בזבוז של זמן

הביקורת נכתבה ביום שבת, 13 באוגוסט, 2016
ע"י רחלי (live)
ע"י רחלי (live)
תמיד אהבתי לקרוא ספרים על העולם החרדי, כן העולם הזה שאמנון לוי כל כך אוהב, יש לי לפעמים את התחושה שלוקחים את העולם הזה כמעין "תגלית" שעל החילוניים לחקור ולנבור ולנסות לאו דווקא להבין אלא יותר לשנות, ואני מנסה להבין למה? האם "הם" חוקרים ונוברים ומנסים לשנות את החילוניים? לא נראה לי.
כיוונה של הרוח, הספר מתחיל לכאורה בצורה מאוד עניינית, קולחת, ומסקרנת, עד לרגע שהסופרת מחליטה לתת את דעתה בנושא "אשכנזיים" / "מזרחיים", מחדדת את הפערים העדתיים, נתפסת לדקויות בנושאים שבעיניה כנראה רלוונטיים, "געפילטע פיש" ועוד כל מיני מניירות חסרות תוכן ועניין.
העלילה:
משה – מואיז טולדנו נשוי לדבורה ולהם 4 בנים ו 2 תאומות, העלילה מתמקדת בבנות במילי ורבקי, עד גיל 12 לערך חיו כמשפחה מסורתית – דתית, הבנות היו בחוגים, הצטרפו לתנועת הנוער בני עקיבא, והחיים היו יפים.
למשה – מואיז הייתה חנות בבני ברק, לשם החליט לעקור יחד עם משפחתו ולאמץ לחיקו את הדת "האשכנזית", זו שטוענת שכיפות סגורות אלו האנשים שלא החליטו באיזה צד להיות, דתיים או חילוניים, זו שטוענת שקול אישה ערווה היא, זו שמגדילה את הפערים בין החילוניים לדתיים, זו שיוצאת כנגד לשרת את מדינת ישראל.
האם דבורה עסוקה כל כולה בסיוע לבעלה בחנות שהרי תורתו אומנותו, ועליה לפרנס, לנקות לבשל ולטפל בהכל.
התאומות, שאינן מקבלות את שינוי החיים, את הדרך הקשה והנוקשה של אביהן, עוברות טלטלה איומה, זה מתחיל בהפרדה בבתי הספר, כי אבוי ושומו שמיים אשכנזיה אינה יכולה ללמוד עם מזרחית, וזה ממשיך לקוד הלבוש.
מילי, שאביה מוצא לה שידוך, דווקא עם אשכנזי, כי אותה משפחה אשכנזית בעלת "כתם", אחד מהבנים סרח ועזב את עולם הדת, ולכן יש פשרה לחתן אותו עם מזרחית.
אלא שמא, הוריה של מילי אינם יודעים על חייה הכפולים, על אהבתה לריקוד הבלט, ובערב המקווה לאחר שטבלה, נעזרת מילי במורתה לריקוד אשר מצליחה להבריח אותה מהארץ לצרפת להצטרך ללהקת מחול.
רבקי שנותרת להתמודד מול חרון אביה, מתעמתת איתו ובורחת גם היא מבני ברק לרחובות לאותו זוג הומאיים שאימץ אותה ופותח עבורה סלון כלות ברחובות.
לכאורה עלילה יפה...לכאורה!
אז למה הספר לא נגע בי, ואכזב אותי:
הפילוסופיה, אוי הפילוסופיה שיש בספר, לאורך דפים שלמים, יש תחושה שאפילו הסופרת התעצבנה לרגעים ספורים על עצמה...
ניקח כדוגמא, הרגע בו דבורה מגלה כי ביתה מילי ברחה ביום החתונה, האימא היסטרית, דומעת, צורחת, מבכה את מר גורלה, והתאומה רבקי יושבת מולה ומתחילה בפילוסופיות החיים, דפים שלמים של פילוסופיה, עד לרגע מסוים שהאם צורחת, דיי, מה נהיית לי עכשיו פילוסופית? חחח לא הפסקתי לצחוק ניסיתי לדמיין לי את זה במציאות...
לאורך כל הספר כשמשהו קורה (וזה קורה דיי הרבה האמינו לי) אז זה מתחיל במשפט:
"נו, ספרי לי מה קרה"......
