רייצ

רייצ'ל קאסק

סופרת


1.
פיי טסה לאתונה ללמד קורס קיץ קצר בכתיבה יוצרת. במושב המטוס לצידה יושב גבר בגיל העמידה. הוא פותח בשיחת חולין, אך כפי שקורה לעיתים במפגשים אקראיים מן הסוג הזה הזרות דווקא מקרבת, ופיי מוצאת עצמה מאזינה לפרטים אינטימיים מתוך סיפור חייו רב התהפוכות. בגילוי לב הוא מספר לה על נישואיו שעלו על שרטון, על העליות והמורדות שידעה הקריירה המקצועית שלו ועל חיבתו המיוחדת לסירת המנוע שבבעלותו. גם באתונה היא ממשיכה להאזין לתלמידים בקורס, לחבריה ולזרים שמזדמן לה לפגוש. הם מספרים לה על אהבותיהם, פחדיהם, שאיפותיהם ומשתפים אותה בתובנות שיש להם מחיי היומיום. על עצמה מוסרת פיי רק פרטים מעטים ובכל זאת, ככל שהסיפורים שהיא בוחרת לדבוק בהם או להגיב להם הולכים ומתלכדים, מתגלים בפנינו באורח ברור ומופלא קווי המתאר של דמותה. במהלך סיפורי מבריק שהופך את כללי הסיפור על ראשם, רייצ´ל קאסק מגוללת סיפור אנושי מרהיב, קולח ורענן, העוסק בחוויית האובדן, בטיבם של חיי משפחה, הקושי באינטימיות והמסתורין של היצירה עצמה. רייצ´ל קאסק היא סופרת בריטית מוערכת ופורה. קווי מתאר, ספרה הראשון המתורגם לעברית, היה מועמד לשלל פרסים ספרותיים חשובים וקצר ביקורות נלהבות בעולם כולו. "בילוי במחיצת הספר הזה מוכיח מעל לכל ספק שקאסק היא אחת "הסופרות החכמות ביותר שחיות ביננו." ניו־יורק טיימס "מהפנט." ניו־יורקר "יצירה של יופי מדהים". אינדיפנדנט...

2.
פֵיי, סופרת בריטית, טסה לגרמניה לרגל השתתפותה בפסטיבל סופרים. הרמן, סטודנט שמלווה את אורחי הפסטיבל, משתף אותה במהלך טיול רגלי במחשבותיו בדבר הפירוש המילולי והרחב למילה היוונית 'קוּדוֹס', שמשמשת את המכללה שבה הוא לומד להענקת פרס מגדרי על הצטיינות בלימודים. השיחה הכנה שמתפתחת ביניהם נעה על קו התפר שבין פסיכולוגיה, פילוסופיה ופוליטיקת זהויות, והיא רק אחת מהשיחות האינטימיות והמרתקות שיש לה עם כמה מבאי הכנס - סופרים, מו"לים ועיתונאים - העוסקות במערכות יחסים זוגיות לא מספקות, תהליכי כתיבה ויצירה, המשבר שבו נתון עולם הספרות ופמיניזם. באנגליה אלו ימים של ויכוחים סוערים סביב הברקזיט, ולקוראים מתחוור שהסוגיות הנוגעות בעצמאות, חופש ומבני זהות שמתלוות לוויכוחים אלו נוכחות למעשה באופנים מגוונים בכל השיחות שפיי מנהלת על אדמת גרמניה ובדרך אליה. פיי היא מאזינה סבלנית, אינטליגנטית וחדת הבחנה, אבל הסיפור שלה נותר תמיד בצל. רק פה ושם הוא מבצבץ החוצה מבין השורות. היא מצליחה לחשוף את הפערים בין האמת לבין הייצוגים שלה תוך כדי שהספר מתקדם אל עבר שיא מפתיע ומעורר מחשבה. רייצ'ל קאסק מאתגרת קונוונציות נרטיביות ומציעה צורת כתיבה חדשה שאינה מקריבה את המתח וההנאה שבקריאה. קודוס - שחותם טרילוגיה שכתבה בסגנון זה, שכל אחד מחלקיה עומד בפני עצמו - נבחר לאחת מיצירות הספרות הטובות ביותר שראו אור ברשימות השנתיות של הניו יורק טיימס, הניו יורקר, הגארדיאן והמוסף הספרותי של הטיימס. קדמו לו 'קווי מתאר' ו'מעבר', שאף הם ראו אור בסדרה לספרות יפה של מודן. "בלתי נשכח." ניו יורק טיימס "ניצחון עוצר נשימה." ניו יורקר "ציון דרך בספרות של המאה העשרים ואחת." אובזרוור "משעשע ביותר ועשיר בחוכמה ותובנות מעניינות." ניו סטייטמנט "קודוס הוא ניצחון." איוונינג סטנדרד ...

