ש"י עגנון

ש"י עגנון

סופר

שמואל יוסף עגנון (י"ח באב ה'תרמ"ז, 8 באוגוסט 1887 - י"א באדר א' ה'תש"ל, 17 בפברואר 1970), המוכר גם בשם המקוצר ש"י עגנון, מגדולי הסופרים העבריים בעת החדשה וחתן פרס נובל לספרות לשנת 1966.נולד בשם שמואל יוסף צ'צ'קס בעיירה בוצ'אץ' שבגליציה המזרחית. בשנת 1908 עלה לארץ ישראל, כשהוא כבר סופר צעיר, והמשיך בכתיבה בארץ. בשנת 1912 היגר לגרמניה למשך 12 שנה, שלאחריהן, ב-1924, עלה שוב לארץ ישראל והשתקע בה עד לסוף ימיו.
הסיפור הראשון שפרסם בארץ ישראל, בשנת 1909, היה "עגונות", ובעקבותיו שינה את שמו לעגנון. עגנון פרסם ספרים רבים בימי חייו בהוצאת שוקן, שהוקמה בעיקר בשבילו וספריו היו לראשונים שפורסמו בה. לאחר מותו פרסמה בתו, אמונה ירון, כתבי יד רבים שאותם לא פרסם בימות חייו. ספריו של עגנון, הן אלו שיצאו בחייו והן אלו שפורסמו לאחר מותו, תורגמו לשפות רבות, וזכו להצלחה ולהערכה ברחבי העולם. ספריו של עגנון עוסקים בשאלות הקשורות לעם היהודי, בארס פואטיקה, בפסיכולוגיה ובנושאים נוספים רבים. בין יצירותיו הבולטות: הרומנים "הכנסת כלה" "אורח נטה ללון","תמול שלשום", הרומן הקצר "סיפור פשוט" והנובלות "והיה העקוב למישור", "בלבב ימים" ו"תהילה".
» רשימות קריאה בהם מופיעים ספריו (273):
לקרוא בהזדמנות, רשימה, ספרים שקראתי, נקראו, ספרי קריאה, זוכי פרס נובל לספרות, RTBCPT3, S, רשימת קריאה של חמדת, ספרים שקראתי, מעוניינת להחליף או למכור, מחפשת, בקרוב מאוד, נובלות וסיפורים קצרים מומלצים, קבלתי מאנשים יקרים, ספרים שקראתי בעבר הרחוק, ספרים שעזבתי באמצע, אך מגיעה להם הזדמנות שנייה, מחזות , ספרים שקראתי , עוד ...
» ספרים של ש"י עגנון שנקראים עכשיו:

מדירה לדירה (תדפיס) הסיפור+מאמרי ביקורת
ש"י עגנון

מאויב לאוהב - ועוד סיפורים
ש"י עגנון

עידו ועינם
ש"י עגנון

החליל
ש"י עגנון

הרופא וגרושתו
ש"י עגנון
1.
סיפור פשוט הוא סיפור אהבתם הנכזבת של הירשל ובלומה. בלומה, קרובת משפחה ענייה ויתומה, באה לגור בביתם של הסוחר ברוך מאיר הורביץ ורעייתו צירל. הירשל, בנם של בני הזוג, מתאהב בבלומה העדינה, אך אמו השתלטנית והתקיפה מתנגדת לקשר בין השניים ומחליטה להשיאו למינה בת העשירים. הירשל המתוסכל מנסה להדחיק את רגשותיו ויצריו העזים, וייסוריו גורמים לו לצאת מדעתו. לאחר תקופת החלמה והולדת בנו חוזרים חייו לכאורה למסלולם, אך רק לכאורה. ביד אמן טווה עגנון את סיפור ההרס של שני הבתים: בית הוריו של הירשל, שהממון הוא יסוד קיומו, בית הבז לרחמים, לרגש, להגינות ולאהבה; וביתו של הירשל, שעם הזמן הולך ונעשה דומה להוריו, ואין האהבה שורה במעונו. ש"י עגנון, חתן פרס נובל לספרות לשנת 1966, הוא גדול הסופרים העבריים. סיפור פשוט הוא אחד מפסגות יצירתו...

2.
יצחק קומר הוא צעיר בן גליציה החולם את חלום שיבת ציון, עולה לארץ, חי תחילה ביפו ובמושבות, ואחר כך בירושלים בקרב היהדות הדתית, וגורלו הוא כגורלם של מהגרים רבים שעזבו את ביתם שבגולה בניסיון לבנות לעצמם חיים חדשים בארץ המובטחת. יצחק קומר נתקל בכלב בלק, שעגנון הפכו ביד אמן לנפש פועלת לכל דבר. המפגש הגורלי בין יצחק קומר לבין הכלב הופך לפריזמה שדרכה מוארת תקופת העלייה השנייה כולה. זהו תיאור יחיד במינו של ארץ ישראל, המכיל גלריה שלמה של טיפוסים שונים ומשונים, חילוניים ודתיים, חלוצים ועירוניים, ביפו, בירת היישוב החדש, בפתח תקווה ובקרב הציבור החרדי בירושלים....

3.
סיפור מופלא על ירושלים שבין החומות, שגיבוריו הם בני היישוב הישן. הספר כולל גם את הסיפורים "עגונות", "השנים הטובות" ו"המלבוש". הערות וביאורים: שולמית ומשה יקיר; שמואל גדון ונפתלי גינתון. ש"י עגנון חתן פרס נובל לספרות לשנת 1966. ...

4.
קובץ לבתי הספר המכיל כשנים עשר סיפורים קצרים פרי טעו של ש"י עגנון. ביניהם 'מאויב לאוהב', 'אתרוגו של אותו צדיק', 'קליפת תפוח הזהב', 'מעשה העז', ועוד....

