ספר בלי מוסר - השכל. בלי מסר. ועם עושר של הגיון אבסורד,רעיונות פילוסופיים,והרפתקאות לשוניות - הוא למעלה ממאה שנים ספר הילדים המפורסם והמצליח ביותר ובתור שכזה - קוראיו המובהקים הם בני כל הגילים. הבאים מכל התחומים.
מפיסיקה ועד פסיכולוגיה,מפילוסופיה עד בלשנות, והם קוראים בו ומוצאים בו עניין מזוויות שונות ומשונות.
מטף ועד זקן חווי
רומן היסטורי ופסיכולוגי מרתק ומרטיט, פרי עטו של אחד מגדולי הסופרים. עלילתו מתרחשת בטרווניק שבבוסניה בימי מלחמת נפוליון, והיא שזורה סיפורים מסעירי נפש ומדהימים, שבמרכזם עימות ומפגש בין שוניות:
בין אנשים המשתייכים לקבוצות דתיות ואתניות שונות, דרים בכפיפה אחת ונתונים ביחסים אינטנסיביים של קירבה וזרות, וכן בין מזרח למערב כתרבות
קָליגוּלָה הביט בי בעיניים מצומצמות, כמתלבט. "אתה חושב שאני משוגע?", הוא שאל כעבור זמן-מה.
צחקתי צחוק עצבני. "משוגע, קיסר? אתה שואל אם אני חושב שאתה משוגע? מה אתה מדבר, הרי אתה קנה המידה לשפיות בעיני כל תבל ויושביה".
"קשה הדבר מאוד, אתה יודע, קלַאוּדיוּס", הוא אמר כממתיק סוד, "להיות אֵל בלבוש אדם".
מגוּנה ודחוי על ידי בני משפחתו כשוטה מג
רומן רחב - יריעה, המגולל את קורותיהם של ארבעה דורות לבית בודנברוק - משפחה של סותרים עשירים ורמי - יחש בגרמניה של המאה התשע - עשרה.
פרשת שקיעתה האטית של המשפחה נהפכת בידיו של תומאס מאן לפרשת שקיעתו של עולם שלם-גסיסתה של הנפש האירופית, שדווקא משעה שהגיעה אל פסגת העידן הרוחני איבדה את רצון החיים.
תרגומה של נילי מירסקי לספרו הנודע של
חלקו הראשון של הספר, "סערה ביוני", הוא פסיפס רב עוצמה של אנשים ואירועים המתרחשים על רקע הבריחה ההמונית מפריז ביוני 1940, ערב פלישת הנאצים לעיר.
משפחות ויחידים, בורגנים ופשוטי עם, ילדים רעבים ויצאניות צמרת נטושות, ללא שום מכנה משותף למעט יצר ההישרדות, שוטפים את הכפרים ונאלצים להסתגל לנסיבות שאין להם שליטה עליהן.
טבע האדם נחשף כאן במ
סיפורו של סיילאס מארנר, האורג מראבלו שאיבד את זהבו וזכה בילדה זהובת שיער, הוא סיפור על סוג של גאולה, גאולת הנפש באהבה. הוא נחשב לדוגמה ומופת מבחינת המבנה המושלם, הדיוק הפסיכולוגי בעיצוב הדמויות וההקבלה המופלאה בין כל אחת מההתרחשויות לבין התימה המרכזית. זהו סיפור נוגע ללב ואחד משיאיה של הספרות הריאליסטית באנגליה. "סיפור העלילה של
ג'ק קרואק, צאצא מעורב למשפחה קנדית ולמשפחה אינדיאנית, נולד במסאצ'וסטס, ארצות הברית, שם חי חיי נווד על שפת הנהרות ובשדות הנרחבים.
את חינוכו קיבל מפי נזירים ישועיים בעיר לואל. כשהיה בן אחת - עשרה כתב את ספרו הראשון ובעקבות ג'ק לונדון החליט מאוחר יותר להיות אף הוא סופר - נווד.
אף שהושפע בתחילת דרכו הספרותית מיצירותיהם של המינגוויי ושל
"לקרוא את לוליטה בטהרן היה אחד מרבי המכר הגדולים בארצות הברית בשנת 2004 והמשיך לשהות בראשי רשימות רבי המכר גם ב- 2005. הוא תורגם לעשרים שפות ועורר הדים מסביב לעולם." ספרה של אזאר נפיסי, הוא שילוב של סיפור חיים, ביקורת ספרותית ומסמך חברתי נוקב ומרגש. לאחר שב- 1995 אולצה להתפטר ממשרתה כמרצה בכירה לספרות אנגלית באוניברסיטת טהרן בשל סיר
"טוניו קרגר", מסיפוריו המוקדמים של תומאס מאן, נשאר עד סוף ימיו הסיפור הקרוב לבו יותר מכולם, ולא קשה להבין מדוע: כל המוטיבים המרכזיים של יצירתו כמו נתמצו מראש בסיפור הזה, בצורה הפשוטה ואף התמימה משהו של הסופר המתחיל, המגשש עדיין את דרכו. הקונפליקט ש"טוניו קרגר" בנוי סביבו, המתח בין שני סוגי הוויה אנושית - ה"אמן", המייצג את הרפלקסיה האינ
בלבוש סיפורי קוסם ומושך עוסק הסה שוב בנושא הגדול שליווה אותו לאורך כל חייו הארוכים - הניגוד בין חיי נזירות לבין התמכרות ליצרים. הנזירות מעניקה לבעליה שלוות נפש וחכמת חיים עילאית. היצר החזק הוא יסודו של כוח היצירה של האמן הגדול. נרקיס וגולדמונד הם ידידים, אך שונים זה מזה בתכלית השינוי. נרקיס הוא הנזיר המלומד והחכם, גולדמונד - האמן ב
פאולה פינזון מרטין בונה מציאות משלה בקומה האצילית של ביתה. שם זוכה אמה המנוחה, סלסטינה השנהבית, להערצה המגיעה לה, ולרמת החיים שרב טוראי אבל פינזון לא ידע לספק לאשתו למרות שהיה בצד הנכון במלחמת האזרחים הספרדית.