"רגע, לפני שאספר לך....תביני"
ואז מתחילים עמודים שלמים של פילוסופיה שאתה כבר שוכח בכלל על מה הייתה המריבה.
הספר ככל שהתקדם נתן את התחושה שהסופרת מנסה להגיע כאן לאיזה אמירה, אולי ניסתה לכתוב פרוזה ויצא לה פילוסופיה? יכול להיות.
הרגשתי כמו בהרצאה, הרצאה שלא מסתיימת לה, חידודי לשון, התפלפלויות, דו שיח מייגע ומתיש
והסוף? אוי כמה מפתיע באמת, משפחה חרדית מבני ברק, מקבלת לבסוף בזרועות פתוחות את הבנות שסרחו, את הבנות שממשיכות בדרכם כי הם הצליחו להביא את האור,
את הפתרון למחלוקות סביב חרדים וחילוניים.
נו באמת!
הסופרת מנסה לצייר איזושהי רוחניות, רוח האדם כהגדרתה, הרוח הזו מתגברת על כל הפערים העדתיים והדתיים, הרוח הזו אמורה לשבור את השוני, את היריבות, את חוסר ההסכמה, הרוח הזו תחזיר בתשובה את אמנון לוי או לחלופין תהפוך את חסידי גור או האליטה האשכנזית לחילוניים.
הספר הזה יותר מטיף מאשר מספר, הרגשתי שהסופרת מטיפה לי, מי הוא אלוהים? אייך להתגבר על השד העדתי, שאלוהים אוהב גם את השונים והגויים, שזה לא נורא לחיות עם גוי בלאו הכי הילדים שייוולדו יהיו יהודים, והכל תחת מעטפת של מילים יפות.
"קאט דה בולישט" בקיצור לעניין.
33 קוראים אהבו את הביקורת
טוקבקים
+ הוסף תגובה
אהוד בן פורת
(לפני שנתיים ו-4 חודשים)
על פניו נראה ספר מעניין.
רחלי, תודה רבה על האזהרה !!! |
|
רחלי (live)
(לפני 9 שנים)
תודה לך command.
|
|
גלית
(לפני 9 שנים)
אני מסכימה עם פואנטה
נפוטיזם הרבה יותר אטרקטיבי מטרוליזם.
|
|
Command
(לפני 9 שנים)
נהנתי מהביקורת, תודה.
וכרגיל, אברהם כתב דברים חכמים ביותר. |
|
רחלי (live)
(לפני 9 שנים)
חחחח פואנטה, את כבר קיבלת ממני פעם מדליה אם זכרוני אינו מטעני....הפעם אצטרך להעניק לך צל"ש
|
|
פואנטה℗
(לפני 9 שנים)
לי זה דווקא נשמע רומנטי -
חרף נפשו למען בחירת לבו. בטח היו גם מבצעים שווים לצימרים לט"ו באב בקרנות השוטרים. |
|
רחלי (live)
(לפני 9 שנים)
גלית בזה הרגע אני מעניקה לך את מדליית גשש בלש בפעולה פותר כל תעלומה.
עכשיו הכל ברור ומובן.
|
|
גלית
(לפני 9 שנים)
מה שעוד יותר מרשים
זה הזלזול באינטיליגנציה .
הוא באמת חושב שאף אחד לא יעלה על זה שהוא נשוי לסופרת הדגולה? אם היה מציג גילוי נאות שכזה הייתי הרבה יותר מאמינה לכל הסופרלטיבים ששפך על ראשה. |
|
גלית
(לפני 9 שנים)
זה מרשים
שאת מפיקה לקחים ומיישמת.
אוליי תהי בסוף מקצוענית |
|
רחלי (live)
(לפני 9 שנים)
גלית, את הדובדבן שבקצפת!!!!! נקודה!!!!! חחח ככה זה בסדר הסימני קריאה?
|
|
גלית
(לפני 9 שנים)
באמת פישלת הפעם live
איך את מעיזה לכתוב בקורת שכזאת ובלי שום סימן קריאה???
