ביקורת ספרותית על בן החמאס - סיפור בנו של מנהיג החמאס שהפך לסוכן שב"כ מאת מסעב חסן יוסף
ספר טוב דירוג של ארבעה כוכבים
הביקורת נכתבה ביום ראשון, 29 ביולי, 2012
ע"י בניהו


לפני הכל אני חייב לפתוח ולומר - אין אני רוחש כל הערכה למסעב חסן יוסף. אדם זה בגד בבני עמו ובדתו ולכן ברמת העקרון, על אף שהיה לטובתנו ובפעילותו המבורכת סייע להצלת עשרות ואולי מאות יהודים, עדיין אינני יכול שלא לרחוש לו בוז על שהפנה עורף לכור מחצבתו. בוגד הוא אדם נבזה ונקלה ומנקודת מבטי האישית אין בכך שהוא היה לצידנו כדי להסיר ממנו את הכתם הזה.
לעניין הספר - מסעב חסן יוסף מנסה לתפוס את תפקיד האחד ש"מנסה לתקן את העולם" וכותב מנקודת מבט של אחד ניטרלי המנסה לעמוד בתווך ולהפריד בין שני ניצים - ישראל והערבים (הוא משתמש במונח "פלסטינים", אך מונח זה הוא המצאה זולה) הוא ממשיך לכנות את שטחי יש"ע כ"שטחים כבושים" וכלל לא ניכר שהתאהב בישראל כפי שהקוראים עלולים בתחילה לחשוב.
מה שכן מביא אותי להעריך אותו קצת הוא מסירותו כלפי אביו והרצון להצילו בכל מחיר. הספר זורם וקולח ושפתו העשירה של המחבר מנעימה את הקריאה, אך למרות הכותרת המפוצצת של הספר לא הרגשתי מתח. אני חייב לציין כי לקראת סיומו של הספר, כשהוא מתחיל להרהר בהמרת דתו לנצרות, הוא מצטט יותר מדי דברי הבל מהספר הטמא "הברית החדשה" ומדבר יותר מדי בשבחו של יש"ו, ברמה שמזכירה ארס מסיונרי. אני מציע בחום לכל יהודי שקורא את הספר לדלג בהפגנתיות על כל קטע שבו מופיע ציטוט מאותו ספר טמא של אותו איש טמא.
2 קוראים אהבו את הביקורת
אהבת? לחץ לסמן שאהבת




טוקבקים
+ הוסף תגובה
בניהו (לפני 12 שנים ו-9 חודשים)
נערת הדרקון לפי דברייך המגלים הבנה לשינוי בתפיסת עולם ולדרכי פעולתו של מסעב חסן יוסף, אני מבין שלפי ראייתך, מעשים כמו של המרגלת הבוגדת ענת קם ימ"ש שר"י וכן מעשיו של המרגל הבוגד מרדכי וענונו ימ"ש שר"י הם מעשים מוצדקים, שכן הם נעשו כתוצאה מ"התפכחות" ושינוי בהשקפה, הלא כן?
בניהו (לפני 12 שנים ו-9 חודשים)
ואתה טוביה הוא זה שמגדיר "מיהו קיצוני" או "מיהו מסוכן"? -כנראה שלא. והייתי אומר שהאמירה שלך שאני "נשלח לפינות אפלות" היא יומרנית ושחצנית. אני מניח שגם אתה מנצל את ה"פינה האפלה" הזו באתר סימניה בכדי להפיץ את מסריך השטותיים לא? נראה לי שאתה פעיל כאן יותר ממני. ואני אומר, שדעתי משקפת את דעת רוב העם. אתה כנראה לא יודע היכן אתה חי.
ולעניין זה שאני שולל כל ראיה אינטלקטואלית שונה - מישהו אמר שאני חייב להסכים עם כל דבר? אני יכול להקשיב לדעות שונות, אך ממש לא חייב לקבל אותן.
אף אני לא מאבד תקווה, כי למרות גילך המתקדם, אני עדיין מקווה שתחזור לדרך הישר ותשנה את תפיסת עולך המערבית והלא-יהודית ותחזור לדרך הישר ע"פ המוסר האלוקי שמכתיבה לנו התורה.
tuvia (לפני 12 שנים ו-10 חודשים)
טעות הלחיצה ביקורת גרועה, לא בגלל העמדות שידועות לי היטב.
כמו קודמתי, ראייתך מנקודת ראות צרה וקטנונית מסרסת לחלוטין כל אפשרות לדיון מושכל על הספר הזה.
כמו שכבר אמרתי במקומות אחרים, הבעיה שלך היא לא ראיה מנקודת המבט של הימין הקיצוני, הבעיה שלך היא מכך שאתה פוסל כל ראיה אינטלקטואלית אחרת שהיא שונה משלך.
האמת היא שאתה אדם מסוכן, וטוב שבחברה שלנו אנשים מסוגך נשלחים לפינות האפלות שם הם יכולים לה שיך להטיף את הבול שיט שלהם.
אני מאוד מצטער בשבילך, אתה ניראה אדם סימפטי אבל בראש מסתובבות להן דעות אלטרה קיצוניות.
חשבתי שתתרכך עם הזמן והחיים יאזנו את נקודת הראיה שלך, אבל כנראה טעיתי.
חג אורים שמח
טוביה
נערה עם קעקוע דרקון (לפני 12 שנים ו-10 חודשים)
תיקון * אך איני חושבת...
נערה עם קעקוע דרקון (לפני 12 שנים ו-10 חודשים)
אמנם לא קראתי את הספר, אך אני חושבת שהביטוי "בגד בעמו" ראוי כאן, ולא משום שהוא סייע לישראלים. אני חושבת שהעולם בנוי על שינויים, על שינויי תפיסה ותודעה. אלמלא אנשים היו מתפכחים - לטוב או לרע, לא אני ולא אתה לקבוע - העולם היה דורך במקום. אני חושב שלא בסדר להפגין במתכוון זעם על כך, זה לא נכון ולא צודק לדעתי. זה לא קשור ל"יהודי", שהרי יש יהודי בעיקר בתפוצות, שכן תומכים בחמאס, והם אנטי ציוניים בהגדרה. אתה מתבונן על דעותיו הפוליטיות והכלליות בצורה מאד צרה, מפרספקטיבה מאד מאד צרה, והספר מנסה בעצם לחשוף אותך לנקודת מבט חדשה, להתפכח. מסעב כבר התפכח, הוא מנסה לגרום לך לראות את התמונה הכוללת, וכנראה לא תפסת זאת.



2 הקוראים שאהבו את הביקורת




©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