הביקורת נכתבה ביום שישי, 15 ביולי, 2016
ע"י לא מניה ולא מקצתיה
ע"י לא מניה ולא מקצתיה
זה ספר נהדר [ המילה המקורית פגעה ברגשותיו של החבר מחשבות אז מחקתי אותה ] בלשון המעטה ומלא עוצמות .
מומלץ לתיכוניסטים לפני גיוס , הספר הזה כל כך חזק ועוצמתי שלאחר שאתה קורא אותו אתה מבין עד כמה היהודי שבתוכך רוצה להתפרץ .
אם לפני הגיוס לצבא כל מה שעניין אותך זה בחורות , אלכוהול ושירות בקריה .
אחרי קריאת הספר הזה - תשכח מזה .
אתה תצא כל כך פטריוטי שכל מה שתחשוב עליו זה סיירת מטכ"ל ולא פחות .
עכשיו זה לא שאני לא חובב גיבורים ההפך הוא הנכון , דב גרונר למשל אני גדלתי על הסיפורים עליו . -
משה ברזני ומאיר פיינשטיין שהחוזיקו רימון והתפוצצו יחד .
ועוד רבים וטובים שעלוב נפש כמוני לעולם לא ישתווה לאומץ ליבם .
הנפש מצולקת מסיפורי זוועות השואה , האינקוויזציה , הפרעות ברוסיה , החמדנות התורכית ומעשי השוד הבלתי פוסקים של הערבים אבל הנשמה היא נשמה יהודית וכשיש נשמה וכוכב למעלה מאיר שהוא הציונות - אז יש עתיד להתקדם אליו .
הספר הזה מספר את הסיפור המקראי של שמשון שהוא הלהבה של הלב , איך אני יודע ? קראתי את הספר .
אם הציונות היא הלב והיהדות היא הנשמה עבורך - קרא את הספר . אם לא , אל תקרא - מתוך כבוד עצמי תוותר .
מיועד לאלו שמאמינים אמונה עיוורת בציונות .
7 קוראים אהבו את הביקורת
טוקבקים
+ הוסף תגובה
לא מניה ולא מקצתיה
(לפני 9 שנים ו-1 חודשים)
גלית, דעתך זהה לזו של רץ ועליה כבר עניתי.
יעל תודה רבה. מחשבות לך אענה באריכות, כסטודנט בחרתי ללמוד ביולוגיה, נתקלתי בלא מעט טקסטים באנגלית וכשתירגמתי אותם עשיתי זאת בצורת חצים וטבלאות, סקיצות וגרפים. ניקוד לא היה לי לעזר ואף עברית לא הייתה שפת הכתיבה. ייתכן ואני עילג, אני לא מכחיש. מה שראוי בעיניי זה לא הדברים הקטנים האלו אלא המשמעות הגדולה. כיום כשיש לי זמן בשפע לקריאה קשה לי להשיב הרגלים שהזנחתי ב 16 השנים האחרונות. אם אתה מעדיף לשופט אותי על זוטות ולא על עיקר אבקש ממך לכבד בקשתי ולא להגיב לי.
|
|
גלית
(לפני 9 שנים ו-1 חודשים)
אבוי לעם שהופך את גיבוריו לאלים
שמשון אינדיבידואל, חזק,אכזר,חסר מוסר, נקמני ואלים,אין לו שמץ של מחשבה או התחשבות בסביבתו והוא גם לא ממש מבריק... גדעון הוא מפקד,ערמומי,חכם , יודע לבחור אנשים טובים ולהוביל אותם,מציל את העם בזכות הנהגתו השקולה ועוזו בקרב. אני מעדיפה גדעון על פני שמשון בכל יום שהוא. (ומי שלא מקבל את הפרשנות שלך לז'בוטינסקי הוא לא ציוני ? לא יהודי?) |
|
yaelhar
(לפני 9 שנים ו-1 חודשים)
התלהבותך הציונית מרשימה ביותר.
למרות שלדעתי יש להפריד בין הדעות לבין נושא היצירה הספרותית, אני מסכימה עם מה שרץ כתב. ובכלל אני לא מאמינה ב"אמונה עיוורת" לגבי שום נושא. לדעתי ראוי להאמין במשהו אחרי שפקחת טוב טוב את העינים, האוזניים והמוח. |
|
מורי
(לפני 9 שנים ו-1 חודשים)
אתה בסה''כ צריך להמנע מלשים רווחים לפני סימני פיסוק. כנראה שלא ראית טקסטים רבים בחייך.
|
|
לא מניה ולא מקצתיה
(לפני 9 שנים ו-1 חודשים)
" שזה ספר בן זונה בלשון המעטה " .
לא בדיוק צורת התבטאות שמתאימה לגבר שחצה את גיל 30 .
|
|
זה שאין לנקוב בשמו
(לפני 9 שנים ו-1 חודשים)
אגב, מה רשמת שמחקת אחרי ההערה של מחשבות?
|
|
זה שאין לנקוב בשמו
(לפני 9 שנים ו-1 חודשים)
לא הבנתי...
|
|
לא מניה ולא מקצתיה
(לפני 9 שנים ו-1 חודשים)
הספר לא יעביר בך כלום .
כתבתי בצורה מפורשת בביקורת .