שהרי ידוע שמי שרושם שלושה סימני קריאה צודק פי שלוש!!! ולא ראיתי בבקורת לכאורה שלך שום כוכביות! שום ציטוטים משבע בקורות אחרות,איך את מצפה שמישהו יאמין שקראת את הספר!? ואיך שאת מתייחסת למבקרים שלך....בלי "גברת" בלי "חמודה" בלי " תקשיבי לי ותקשיבי לי טוב" בלי נאצות ,מה נסגר???? ומה שהכי לא בסדר, את לא מקצועית!!! את כותבת להנאתך ולא מקבלת משכורת בשביל זה.ברור שאת לא אמינה בגרוש.בושה! |
|
רחלי (live)
(לפני 9 שנים)
מיכל, תודה רבה לך על התגובה, עם כל מה שקרה כאן בעקבות הביקורת לקרוא את דברייך היה מעודד.
|
|
רחלי (live)
(לפני 9 שנים)
חני יקירה שלי, כמו תמיד נהדר לקרוא את שאת כותבת.
|
|
מיכל
(לפני 9 שנים)
לייב, ביקורת מעולה. ולהביע את דעתך זו זכותך המלאה, גם אם הספר בעינייך הוא איום ונורא!
|
|
peri
(לפני 9 שנים)
גלית גל מנתניה כותבת:
ספר נפלא, תופס את הקורא ממש מהתחלה. סיימתי תוך ימים ספורים - נהניתי מכל רגע.
כתבת ספרים נוספים ??? מצפה בכיליון עיניים לספר הבא. |
|
חני
(לפני 9 שנים)
היי זה לא סתם החיבור שלך למגזר.משהו אצלך כנראה לא סגור ופתור שם.
אני חושבת שבתוך המגזר הדתי ואני כאן מהלכת על ביצים.משתדלים חזק לא להסתכל ימינה ושמאלה או לפזול לשום עולם שמה העולם שבחוץ יביא לכליון ולאבדון ולמוטט את כל העולם שבנו.כשאתה יודע רק את מה שאתה מכיר מה יכול להפחיד.ולחשוב על כך
שבדיוק כך שמרו על העולם היהודי אלפי שנים. סקירה יפה יקירתי ומאחלת טו באב עם מלא מלא אהבה לבני אדם באשר הם... |
|
אפרתי
(לפני 9 שנים)
אדווה, קודם כל אני לא גברת. שנית כל, אני באמת לא מי יודע מה אינטליגנטית, אז אל תצפי ממני
להתבטא בצורה נאותה, או להבין בספרים חכמים. שלישית כל, הבנתי את הקטע, אם אתם אוהבים את יצירת המופת הזאת, אתם חכמים, אם אתם שונאים, אתם רדודים.
בנוסף לכך, (הנה ביטוי יפה שלמדתי מזה שאני שורצת בסימניה כל כך הרבה) על טעם וריח, אפשר להתווכח. אני מניחה שספרה של הגברת רצון הוא אישי, קורע לב, מרגש, נוגע, מסעיר ומה לא. כל זה לא הופך אותו לספר טוב. לספר מעולה יש מדדים אחרים. עד היום, הגברת המבקרת קלעה לטעמי, ויש לה ביקורות חכמות, אז אני מסתמכת עליה. הרי אני לא יכולה לקרוא את כל הספרים בעולם. אז יש לי פה חברים שעושים זאת בשבילי. הצעתי לכם הצעה נאה, לפרסם את הפרק הראשון בסימניה וכך נוכל לתת לפחות חוות דעת חלקית. ההצעה עומדת בעינה. |
|
peri
(לפני 9 שנים)
אין כאן ניסיון שיווקי!!!!
זוהי תגובתי האחרונה בנושא. במקרה ראיתי את התגובה ונדהמתי לראות כיצד מבקרת מסוגלת להכפיש וככל שמגיבים אליה כך היא מנסה לחזק את ביקורתה בצורה מכוערת ולא מקצועית. ממליץ לאתר סימנייה שהביקורות יפורסמו בשם מלא כדי שניתן יהיה להתייחס. להבנתי המבקרת לא קראה את כל הספר והגיעה למסקנותיה מבלי להבין על מה היא מדברת, זאת ניתן ללמוד מהתייחסותה בנקודות שציינה. מעבר לכך כבר נאמר ש"הפוסל במומו פוסל", כך שביקורת צריכה להיות מכובדת ועניינית ולא מבטלת ספר שנכתב מהאמת של הסופרת רצון שרית. ואין לי שום שנאה כלפי אף אחד ומבקש רק לאהוב את כולם בלי קשר לדתם ומוצאם כפי שהסופרת מציגה בספר "כיוונה של הרוח".
|
|
שרון מוזס
(לפני 9 שנים)
למה אתם רבים ועושים שנאת חינם? ועוד ביום קשוד הזה? לא פחות לא יותר השם ישמור !
