ביקורת ספרותית על לבד בתיאטרון המוות מאת טרי הייז
הביקורת נכתבה ביום רביעי, 17 בינואר, 2018
ע"י רויטל ק.


האנושות, כך נראה, אוהבת מאוד גיבורי על.
סרטי גיבורי העל בפריחה מטורפת בשנים האחרונות, וסדרות הטלויזיה לא מפגרות אחריהם.
וגם ספרות הפנטזיה תורמת את חלקה בהמצאת כוחות על שונים ומשונים (פרטים אצל ברנדון סנדרסון).
די ברור למה.
פנטזיה, אסקפיזם. מישהו גדול וחזק שיבוא ויסדר בשבילנו הכל.
ובתווך, צומח לו תת הז'אנר של גיבורי העל האנושיים לכאורה.
רשמית, אין להם שום כוח על. הם נולדו בכור הארץ, לא בקריפטון. הם רואים, שומעים וחשים בדיוק כמונו...
רק יותר.
תמיד היה משהו מדמות גיבור העל בדמות הבלש, אני מניחה. שרלוק הולמס רואה בדיוק מה שאנחנו רואים, רק שהוא מסוגל להסיק מכך מסקנות שאנחנו לא מסוגלים להסיק.
הדור הבא של החוקרים/סוכנים/בלשים הוא כבר הרבה יותר מזה.
ג'יימס בונד, ג'ק ריצ'ר, הגיבורים של קלייב קאסלר, של טום קלנסי, האיש משומקום (תסלחו לי ששכחתי את שמו, הוא היה כל כך גנרי), ובל נשכח את אחד מאבות הז'אנר, אליסטר מקלין. הם מבריקים - שרלוק הולמס יכול ללמוד מהם משהו על הסקת מסקנות, הם מוסריים, הם חזקים ומסוקסים, נפצעים שוב ושוב, קופאים בשלג שמצליף על פניהם כשהם צועדים ברגל בערבות הקרח, נמסים בחום כשהם קופצים על גגות רכבת לוהטים, אבל ממשיכים עם סכין בין השיניים עד שהאיש הרע ימות.
גיבורי על או לא גיבורי על?
והעיקר - אסקפיזם, יש?
יש.
לחבורה המכובדת הזו (או לפחות, מכובדת בחלקה) מצטרף גם גיבור הספר "לבד בתיאטרון המוות" שהומלץ פה שוב ושוב עד שכבר לא היה אפשר להתעלם ממנו וטוב שכך.
שעות של מתח, שנוצר ע"י העלילה עצמה וע"י הטרמות קטנות שמזכירות לנו כל הזמן מה עוד אנחנו לא יודעים, כיף, אסקפיזם והומור יבש, לא מהסוג שגורם לך לצחוק בקול באמצע הקריאה (אבל מי לעזאזל רוצה צחוק כזה באמצע ספר מתח?) אלא כזה שעוזר לך להחליק בגרון את העלילה ה-בסופו של דבר-מופרכת על צירופי המקרים הבלתי אפשריים שבה, ומציל את הספר מכובד ראש ורצינות שהיו הופכים אותו מכיף צרוף לקצת מגוחך.
יש ימים שלא צריך יותר מזה.
31 קוראים אהבו את הביקורת
אהבת? לחץ לסמן שאהבת




טוקבקים
+ הוסף תגובה
גלית (לפני 7 שנים ו-9 חודשים)
סקאוט לספר קוראים השד מהשביעית לא השד מהשישית. אם את קוראת תחת השם הזה ולא תחת "השד מכיתה ז' "הרי שעמדת בדרישות הקפדניות של החתולה.