5.
סדרת ספרי ש``י עגנון לבתי ספר 1. בלבב ימים מסעם של ``הנלבבים``, החסידים הראשונים, לארץ - ישראל. סיפור, שמציאות ומעשי נסים מרוקמים בו יחדיו. הערות וביאורים: שמואל גדון. 2. והיה העקוב למישור המעשה הנורא ברבי מנשה חיים הכהן וקריינדיל טשארני אשתו. אחת מיצירותיו הראשונות של עגנון, שכבר בה נתלבט בכל ייחודו. כן נכללו הסיפורים ``הצפרדעים`` ו``מזל דגים``. הערות וביאורים: שולמית ומשה יקיר, נפתלי גינתון. 3. תהלה סיפור מופלא על ירושלים שבין החומות, שגיבוריו בני הישוב הישן. הספר כולל גם את הסיפורים ``עגונות`` ו``המלבוש``. הערות וביאורים: שולמית ומשה יקיר; שמואל גדון ונפתלי גינתון. 4. שני תלמידי חכמים שהיו בעירנו אחד מסיפוריו המעמיקים ביותר של עגנון, שעל אף רקעו היהודי הטיפוסי, בולט בו היסוד הכלל - אנושי. כן נכללו הסיפורים: ``אגדת הסופר``, ``ביער ובעיר`` ו``האדונית והרוכל``. הערות וביאורים: שולמית ומשה יקיר, נפתלי גינתון. 5. סיפורי יום הכיפורים ילקוט המכיל את כל הסיפורים על היום הקדוש, שכינס ש``י עגנון בכתביו. הערות וביאורים: נפתלי גינתון. 6. שבועת אמונים וכן ``גבעת החול`` ו``לילות`` - שלושה סיפורי אהבה על יפו בראשית המאה. הערות וביאורים: שולמית ומשה יקיר, נפתלי גינתון. 7. סיפור פשוט הרומן היהודי הגדול - פרשת אהבתם האומללה של הירשל הורוביץ ובלומה נאכט. הערות וביאורים: שולמית ומשה יקיר, נפתלי גינתון. 8. בדמי ימיה וכן ``הרופא וגרושתו``, ``פרנהיים``, ``פנים אחרות`` ו``גבריאלה`` - סיפורי אהבה ומשבר, החושפים יחסים מפותלים בין איש ואישה על כל מורכבותם. אחרית דבר: פרופ` הלל וייס. הערות וביאורים: שולמית ומשה יקיר. 9. מאויב לאוהב ועוד סיפורים לפי תכנית הלימודים לחטיבות הביניים (הממלכתית והממ``ד) ביניהם: ``מעשה העז``, ``אתרוגו של אותו צדיק``, ``קליפת תפוח זהב``, ``המטפחת``. אחרית דבר: פרופ` הלל וייס. הערות וביאורים: שולמית ומשה יקיר, נפתלי גינתון, צבי מסד....

6.
כרך זה, אוסף סיפורי זוגות - סיפורי אהבה ופירוד, מכיל את הסיפורים ב``דמי ימיה``, ``בנערינו ובזקנינו``, ``גבעת החול``, ``לילות``, ``אחות``, ``חופת דודים``, ``פנים אחרות``, ו``הרופא וגרושתו``; ואת ``סיפור פשוט``. ``סיפור פשוט הוא הרומן השני שפרסם עגנון, אחרי הכנסת כלה. זירת התרחשותו היא העיירה שבוש, ועלילתו היא פרשת השידוכין והנישואין של הירשל הורביץ ומינה צמליך. הירשל, עלם בן שבע עשרה, שעזב לא מכבר את בית המדרש, מתאהב בבלומה - קרובת משפחה יתומה וענייה המתאכסנת בבית משפחת הורביץ, ועובדת בו כמשרתת. אף שהוא מקבל עליו את דיון שידוכו למינה, אין הירשל יכול להשלים עמו, ובלילות הוא נראה פוסע עד קצה העיר לעבר הבית שבלומה עברה להתגורר בו. בצר לו הוא נשען על שער הבית, מניח את ראשו על כפות המנעול ובוכה. באחד הימים כשגוברת מצוקתו הוא מתמוטט. הסיפורים ``פנים אחרות`` ו``הרופא וגרושתו`` הם מפסגת יצירתו של עגנון; שניהם עוסקים בבעיות הזוגיות בהקשר החברתי המודרני על נפתוליהן השונים. ``בדמי ימיה`` הוא סיפור לירי על אהבתה ונישואיה של נערה צעירה לאהוב נעוריה של אמה המתה, בניסיון לממש את אהבתה של האם....

7.
8.
כרך זה כולל את הסיפורים ``עד הנה``, ``עם כניסת היום``, ``תהלה``, ``לילה מן הלילות``, ``שבועת אמונים``, ``ותרב חכמת שלמה``, ``המלבוש``, ``פרנהיים``, ``אבי השור`` ו``עידו ועינם``. הסיפור ``עד הנה`` מתאר את שיטוטיו חסרי הפשר של המספר בעריה של גרמניה, כשהתערערות סדרי חייו, כמו גם המראות והאנשים שהוא פוגש, הם עדות לתהליך התפוררותה של הרקמה החברתית של גרמניה בעטיה של מלחמת העולם הראשונה. שיטוטיו מגיעים לקצם עם עלייתו של המספר לארץ ישראל. הסיפור ``תהלה`` הוא סיפורה הקסום של בת ירושלים, המסמלת את עולם המצוות והמעשים הטובים של ירושלים. ``שבועת אמונים`` הוא סיפור אהבתם של יעקב רכניץ ושושנה אהרליך, שנשבעו זו לזו אמונים לפני עלותם ארצה. בסיפור מתחרות שבע נערות על אהבתו של הגיבור בתחרות ריצה על חוף ימה של יפו. ``פרנהיים`` הוא סיפורו של חייל השב ממלחמת העולם הראשונה לביתו ומוצא את אשתו בזרועותיו של אחר. ``עידו ועינם`` הוא סיפור אפוף סמלים, שבו מתחוללת מעין התמודדות של נציג היהדות המסורתית עם נציג מדע היהדות המודרני על השליטה בגמולה, המסמלת את שכינת ישראל....

9.
10.
כרך זה מכיל את הסיפורים ``שני תלמידי חכמים שהיו בעירנו``, ``אצל חמדת``, ``בין שתי ערים`` ו``האדונית והרוכל``; ואת קובצי הסיפורים ``ספר המעשים`` ו``פרקים של ספר המדינה``. ``האדונית והרוכל`` הוא משלו של עגנון על גרמניה: למעשה זו אלגוריה, שבה המחיז את המפגש הגורלי שבין האשה הקניבלית, סמלה של גרמניה, לבין הרוכל הנע ונד, בן דמותו של היהודי הנצחי, המוצג כבן חסות של העולם הנוכרי. היער, מקום המפגש של האדונית והרוכל, מייצג את מרחב התרבות הטבטונית, שזכתה לתחייה מחודשת עם כינונו של הרייך השלישי. ``ספר המעשים`` מציג את עגנון המודרניסטי. אלה הם סיפורים שבהם האירועים מתרחשים ללא קשר סיבתי ביניהם. מקומות גיאוגרפיים מתחלפים לפתע, אנשים שנפטרו לעולמם יושבים בתחנת אוטובוס, פקיד מתגלה כרוקח, ועוד ועוד. השפעתם של פרויד (בעירת תורת החלום שלו) וקפקא ניכרת בעולם המוזר והמסויט של סיפורים אלה. ``פרקים של ספר המדינה`` הם סאטירות חברתיות משעשעות על השלטון בארץ, ביניהן ``קילפת תפוח זהב`` ו``על המסים``....

