אלון חילו

אלון חילו

סופר

אלון חילו (נולד ב-21 ביוני 1972) הוא סופר ומחזאי ישראלי, זוכה פרס ספיר לשנת 2009 . נולד ביפו, בן להורים שעלו לישראל בשנות ה-60 מדמשק, סוריה. חילו, העובד לפרנסתו כיועץ משפטי בחברת הייטק, הוא בעל תואר במשפטים ובוגר החוג לאמנות התיאטרון במסלול כתיבה דרמטית ודרמטורגיה באוניברסיטת תל אביב. תושב הרצליה, נשוי ואב לילדה.
» רשימות קריאה בהם מופיעים ספריו (181):
ספר שאני רוצה לקרוא, ספרים שקראתי, המומלצים שלי, ספרים שאהבתי, ספרים שקראתי, הספרים שאני מתכננת לקרוא, ספרים שכל הומו צריך לקרוא., רשימתי :), ספרים מצויינים, מזרח קרוב (יותר), התחלתי לקרא, לא תפס אותי, ספרים שקראתי, I'm Coming Out so you'd better get this party started, רשימת חובה, סיפורת - מקור , קראתי , ספרים טובים שקראתי, צריך לקרוא, ביום מן הימים - ספרות מקור, עוד ...
1.
השנה היא 1895 בעיר יפו. צאלח דג'אני, ילד כבן שתים-עשרה המתגורר עם אמו באחוזה רחבת ידיים בסמוך ליפו המוסלמית, סובל מחזיונות משונים על חורבן ואסון המתרגשים לבוא על בני עמו. אמו, עפיפה, אובדת עצות. המשרתת הזקנה אמינה, האריסים שטופי האמונות התפלות וחזותו הקודרת של בית המידות באחוזה אינם תורמים להחלמתו של הילד. אבל הכל משתנה כשאל חייו של צאלח דג'אני נכנס בסערה גבר צעיר ויפה תואר, יהודי נמרץ ששמו חיים מרגליות קלווריסקי - מאנשיה הססגוניים ביותר של העלייה הראשונה, שהיה ה"ערביסט" של התנועה הציונית בחיתוליה ונודע כאחד מגואלי הקרקעות הנחושים ביותר שלה. קלווריסקי לוטש עיניו אל האחוזה הפורייה של משפחת דג'אני, מתיידד עם צאלח ומתאהב בעפיפה היפה והמפתה. מערכת היחסים הנלהבת בין הילד הערבי לגבר היהודי מתפתחת לכיוונים שייקספיריים כאשר אב המשפחה נפטר בפתאומיות וצאלח נדרש לקום מספריו וממחברותיו ולהגן על כבודו ועל נכסיו. איש לא בא לעזרתו. הכל לועגים לו כאשר הוא חוזה כי על שטחה של האחוזה ייבנו שלושה מגדלי ענק - האחד משולש, השני מרובע, והשלישי מעוגל - אך לצאלח אין ספק כי משהו רקוב בממלכת דג'אני - או שמא זו כבר ממלכתו של קלווריסקי? בתהליך כתיבת הרומן נעזר חילו במכתבים תקופתיים אמיתיים שנשמרו בארכיון הציוני המרכזי בירושלים. ספרו זה הוא הישג ספרותי יוצא דופן, המשחזר את העברית האותנטית של סוף המאה התשע-עשרה ומצליח להפיח בה חיוניות סוערת ומרגשת....