ואלו לא ג'וקים אלא דגי כסף והם לא בוחלים גם בספרים חדשים, הם אוהבים את הדבק בעיקר. אבל כל סיפריה נורמלית דואגת להדברה.
רויטל ק. (לפני 7 שנים ו-9 חודשים)
שמחתי, האופה:)
האופה בתלתלים (לפני 7 שנים ו-9 חודשים)
הצחקת ממש :)
זה שאין לנקוב בשמו (לפני 7 שנים ו-9 חודשים)
לא חייבים לדרג כל דבר. דירגו מספיק.
רויטל ק. (לפני 7 שנים ו-9 חודשים)
לחילופין, אני צריכה לעבוד על הבהירות שלי:)
אנקה (לפני 7 שנים ו-9 חודשים)
רויטל קצת בלבלת אותי עם ה"הפוך על הפוך" :) אויה לי, כנראה ההומור הדק מהדק שהשתמשת בו לא הוריד לי את האסימון.
רויטל ק. (לפני 7 שנים ו-9 חודשים)
טוב, אל תקחי אותי יותר מדי ברצינות.
סבבה שאהבת וסבבה שהמלצת לסקאוט, ואני מסכימה שהוא ספר קצר וקריא ואפשר לסיים אותו במהירות.
יש מצב שיותר מהיר לקרוא אותו מאשר את הדיון כאן:)
שונרא החתול (לפני 7 שנים ו-9 חודשים)
לא דווקא. אני לא עושה דווקא.
אם תחשבי על זה, אז יש בו ילדים וילדותיות כי זה בכל זאת גן, ויש בו חמלה, ויש בו התייחסות לחריגים, ויש בו קפיטליזם, ויש בו אהבה, ויש בו הורים-ילדים, ויש בו התרפקות נוסטלגית, ויש בו עניין והוא קולח, ויש בו דילמות והקורא יכול לנקוט עמדה ולהחליט באיזה צד הוא בוחר. והוא של עם-עובד אז הוא לא גם ארוך במיוחד.
אני חושבת שבתור סוג של ספר "מבחן" ושינוי כיוון לסקאוט, הוא יעשה את העבודה.
הוא פשוט די טרי אצלי ובגלל זה הצעתי אותו. זה לא דווקא.
רויטל ק. (לפני 7 שנים ו-9 חודשים)
אני מצטערת שונרא, אבל באמת, מכל הספרים של העשור האחרון?? דווקא את גן נעמי??
מצד שני, סקאוט, זה שאני לא אהבתי - זו לא סיבה לא לקרוא.
אפילו אם לא תאהבי, תהיה לך הזדמנות לכתוב קטילה, שזה גם סוג של כיף..
סקאוט (לפני 7 שנים ו-9 חודשים)
רויטל.. אחלה ביקורת! קצת פינצ׳רת לשונרא את הגלגלים חח
שונרא החתול (לפני 7 שנים ו-9 חודשים)
רויטל, וואט דה פאק. עד שכמעט שכנעתי את סקאוט.
שונרא החתול (לפני 7 שנים ו-9 חודשים)
סקאוט, רבאק, זה בסך הכל ספר! תקראי כבר וזהו. לא צריך לעשות עניין כזה גדול מספר.
זה לא הספר האחרון שתקראי בחייך ולא הספר הראשון שאת קוראת.
את מעליבה אותי. ישבתי וחשבתי ובחרתי ספר שקראתי בעצמי פעמיים ואני יודעת שהוא יתאים לך ושתיהני ממנו, ואפילו הצעתי לך להתייעץ איתי לגבי הביקורת. את יודעת כמה עולה שעת ייעוץ שלי? ואיזו רשימת המתנה יש? ואפילו הסתכסכתי עם אפרתי בגלל זה!
מה עוד את צריכה?
תסמכי עלי.
ועכשיו אל תתנצלי ואל תסבירי. פשוט תחשבי איך את משיגה את הספר עוד היום.
רויטל ק. (לפני 7 שנים ו-9 חודשים)
טוב, עד כאן שונרא!
לנצל את הביקורת שלי לשלל דיונים לא רלוונטיים זה סבבה, אבל בשביל להמליץ על גן נעמי?
ואותו אפילו כיכבתי...
https://simania.co.il/showReview.php?reviewId=88093
אפרתי (לפני 7 שנים ו-9 חודשים)
ד"ש לצוקית. ובינתיים סקאוט, תשמעי לשונרא, היא מבינה דבר או שניים (או שלושה) תבחרי ספר אחד ויאללה לעבודה.
סקאוט (לפני 7 שנים ו-9 חודשים)
אפרתי, אז כדאי שאתחיל עכשיו! אם אעשה זאת בצורת שיר אז זה יקצר את הזמן?
שונרא, מי זו צוקית??
שונרא החתול (לפני 7 שנים ו-9 חודשים)
אני מרשה לך להשתמש בצוקית יקינתון שלי כדמות הראשית בספר המתח שתכתבי.
סקאוט (לפני 7 שנים ו-9 חודשים)
רגע רגע, שונרא. לפחות את הספר הראשון שאקרא תני לי לבחור :( גן נעמי נשמע ספר טוב אז הוא ייכנס לרשימה.
אפרתי (לפני 7 שנים ו-9 חודשים)
עד יום כיפור יש לך שלושת רבעי שנה להתחנף אלי כדי שאסלח לך.
שונרא החתול (לפני 7 שנים ו-9 חודשים)
אפרתי, יש דרג ויש חדק. עכשיו תגבי את ההחלטה שלי ושלום על ישראל.
שונרא החתול (לפני 7 שנים ו-9 חודשים)
טוב, סקאוט, אני רואה שאת מתפלספת יותר מדי אז אני מקבלת החלטה.
גן נעמי מאת ישי שריד.
כדאי לך. אני קראתי אותו פעמיים כי הוא באמת באמת ספר טוב. הוא גם ספר שאפשר לפתח עליו דיון מאוד מעניין.
ואני גם צריכה לכתוב עליו ביקורת אז נוכל להתייעץ זו עם זו.
אני מאמינה שהוא זמין בספריה כך שתוכלי להשיג אותו עוד היום.
ועכשיו חדל קשקשת ברשת. החלטתי וזהו. את תיהני ממנו, מילה שלי.
סקאוט (לפני 7 שנים ו-9 חודשים)
לא, אפרתי! לא התכוונתי חלילה להעליב. פשוט שונרא הגתה את הרעיון אז חשבתי שכדאי לשמוע גם את דעתה.
אפרתי (לפני 7 שנים ו-9 חודשים)
סקאוט, נורא נעלבתי. מה זאת אומרת נמתין עד ששונרא תגיד...
רויטל ק. (לפני 7 שנים ו-9 חודשים)
תודה אנקה, אבל אני באמת לא מבינה למה קיבלת את הרושם שהתאכזבתי:-(