11.
12.
ספר מנהגות ומדרשות ואגדות לימי הרחמים והסליחות לראש השנה וליום הכיפורים ולימים שבינתיים.``למען אחי ורעי המבקשים לדעת ענייני ראש השנה ויום הכיפורים וימים שבינתיים אספתי קצת דברים מן התורה ומן הנביאים ומן הכתובים, מתלמוד בבלי וירושלמי, מדרשי הלכות ומדרשי אגדות ומן הזהר, ומשאר ספרי רבותינו ראשונים ואחרונים זכרונם לברכה, וסידרתי אותם בשלושה ספרים לפי סדר הימים, יום יום ועניינו של יום`` (מתוך הקדמת המחבר)....

13.
לאחר שנעדר מעיירת הולדתו שנים רבות, שב עגנון לבקרה בקיץ 1930. שבעת ימי שהותו בה הולידו את הרומן הגדול אורח נטה ללון. האורח, בן דמותו של הסופר, עושה בשבוש (היא בוצ'אץ') כמעט שנה, והוא עֵד להתפוררותה ולחורבנה של יהדות גליציה בעולם החדש שלאחר מלחמת העולם הראשונה. חלפו עברו הימים שבהם התנהלו החיים בהשקט ובביטחון בצל מלכות החסד של קיסר אוסטריה. רבים נהרגו או נפצעו במלחמה, אחרים נעקרו או היגרו, האוכלוסייה התרוששה, נגרם הרס רב, משפחות שלמות התפוררו, ואלה שנותרו אינם הולכים עוד בדרך אבותיהם. תיאורי העולם שחרב הם כמו פרקי איוב של ימינו. ספר זה כמו ניבא את שואת יהודי אירופה, ותהודתו בעולם תרמה לזכייתו של ש"י עגנון בפרס נובל לספרות....

14.
סיפורו של ר` יודיל חסיד, היוצא מן העיר ברודי במצוות הרב מאפטא אל ערי גליציה, כדי לקבץ נדוניה לשלוש בנותיו שהגיעו לפרקן. מעשייה חסידית זו היא סיפור מסגרת, המאגד בתוכו עשרות סיפורים ומעשיות. ר` יודיל חסיד, גיבור הרומן, סובב הולך בעיירות גליציה וכפריה בלוויית נטע בעל העגלה - מעין דון קישוט יהודי. מתוך הרומן נפרשת לעיני הקורא יריעה רחבה של עולמה הרוחני של יהדות גליציה על ערכיה ומוסדותיה ועל הניגודים שבתוכה. מהדורה מחודשת, עם תיקונים שנמצאו בעזבונו של המחבר....

15.
16.
17.
כרך זה מכיל את הסיפורים ``הנדח``, ``והיה העקוב למישור`` ו``בלבב ימים``, ואת קובצי הסיפורים ``תכריך של סיפורים``, ``באהל ביתי``, ``דורות עולמים``, ``סיפורים של שבת``, ``פוליו - סיפורי אגדות`` ו``סיפורים נאים של ארץ ישראל``. בין הסיפורים ימצא הקורא את ``עגונות``, סיפור הבכורה הארצישראלי של עגנון בן ה21-, שממנו גזר שמואל יוסף טשאטשקיס את שם-העט שהפך לשמו, ובו ראה את תחילת דרכו האמיתית כסופר; ואת ``והיה העקוב למישור`` שראה אור לראשונה על ידי י``ח ברנא. הסיפור החותם את הכרך, ``בלבב ימים``, הוא שילוב של היסטוריה ופולקלור. עגנון מגולל בו את סיפורם של ``הנלבבים``, עולי עירו בוצ`אץ, יראי השמים, שעזבו את ביתם ואת כל אשר להם בשל דבקותם ברעיון קדושתה של ארץ ישראל, ומתוך הכרה שהעלייה לארץ שקולה כנגד כל המצוות....

18.
19.
אחד מסיפוריו המעמיקים ביותר של עגנון, שעל אף רקעו היהודי הטיפוסי, בולט בו היסוד הכלל־אנושי. כן נכללו בקובץ הסיפורים: "אגדת הסופר", "ביער ובעיר" ו"האדונית והרוכל". הערות וביאורים: שולמית ומשה יקיר, נפתלי גינתון. ...

20.
21.
בספר זה נאספו מכתבים שכתב עגנון לאשתו אסתר וחלק ממכתביה אליו בין השנים תרפ``ד-תרצ``א (1931-1924). מתוך המכתבים עולה סיפורה של תקופה בחיי עגנון, כאשר בחלקים שונים ממנה חי בגפו, בארץ ישראל ובגרמניה, רחוק מאשתו ומשני ילדיו הקטנים, אמונה וחמדת.מבעד למכתבים אישיים אלה כמו משתקף הגורל היהודי, אשר לו נתן עגנון ביטוי ביצירתו הספרותית. כגיבורו ר` יודיל ב``הכנסת כלה`` - הרומן שסיים באותה עת ממש - גם משפחתו של עגנון עוברת טלטולים רבים: שריפת הבית וכתבי יד שטרם ראו אור בהומבורג בשנת תרפ``ד, רעידת האדמה הפוגעת בביתם בארץ בשנת תרפ``ז, והשוד שערכו פורעים ערבים בביתם בתלפיות במאורעות תרפ``ט. על אף אירועים אלה התמיד עגנון ביצירתו הספרותית, ובשנים אלה סיים את הכנת שלושת הכרכים הראשונים של כתביו וליווה את הוצאתם לאור בהוצאת שוקן בגרמניה.``אסתרליין אני נצטערתי הרבה בעוזבי אותך ואני מתיירא שמא לא אוכל להתקיים ימים רבים בלעדיך`` כותב עגנון באחד המכתבים, ולצד הרגישות הרבה שהוא מגלה כלפי אשתו והילדים, הוא מעניק תשומת לב לקטנות כגדולות. התכתבות זו היא הארה חדשה של הסופר וכל המתעניין והחוקר את יצירתו הספרותית ימצא בודאי כיצד שאב עגנון מאווירת אותם ימים ומן הדמויות שפגש השראה ויסוד לרבים מסיפוריו....

