חוליו קורטאסר

חוליו קורטאסר

סופר

חוליו פלורנסיו קורטסר (ספרדית: Julio Florencio Cortázar; בריסל, 26 באוגוסט 1914 - פריז, 12 בפברואר 1984) - סופר ארגנטינאי, נחשב לאחד מחשובי הסופרים בשפה הספרדית במאה העשרים. פרסם רומאנים וספרי שירה, אך הטביע את חותמו באופן מובהק בסוגת הסיפור הקצר.
» רשימות קריאה בהם מופיעים ספריו (81):
על המדף וממתין, ספרים שצריך לקרוא, בעקבותיהם, 1, ספרי קריאה, על הכוונת, GT, 2015, רשימת המשאלות - לטינו, DHL, DPL, ספרות מתורגמת , עדיין לא קראתי, בהמתנה, מומלצים ביותר, צריך לקרוא, מעניין, הרשימה האינסופית-רוצה לקרוא, להשיג ולקרוא, עוד ...
1.
סוף המשחק הוא אחד מאוספי הסיפורים הטובים ביותר של הסופר הארגנטיני המהולל חוליו קורטאסר, כותב גאוני הנחשב, לצד חורחה לואיס בורחס, אמן מושלם בתחום הספור הקצר. בסיפורים נע קורטאסר בין עולמות של ילדות ובגרות, בין חלום למציאות, בין בדיה לסיוט. ביד אמן היא מצליח להתל בקורא, לבלבל עליו את תחושת המציאות ולהעבירו ממצב תודעה אחד למשנהו. קורטאסר מבקש לומר לנו שהחיים עצמם הם משחק, שהאדם עצמו משחק ללא הרף, ושהקו המפריד בין מציאות לדמיון, בין עבר, הווה ועתיד, בין תודעות, בין התרחשות לזיכרון אינו אלא קו על פני לוח משחק אינסופי, קו שאפשר להשתמש בו, לדרוך עליו ואף לחצות אותו. בסגנון וירטואוזי ובכתיבה חדה להפליא מצליח קורטאסר לבנות עולמות רבים ושונים ולקחת אותנו למחוזות קרובים ורחוקים, מחוזות של תדהמה, פליאה, אימה וגם תמימות של ימי ילדות שאינם חולפים לעולם. חוליו קורטאסר (1984-1914) נולד בבריסל, גדל בארגנטינה וחי, כתב ומת בפאריס. הוא חיבר עשרות סיפורים קצרים וכמה רומנים, ביניהם "משחק קלאס" שטרם תורגם לעברית, וקבצי הסיפורים "מתומן", "חיות טרף" ו"נשק סודי". אחד מסיפוריו שימש בסיס לסרטו הידוע של אנטוניוני "יצרים" (Blow Up )....

2.
הסופר הארגנטיני חוליו קורטאסר, מגדולי הסופרים בשפה הספרדית, הגיע לכמה מן ההישגים הוירטואוזים ביותר בז´אנר של הסיפור הקצר. ספר זה מביא מבחר מקיף ממיטב יצירתו, 28 סיפורים ונובלות מתוך שבעה ספרים, בתרגומה של טל ניצן. בסיפוריו נפרשת מציאות כפולת פנים: אל תוך היומיום הטריוויאלי חודרים יסודות אפלים, מטרידים, ממחוזות אחרים. הללו מזעזעים את העולם המוכר ויוצרים מציאות חדשה שגבולות האפשרי מתרחבים בה....

3.
ניתן לקבוע ללא היסוס כי קלאס, הרומן הארגנטינאי הגדול של המאה ה20 הצליח לשנות באופן רדיקלי את הרגלי הקריאה שלנו. הרומן הופך את הקורא לשותף של המחבר, למחבר משנה, ומשחרר אותו באופן מוחלט מדעותיו הקדומות על הקריאה ומתפקידו הפסיבי כקורא, ובכך גם מצליח לשחרר אותו מהתנהלותו הפסיבית בעולם. - פרופ׳ רות פיין, האוניברסיטה העברית אני מעדיף לחשוב על קורטאסר בחדווה ענקית על שהוא היה קיים, בשמחה על שהכרתי אותו, ובהכרת תודה על שהוריש לנו, לעולם, יצירה יפה כלכך ובל תימחה, כמוה כזכרו... הוא היצור האנושי החשוב ביותר שזכיתי להכיר. - גבריאל גרסייה מארקוס ההומור של קורטאסר מתפרש על פני כל קשת הצבעים. זהו תמיד הומור מטאפיזי, תכופות הוא פרוע וזועם, אבל רכותו היא אינסופית. - אלחנדרה פיסרניק ההשפעה של קלאס הייתה כשל רעש אדמה. הוא הך את הדעות הקדומות שהיו לנו על האמצעים והמטרות של הספרות, ומותח את גבולות הסוגה עד לקצוות שלא ישוערו... קלאס רוחש חיים, הוא פרץ של רעננות ותנועה, רוממות רוח וחוצפת. נעורים, פרץ של צחוק כלפי הסופרים שעוטים רצינות יתר כדי לכתוב. - מריו וארגס יוסה...