ואני מצטט " אם בליבך ציונות ובנשמתך יהדות " . במקרה שלך ולפי הספרים שהם אור לפנייך אתה נמצא משם במרחק אלפי שנות אור . אבל זה בסדר , הייחוד בגיבורים הוא שהם יחידים , אילו היו רבים לא היה בהם ערך . לא אתה ולא אני נמנים איתם . |
|
TheBlindProphet
(לפני 9 שנים ו-1 חודשים)
כתיכוניסט לפני גיוס
איני מכיר יהודי בתוכי, אתה בטוח שזה לא סתם כאב בטן?
וברצינות, בהתאם לערכי "במערב אין כל חדש" ו"מלכוד 22", רק משוגע או אדיוט יתגייס מרצונו החופשי ליחידה קרבית על מנת להקריב את עצמו על מזבח רעיון המדינה. אתה מציע שהספר יעביר אותי על דעתי? |
|
tuvia
(לפני 9 שנים ו-1 חודשים)
יופי של ביקורת. ומסכים איתך בכל דבריך.
|
|
לא מניה ולא מקצתיה
(לפני 9 שנים ו-1 חודשים)
משום שגדעון לא יכול להגיע לדרגת אל ושמשון כן .
שמשון הוא פסגת העוצמה.
וכשאנחנו רוצים ליצור חברה עוצמתית ועזה כזו שתפעים אותנו ונלך אחריה ללא היסוס כפי שז'בוטינסקי מביא בספר . אנחנו זקוקים למשהו אלוהי והמשהו הזה זה שמשון. החייל היורה לעניין פעל בצורה שלא פועלים , זה מעבר מצבא ההגנה לצבא רוצחים . חציית הגבול הדק הזה זה ההבדל בין עם עם עתיד לעם שאיבד את עתידו ויש להוקיע מעשים כאלו. אבל יחד עם זאת , הלב הוא לב יהודי ואם אני צריך לבחור אז אני אבחר במתן גיבוי לבן עמי עם דין אבל לא אנטוש אותו ולא אעשה בו מעשה שפטים כמו ארגוני שמאל שמוכרים את מוסריותו בעולם תמורת נזיד עדשים . למה תשאל , הרי זה נוגד את ההיגיון . והתשובה היא - עם אחד , לב אחד. |
|
רץ
(לפני 9 שנים ו-1 חודשים)
למה שמשון ולא גדעון נבחר להדגים את העוז היהודי ? למה אדם שיש לו סכסוך משפחתי שגורם לו לשלוח שועלים שלפידים קשורים לזנבותהם בשדות פלשת מדגים עוז יהודי.
האם יתכן עוז יהודי ללא מוסר יהודי, האם יתכן צבא יהודי ללא עקרונות מוסר, כך חושבים אחדים בציבור הישראלי שהפכו את היורה מחברון לגיבור התורן - העוז היהודי בגלגלו החדש.
|
|
לא מניה ולא מקצתיה
(לפני 9 שנים ו-1 חודשים)
אתה מפספס את הנקודה .
זה לא ספר על המוסריות הקלוקלת של שמשון , זה לא העניין החשוב . זו חטטנות זולה
זה יותר מכך ,הספר בא להעביר על דרך המשל את הצורך החי של הציונות לעבור מהתנוונות אל דרך הפעולה שמשון מייצג את העוצמה ואת הגבורה ואת העוז שהציונות בזמנו של ז'בוטינסקי הייתה חסרה . אנחנו מדברים על תקופה בה יהודים סבלו קשות מהשפלות ומעשי אלימות קשים נגדם ז'בוטינסקי אומר בספר הזה , חיזרו למקורות - ראו יהודים כי גם אם מעטים אתם , הגבורה נמצאת בתוככם . אני מסתייג מהפרשנויות והשפטים שעושים אנשי שמאל ואנשי ימין לשמשון המקראי. ז'בוטינסקי היה אדם גדול בזמנו והספר הזה לגיטימי אפילו בימנו , ימים בהם אנחנו שוכחים מהי ציונות וגבורה יהודית |
|
רץ
(לפני 9 שנים ו-1 חודשים)
שמשון הגיבור הוא דמות שנויה במחלוקת בתנ"ך - האם ביריון אינפנטיל ששוכב עם פלשתיות, שורף את שדות פלשתים כפירומן, ראוי שנכנה אותו שופט
אלא מה, ז'בוטינסקי חשב שצריך שלעם ישראל יהייה סוג של קוזאק, בריון שמכה את האויב, כחלק מתפיסה של לאומנות יהודית. שמשון היה בעצם נער גבעות אחד ששורף שדות ומעניש את הפלשתים כתג מחיר. העצוב בכל העניין הזה שתפילתו ומשנתו אומצה על ידי נערי הגבעות שמשון מת בעזה כמו שהיד יהודי, מילותיו האחרונות היו: 'זָכְרֵנִי נָא וְחַזְּקֵנִי נָא אַךְ הַפַּעַם הַזֶּה הָאֱלֹהִים וְאִנָקְמָה נְקַם אַחַת מִשְּׁתֵי עֵינַי מִפְּלִשְׁתִּים' (שופטים, טז 28), מלים שהולחנו והפכו להמנון נוער הגבעות, ופושעי תג המחיר. אם זה היה נשאר רעיון לאומני טוב, אבל בשם השיר הזה יהודים שרפו ערבים, לכן תתעורר מהדברים שאתה כותב.
|
|
לא מניה ולא מקצתיה
(לפני 9 שנים ו-1 חודשים)
מחקתי את המילה הגסה.
|
|
מורי
(לפני 9 שנים ו-1 חודשים)
חבל רק שאוהבי ישראל אמתיים כמוך אינם יודעים לעשות שימוש הולם בשפה שלה.
|
7 הקוראים שאהבו את הביקורת