22.
עיר ומלואה הוא סיפורה של העיר בוטשאש, ומתוכה עולה תמונת העיירה היהודית בפולין, בוטשאש, שאותה עזב עגנון בהיותו בן שמונה עשרה בלבד, שימשה רקע לרבות מיצירותיו, אך משעלה הכורת עליה ועל שאר קהילות אירופה, הפכה להיות כסמל לעיר היהודית שחרבה ולהוויית חיים שנתקפדה. ב``עיר ומלואה`` מעלה עגנון דמויות רבות של אנשים ונשים מכל שכבות החברה בפולין תוך כדי פריסת יריעה רחבה של עולמה של העיירה היהודית כולה: ``חמישה עשר אלף יהודים היו בבוטשאש שישה עשר אלף מהם הכרתי אנכי````, טען עגנון בהומור שלו. ואכן, עגנון הכיר את כל מבואיה ופינותיה ואת כל אישי העבר שלה ופרשת חייהם. הספר, הכתוב עם תשעה קבין של לב חם וראיית אמת של רומנטיקן מפוכח, מבורך בכל סממני כתיבתו של עגנון, שכבשו את לב הקוראים. שזורים בו סיפורים רבים שהם משיאי יצירתו....

23.
מאות הדמויות המאכלסות את יצירותיו של עגנון הן מעין תמונה חיה של החברה היהודית במזרח אירופה ובארץ ישראל במחצית הראשונה של המאה העשרים. חיוניתן מעידה על מעורבותו של עגנון בין בני דורו, שרבים מהם הפכו לגיבורי יצירתו האפית. עגנון מעלה את דמיותיהם של אישים מן העלייה השנייה: י"ח ברנר, ברל כצנלסון, א"י ברוור ואחרים. נאספו כאן גם מפות ביוגרפיות על מרטין בובר, גרשם שלום, זלמן שוקן ועל הרבנים הגדולים שעגנון היה מיודד עמם. כן כלולים בספר פרקים אוטוביוגרפיים - סיפור עלייתו ארצה, ימיו במינכן אחרי מלחמת העולם הראשונה, ימי פרעות תרפ"ט והנאום הגדול שנשא בטקס הענקת פרס נובל - ובצדם מאמרים בענייני לשון וסגנון....

24.
כשאני קורא את סיפוריו של עגנון מצטיירים בדמיוני עולמות, עולמות שמכילים מראות אשר אינם מתוארים במילותיו של עגנון, מראות שפותרים את כתבי החידה בסיפורים. ראיתי את חייו האמיתיים של עגנון משתלבים באגדה מאויב לאוהב; ראיתי מה מתרחש במנהרה המחברת בין הגלות לארץ ישראל במעשה העז, אף שעגנון לא מספר זאת; ראיתי איך נראה עומקו של ארמון שטוח, שצייר גיבור הסיפור האדריכל והקיסר. ראיתי, ורציתי לשתף אתכם, אז ציירתי. שי צ'רקה...

25.
הוצאה חדשה ומיוחדת הכוללת שלושה סיפורים מאת ש"י עגנון: מאויב לאוהב, מעשה העז וקליפת תפוח זהב.הסיפורים מובאים כאן בניקוד מלא ולצדם הערות המבארות את שפתו של ש"י עגנון ואת ביטוייו המיוחדים, מלווים באיורים צבעוניים. הוצאה חדשה ומיוחדת הכוללת שלושה סיפורים מאת ש"י עגנון: מאויב לאוהב – אדם רוצה לבנות לו אוהל; בא הרוח ומעיף הכול. הוא ממשיך במאמציו ובונה לו צריף; בא הרוח ומפיל את הצריף. לבסוף הוא בונה לו בית אבן בנוי לתלפיות. הרוח בא לבקרו כאורח. מעשה העז – מעשה בנער שיצא בעקבות העז שלו עד שהגיע לארץ לא נודעת. באוזנה של העז הוא תחב פתק, שבו הוא מבקש מאביו ללכת בעקבות העז עד שיגיע לארץ־ישראל. האם ימצא האב את הפתק, והאם ילך בעקבות העז? קליפת תפוח זהב – סאטירה חברתית משעשעת על קליפת תפוח זהב שהושלכה ברשות הרבים. בציבור מתעוררת מחלוקת בשאלה מי האחראי לפינוי הפסולת. המספר מנסה לסלק את הקליפה. השוטר, נציג הרשות, מאשים אותו בזיהום העיר. הספר יוצא לאור בלוויית איורים צבעוניים מאת האמנית לי קורצווייל. הסיפורים מובאים כאן בניקוד מלא, ולצדם הערות המבארות את שפתו של ש"י עגנון ואת ביטוייו המיוחדים, השאובים ממקורות היהדות ומיסודות השפה, אשר לא תמיד נהירים לקורא בן זמננו. ההערות שופכות אור על הטקסט ותורמות להבנה מעמיקה יותר של הסיפורים; הן חושפות ומגלות יותר מכפי הנראה לעין. מן הביקורת"מזון רוחני משובח בעל ערכים מוכחים בהגשה מושכת, צבעונית ומסבירת פנים לילדים... הביצוע והפרטים אכן ראויים לכל שבח. העיצוב אלגנטי, בהיר ונקי;הטיפוגרפיה – טקסט מנוקד והארות בדפוס כחול – יפהפייה ומאירת עיניים... איוריה של קורצווייל... משתלבים בחן רב, מלווים יפה את הטקסט ולפעמים מוסיפים ממד פרשני להארות הכתובות... ההארות עצמן, שכתב שי רודין, ברורות, מפורטות ומנוסחות היטב... הנה נמצאה דרך מצוינת להתוודעות נעימה ולא מכאיבה לקאנון העברי."אבנר שץ, הארץ”עגנון, וזה אינו חדש כמובן, הופך כדרכו קודש לחול, וכך הוא עושה גם באגדה על ארץ זבת חלב ודבש... ביאורו של שי רודין טוב ומכוון לילדים, ופירושו מרחיב גם את דעתם של מבוגרים... הספר מעוצב יפה ומלווה בציורים צבעוניים."בני מר, הארץ"שלושה מסיפוריו הקצרים המוקדמים של ש"י עגנון מסביבות 1910 – 'מאויב אוהב', 'מעשה העז' ו'קליפת תפוח זהב' – בליווי איורים מקסימים של לי קורצווייל וביאורים למילים קשות לקטנים וגם לגדולים."טיים אאוט...