כתבתי:
"לבד בתיאטרון המוות" שהומלץ פה שוב ושוב עד שכבר לא היה אפשר להתעלם ממנו וטוב שכך.
וכתבתי גם:
ומציל את הספר מכובד ראש ורצינות שהיו הופכים אותו מכיף צרוף לקצת מגוחך.

כלומר, טוב שלא התעלמתי מההמלצות, והספר הוא כיף צרוף...
אז איפה האכזבה?
סקאוט (לפני 7 שנים ו-9 חודשים)
שונרא- אוקי. לא נוער כמו הדוד אריה למרות שזה היה יכול להיות אחלה רעיון. ומה עם ספרי שירה עכשווים? זה נחשב? ( פליז תגידי כן! בחייאת שונרא)
ומה עם תרגומים עכשוויים לקלאסיקות? זה בטח לא נחשב? כי התרגום עצמו עדכני אבל היצירה עצמה נכתבה בעבר? או שכן?
סקאוט (לפני 7 שנים ו-9 חודשים)
אפרתי- לי אישית לא אכפת אבל נמתין מה שונרא חושבת.
שונרא החתול (לפני 7 שנים ו-9 חודשים)
ספרים מהעשור האחרון זה בסדר. מ-2010 ואילך.
את כבר לא נוער אז לא ספרי נוער. בלי דוד אריה וקפטן תחתונים וכאלה. אבל 'פלא' דווקא כן.
הנה ההצעות שלי אלייך:
ספר מתח כלשהו של הרלן קובן, אפשר גם מהעשור הקודם.
ספר מתח סקנדינבי, אבל לא יו נסבו. 'הכלה ממובאי' מאת קארין פוסום זה אחלה ספר.
ספר ישראלי. ההמלצה שלי היא 'גן נעמי' מאת ישי שריד. אני צריכה לכתוב עליו אז אם תקראי אותו נוכל לפרסם ביקורת בו זמנית.