בע"ה כולנו מחכים לבניית בית שלישי אתם פה שונאים חינם
מחילה לכם מספיק קשה עם החילונים שהולכים לים בחטא במקום תשובה אז גם לריב כאן? |
|
(לפני 9 שנים)
אדווה, פרי, אלה whatever...
ניסיון שיווק לא מתוחכם ו'מרעיש' כאן זה דבר אחד. זה פאטתי ומרשים כמו צנון יבש במדבר, אך אם זה הסגנון שלכם - תהיו בריאים.
אך כזה בדף הפרטי, תוך כדי השמצת ביקורות אחרות שהתפרסמו לספר הזה - הופך מלא מתוחכם, מטופש ופאתטי גם לבזוי. הבה נפסיק עם ההודעות הפרטיות האלק שיווקיות המיותרות האלו. |
|
adva
(לפני 9 שנים)
גברת אפרתי אם לזה את קוראת ביקורת חכמה אז אני מבינה בדיוק איזה סגנון את קוראת
זו ביקורת אמינה? תגידי לי את רצינית או בגלל שאת חברה של החצופה הזו שמתיימת לקרוא לעצמה מבקרת כתבת את השטויות האלה?
שבי תקראי את הספר חמודה ואז תביני על מה מדובר תביני שהאישה הנוראית הזו מנסה להרוס ספר מעולה! |
|
רחלי (live)
(לפני 9 שנים)
אפרתי , זו בדיוק הנקודה עליה הצבעתי גם בביקורת שלי. כתבתי "כיוונה של הרוח, הספר מתחיל לכאורה בצורה מאוד עניינית, קולחת, ומסקרנת, עד לרגע שהסופרת מחליטה לתת את דעתה בנושא "אשכנזיים" / "מזרחיים", מחדדת את הפערים העדתיים, נתפסת לדקויות בנושאים שבעיניה כנראה
ושם בדיוק הבעיה!
תודה רבה לך יקירה על הדברים שכתבת, חבל מאוד שביקורת עניינית הופכת לדבר שכזה! וחבל עוד יותר שאנשים שמנסים ליחצן ספר עושים זאת בצורה הכי שפלה שיש. |
|
אפרתי
(לפני 9 שנים)
את המבקרת הנהדרת הזאת, שהיא אדם נפלא, אשה חכמה ואינטליגנטית, כולנו מעריכים עד
מאוד. זו הסיבה שאנחנו תומכים בה וגם סומכים על טוב טעמה ועל יכולתה לבקר ולנתח, וגם שמחים שהיא קראה בשבילנו וחסכה לנו את הקריאה. כן, חונטה.
ועכשיו, אם אתם רוצים לעשות טובה לחברה הסופרת שלכם, אולי תפרסמו בסימניה את הפרק הראשון של הספר, תחת הפורום סיפור שכתבתי. תנו לנו לשפוט. יש בעיה קשה באנשים שנרשמים לסימניה כדי ליחצן ספר. זה לא אמין ולא נאה. אתם מנצלים את האכסניה שלנו ומעליבים את האנשים שנמצאים פה כבר זמן רב וכותבים ביקורות חכמות ואמינות ללא משוא פנים. |
|
רחלי (live)
(לפני 9 שנים)
ממש לא נאה ולא יאה שאתם ככה מצחיקים אותי ועוד בתשעה באב? באמת!
בקיצור, כתבתם את דברי ההבל הבלים שלכם, הבנתי, ושוב מלבד יח"צ גרועים, וברמה אפס אתם לא עושים כלום, אז היו שלום ועופו טוסו לי מהדף!