26.
רומן חדש מעזבונו של ש``י עגנון בסיפור זה המתפרסם כאן לראשונה בשלמותו, מתגלה לנו עגנון מחדש בשיא כוחו וברבגוניותו המפליאה. מרובים כאן היסודות האוטוביוגרפיים, ואנו פוגשים את עגנון הצעיר, המספר את סיפורו בגוף ראשון, בגרמניה בימי מלחמת העולם הראשונה. עגנון מתאר את שהותו בלייפציג, אחת מערי המסחר הגדולות של גרמניה (היום בגרמניה המזרחית). הוא מציג לפנינו עשרות אנשים, יהודים וגרמנים, גברים ונשים, צעירים וזקנים מכל שכבות החברה, שעמם בא במגע. כל אדם סיפור בפני עצמו, כל אדם עולם ומלואו. אנו פוגשים את היהודים הגאליצאים שהתיישבו בלייפציג באלפיהם, שרבים מהם עשו חייל בעסקיהם, אך המתלבטים בנסיונותיהם להתקבל כפאטריוטים בחברה הגרמנית והכואבים את ניתוקם ממורשתם ומן הסביבה בה גדלו. על כל אירועי הסיפור מעיבה המלחמה הגדולה שהגרמנים פתחו בה בקלות דעת פושעת ובהרגשת שנצחון מזהיר מובטח להם. והנה - התקוות הגדולות נכזבות, המלחמה קוצרת בנוער הגרמני למאות אלפיהם, גם בעורף נהרסים סדרי החיים, מחסור ומצוקה מתפשטים ומתגברים מיום ליום, אלא שהאנשים, וביניהם גם היהודים, ברובם הגדול אינם רואים את הנולד ואינם חשים בתבוסה הקרבה. מענינים במיוחד דמויות הגרמנים בסיפור זה. אין סופר יהודי שהשכיל לרדת לעומקן של הנפשות הנפתלות של הגרמנים כעגנון. הוא מציג לפנינו את הגרמנים בסיפורו כמוצרי ההיסטוריה הגרמנית בת אל שנים שבנבכיה ובסיבוכיה עגנון מגלה בקיאות מפתיעה. יסודות גרוטסקיים, קומיים וטראגיים משמשים בערבוביה, בנפשות הגרמנים שאליהם אנו מתוודעים בזכות אמונתו הגדולה של עגנון. גם לא חסרות צעירות גרמניות המחזרות אחרי הסופר העברי הצעיר המעורר את סקרנותן, וגרטי וליזה לוטה מוסיפות סממנים מבדרים חדשים לגלריה הגדולה של בחורות צעירות צמאות אהבה או אהבהבים המאכלסות כה רבים מסיפורי עגנון. בחנותו של מר לובלין, שהוא הכרך השלישי מסיפורי עגנון, שהופיעו לראשונה אחרי מותו, יצטרף בתודעת הקוראים אל הטובים שבסיפוריו של המספר הגדול....

27.
כרך עשירי מעזבונו של ש``י עגנון ליצירתו הענפה של עגנון מצטרף ספר סיפורים זה. חלק מסיפורי הקובץ נתפרסמו בחייו או לאחר מותו של עגנון בבמות ספרותיות שונות: עליהם נוספו סיפורים הרואים אור לראשונה. בכינוס הסיפורים לספר נפרשת לנגד עינינו תמונה רחבה של חיים יהודיים עשירים, על חגיהם, אורחם ושיגם, מעשה אמן חודר ראות המצוייר במכחול לשונו עולם ומלואו. יצירותיו, השאובות מתוך חוויות הזמן והמקום שעברו על המספר, וכן בדרך של סיפורים ארוכים וקצרים כאחד, להיות עדות חיה לעולם יהודי שחרב. בסיפורים הפותחים את הקובץ שם עגנון לעיר הולדתו כאורח מארץ ישראל, ובסיפור ``הסייף`` אנו נעים בין אגדה למציאות כשדמותו של המספר מלכדת אותן לכלל שלמות רבת יופי. רבים מן הסיפורים כתב עגנון מפי חכמים וסתם יהודים, שגם אם לא נוצרו בדמיונו של המחבר, זכו ללבושו ולסגנונו הסיפורי המיוחד. על כל אלה נוספו סיפורי חסידים, עליהם אומר המחבר ``ולוואי וזכינו לעמוד על אחד מששים מן הסודות ומן הנסתרות ומן הצפונות שאנו מספרים``....

28.
29.
30.
31.
ספר זה כולל ארבעה סיפורים. "לפנים מן החומה" הוא סיפור דמיוני הנותן ביטוי פיוטי מושלם לקשר הנפשי העמוק שקשר את עגנון אל ירושלים בתוך החומות ולנוף של הרי יהודה ואפרים. בתוך הסיפור גם פרק גדול על יפו לפני מלחמת העולם הראשונה, שעגנון זכר לה את חסד נעוריו עד סוף ימיו. בסיפור הגדול ביותר בתוך הכרך, "הדום וכסא", עושה עגנון ניסיון נועז ליצירת מיתולוגיה אישית על הופעתו בעולם ועל מה שקדם להיוולדו. בסיפור שולטת אווירה של סיוט המעוצבת בעוצמה אמנותית רבה. בסיפור "כיסוי הדם" קורא עגנון דרור לדמיונו הנרטיבי העשיר. הסיפור שופע אירועים מפתיעים המתרחשים בעולם היהודי הנסער והשסוע של ימינו. "לאחר הסעודה", הסיפור החותם את הכרך, הוא אחד משיאי כתיבתו של עגנון. סיפור זה תורגם לשפות אחדות והוא מצטרף אל הסיפורים המעטים, שבהם גדולי הסופרים בעולם דנים בהסתלקות מן העולם הזה הצפויה לכל אדם. עגנון ניגש אל נושא מותו האישי לא בגישה נטורליסטית, כגישתם של טולסטוי או תומס מאן, ולא בגישה פילוסופית־דתית כדוגמת ג'ון דון, כי אם בדרך של עלילה סמלית המסופרת בעוצמה רבה ובמתח שנמצא בקו עלייה. ...