קדימה, בלי להתבחבש יותר מדי. אני רוצה החלטה עד שעה 16:00.
אפרתי (לפני 7 שנים ו-9 חודשים)
סקאוט, משנת 1990 והלאה. מוסכם?
אנקה (לפני 7 שנים ו-9 חודשים)
רויטל, מצטערת שהתאכזבת אבל הודות לסקירה שלך נכתבה כאן סאגה שלמה על ידי המגיבים שעושים שמייח כמו בפורים.
וזה עוד לפני שהגיע ט"ו בשבט.
את באמת לא חייבת לאהוב והעלילה לגמרי מופרכת ומוגזמת ואפילו אפשר היה לקצר
את המכפלת וגם את התפרים בצד, איכשהו בכל זאת אהבתי אותו משום מה.
סקאוט (לפני 7 שנים ו-9 חודשים)
שונרא, אין בעיה! אני צריכה קצת לחשוב כי זו החלטה חשובה. ודרך אגב, האם ספרי נוער עכשוויים נחשבים או שהם מחוץ למשוואה? והאם אני צריכה לבחור ספרים שנכתבו רק בשנת 2017 או קצת לפני? לדוגמא 2015? 2014?
( פשוט שאדע שהספרים שאני בוחרת תקפים להגדרה עכשווי)
שונרא החתול (לפני 7 שנים ו-9 חודשים)
סקאוט, בספרים עכשוויים לא תמצאי חרקים אז הנה לך עוד סיבה לקחת הפסקה מספרים מצהיבים.
קדימה, תכתבי פה שמות של חמישה ספרים ע-כ-ש-ו-ו-י-י-ם ונעזור לך להחליט מי יהיה הראשון. (לרויטל לא איכפת, ואם איכפת אז מה איכפת? מי שלא נותן לספר הזה חמישה כוכבים, אנחנו נתעלק לו על הביקורת.)
ואז, את שוקעת בספר הנבחר ולא זזה ממנו עד לסיום הקריאה וכתיבת ביקורת.
סקאוט (לפני 7 שנים ו-9 חודשים)
לא, חס וחלילה! פשוט אני לא חלק מהקונצנזוס ועוד בגלל סוג הספרים שאני לוקחת טומן בחובו הפתעות רבות. [כמו חרקים שונים למיניהם XD]

או שפשוט בספרייה אצלי ההקפדה על ניקיון מדפי הספרים הוא גרוע..
רויטל ק. (לפני 7 שנים ו-9 חודשים)
סקאוט, זו נשמעת חוויה מצמררת...
אבל אני מודה שלא הבנתי את ההקשר, ולמה אני עוד בסדר.
כי הביקורות שלי לא משירות חרקים וג'וקים על הקוראים?
רויטל ק. (לפני 7 שנים ו-9 חודשים)
אין צורך להתנצל.
אין לי שום בעיה עם תגובות לא קשורות:)
סקאוט (לפני 7 שנים ו-9 חודשים)
רויטל, את עוד בסדר! תארי לך אותי, קוראת ספרים שמצהיבים מיושן שעוד לפני שאני מגיעה הביתה מתפרקים לי מרוב שהם עתיקים. וכשזה לא קורה..בעת חיפוש ספר בספרייה אז אני מגלה חרק בצורה מאוד לא נעימה..חרק עם גוף מאורך שבורח מהר מהר בין מדפי הספרים..מיותר לציין שנחרדתי מלקחת את הספר אלי הביתה ולקחתי מהדורה חדישה יותר. [בתקווה שבה לא יהיו ג'וקים] וזה ספר שהוא יחסית מוכר שבטח לוקחים מפעם לפעם! השד מהכיתה השישית.
רויטל ק. (לפני 7 שנים ו-9 חודשים)
אבל אבל אבל...
למה אני לא חלק מהקונצנזוס?
רק בגלל שלא כיכבתי?
כאילו, כל מה שאני כותבת לא שווה כלום אם לא כיכבתי?
או שאני ממש לא ברורה...
כי כתבתי שאהבתי אותו...
סקאוט (לפני 7 שנים ו-9 חודשים)
האמת, רעיונות מצוינים! ואני חושבת שאפשר לשלב את שלושתן! תודה רבה! רק איפה אפרסם את הרשימה? ברשימות הקריאה בפרופיל שלי? לזה התכוונת?