אה סליחה, שלא אשכח, הספר לא רק בזבוז של זמן, הספר הזה גרוע ביותר!! |
|
peri
(לפני 9 שנים)
קצת מתגובות על הספר ( ולא "מטעם"):
***ווואו צמרמורות ... בלי אוויר ... איזה סופרת בחסד עליון!!!!
כרגע סימתי את ספרך השני " כיוונה של הרוח" בקריאה בלתי ניתנת לעצירה!!! מדהים עם תובנות מאלפות !!! יישר כח !!! מחכה לספר הבא !!! *** ***התחלתי לקרוא אי אפשר להפסיק ספר מצוין שאפו לסופרת שרית רצון*** ***ספר של קריאה בנשימה אחת!! אהבתי!!*** ***הספר פשוט תפס אותי ולא יכולתי להפסיק לקרוא אותו...*** קצת בשביל האיזון למעוניינים ולישרים.... |
|
adva
(לפני 9 שנים)
מסכימה עם כל מילה שלך, אני מציעה לך להכנס לדף של המבקרת הזו, ולקרוא את כל הרפש שיש לה שם, כנראה שהיא נגד
סופרות ישראליות אשר מקיזות דם בשביל להוציא את הספרים שלהם אבל התופעה המאוד מעניינת שבין המגיבים כאן אני מצאתי לפחות סופר אחד! והוא צריך להתבייש בעצמו על תגובתו, אבל כנראה שהיחסים כאן בין "המבקרים" גורמים לכך שדווקא לספר שלו יש ביקורת דיי יפה!
|
|
peri
(לפני 9 שנים)
מבקרת נכבדה!!!!
אשמח לקרוא ספר משלך, או של מי מהמבקרים האחרים, שכנראה לא מבינים את עבודתם הקשה והמאומצת של סופרים עצמאיים בישראל. במקום לפרגן ולקדם אני רואה כאן רק ביקורת שאינה בונה כלל ועיקר אלא מנסה לפגוע בסופרים מתחילים ככל שיהיו. אגב זה ספרה השני של שרית רצון. תודה לך אדווה על הפרגון והתמיכה. כמי שמכיר את הספר על מילותיו ומשפטיו וכמי שמכיר את התגובות של אנשים בעלי שם ולא "מטעם", כפי שמנסים להציג כאן, מדובר בספר עם עומק, עם ניתוח ומחשבה נכונים מעבר לסיפור הרומנטי והדרמטי. צר לי שכך נוהגים מבקרים שמנסים לקרוא לעצמם מבקרים. מקווה שהעדר לא ימשיך בנהירתו אחר מבקרת אחת שהציגה את תפיסת עולמה במקום לבקר ספרות איכותית.
|
|
רחלי (live)
(לפני 9 שנים)
אפרתי, חן חן על הניתוח המדוייק
|
|
רחלי (live)
(לפני 9 שנים)
נצחיה, תודה לך, כל מילה בסלע
|
|
רחלי (live)
(לפני 9 שנים)
אברהם, קראתי בעיון רב את תגובתך המרשימה והכל כך נכונה, אני מודה לך מאוד על דברייך אלו
|
|
adva
(לפני 9 שנים)
תתביישי לך חצופה את פשוט דוחה אותי, קראתי את הביקורת שלך ואני מזועזעת אני יותר מזועזעת מכל החברים שלך כאן שמגיבים בצורה כזו דוחה ומגעילה
יש אלוהים בשמיים אל תשכחי הביקורת שלך לא ראויה ועדיף מאוד שתמחקי אותה ותתנצלי, תתנצלי על כל הגועל נפש שכתבת כאן!
מי את בכלל שתעזי לכתוב ככה על הסופרת שנתנה את החיים שלה בשביל להוציא את הספר הזה? מי את? לכי תלמדי קודם לקרוא ספר אחכ תעזי לכתוב עליו בקורת חוצפנית אני דורשת ממך להסיר עכשיו ברגע זה את הבקורת שלך |
|
נצחיה
(לפני 9 שנים)
אכן "חונטה".
של אנשים ונשים שמשקיעים חודשים ארוכים ושנים ארוכות. שכותבים סקירות מטעם עצמם ולא מטעם אף אחד אחר, שלמדו כבר להכיר את ה"סקירות מטעם" שנשתלות באתר וקצו בהן, שיודעים להכיר את טעמו וטעמה של כל אחד ואחת, ולהבין את מי להעריך ואת מי לא. חונטה. |
|
peri
(לפני 9 שנים)
אברהם....