32.
סיפורי הבעש"ט / ש"י עגנון – מהדורה חדשה אוסף סיפורי הבעש"ט מוגש בשלושה שערים: תולדות הבעש"ט, עבודתו ותורתו; תלמידיו, בני חבורתו ומתנגדיו; וסיפורי נפלאותיו. סיפורי החסידים ותורותיהם העסיקו את ש"י עגנון בימי בחרותו ובמהלך שנות יצירתו, ורבים מאוד הסיפורים אשר עיבד ושילב בספריו או כתבם כסיפורים לעצמם. את האגדות אסף ממקורות בכתובים ומפיהם של חסידים זקנים בירושלים. בשנת 1959 כתב לדב סדן: "קרוב לשלושים שנה מונחים הם במרתפו של מר שוקן אבל מכרכרים בכל עוז בלבי." בכך ביטא את מצוקתו על העיכוב ואולי את הזדהותו עם הבעש"ט, שראה בסיפורי מעשיות דרך לעבודת הבורא, וכאשר היה רואה שנתקלקלו הצינורות העליונים, ולא היה אפשר לתקן אותם על ידי תפילה, היה מתקנם ומייחדם על ידי סיפור מעשה. הספר ראה לאור בשנת תשמ"ז וזו מהדורה חדשה....

33.
34.
כרך זה מכיל את הסיפורים ``לפי הצער השכר``, ``קורות בתינו``, ``ספר תכלית המעשים`` ו``עד עולם``, וכן את ``מעוז ומחסה``, ``סיפוקים נאים של ר` ישראל בעל שם טוב``, ``בני עירי`` ו``עם עצמי``. ``לפי הצער והשכר``, הפותח את הכרך, עניינו דמותו של פייטן ימי בינייימי, שלנוכח ייסורי עמו בתקופת מסעי הצלב מחבר פיוט מסוג העקידה - משל לסופר בן זמננו, המחפש דרך לבטא בה את האסון הלאומי בעולם שלאחר אושוויץ. ``קורות בתינו`` הוא סיפור משפחתו של עגנון. מהדורה רחבה יותר של סיפור זה נדפסה כספר תחת אותו השם. ``ספר התכלית והמעשים`` הוא ספק סיפור ארוך ספק רומן על יהדות גליציה של שלהי המאה התשע עשרה, ומהווה מעין חולית ביניים בין הרומן הכנסת כלה, המתרחש בגליציה של ראשית המאה התשע עשרה - לבין אורח נטה ללון, החושף את עולמה של יהדות זו בעידן שלאחר מלחמת העולם הראשונה....

35.
36.
סיפורים על תורה, נביאים וכתובים, על ספרים חיצוניים ותרגום; על כתיבת ספר תורה, קריאת ספר תורה, לשון הקודש, אותיות, טעמים ועוד; על משנה, תלמוד, מדרש, זוהר וקבלה; על ראשונים ואחרונים; סיפורים על הסידור, על התפילה ועל המחזור; על ספרי מוסר, שירה, ספרי היסטוריה, מגילות יוחסין, גימטריות ועוד; על ספריהם של צדיקים ועוד.כשאתה קורא בספר, אתה רואה כיצד ליווה הסיפור את הספר והסופר, לפני חיבורו, תוך כדי חיבורו ולאחר חיבורו. עכשיו שהספר הזה בידיך, נמצא שחלק גדול של התורה שבעל-פה בידיך, ואתה יכול ליהנות כפי שנהנו קודמינו בשעה שכתבו את דבריהם....

37.
38.
39.
40.
41.
בשנת תש"ל (1970) נפטר הסופר ש"י עגנון, חתן פרס נובל לספרות, והותיר אחריו כתבי יד רבים. בתו, אמונה ירון, מכינה לדפוס את הספרים שעגנון לא הספיק להכינם בעודו בחיים. והנה הפתעה מרגשת – תוך הטיפול בעיזבון של עגנון הסתבר כי קיימות שתי מחברות ובהן עשרים ושניים שירים לילדים, כנגד כ"ב אותיות הא"ב. השירים נכתבו בידי ש"י עגנון בשנת תרע"ט (1920), השנה שבה התחתן הסופר. השירים מועתקים בכתב ידה של אסתר ז"ל, רעייתו של עגנון. בספריית שוקן בירושלים נמצאה גם מחברת גדולה ועליה כתוב: ספר האותיות, חרוזים מאת ש"י עגנון. מחברת זו נשלחה אל מר זלמן שוקן להוצאה לאור, אך בסופו של דבר לא ראה הספר אור. הבאנו את השירים בדיוק כלשונם, ואנו בטוחים שילדינו ייהנו מן ההומור העגנוני העדין החבוי בשיריו ומתוכנם השאוב ממקורותינו. ש"י עגנון חתן פרס נובל לספרות לשנת 1966. מן הביקורת "אף פעם לא ידענו שלסופר הגדול שלנו היה כל כך הרבה חוש הומור וחוש ביקורת ובאיזה נועם ושנינות הוא ידע להעביר לקוראיו את המסר הזה." טלילה ניר, ידיעות אילת...

42.
43.
44.
45.
אתם ראיתם - כרך שלושה עשר מעזבונו של ש``י עגנון ``לא מתוך עינים רמות ולא מתוך רוח גבוהה קרבתי אל המלאכה לעשות ספר על מעמד הר סיני ומתן תורה, אלא לפי שדיברה בהם התורה בקצרה, וחיבור מיוחד על סדר המעשים לא מצאתי, לכך שמתי לבי לתור ולחקור מה משמיעים אותנו הכתובים ומה גילו בהם חכמים לענין מוקדם ומאוחר. ``...דברי אלוהים חיים יש בהם תעלומות הרבה והמון נסתרות אין קץ. יש מקראות שאינם מתיישבים לפי פשוטם וצריכים לדרשם, וכן לדרוש רמזיהם, וכן להעמיק בסודותיהם. דברי התורה נגלים ונכסים, כמה שהופכים בהם ומהפכים בהם עדיין אינן מגיעים למקצת סודותיה. ``...בכל הספרים הללו לא הבאתי אלא משל מאמיני השם, שעליהם ועל כיוצא בהם אמרו (ירושלמי פיאה פרק שני) מה שתלמיד ותיק עתיד להורות וכו` כבר נאמר למשה מסיני``. (ש``י עגנון, מתוך הפתיחה לספר) בספר אתם ראיתם ארבעה חלקים: ``פרשת מתן תורה``, ``עשרת הדברות``, ``על לוח לבך`` ו``על התורה``. החלק הראשון ראה אור בחייו של עגנון, בשנת תשי``ח-ט, ואילו שלושת החלקים האחרים נמצאו בעזבונו, כעת יוצאים לאור כל הארבעה יחד בכרך זה....