4.
חוליו קורטאסר מרבה לבדוק בכתיבתו את גבולות המציאות ודרכי הבעתה. הקורא בסיפוריו נסחף לעולם מעורר צמרמורת ומלא הפתעות. מה שחשבת למציאות מתפורר בפתאומיות, ומשהו אחר, זר ומדהים אך בה בעת מוכר וטבעי, מציף את תודעתך. המציאות מתגלה כחידה שאין אנו מסוגלים לפענח...

5.
"הפִּלאי חוזר אלינו מדברים קטנים, היוצא-דופן מחליק כמו טיפת מים על דופן כוסית בדולח"... 'ניירות פתאום' הוא מבחר מתוך ספר בשם זה שראה אור בספרד בשנת 2009, עשרים-וחמש שנה לאחר מותו של קורטאסר, הכולל סיפורים, מעשים שהיו, הרהורים ועוד פנינים – כולם לא נכללו בספריו של קורטאסר שראו אור בחייו, ורובם נמצאו פתאום בתוך שידה ישנה. המבחר של טל ניצן (שתירגמה בסדרת 'לטינו' שלה גם את 'שמיים אחרים', עשרים-ושמונה סיפורים ונובלות של קורטאסר) מפגיש אותנו עם מגוון פניו של היוצר הגדול, מחשובי הסופרים הארגנטינים בכל הזמנים ורב-אמן של הסיפור הקצר, המבריק תמיד, שנון, פיוטי ומשעשע. הטקסטים של קורטאסר מתמקמים על קו הגבול שבין המציאותי לפנטסטי; נקרעים מן השגרה היומיומית אל אזור מתעתע שבו הדברים חדלים להיות כפי שמצופה מהם, ומעוררים תחושת אחֵרוּת, הנחווית כאיום וכפיתוי גם יחד. וקורטאסר, התוהה בספר זה שוב ושוב על מאפייני כתיבתו, טוען שאנו חיים בו-זמנית, במקביל, במציאויות שונות, וכי אם רק נפקח את עינינו, או- אז, גם אם נתעקש על הסבר רציונלי של המציאות, יחזור אלינו הפלאי מדברים קטנים, מנוכחויות זעירות. להן מוקדש הספר הזה....


הוא נכנס לקרון מתיישב מולה ומשתכפל בחלון. הוא יתן שם לאישה שמולו ,תיקה קפוץ בין ידיה, ואחר למקבילתה בחלון. קודם מחייכים למקבילה וכך מתחיל ... המשך לקרוא
15 אהבו · אהבתי · הגב
לפני שנה וחצי נרשמתי לסדנת כתיבה למתחילים. זו הייתה מתנת יום הולדת 39 לעצמי ואחת המוצלחות. תמיד רציתי לכתוב, בכיתה ה' כתבתי סיפור על שבעה מו... המשך לקרוא
15 אהבו · אהבתי · הגב
ספר שלא דומה לשום ספר שקראתי מעולם ואני קורא כבר מגיל 5 הרי ,בליל של מצבים, אינספור ביטויים שלא קיימים במילון בדיון ומציאות שמתערבבים ביח... המשך לקרוא
הפעם אכתוב ביקורת על ספר שלא סיימתי לקרוא ואני כנראה לא אסיים אותו. הספר הופיע ברשימת 10 הספרים המתורגמים המעולים של 2013. על הכריכה בגב הספ... המשך לקרוא
9 אהבו · אהבתי · הגב
אני כותב את הביקורת הזאת בידיעה שאני פחות או יותר מניח את צווארי על הגיליוטינה. אני גם אפתח בגילוי נאות: לא סיימתי את הספר. לא כ"כ הבנתי אם א... המשך לקרוא
6 אהבו · אהבתי · הגב
אין בכוונתי לדרג את הספר או לומר עליו ממילה טובה או רעה,מהסיבה הפשוטה לדעתי -שאני בגילי -כנראה "איחרתי "- בקריאת הספר שלא באשמתי -ומשום כך הס... המשך לקרוא
27 אהבו · אהבתי · הגב

עוד ...




©2006-2019 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