לא אש ולא גופרית על החברה החרדית. ההיפך, דווקא ניסיון לחבר... אבל כנראה שאני מבזבז את זמני להתמודד עם חונטה שמגבה אחת את האחרת מבלי לקרוא את הספר. אפשר וצריך לבקר רק שיהיה בצורה מכובדת. בכל זאת עבדה סופרת שנתיים על ספר... בריאות לכולכם והרבה ביקורות.
|
|
אברהם
(לפני 9 שנים)
זה כבר אפנתי.
איני מבין מה זה נקרא "ביקורת רדודה" או "ביקורת משובחת". אפשר לכתוב על ספר אם הוא רדוד. משובח וכל מה שהקורא מבין בקריאתו. ביקורת היא דרך הבעתו של הקורא את הנאתו או אכזבתו מספר כזה או אחר. ואפשר (למי שגם קרא את הספר) לחלוק על ביקורת כזו או אחרת. לפעמים אני רואה כאן באתר ביקורת על ספר מסוים אחדים ייתנו לו 5 כוכבים ויגמרו עליו את ההלל, ואחרים יכתבו ש"חבל על הזמן" ואפילו לא יזכו אותו בכוכב אחד לרפואה. גילוי נאות לא קראתי את הספר (וכנראה גם לא אקרא לא בגלל הביקורת אלא בגלל נדישות הנושא לאחרונה וגם בגלל טעם רע של "מבקרים מטעם". ) כי ספרים דוגמת זה (שכן קראתי) לא ראיתי שיצא מהם משהו חיובי. (איני אומר שהספר לא טוב או טוב שהרי לא קראתי). האם הספר טוב או לא - זה רק בעיני הקורא. יש שיחשבו שהוא מעולה שבמעולים ויש שיחשבו שהוא עוד אחד מאלה שכבר לעסנו אותם עד אין סוף ואין בהם כל חדש. אחת לכמה זמן - מסתבר שאנשים אחדים סופרים\או סופרים (וגם מבקרים מטעם) בתחילת דרכם, יוצאים מחברה זו (החרדית) ומוצאים להם כר נרחב בדמות הקבוצה החרדית "הסגורה" וממטירים עליה אש וגופרית. והכל כדי לזכות בתהילת עולם שנמשכת דקות אחדות. ואולי כי אדם נשך כלב זה נשמע חדשותי יותר לוקחים מקרה או מקרים ומציגים אותם כחזות הכל. אז זהו שלא. כי לשם כך מספיקה ידיעה קטנה באינטרנט או לכל היותר ספר של 100 עמודים במרווחים גדולים בין השורות. 500 עמודים זה יתר על המידה 5 פעמים. (כאמור לא קראתי ואפשר שהוא ראוי ביות גם ל 700 עמודים). והערה למבקרות מבקרים. תפקיד מבקר הוא לבקר את הספר והכתוב בו, או לחלוק על מבקר בדעה שונה. ולא להביא ראיות מביקורת אחרת שאת או מישהו אחר נתן לה 5 כוכבים. הכלל בביקורת על ספרים היא להיכנס לעניין הביקורת בתום לב ולא לכסח את המבקר\ת שהרי הוא חיווה את דעתו כפי הבנתו ולא כפי הבנתך. ומי קובע מה זו ביקורת רדודה או לא? האם רק בגלל שמונחים אלה מופיעים במילון אז אפשר להשתמש בהם כמטבע עובר לסוחר? עצתי לכל אלה שחושבים שכך כותבים ביקורת למבקר\ת שלפני שכותבים ביקורת ללמוד על מושגי כבוד והערכה לזולת גם אם דעתו שונה מדעתך ב 180 מעלות. ואז אפשר שיגלו אמפתיה גם לביקורת שלך. אני מאמין בביאת המשיח. (מתישהו), אם לא היום אז מחר ואם לא מחר.. |
|
אפרתי
(לפני 9 שנים)
ברוך בואך peri לסימניה, אנחנו אוהבים אנשים שנרשמים במיוחד כדי לתת יחצנות לספר חדש.