והרגת אותי עם העששית! באמת שדמיינתי את הסיטואציה: סופר המצוי במחתרת כותב בהיחבא ספר שלם לאור העששית, לילה-לילה!
שונרא החתול (לפני 7 שנים ו-9 חודשים)
יש לי כמה הצעות אלייך.
האחת, תכתבי שמות של חמישה ספרים ברשימה שלך (אבל לא מצהיבים אלא עכשוויים) ונעזור לך להחליט.
השנייה, תשתדלי לאזן בין הקריאה לבין הכתיבה, בין התעמקות בספרים לבין התעמקות בסימניה.
השלישית, אל תוסיפי ספרים לרשימה עד שלא תסיימי לקרוא לפחות עשרה ספרים שכבר נמצאים בה.
לשיקולך. בהצלחה.
סקאוט (לפני 7 שנים ו-9 חודשים)
שונרא- הצדק איתך , אבל את חייבת לראות את הסרטון הזה אם לא ראית. הוא קורע! [גם הסרטון המקורי וגם החיקוי של צה"ל]

ורויטל, [באתי משום מה לכתוב אפרתי..] אני מתנצלת שהתגובות לא כל כך קשורות לביקורת :( לפחות מהצד שלי! שונרא, קחי אחריות על מעשייך!

סקאוט (לפני 7 שנים ו-9 חודשים)
שונרא- כבודם של הספרים המצהיבים במקומם מונח אבל את צודקת, אני ממעטת לקרוא ספרות עכשווית משום מה. יש כמה שבאמת נשמעים לי מצוינים אבל טרם הגעתי אליהם. [כמו למשל איש ואישה בלילה, כל הילדים בעולם של טל ניצן, אם אני לא טועה בשם הספר] וגם תיאטרון המוות נשמע מעניין אבל אני לא מצליחה להגיע אל אף ספר..הרשימה שלי רק מתרחבת ומתרחבת. [הרוב באשמתכם..אתם מרחיבים לי אותה בלי סוף! חברי סימניה]
שונרא החתול (לפני 7 שנים ו-9 חודשים)
זה לא פוליטקלי קורקט ללגלג על המבטא של הערבים. אותך לבוליס.
סקאוט (לפני 7 שנים ו-9 חודשים)
רויטל- את צודקת בהחלט. גם אני נמנעת אבל יש לפעמים ספרים שנשמעים מעניין אבל סביר להניח שהאלימות בהם היא רבה [זה במרבית ספרי המתח כאלה]