הפולחן הפטישיסטי אותו היא מטפחת מוביל לטקס הסופי שבו ההזיות משתלטות על המציאות ומביאה למאבק מפלצתי והרסני.
זהו רומן ר
לראשונה מוגשת בעברית לקורא הצעיר סדרת ספרי דוקטור סוס, שכבשה בסערה את לבותיהם של עשרות מיליוני ילדים ברחבי תבל. רודולף פלש, מגדולי מבקרי ספרות הילדים בארצות הברית, כתב: ``דוקטור סוס מתגלה כאחד הסופרים הקלאסיים של ימינו. מה עושה את ספריו לבני אלמות? יש בהם שטף לשוני והבנה מעמיקה כלפי דמיונו היוצר של הילד, יש בהם משהו בלתי נתן להגדרה,
תרגום-מופת, לרומן המופת של באלזאק, המייצג הן בעיני הביקורת והן בעיני ציבור הקוראים הרחב את הדגם המובהק של הרומן הריאליסטי בן המאה ה- 19 ואת פסגת אמנות הכתיבה של באלזאק.
ויקטור הוגו, מגדולי הספרים של צרפת, העניק לנו בספר זה חוויה עצומה ובלתי - נשכחת. צעירים ומבוגרים נסחפים בעלילה בנשימה עצורה ובהתרגשות ונעשים שותפים למאבק בין שני עולמות: מכאן - ז'ן - ולז'ן הגיבור הנרדף והמעונה, בעל הנפש המופלאה, קוזט הפעוטה האומללה, ההופכת לנערה מקסימה, ומריוס האוהב הנאמן. ולעומתם - עולם הפשע והשחיתות ששלט בסמטאות פ
הסיפור על יוסף ק. שנאשם ואינו יודע במה נאשם. נסיונותיו להגיע אל הרשויות השופטות ולטהר את עצמו מאשמה שאינה ידועה לו מְסמלים את מבוכתו של האדם המודרני ואת חוסר האונים שלו.
פרנץ קפקא (1924-1883) נולד בפראג שבצ'כיה. בנו של סוחר יהודי, שאופיו השתלטני השפיע על כל מהלך חייו ויצירתו. לאחר שסיים לימודי משפטים, עבד בחברת ביטוח בפראג, עד שחלה בשחפ
אם ספרות המאה העשרים תשאיר אחריה עשרה רומאנים גדולים-'לוליטה' הוא אחד מהם.הספר,שנדפס לראשונה בשקט בפאריס ב-1955 (המו"לים האמריקנים חששו להוציאו לאור), חילחל לאט ונעשה כעבור שלוש שנים רב - מכר שערורייתי, שעד מהרה תפס את מקומו הראוי כמושלם ברומאנים של נאבוקוב.
האפקט של צבע מופלא שיש לקשקשת של חרקים מסויימים אינו נובע מן הפיגמנט, אלא מ
קורותיה המופלאות של משפחה המתגוררת בעיירה אגדית בקולומביה מסופרות ברומן זה, שהוא אחד ממופתי הפרוזה של אמריקה הלטינית בימינו.
קורות המשפחה, שהיא מעין מיקרוקוסמוס הפועל לפי חוקים פנימיים שאינם תלויים בעולם ובזמן הריאליים, הן למעה כרוניקה של האנושות כולה.
מאה שנים של אהבה ואמונה ויאוש, שאיפה לאושר ואכזבה, ולבסוף חזרה אל בדידותו
הרומן יוליסס, שהסעיר וריתק קוראים ומבקרים מאז ראה אור בחודש פברואר 1922, נבחר לקראת סוף המאה על ידי סופרים ואנשי רוח כספר הטוב ביותר במאה העשרים. הרומן מתאר יום אחד בחייהם של שלושה אנשים: סטיבן דדאלוס בן דמותו של ג'ויס עצמו, ליאופולד בלום היהודי, בן דמותו של אודיסאוס (יוליסס)ואשתו מולי בלום שהמונולוג שלה המסיים את הספר הקים עליו את המ
קנדיד של וולטר היא אחת הסאטירות הטובות ביותר שנכתבו מאז ומעולם.
היא תוקפת את הטענה כי הרע הוא חלק מהקיום האנושי, שעלינו לקבל את גורלנו מתוך אמונה שלכל מה שקורה יש סיבה מוצדקת ושאנו חיים "בעולם הטוב ביותר מבין העולמות האפשריים".
וולטר רואה בגישה זו תגובה אומללה לסבל האנושי.
העלילה הקלילה והקצרה עוקבת אחר קורותיו האבסורדיים של ק
קאסלר,פסיכיאטר צעיר,נאלץ לקבל לטיפול תרפויטי את...השטן בכבודו והעצמו,הסובל מתסביך אשמה כבד.
את השיחות התרפויטיות אותן מנהלים השניים מנצל הסופר בדרך קלילה ומלאת הומור, על מנת להציב סימני שאלה לצד האמיתות המקובלות ולפקפק בתקפותן.
כל דבר אפשרי כאשר השטן הוא שותפך לשיחה.ג'רמי לוון משתמש בעובדה זו כדי להובילנו אל הרעיונות והמעשים ה