אתה פשוט לא מכיר את המבקרת, היא אדם רדוד ולא מקצועי, לא מבינה כלום לא בדתיים, לא בחרדים ולא בספרים רדודים ולא מקצועיים.
אתה חייב לסלוח לה. אתה בכלל השתמשת במילים מאוד מעודנות כדי לתקוף את המבקרת, ולא פגעת בה בכלל. אז ברוך אתה בבואך ועוד יותר בצאתך. |
|
רחלי (live)
(לפני 9 שנים)
היכונו היכונו הנה זה מתחיל....הופ הופ טרללה....והנה לנו טרול חדש שכל כך מבין בביקורות ספרים...
|
|
רחלי (live)
(לפני 9 שנים)
לי יקירה, תודה לך
|
|
peri
(לפני 9 שנים)
לא אהבתי את הביקורת, רדודה ולא מקצועית!!!
צירפתי ביקורת של הגב' יעל צין ואצרף ביקורת נוספת. קראתי את הביקורת הלא מקצועית ובעיקר פוגענית שלך שמעידה שכנראה לא הבנת כלום מהספר. לא הבנת את הסיפור המורכב שמנסה להציג את החברה החרדית ( שאגב הסופרת יצאה מחברה זו )!! לא הבנת את ההתפתחויות המעניינות שיש בספר המורכבות והמפתיעות!!!! לא הבנת את התובנות והמסר שמנסה הסופרת להעביר לעולם!!! . לכל מי שקרא את הביקורת שלך אני ממליץ לקרוא ביקורות נוספות ואו לקרוא את הספר ולהיווכח בעצמכם. בכל מקרה אני הייתי משתמש במילים יותר מעודנות ולא פוגעות בספר שעמלה עליו הסופרת במשך שנתיים ושמביאה את סיפור חייה האישיים ולא "חקירה" של החרדים, שאגב בסופו של הסיפור מראה שאפשר גם אחרת....
|
|
לי יניני
(לפני 9 שנים)
אוהבת את הביקורת.תודה שחסכת לי
|
|
רחלי (live)
(לפני 9 שנים)
אנקה, תודה לך, לכבוד הוא לי להעלות לך חיוך
|
|
רחלי (live)
(לפני 9 שנים)
מסמר תודה רבה לך
|
|
אנקה
(לפני 9 שנים)
חייכת גם אותי עם הביקורת המשעשעת שלך.
תודה על האזהרה מהספר :)
|
|
מסמר עקרב
(לפני 9 שנים)
אני לא מחבב ספרים שמטיפים, או כמו שהגדרת במילותייך היפות - "הרגשתי כמו בהרצאה", ואף לא ספרי הגות במסווה של פרוזה, ובמילותייך המדויקות - "ניסתה לכתוב פרוזה ויצא לה פילוסופיה".
ביקורת מצוינת! |
|
רחלי (live)
(לפני 9 שנים)
על זה אין לי יכולת לענות אם אכן זה כך, לא ראיתי את התוכנית המדוברת
|
|
מורי
(לפני 9 שנים)
וכמובן שטיסל המדהימה.
|
|
רחלי (live)
(לפני 9 שנים)
חן חן מחשבות, לשירותך תמיד
|
|
מורי
(לפני 9 שנים)
חסכת לי ולא שבכלל הייתי טורח. מספיק עם בר-יוסף.
|
|
רחלי (live)
(לפני 9 שנים)
אני מציעה שתקראי את תגובתה של אוקי, שאיתה אני מסכימה לחלוטין. זה נובע מתוך סקרנות ותו לאו
|
|
לירון
(לפני 9 שנים)
אזיי אני מתנצלת אם לא הובהרתי נכונה, הטרוניה אינה עלייך אלא על כל העליהום הזה שעושים לחרדים
זה מתחיל בתוכניות טלוויזיה רדודות, ממשיך לספרים ומי יודע עד לאן עוד זה יגיע.
|
|
רחלי (live)
(לפני 9 שנים)
לירון אין לי מושג היכן קראת שיש לי בעיה, ההיפך לו היית קוראת את הביקורת שלי הייטב היית מבינה
שאני לא אהבתי את הספר ובטח שלו את העמדות שהביאה הסופרת, אינני חרדית כלל אבל אני מכבדת כל איש באמונתו.