3.
בעקבות התפרקות נישואיה, פיי מחליטה לשוב ולהתגורר בלונדון עם שני ילדיה. ידיד מייעץ לה שאם משאביה מוגבלים, מוטב שתרכוש בית רע ברחוב טוב מאשר בית טוב ברחוב רע, שכן "רק בני המזל במיוחד וחסרי המזל במיוחד זוכים בגורל שאינו מעורב. כל היתר צריכים לבחור". היא שועה לעצתו ורוכשת דירה שזקוקה לשיפוץ מקיף. השכנים העוינים אינם מקילים על המשימה הקשה בלאו הכי, וסבלנותם של שני בניה, שנמצאים לפי שעה אצל האב עד לסיום השיפוץ, הולכת ופוקעת. תוך כדי שפיי עמלה לבנות לה ולמשפחתה מציאות חדשה, המעבר מאלץ אותה להתמודד עם היבטים של החיים שעד כה לא תבעו את תשומת ליבה. פיי היא מאזינה סבלנית. מתוך שיחותיה עם הקבלן והפועלים, חברותיה והספר במספרה היא דולה חומר רב למחשבה בדבר הנושאים שמעסיקים אותה: פגיעות וכוח, ילדות וגורל, אחריות אישית, שינוי וקיבעון ומלאכת החיים. מעבר הוא הספר השני בטרילוגיה שכתבה רייצ'ל קאסק, שכל אחד מחלקיה עומד בפני עצמו (קדם לו הספר 'קווי מתאר' שראה אור בסדרה לספרות יפה). הוא היה מועמד לשלל פרסים באירופה ובארצות־הברית ונבחר לאחד הספרים הטובים של השנה על ידי הניו־יורק טיימס ומגזין טיים. "יש משהו מינורי במכוון ברומן הרעיונות הפסיכולוגי המוצלח הזה, כולל ביסוד הווידויי שיש בו. והוא עושה חשק לקרוא ספרים נוספים של קאסק." אריק גלסנר, ידיעות אחרונות (מתוך ביקורת על 'קווי מתאר')....


נסו לדמיין את עצמכם פורמים איזה סוודר, שטיח או כיפה. יש אגב איזו מדטטיביות ששמורה לפעולה הזו, היא מרגיעה ומטרידה בו זמנית. אך נניח לזה לרגע.... המשך לקרוא
13 אהבו · אהבתי · הגב
פתחתי את חופשת פסח והיה כיף. כרגיל עם ספרים - יש את הספר, יש אותך ויש את הנסיבות. רצה המזל והסתדרו כל הכוכבים בשורה. ספר עדין ויפה עם משפטי פנ... המשך לקרוא
6 אהבו · אהבתי · הגב
אל רייצ'ל קאסק הגעתי לאחר שנשאבתי אל כרכי ה"מאבק שלי" של קרל אובה קנאוסגורד. אני מציינת זאת משום שלטעמי קאסק וקנאוסגורד חולקות את העולם הספ... המשך לקרוא
4 אהבו · אהבתי · הגב
# היא נוסעת לאתונה ללמד בקורס לכתיבה יוצרת. במושב לידה יושב גבר בגיל העמידה ו... לא מה שאתם חושבים. לא מתרקם פה רומן. יכולת הדיבוב הפנומנלית ... המשך לקרוא
32 אהבו · אהבתי · הגב
כשאמרו לכיפה אדומה לא לדבר עם זרים, והיא בכל זאת דיברה, יצא מזה סיפור נורא מעניין ומותח. כאן, בספר המדבר על דמות שמדברת עם הזרים אותם היא פו... המשך לקרוא
9 אהבו · אהבתי · הגב
אני : רייצ'ל קאסק צהריים טובים. רייצ'ל : צהריים טובים, עם מי יש לי הכבוד. אני : קוראים לי שמוליק ואני רוצה להחליף איתך כמה מילים על הספר שלך ... המשך לקרוא
10 אהבו · אהבתי · הגב

עוד ...




©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