2.
הכי רחוק שאפשר הוא סיפור אגדה מודרני, המתרחש בישראל בת זמננו ובמרכזו שתי דמויות, שהגורל מזמן להן מסע רב תלאות ועתיר תהפוכות, הרפתקאות ומבחנים קיומיים. זהו רומן מכתבים קומי ואופטימי מצד אחד, צדו של הדוד מיכאל, עורך דין בורגני מפתח תקוה, גרוש שמרן ואפרורי שחי כבר שנים ארוכות בבדידות גמורה מלבד חתול אהוב שמארח לו לחברה, ומחליט יום אחד בפזיזות מפתיעה לנסוע הכי רחוק שאפשר, אל קצווי עולם ואל קצות הנפש. מיכאל מתגלגל במסעותיו בין גילוי העולם הגדול ובין גילוי העולם שמעבר, זה שמאפשר למאמינים בו ביקור בחיים קודמים, דיבור עם קרובים מתים וניבוי עתידים רחוקים. מצד שני, צדו של החייל נדב, זהו סיפור מעשה קפקאי, מצחיק במידה שהוא מייאש, שרירותי במידה שמהדהדת היטב את צחוק הגורל, המתעמר בדמות התם האבסורדי בגרסתו הישראלית. נדב יוצא אל השירות הצבאי כשהוא ילד טוב ירושלים, כותב שירה, מחפש אהבה, עולה על גדותיו מרוב רגש אך גם יודע להשקיף סביבו באירוניה ולתאר מתוך ביקורת חדה את השתלשלות האירועים המפוקפקת, שבסופה הוא נשלח הכי רחוק שאפשר, והכי מבאס שיש, אל בסיס אנטנות נידח בקצה הנגב. בספרו השלישי מצליח אלון חילו להעפיל אל פסגות חדשות של יכולת ספרותית מעולה (קדמו לו מות הנזיר שזכה לביקורות משבחות בארץ ובעולם ואחוזת דג'אני רב המכר, זוכה פרס ספיר שבוטל בהחלטה שערורייתית, שזכה אף הוא לשבחים נלהבים ולתרגומים רבים, ובימים אלה מעובד לסרט קולנוע). בשפתו הנהדרת בורא חילו עולם מורכב ושלם, הסובב סביב שתי דמויות חיות עד כדי כך שאין אפשרות לדמיין שהפסיקו להתקיים רק משום שפסקה הקריאה. מיכאל ונדב, שעוברים במהלך הספר שני תהליכים ישראליים הפוכים אך משלימים, האחד אל עבר הרוחניות והשחרור והשני אל עבר הצבאיות והחספוס, לא רק משקפים אלמנטים מחייו של הקורא אלא גם מחלחלים לתוכם, עוצרים אותו במהלך יומו, ועלולים להשפיע עליו ועל המשך חייו באופן המיסטי השמור לספרות יפה באמת. ...

3.
העיר היא דמשק, והשנה היא 1840. פגישה לילית סוערת בין הנזיר האיטלקי תומאסו לבין אצלאן פרחי, נער יהודי ממשפחת סוחרים עשירה, מסתיימת במוות לא צפוי ומובילה לעלילה נוראה, שבה מואשמים יהודי העיר ברצח הנזיר על - מנת להשתמש בדמו לאפיית מצות הפסח. בעברית סוחפת, מפליאה בעושרה ובגמישותה, פורש מות הנזיר גירסה בדיונית לפרשה ההיסטורית הידועה בשם "עלילת דמשק". גיבור העלילה הוא הנער אצלאן, המתמודד עם תשוקתו לגברים בחברה מסורתית נוקשה ופטריאכלית, ומסתבך באהבה כפולה לשתי דמויות מסתוריות: למחמוד אלתאלי, ערבי נוצרי צהוב - שיער וכחול - עיניים החוקר את היעלמות הנזיר, ולאום ג'יהאן, זמרת יפהפייה שמופיעה בבית - קפה המציע תענוגות מכל סוג ולכל דורש, ומשמש מקום מפגש מרכזי לבלייני דמשק באמצע המאה ה19 - . דמשק של מות הנזיר היא עיר צבעונית, תוססת וחושנית, אך גם אפלה מאוד, רוחשת פחד, זדון ואיבה. בין סימטאותיה ושווקיה פורש אלון חילו חיזיון היסטורי וספרותי מפתיע ורב - עוצמה, שראשיתו בקונפליקט רגשי ומיני וסופו עלילת דם....

4.
העיר היא דמשק, והשנה היא 1840. פגישה לילית סוערת בין הנזיר האיטלקי תומאסו לבין אצלאן פרחי, נער יהודי ממשפחת סוחרים עשירה, מסתיימת במוות לא צפוי ומובילה לעלילה נוראה, שבה מואשמים יהודי העיר ברצח הנזיר על מנת להשתמש בדמו לאפיית מצות הפסח. בעברית סוחפת, מפליאה בעושרה וגמישותה, פורש הסופר אלון חילו גרסה בדיונית לפרשה ההיסטורית הידועה בשם "עלילת דמשק". גיבור העלילה הוא הנער אצלאן, המתמודד עם תשוקתו לגברים בחברה מסורתית, נוקשה ופטריארכלית, ומסתבך באהבה כפולה לשתי דמויות מסתוריות: למחמוד אלתאלי, ערבי נוצרי צהוב שיער וכחול עיניים החוקר את היעלמות הנזיר, ולאום ג'יהאן, זמרת יפהפייה שמופיעה בבית-קפה המציע תענוגות מכל סוג ולכל דורש, ומשמש מקום מפגש מרכזי לבלייני דמשק באמצע המאה התשע-עשרה. דמשק של מות הנזיר היא עיר צבעונית, תוססת וחושנית, אך גם אפלה מאוד, רוחשת פחד, זדון ואיבה. בין סמטאותיה ושווקיה פורש אלון חילו חיזיון היסטורי וספרותי מפתיע ורב-עוצמה, שראשיתו בקונפליקט רגשי ומיני וסופו עלילת דם....