ואם לך נוח עם זה שבעלך יושב ולומד תורה למה לי זה צריך להפריע? הרי לא אני חיה איתו אלא את, בעיניי שכל אחד יעשה ויחיה כרצונו! |
|
לירון
(לפני 9 שנים)
הבעיה נעוצה בכך שלא מניחים לחרדים לחיות את חייהם, לא נותנים להם מנוח, למה לכל הרוחות זה מעניין אתכם כיצד אנו חיים?
לי באופן האישי אין בעיה לפרנס את הבית.
בעלי לומד תורה שזוהי העבודה הקשה ביותר, אין יותר קדשה ממנה, ולי אין בעיה עם זה למה לכם יש? |
|
רחלי (live)
(לפני 9 שנים)
נעמי, זה רק על קצה המזלג הדוגמאות שנתתי, אנשים קונים את זה תתפלאי, זה מסקרן אותם להיכנס ולהציץ לעולם הזה שנקרא: החרדים
|
|
(לפני 9 שנים)
כן, מסכימה. לא הזכרתי בכלל עניין של הבעת דעה או קטלוג.
לדעתי, גם לא ניתן לקטלג כשיש אינספור גווני גוונים של חברות בתוך החברה החרדית. ממש כפי שאי אפשר לקטלג חילונים, דתיים לאומיים, ect.
והכול טוב בפרסומים ובמחקר שמציגים בתנאי שמציגים מידע נכון. כל השאר שבא לצורך הפופוליזם, הצבע והפולקלור בין היתר, איך אמרת - קאט דה... |
|
נעמי
(לפני 9 שנים)
שהיא בורחת אחרי המקווה ללהקת מחול (משעשע בחוסר האמינות)
"זוג הומאיים שאימץ אותה ופותח עבורה סלון כלות ברחובות" מצחיק הרעיון... בקיצור השתעשעתי מעוד ספר של דרמות בעולם החרדי ומכך שאנשים ממשיכים "לקנות את זה", תרתי משמע. |
|
רחלי (live)
(לפני 9 שנים)
נעמי, שמחה שהעליתי חיוך על פנייך, שתפי אותי היכן בדיוק...
|
|
רחלי (live)
(לפני 9 שנים)
אוקי, אין בעיה בלחקור, להתעניין ולדעת, נכון זה מסקרן לעניות דעתי הבעיה נעוצה ברגע שמתחילים לחוות דעה
ולקטלג אותם, ולהצביע על "הבעיות" שיש להם.
|
|
נעמי
(לפני 9 שנים)
אבוי לך הצחקת אותי בתשעה באב..
נשמע מופרך, קאט דה בולישט נראה לי הולם (מה זה קאט?) |
|
(לפני 9 שנים)
לא חושבת ש"חוקרים" להם אותם, מנסים לחדור אל עולמם מתוך סקרנות להכיר וללמוד.
לא מתוך רצון לשנות (כך אני רואה את הדברים).
אני דווקא חושבת שהיכרות וידע יכולים להוביל להכרה ולקבלה של אלה שאורח חייהם אחר (כמובן מתוך אמונה ובחירה, וכמובן שהמוטו שצריך להוביל הוא איש באמונתו יחיה, היכרות יכולה להוביל לכך שזה יקרה תוך כדי כבוד הדדי, ושוב כמובן גם הסקרנות ללמוד ולהכיר). |
|
רחלי (live)
(לפני 9 שנים)
מסכימה איתך אוקי למרות שזה לא לרוחי, איש איש ואמונתו יחיה, הם בחרו להם את החיים האלא
מי שם אותנו להיות אלו שיחקרו להם אותם?
|
|
(לפני 9 שנים)
יפה, ולגבי השאלה שלך בפסקה הראשונה,
זה הרי ברור למה - משום שהעולם החרדי האמיתי ברובו סגור/ לא לא נחשף, לא מתגלה מרצונו - ולכן מסקרן מאוד. העולם החילוני כה פתוח וגלוי - שאין צורך "לחקור" כדי לגלות אותו, הוא גלוי. ואני לא חושבת שיש צד אחד שמנסה לשנות את האחר. זה בעיקר עניין של סקרנות ורצון ללמוד ולהבין.
|
33 הקוראים שאהבו את הביקורת