46.
47.
48.
הספר מעביר לעינינו את דור השקיעה והכליון של החיים היהודיים בעיירות פולין...

49.
50.
51.
ספר זה כולל חילופי אגרות בין ש"י עגנון ובין חמישה אישים בולטים בעולם הספרות העברית. חליפת המכתבים עם יוסף חיים ברנר התנהלה בשנים 1909 עד 1920. מתוך המכתבים עולה הקשר העמוק בין עגנון הצעיר ובין הסופר המפורסם, שעודד אותו, אך לא חסך ממנו את שבט ביקורתו. ההתכתבות בין עגנון ובין ח"ן ביאליק החלה בשנת 1922 והסתיימה סמוך לפטירתו של ביאליק בשנת 1934 עגנון וביאליק נפגשו לראשונה ב1909 - , ומאז שררה ביניהם ידידות רבה. הקשר כין עגנון ובין ירוחם פישל לחובר החל בעת שעגנון ישב בגרמניה ולחובר בפולין וברוסיה. לחובר היה מבוגר יותר, ואפשר שעגנון מצא כו כעין יועץ. ההתכתבות ביניהם התנהלה בשנים 1930 - 1913. חליפת המכתבים עם כרל כצנלסון מתחילה ב1926 - ומסתיימת ב1942 - . עם השנים למד עגנון להכיר ולהוקיר את ברל ורחש לו אהבה רבה. את הספר חותם אוסף המכתבים של עגנון ודב סדן. ההתכתבות בין השניים נמשכה יותר משלושה עשורים, אולם בעיקרה התנהלה בשנים 1932 - 1959. "מסוד חכמים" הוא נדבך נוסף הזורה אור על יצירתו וחייו של ש"י עגנון, כפי שהם מתבטאים בכרכי אגרותיו ההולכים ומתפרסמים....

52.
האש והעצים הוא קובץ הסיפורים השמיני מאת ש"י עגנון שיצא לאור בשנת 1962 בהוצאת שוקן. זהו הקובץ האחרון שיצא עוד בחייו של עגנון. בסוף הקובץ הכניס עגנון קטע "התנצלות" שבו הוא מתייחס לכל אחד מחלקי הספר ומספר כמה פרטים אודותיו, או מבהיר את תוכנו הכללי. כמו כן, הוא מתנצל בפני הקוראים על כך שהוא מביא לדפוס ספר שלא נשלם: באמת היססתי תחילה לפרסם ספר שלא נשלם. דומה הייתי בעיני כמי שמזמין אורחים לסעודה גדולה ואינו מביא לפניהם אלא דברים הבאים לפני הסעודה. באה דמות דיוקנם של אותם שבאו בספר. אמרתי לי אם אין כאן כל מאורעותיהם הזכרת נשמותיהם ודאי יש כאן. וטוב ויפה שניתן להם שם ושארית בכתב עברי ובלשון הקודש. שמו של הקובץ לקוח מתיאור עקידת יצחק בספר בראשית. הקובץ מכיל בתוכו כמה קובצי סיפורים קטנים יותר: לפי הצער השכר - סיפור "על רבותינו הפייטנים הקדושים נוחי נפש, שקילוסו של הקדוש ברוך הוא וצערם של בניו עולה מפיוטיהם". קורות בתינו - קובץ המכיל ארבעה סיפורים קצרים "מסורת סיפורים של משפחה אחת... שתחילתם בפולין וסופם בפולין ואמצעיתם ארץ ישראל ואיטליה ושאר ארצות וזמנם תשעה דורות". כוללים גם את הסיפור על "ר' משה מבקש" - "מסיפורי בית משפחתנו מצד אמי מורתי עליה השלום". מעוז ומחסה - קובץ של ארבעה סיפורים על חכמי אשכנז הקדומים (בהם רש"י), "סיפורי אגדות ששמעתי משלומי אמוני ישראל". סיפורים נאים של ר' ישראל בעל שם טוב - קובץ של אחד עשר סיפורים על הבעל שם טוב, תלמידיו ותלמידי תלמידיו. ספר תכלית המעשים - קובץ של ארבעה סיפורים על "אחינו שבגליציה בזמן שהיו שרויים בצלה של מלכות אוסטריך...עד לאותו תשעה באב שנת תרע"ד שהתחילה בו המלחמה הגדולה..." בני עירי - שני סיפורים- "עיני לאה" ו"מלאך המוות והשוחט" על בני עירו של עגנון. עם עצמי - שני סיפורים- "האתרוג" ו"הסימן" הלקוחים מחייו של עגנון בירושלים. עד עולם - סיפורו של הדוקטור עדיאל עמזה שחקר את תעלומות גומלידתא, ולצורך המחקר נכנס לבית המצורעים ו"לא הניח את עבודתו ולא זז ממקומו וישב שם עד עולם". ...

53.
עיר ומלואה ש"י עגנון עיר ומלואה הוא סיפורה של העיר בוטשאש, ומתוכו עולה תמונת העיירה היהודית בפולין. בוטשאש, שאותה עזב עגנון בהיותו בן שמונה־עשרה בלבד, שימשה רקע לרבות מיצירותיו, אך משעלה הכורת עליה ועל שאר קהילות אירופה, הפכה להיות כסמל לעיר היהודית שחרבה ולהוויית חיים שנתקפדה. בעיר ומלואה מעלה עגנון דמויות רבות של גברים ונשים מכל שכבות החברה בפולין תוך כדי פריסת יריעה רחבה של עולמה של העיירה היהודית כולה: "חמישה־עשר אלף יהודים היו בבוטשאש שישה־עשר אלף מהם הכרתי אנוכי," טען עגנון בהומור שלו. ואכן, עגנון והכיר את כל מבואיה ופינותיה ואת כל אישי העבר שלה ופרשת חייהם. הספר, הכתוב עם תשעה קבין של לב חם וראיית אמת של רומנטיקן מפוכח, מבורך בכל סממני כתיבתו של עגנון, שכבשו את לב הקוראים. שזורים בו סיפורים רבים שהם משיאי יצירתו. ש"י עגנון חתן פרס נובל לספרות לשנת 1966. מן הביקורת "אף פעם לא ידענו שלסופר הגדול שלנו היה כל כך הרבה חוש הומור וחוש ביקורת ובאיזה נועם ושנינות הוא ידע להעביר לקוראיו את המסר הזה." טלילה ניר, ידיעות אילת...

