפני 6 שנים ו-7 חודשים)
מחשבות- אכן כך. מרגש, רגיש ונפלא
מורי (לפני 6 שנים ו-7 חודשים)
וצריך לומר שהספר מצוין.
סקאוט (לפני 6 שנים ו-7 חודשים)
שמחה שהחוויה הכללית שלכם היא חיובית, בסופו של דבר והעיקר שהיית שם בשבילם. (:
Rasta (לפני 6 שנים ו-7 חודשים)
תודה סקאוט.
חחח על טעם וריח... שיהיה לה בהצלחה.

הכל בסדר. עבורם זאת הייתה חוויה בכל מקרה. נחשפו קצת בתור רקדנים, הכירו כמה חברה מוכשרים שהגיעו לתוכנית. היה להם כיף. אני גם עשיתי שם יום כיף איתם מאחורי הקלעים, היה הרבה כיבוד!
לא ציפיתי לשיפוט הגון ונכון ולכן לא הופתעתי שזאת הייתה התוצאה.
בתור רקדנים אנחנו רגילים לקבל הרבה לא, במיוחד פה בארץ, במונחים מקצועיים, ברייקדאנס לא ממש נתפס כאמנות, ריקוד או בכלל סוג של ספורט.
סקאוט (לפני 6 שנים ו-7 חודשים)
האמת ראסטה, חיכיתי לתגובות שלך ושל מחשבות ולא התאכזבתי. ראסטה, תגובה רצינית שמתאימה לביקורת ארוכה כמו זו שכתבתי. מה אני אגיד ומה אומר? הוצאת לי את המילים מהפה. אני מסכימה ממש! חוץ מדבר אחד..בקשר לשיר של נטע, אני לא חושבת שהוא טיפשי אבל זה נתון למחלוקת.

בעניינו של אחיך- צר לי שהם לא עברו. אני בטוחה שהם היו טובים בתחומם אבל כפי שאמרת: השיווק קובע ומה שהוא משווק יותר ולאוו דווקא בהכרח טוב יותר- הוא זה שמתקבל. בלי קשר לכישרון או לא. וזה חבל כי העובדה הזאת סוגרת להרבה כשרונות את הדלת.
Rasta (לפני 6 שנים ו-7 חודשים)
משחר האנושות בני האדם שופטים את האחר, את השונה, את הלא מובן. יש כל כך הרבה גורמים שמשפיעים על זה. בורות שנובעת מחשיבה לא נכונה וחוסר רצון לדעת, לדת יש חלק גדול בנושא. אם אנשים לא מעוניינים ללמוד, להבין ולשנות את הצורת חשיבה שלהם לא יחול שינוי.

בנוגע לתחרויות יופי, עולם הדוגמנות והטלוויזיה - הכל מתחיל ונגמר באינטרסים. חברות רוצות להרוויח, כדי להרוויח צריך אנשים יפים (בעולם הדוגמנות לדוגמה), אף אחד לא ירצה אדם שמן כי זה לא ההגדרה של יופי, למה? חזרנו חזרה אל בורות וצורת חשיבה שגויה.

גם אם נדמה ויש התקדמות בנושא מדובר באשלייה. האמת שיש לי דוגמה מצוינת. מקרה שגרם לי לתהות, האם באמת יש שינוי בצורת החשיבה של האנשים או שמא אינטרסים שוב משחקים תפקיד. אחי הקטן רוקד ברייקאדנס. הקבוצה שלנו (שאני גם חלק ממנה, אני קצת לא בוכשר וממש לא בקטע של תוכניות כישרון אז לא לקחתי חלק) הגיעה לחצי הגמר בתחרות כשרונות בתוכנית טלוויזיה שמשודרת בימים אלו. הם עמדו אל מול בחורה שמנה שרקדה סביר. אם השיפוט היה רציני על פי קטגוריות נכונות, שיפוט מקצועי, ירידה לפרטים כמו כוריאוגרפיה, טכניקה, עניין, גיוון בסגנונות ועוד, סביר להניח, בוודאות, שהקבוצה שלי הייתה עולה לגמר במקומה. זה לא קרה, למה? פשוט, אנחנו בתקופה של העצמה נשית, ME TOO, ילדה גדולת מימדים שהולכת לייצג אותנו באירוויזיון (עם שיר ממש דיבילי). הם המשיכו על אותו גל. אין אף סיבה אחרת ללמה היא עלתה ולא הקבוצה שלי. אפשר להגיד שיש התקדמות בנושא ושלנראות כבר לא מייחסים חשיבות או שאולי בכלל מדובר באינטרסים שיגדילו פירסום שיווק הצלחה וכסף כי זה מה שהולך עכשיו. ומה היה קורה אם לא היו מעבירים אותה? היו יוצאים נגד התוכנית על אפלייה בגלל מראה חיצוני? סביר להניח שכן, היום הכל אפשרי.