ולא יודעת למה, אבל בעקבות הערתה של שונרא נזכרתי בצוק איתן, שחמאס שלחו שיר מאיים כדי להפחיד אותנו וחיילי צה"ל עשו ממנו צחוק. [ בגלל המבטא הכבד הרבה מילים שובשו אז במקום פיגועים, החמאסניקים אמרו ביגועים]
שונרא החתול (לפני 7 שנים ו-9 חודשים)
(רויטל היא לא חלק מהקונצנזוס)
לי יניני (לפני 7 שנים ו-9 חודשים)
עוד לא קראתי אותו. בנתיים אני ניזונה מסריקות. מכל מקום ככל שהבנתי מהסריקות הרוב היללו את הספר
שונרא החתול (לפני 7 שנים ו-9 חודשים)
סקאוט יקרה, את כל הזמן כותבת שתקראי את זה ואת ההוא, אבל בינתיים את כותבת בעיקר על ספרים נושנים ומצהיבים מתקופת קום המדינה או משנת תרפפ"ו שנכתבו לאור עששית.
אני מטילה עלייך משימה לקרוא ספר שנכתב בעשור האחרון ולכתוב עליו ביקורת.
למה שלא תקראי את 'לבד בתיאטרון המוות', למשל? יש עליו קונצנזוס שהוא ספר מעולה ואם הוא לא ירתק אותך אליו אז אני לא יודעת מה.
רויטל ק. (לפני 7 שנים ו-9 חודשים)
שונרא, אבל אמרתי שיש לי בעיה עם דירוג של הספר...
אז צר לי, אבל כך זה ישאר.

ולגבי הזוית ההיא... מה יש עוד לומר?
רויטל ק. (לפני 7 שנים ו-9 חודשים)
וונדי פן, תודה, אבל דעתי כלל לא חלוקה.
הוא היה נהדר ומהנה:)
רויטל ק. (לפני 7 שנים ו-9 חודשים)
סקאוט, אמנם שאלת את אפרתי, אבל אני באמת לא מבינה למה נחוץ טיפ.
לא מתאים לך לקרוא - פשוט אל תקראי...
וגם אני משתדלת לא לקרוא ספרים שחוצים את רף הסיבולת לאלימות שלי.
שונרא החתול (לפני 7 שנים ו-9 חודשים)
התזכורות הבאות שלי לגבי דירוג לא יהיו בחינם. ושוב, לא דירגת. רק אמרת.
ואת באמת לא יודעת לאיזו זווית כיוונתי?
רמז דק: זה קשור לדתות.
רמז עבה: דתות קיצוניות.
רמז בגודל של היפופוטם: מתחיל ב"איס" ונגמר בפיגועים.
רויטל ק. (לפני 7 שנים ו-9 חודשים)
אפרתי, מחקתי. אני מחכה לספר הבא שלך, לא משנה הז'אנר...
וונדי פן (לפני 7 שנים ו-9 חודשים)
הורס ספרים מספר אחד הוא ציפיה. אולי בגלל כל השבחים סיימת אותו עם דעות חלוקות?

