הביקורת נכתבה ביום רביעי, 9 במרץ, 2011
ע"י אריה
ע"י אריה
החיים בארץ הם חיים
של שחור או לבן
של ערבי או ישראלי
של דתי או חילוני
של גבר או של אישה
של קיצוני ימני או
קיצוני שמאלני
של בית”ר או שום דבר
החיים בארץ הם חיים
של שחור או לבן
של גדר מצד ימין
או גדר משמאלך
של עושר חלומי או
עוני מביש וחולני
של מנצח
או של מנוצח
של תקווה או אכזבה
מי כאן בשחור
ומי כאן בלבן
מי כאן בשח ומי במט
על תשאל
כאן זה לא חשוב
זה מיותר
זה פוגע בכולם
גם בשחור וגם בלבן
כולם רחוקים
מהקשת בענן
החיים בארץ הם חיים
של שחור ולבן
של עבר של עתיד
של עכשיו בשחור ולבן
הסופר סייד קשוע פוגע בספרו בערכים הישראלים והיהודיים הוא פןגע ומשפיל את האמא הישראלית היהודית
אמו של יונתן לא מתייחסת אליו וממיתה אותו היא עזובת את משפחתה את זהותה
אמו ששמה רחל שהיא רחל המקראית סמל אמהי המקריבה את חייה למען ילדיה
מוצגת בספר כאמא ההורגת את בנה וגם אינה קוברת אותו בקבר יהודי
יונתן ששמו ניקח מההיסטוריה היהודית יונתן החשמנואי שהיה גיבור והנהיג את מרד העם בארץ
יונתן שאביו לא נולד בארץ ולא חי כאן אבאשאין לו קשר לאדמה למקום הזה
מופיע בספר כאדם חלש רגיש שאינו שולט בגופו ובנפשו ומי שמטפל בו הוא ערבי
ערבי ששמו אמיר להב פרוש המילה אמיר הוא מפקד מנהיג כך יוצא שהערבי מפקד על הישראלי
אני בטוח שאם הסופר סייד קשוע היה כותב את הספר בזמן שלטונו של סטלין הספר לא היה מודפס
וסייד קשוע היה נישלח לחינוך מחדש במחנה עבודה בסיביר שממנו לא היה חוזר חי
כך שסייד קשוע לא צריך לראות הכל בשחור ולבן עצם זה שספרו הדפס וניקרא בארץ ע” קוראים ישראלים ויהודים
שדנים ומשוחחים על המצב על החיים בארץ נותן תיקוה גם לכל קשת הצבעים להטמע ולחיות בשיתןף במקום ובמצב הזה
ספר עצוב הסותם את הגולל על דו קיום ל שתי התרבויות הערבית והישראלית בארץ אחת
הערבים מחפשים את זהותם והיהודים מאבדים את התיקוה את העתיד
אנו למדים דרך עיניו של הסופר מה חושב הערבי על הישראלי החילוני
אנו למדים מה חושבים הערבים בינם לעצמם ומה הם חושבים על הערבים האנטלגנטיים המלומדים
אלו המתכחשים לתרבותם לדתם
4 קוראים אהבו את הביקורת
טוקבקים
+ הוסף תגובה
(לפני 11 שנים ו-6 חודשים)
|
|
(לפני 11 שנים ו-6 חודשים)
סקירה טובה. אבל, אני לא מסכים עם המסקנות שלך. אתה ראה את הדברים שחור-לבן.
אני לא חושב שבספר הם מוצגים שחור-לבן.
אתה מסיק מסקנות פסימיות שסוגרות גולל על הידברות. לא כך אני קראתי את סייד קשוע. |
|
אפרתי
(לפני 11 שנים ו-6 חודשים)
אני מאוד אהבתי את הספר ואני לא מבינה איך הבנת מה שהבנת. אבל כל אחד רואה מהרהורי
לבו ומדעותיו הפוליטיות. ואיזה מזל שסטאלין לא שלח את סייד קשוע למחנה עבודה.
|
|
נצחיה
(לפני 11 שנים ו-6 חודשים)
אני קראתי את הספר אחרת מאוד.
זה ספר שעוסק בעיקר בזהות הערבית, והוא ספר מאוד עצוב על פיצול זהויות ושסע אישי עמוק. אחד לוקח זהות של יהודי כדי להצליח, בעוד שבמקום המסוים ההוא (בצלאל) סביר שהיה מצליח יותר כערבי, אחד חושד באשתו, וחרד לדרך שבה אחרים רואים אותו. הכפרי שמנסה להיראות כעירוני, העירוני שמנסה להיראות כיהודי, היהודי שהוא חי-מת. ספר מאוד עצוב, ונוגע ללב.
|
|
איור וודה
(לפני 11 שנים ו-6 חודשים)
מעניין
צריך לשאול את הסופר
|
|
yaelhar
(לפני 14 שנים ו-7 חודשים)
אפשר לראות את הספר
דרך עדשות לאומיות כמו שאתה ראית. אבל בוא נניח ששם הסופר היה "אהוד קמחי" והוא היה יהודי וישראלי. איך היית רואה אותו אז? או שאתה מניח שאהוד קמחי לעולם לא היה כותב את הסיפור הזה?
|
|
נתי ק.
(לפני 14 שנים ו-7 חודשים)
כמה עצוב שזה מה שלקחת
מהספר הזה:-(
|
4 הקוראים שאהבו את הביקורת