העולם בסדר, האנשים דפוקים, רדודים ואינטרסנטיים. לחכות לשינוי זה כמו לחכות למשיח, זה פשוט לא יקרה כי תמיד יהיו חארות אגואיסטים.
סקאוט (לפני 6 שנים ו-7 חודשים)
ומחשבות, כפי שכתבתי בפסקה הבאה, יש איך להלחם כנגד השטחיות והלחימה נגדה חשובה ביותר:
" זו בעצם השורה התחתונה של כל המגילה שלפניכם: אם לא היינו מתייגים בני אדם ושופטים על פי החיצוניות, לא היו מתרחשים לא השואה, לא מלחמת העולם השניה ובטח ובטח לא אפליה כנגד שחורים, נשים וכדומה. שיפוטיות יוצרת חוסר שיוויון וכיו"ב."

דוגמנות, מגזני פלייבוי של נשים וגברים, תחרויות יופי למיניהם ועוד כהנה וכהנה מוסדות שמקדשים נראות מסוימת [שהיא לעיתים קרובות רחוקה מהמציאות] כולם מבוססי חיצוניות ולא מאפשרים כניסתם של מאפיינים אישיותיים ולכן אני נגדם. הם גם מעוותים את החשיבה הבריאה של האדם.
סקאוט (לפני 6 שנים ו-7 חודשים)
מחשבות, התופעה שאתה מדבר עליה היא ממש כמו בספר 1984 וכל הדסטופיות למיניהן. הבדיון אינו רחוק מהמציאות היום יומית, כנראה.
מורי (לפני 6 שנים ו-7 חודשים)
יושבי הסימניה הם עבי כרס, לפעמים מהסיבה הלא נכונה של חוסר פעילות... רוב הממשלות לא רוצות אזרחים דעתנים. ידע זה כוח ורצוי אזרחים צייתנים וחלשים.
סקאוט (לפני 6 שנים ו-7 חודשים)
מחשבות, אז האנשים בסימניה לא עמוקים? אני דווקא התרשמתי שכן. ברור שזה המצב ברוב פלחי האוכלוסיה בעולם אבל האם אין מה לעשות כנגד תופעת השטחיות בהכרח?
מורי (לפני 6 שנים ו-7 חודשים)
רוב האנושות דקיקה כנייר צלופן. עומק לא באמת קיים, הוא מעיק ודורש אנרגיה. העיקר הזרימה.
סקאוט (לפני 6 שנים ו-7 חודשים)
מחשבות,אבל בני אדם ומכוניות זה שונה. כבני אדם, אני מצפה מאיתנו להיות יותר עמוקים ולראות מעבר לחיצוניות.
מורי (לפני 6 שנים ו-7 חודשים)
חיצוניות מושכת וזו עובדה שקשה להתנגד לה. אם אנחנו בוחרים חיית מחמד לפי שהיא חמודה, איש לא יאמר דבר. אם נבחר מכונית עפ"י מה שהיא עושה לנו, יברכו אותנו. כשזה בא לבני אדם, הבחירה היא לשנוא את הלא מושך. איש לא יאמר מילה בגנות רנו סניק, אחת המכוניות המכוערות הקיימות.
סקאוט (לפני 6 שנים ו-7 חודשים)
ודרך אגב, אם יתנהל דיון בנושא הביקורת זה יכול להיות מעניין מאוד. אני חושבת שהאהדה לחיצוניות והשלכותיה זה נושא דיון מרתק.





©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