בכל אופן אני ומתח חברים עונתיים, ארשום לי את הספר הזה בצד לכשתגיע העונה.
סקאוט (לפני 7 שנים ו-9 חודשים)
אפרתי, איך את מצליחה לקרוא ספרי מתח? אני קראתי בודדים אבל יש ספרי מתח עם אלימות קשה ובלתי אפשרית. איך את מצליחה לצלוח את המשוכה הזאת? יש טיפ?
אפרתי (לפני 7 שנים ו-9 חודשים)
רויטל, אני מודה לך מאוד. אבל מעניין, כמו שאין לי בעיה לקרוא ספרי מתח וגם אוהבת!, קשה לי עד בלתי אפשרי לכתוב ספר על פשע.
הכוורן (לפני 7 שנים ו-9 חודשים)
רויטל , אם מחשבות יכנס ויקרא , אז כן :)
רויטל ק. (לפני 7 שנים ו-9 חודשים)
אפרתי, ביום שבו את תכתבי ספר מתח/בלש
אני בטוחה שהוא יקבל אצלי חמישה כוכבים, לצד "מאחורי ההר" של מאיה ערד.
כי אין לי ספק שיהיה לו ערך מוסף, מעבר למתח ולחידות הבלשיות.
אז יאללה, לעבודה...
רויטל ק. (לפני 7 שנים ו-9 חודשים)
הכוורן, הייתי עושה את זה בכיף רק שזה יחייב אותי לקרוא אותו שוב
וממש לא בא לי.
הפעם הראשונה הספיקה לי.
יצאתי מספיק נונקונפורמיסטית?
סקאוט (לפני 7 שנים ו-9 חודשים)
אפרתי- ניסיון נחמד! אשכרה הלכתי לויקיפדיה לבדוק מי כתב את הספר. אם זה אדם בשם בדוי או לא, על מנת להיות בטוחה במאה אחוז חח ואפרתי- אינך היחידה! גם אני נטשתי באמצע אבל זו הייתה הפעם הראשונה שקראתי, אולי בפעם השניה אני דווקא אוהב. כי הקונספט של הספר חשוב מאוד וייחודי...פשוט התוכן..הכתיבה עצמה..שיעממה אותי. אבל כפי שאמרתי, אני אתן לו הזדמנות שניה. כנראה אקרא אותו יחד עם אמא שלי [אמא שלי תקרא בשפת המקור (:]
אפרתי (לפני 7 שנים ו-9 חודשים)
חברים, לא נעים לה ממני כי אני כתבתי את הספר בשם בדוי. אגב, אני כבר הודיתי קבל עם וסימניה שנטשתי את והיום איננו כלה באמצע, אחרי כמה וכמה נטישות שנטשתי אותו אחרי כמה עמודים.
אולי בגלל זה מחשבות מתנקם בי בכמה ספרים אחרים.
סקאוט (לפני 7 שנים ו-9 חודשים)
כוורן- אתה צודק. אני חושבת שכל מי שמפרסם סקירה בסימניה צריך לבקר ספר לטוב ולרע, על פי דעתו האישית בלבד. גם אם אי אהבת ספר מסוים באותה המידה תגרום למורת רוח בקרב חברי סימניה.
הכוורן (לפני 7 שנים ו-9 חודשים)
סקאוט , אני אמרתי שלא צריך להיות לה נעים ? למה את מכניסה לפי מילים שלא נאמרו ?
זו חובתה - לא זכותה - להביע את דעתה הכנה על כל ספר , בהחלט כולל אלו של חברי סימניה .

רויטל , טוב , אז תכתבי קטילה על והיום איננו כלה ותהיי אחלה נונקונפורמיסטית שבעולם .
רויטל ק. (לפני 7 שנים ו-9 חודשים)
כוורן, אם היו מגיעים לו שני כוכבים הייתי מככבת בכיף:) הרי כולנו אוהבים להיות נונקונפורמיסטים, ובפרט אם הנונקונפורמיזם כרוך בהפגנת אנינות טעם וביקורתיות...
חוץ מזה, ספרים גרועים הם ספרים גרועים, ולא משנה לאיזה ז'אנר הם משתייכים.
עם הטובים - יש לי יותר בעיה, כי כאן אני צריכה איזו הפרדת רשויות שאין לי אפשרות לסמן פה באתר.
רויטל ק. (לפני 7 שנים ו-9 חודשים)
אני תמיד מתקשה לדרג ספרים מהסוג הזה, שונרא
כי הם מצריכים סולם דירוג שונה מבחינתי.
אז לז'אנר הזה, ארבעה כוכבים בכיף.

ועכשיו אני סקרנית בקשר לזוית אליה חשבת שאתייחס...
סקאוט (לפני 7 שנים ו-9 חודשים)
למה לא צריך להיות לה נעים? במידה והיא חושבת שהספר פחות טוב ממה שאחרים חשבו, זו זכותה המלאה להביע את דעתה. זה לא שחבר סימניה כתב את הספר ואז זו באמת התלבטות קשה אם לפרסם ביקורת ואיך לפרסם. אני יכולה להעיד על עצמי שקשה לי לפעמים לקבל דעה לא טובה על ספר שמאוד אהבתי אבל זה לגיטימי בהחלט.
הכוורן (לפני 7 שנים ו-9 חודשים)
נראה שהיית נותנת לו שני כוכבים אבל לא נעים לך מאפרתי ומשאר החברים ששיבחו עד השמיים .
שונרא החתול (לפני 7 שנים ו-9 חודשים)
המממ. מעניין. ציפיתי שתתייחסי לספר מזווית קצת שונה, אבל בסדר.
ושוב לא דירגת.





©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