54.
55.
56.
57.
58.
59.
60.
61.
62.
63.
64.
65.
66.
67.
68.
69.
70.
כרך זה מכיל את הסיפורים ``שני תלמידי חכמים שהיו בעירנו``, ``אצל חמדת``, ``בין שתי ערים`` ו``האדונית והרוכל``; ואת קובצי הסיפורים ``ספר המעשים`` ו``פרקים של ספר המדינה``. ``האדונית והרוכל`` הוא משלו של עגנון על גרמניה: למעשה זו אלגוריה, שבה המחיז את המפגש הגורלי שבין האשה הקניבלית, סמלה של גרמניה, לבין הרוכל הנע ונד, בן דמותו של היהודי הנצחי, המוצג כבן חסות של העולם הנוכרי. היער, מקום המפגש של האדונית והרוכל, מייצג את מרחב התרבות הטבטונית, שזכתה לתחייה מחודשת עם כינונו של הרייך השלישי. ``ספר המעשים`` מציג את עגנון המודרניסטי. אלה הם סיפורים שבהם האירועים מתרחשים ללא קשר סיבתי ביניהם. מקומות גיאוגרפיים מתחלפים לפתע, אנשים שנפטרו לעולמם יושבים בתחנת אוטובוס, פקיד מתגלה כרוקח, ועוד ועוד. השפעתם של פרויד (בעירת תורת החלום שלו) וקפקא ניכרת בעולם המוזר והמסויט של סיפורים אלה. ``פרקים של ספר המדינה`` הם סאטירות חברתיות משעשעות על השלטון בארץ, ביניהן ``קילפת תפוח זהב`` ו``על המסים``. ...

71.
Israeli Nobel Laureate Agnon`s famous masterpiece, his novel "Only Yesterday", here appears in English translation for the first time. Published in 1945, the book tells a seemingly simple tale about a man who immigrates to Palestine with the Second Aliya - the several hundred idealist who returned between 1904 and 1914 to work the Hebrew soil as in Biblical times and revive Hebrew culture. Only Yesterday quickly became recognized as a monumental work of world literature, but not only for its vivid historical reconstruction of Israel`s founding society....

72.
73.
74.
כרך זה, שהוא אוסף סיפורי זוגות – סיפורי אהבה ופירוד, מכיל את הסיפורים "בדמי ימיה", "בנערינו ובזקנינו", "גבעת החול", "לילות", "אחות", "חופת דודים", "פנים אחרות" ו"הרופא וגרושתו"; ואת "סיפור פשוט". "סיפור פשוט" הוא הרומן השני שפרסם עגנון, אחרי "הכנסת כלה". זירת התרחשותו היא העיירה שבוש, ועלילתו היא פרשת השידוכין והנישואין של הירשל הורביץ ומינה צמליך. הירשל, עלם בן שבע־עשרה, שעזב לא מכבר את בית־המדרש, מתאהב בבלומה – קרובת משפחה יתומה וענייה המתאכסנת בבית משפחת הורביץ ועובדת בו כמשרתת. אף שהוא מקבל עליו את דין שידוכו למינה, אין הירשל יכול להשלים עמו, ובלילות הוא נראה פוסע עד קצה העיר לעבר הבית שבלומה עברה להתגורר בו. בצר לו הוא נשען על שער הבית, מניח את ראשו על כפות המנעול ובוכה. באחד הימים כשגוברת מצוקתו הוא מתמוטט. הסיפורים "פנים אחרות" ו"הרופא וגרושתו" הם מפסגת יצירתו של עגנון; שניהם עוסקים בבעיות הזוגיות בהקשר החברתי המודרני על נפתוליהן השונים. "בדמי ימיה" הוא סיפור לירי על אהבתה ונישואיה של נערה צעירה לאהוּב נעוריה של אמה המתה, בניסיון לממש את אהבתה של האם. ש"י עגנון חתן פרס נובל לספרות לשנת 1966....

75.
76.
77.
78.
79.
80.
81.
82.
83.
84.
85.
86.
87.
88.
89.
90.
91.
92.
93.
94.
95.
96.
97.
98.
99.
100.
101.
102.
"כלב חוצות: פרשה קטנה של תמול שלשום" הוא ספר המכיל 12 מתוך 80 הפרקים של הרומן מאת שמואל יוסף עגנון - "תמול שלשום" (1945-1946). הספר, המתרכז בדמותו של הכלב 'בלק', ידוע בסדרת ההדפסים והאיורים שיצר עבורו האמן הישראלי אביגדור אריכא. מרבית הרישומים וההדפסים לספר מצויים כיום באוסף מוזיאון ישראל, ירושלים...

103.
104.
105.
106.
107.
108.
109.
110.
111.

את כתביו של שי עגנון בלתי אפשרי לקרוא ככל סיפורת או רומן, ואם כבר בוחרים בו האפשרות היחידה היא לגמוע אותו, כי על הרומנים שלו אפשר להתענג ש... המשך לקרוא
32 אהבו · אהבתי · הגב
סקירת מחווה לזכרו של ש"י עגנון ז"ל (לפנים מן החומה) שלום רב לכל הקוראים\ות והכותבים... המשך לקרוא
17 אהבו · אהבתי · הגב
בחרתי לכתוב על סיפור אחד מתוך קובץ הסיפורים "סמוך ונראה" את הסיפור "שני תלמידי חכמים היו בעירנו". עגנון, ידוע במשיכתו באף את הקורא והכנסתו ... המשך לקרוא
26 אהבו · אהבתי · הגב
בחזרתו של ש"י עגנון ב-1924 לארץ (מגרמניה), הוא התחיל לכתוב רומן גדול על החיים בארץ במאה ה-20. עגנון סיים את "תמול שלשום" ב1945, לכך לו כמעט עשרים שנ... המשך לקרוא
14 אהבו · אהבתי · הגב
אוסף הנובלות הזה של עגנון הוא אוסף של סיפורי אהבה ופירוד, ושמו ניתן לו על פי הגיבור הירשל הורוביץ מ"סיפור פשוט" שלא היה יכול להשלים עם קבלת ... המשך לקרוא
38 אהבו · אהבתי · הגב
מ"האש והעצים", כרך הסיפורים השמיני והאחרון שיצא בימי מחברו, היה עגנון הכי פחות מרוצה. לאחר לחץ עצום וממושך מצד שוקן הבן (גרשום / גוסטב) הסכי... המשך לקרוא
13 אהבו · אהבתי · הגב

עוד ...




©2006-2019 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