5.
זוהי תקופת מאורעות הדמים בארץ ישראל של שנת תרפ"א (1921), ששיאם ברצח הסופר והמנהיג יוסף חיים ברנר וחבריו, השוכנים כולם בבית אחד, בית משפחת יצקר, בין פרדסים וחולות בקרבת יפו. ימים קשים ודרמטיים אלה מתוארים מנקודת מבטם של שלושה עדים: הסופר העברי הנשכח יוסף לואידור, הגנן הערבי מוראד אלקרנאווי והילדה רנין אלזיאת. כל אחד מהעדים מצטייר כדמות מובחנת, המתאפיינת בלשון ובאופי משלה, וכל אחד מהם מתאר השתלשלות אירועים טרגית. צירופן יחד של שלוש נקודות המבט יוצר תמונה מלאה, מטרידה ומעוררת השתאות, שדרכה מתבררות וצפות סוגיות אתיות, חברתיות וערכיות הקשורות לזהות, לנאמנות ולאהבה. זהו סיפורו של איש הרוח המתקשה למצוא את מקומו בקרב חבריו החלוצים, זהו סיפורו של בן הארץ המתקשה לקבל את השינויים שמביאים עמם השכנים החדשים וזהו גם סיפורה של ילדה שמיטיבה לראות לא רק את מה שהיה אלא גם את מה שהיה יכול להיות. מדוע סירבו יושבי בית יצקר לעלות על המכונית שנשלחה לחלצם? לאן נעלמה גופתו של לואידור? מי היה הילד הערבי שמת והאם יש קשר בין מותו ללינץ' הקולקטיבי? חילו אינו מטפל בשאלות הללו כהיסטוריון אלא כמספר סיפורים המציג בפני קוראיו תמונת עולם מורכבת ומציע להם לבחון ולחקור אותה. בדומה לספריו הקודמים עטורי השבחים , "מות הנזיר " ו "אחוזת דג'אני", גם ברצח בבית האדום משולבים הממד ההיסטורי והממד האישי באופן ייחודי. חילו שב ומביט באירועי הרצח שאירע בשנת תרפ"א בעיניו של סופר אמת, עיניים המתעקשות לברור בקפידה את הסיפורים הקטנים שמאחורי הסערות הגדולות....


שנות השלושים במאה הקודמת בארץ ישראל הערבים והיהודים מנסים לחיות יחד הערבים מעלילים על היהודים לא התחברתי... המשך לקרוא
3 אהבו · אהבתי · הגב
הספר הזה אכזב אותי. אני אוהב היסטוריה, ובמיוחד את תקופת העלייה השנייה וכמובן שאני אוהב ספרות עברית. ראיתי ביציאתו של ספר זה לאור הזדמנות ל... המשך לקרוא
21 אהבו · אהבתי · הגב
אני יכול לסכם בשתי מלים את דעתי לאחר קריאת הספר: ספר מיותר. לא מצאתי שום סיבה הגיונית או ספרותית לחזור על אותו סיפור שלוש פעמים מפי שלוש ... המשך לקרוא
14 אהבו · אהבתי · הגב
סיימתי את הספר לפני מספר ימים. מאז אני תוהה מה בעצם אני חושב על הספר. מצד אחד סיפור המבוסס על דמויות הסטוריות ומרחיב על האווירה בתרפ״א ב... המשך לקרוא
7 אהבו · אהבתי · הגב
את ברנר לקח לי קצת זמן לחבב. הפעם הראשונה שראיתיו הייתה בתכנית הטלוויזיה "עמוד האש". לא מפגש מלבב במיוחד שכן שכב הרוג על האדמה, מתבוסס בדמו... המשך לקרוא
15 אהבו · אהבתי · הגב
לאור הביקורות הרבות שנכתבו אין הרבה מה לחדש. מי שאוהב את פוגל וצוויג ימצא לו כאן את האח המודרני שלהם. כתוב יפה ובעברית עשירה בסגנון הכתיבה ... המשך לקרוא
8 אהבו · אהבתי · הגב

עוד ...




©2006-2018 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