בנימין זאב הרצל

בנימין זאב הרצל

סופר

בנימין זאב תאודור הרצל (בגרמנית: Theodor Herzl; בהונגרית: Herzl Tivadar; י' באייר ה'תר"ך, 2 במאי 1860 – כ' בתמוז ה'תרס"ד, 3 ביולי 1904) היה עיתונאי, משפטן, סופר, מחזאי ופעיל פוליטי יהודי-אוסטרו-הונגרי, שנחשב לאבי הציונות המדינית המודרנית. הרצל ייסד את ההסתדרות הציונית העולמית וקידם את רעיון העלייה היהודית לארץ ישראל במטרה להקים מדינה יהודית. בשל פועלו הציוני, הוא מכונה "חוזה המדינה". הרצל מוזכר באופן מפורש בהכרזת העצמאות של מדינת ישראל ומוגדר בה כ"אבי הרוחני של המדינה היהודית".
» רשימות קריאה בהם מופיעים ספריו (121):
הספרים שלי, רוצה לקרוא, רוצה לקרוא, אוטופיה, רשימה, ספרים שאני רוצה לקרוא, אקרא בקרוב, אני צריך לקרוא, פרוזה מתורגמת למכירה , To get, יודאיקה, חייבת לקרוא, חדשה, ספרים שצריכה לקנות, קראתי ונהנתי, יהדות, הבאים בתור, רשימה, רשימת המשאלות - עיון, עוד ...
» ספרים של בנימין זאב הרצל שנקראים עכשיו:

בפני עם ועולם: נאומים ומאמרים
בנימין זאב הרצל

סולון בלודיה [חזיון ב- 3 מערכות]
בנימין זאב הרצל

עניין היהודים [ספרי יומן א']
בנימין זאב הרצל
1.
בכרך זה של סדרת עם הספר, מובאים שני חיבוריו החשובים ורבי-ההשפעה של חוזה המדינה, בנימין זאב הרצל. מדינת היהודים -הפתרון הלאומי שהרצל הציע לשאלת היהודים. ואלטנוילנד, רומן המשרטט את דיוקנה של חברה יהודית מודרנית העתידה לקום בארץ ישראל. ...

2.
יהודי וינאי צעיר ומשכיל, מואס בחייו ומצטרף לאציל גרמני למסע פרישות לאי בודד באוקינוס השקט. בדרכם מגלים את פלשתינה, כפי שנתגלתה להרצל בביקורו ב-1898: שוממה ופרובינציאלית. 20 שנה אח"כ, הם מגיחים מהאי, שבים לפלשתינה ומגלים לתדהמתם עולם חדש "אלטנוילנד"...

3.
4.
``זה כמה זמן אני שוקד על יצירה שאין שיעור לגדולתה. היום אינני יודע אם אגיע לסיומה. היא נראית כחלום אדיר. כבר ימים ושבועות היא ממלאת אותי כולי עד אובדן החושים, מ לווה אותי לכל מקום, מרחפת מעל לשיחותי הרגילות, מציצה מעבר לשכמי אל עבודת העיתונאי שלי, המצחיקה בקטנותה, טורדת אותי ומשכרת אותי. מה יצא מזה, אין לשער לפי שעה. ואולם ניסיוני אומר לי כי העניין מפליא, אפילו הוא חלום, ושעלי להעלותו על הכתב - אם לא למען הבריות, לפחות להנאתי שלי או למען הרהורי לעתיד לבוא. ואולי יש עוד אפשרות בין השתיים: למען הספרות. אם לא יהיה הרומן למעשה, הלוא אפשר שהמעשה יהיה לרומן. השם: ``הארץ המובטחת!`` (הפתיחה ל``עניין היהודים``)שלא כבמהדורות קודמות, בחרנו לקרוא לכלל ספרי היומן בשם שהרצל הכתיר בו את ה``ספר`` הראשון וחזר להשתמש בו מפעם לפעם, עניין היהודים (Die Judensache). הוא ראה ביומניו את עיקר סיפור עמלו בשירות העם היהודי והתנועה הציונית וייעד אותם בבירור להיות תעודה היסטורית לדורות הבאים.במהדורה זו של יומני הרצל יהיו שלושה כרכים. הכרך שלפנינו, הראשון מתוך השלושה, מכיל את חמשת ה``ספרים`` הראשונים מתוך שמונה-עשר ה``ספרים`` של היומן. כרך זה מביא את הקורא עד אוקטובר 1898, ערב נסיעתו של הרצל לקושטא ולארץ ישראל לשם פגישה עם הקיסר הגרמני וילהלם השני....

5.
(1) החזון (2) היומן א' (3) היומן ב' (4) היומן ג' (5) סיפורים (6) היכל ברבון (7) בפני עם ועולם א' (8) בפני עם ועולם ב' (9) איגרות (10) ת.הרצל מאת א. ביין...

6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
בכרך זה של סדרת עם הספר, מובאים שני חיבוריו הציוניים החשובים ורבי-ההשפעה של חוזה המדינה, מחזאי, עיתונאי ומדינאי – בנימין זאב (תיאודור) הרצל. מדינת היהודים הוא הגיבוש המסודר הראשון של הפתרון הלאומי שהרצל הציע לשאלת היהודים. אלטנוילנד, המאוחר יותר, הוא רומן המשרטט בקווים ציוריים את דיוקנה של חברה יהודית מודרנית העתידה לקום בארץ ישראל. חברה זו תהיה דמוקרטית, פרוגרסיבית וסובלנית: היא תעניק זכויות מלאות לנשים ולמיעוטים, תכונן שירותי רווחה ענפים וכלכלה יעילה, ותשמש מופת ללאומיות שוחרת שלום ואחווה. היום, למעלה ממאה שנים לאחר פרסומם, הקריאה המחודשת בחיבורים אלה מספקת חוויה מרגשת ומעוררת מחשבה ודיון כאחד....

13.
14.
12 כרכים: ספר תולדותיו (2 כרכים), אלטניילנד, סיפורים ופליטונים, כתבים ציוניים, היכן בורבון - הגיטו החדש, ספרי הימים (6 כרכים)...

15.
16.
"זה כמה זמן אני שוקד על יצירה שאין שיעור לגדולתה. היום אינני יודע אם אגיע לסיומה. היא נראית כחלום אדיר. כבר ימים ושבועות היא ממלאת אותי כולי עד אובדן החושים, מלווה אותי לכל מקום, מרחפת מעל לשיחותי הרגילות, מציצה מעבר לשכמי אל עבודת העיתונאי שלי, המצחיקה בקטנותה, טורדת אותי ומשכרת אותי. מה יצא מזה, אין לשער לפי שעה. ואולם ניסיוני אומר לי כי העניין מפליא, אפילו הוא חלום, ושעלי להעלותו על הכתב - אם לא למען הבריות, לפחות להנאתי שלי או למען הרהורי לעתיד לבוא. ואולי יש עוד אפשרות בין השתיים: למען הספרות. אם לא יהיה הרומן למעשה, הלוא אפשר שהמעשה יהיה לרומן. השם: הארץ המובטחת!" )הפתיחה ל"עניין - היהודים"( שלא כבמהדורות קודמות, בחרנו לקרוא לכלל ספרי היומן בשם שהרצל הכתיר בו את ה"ספר" הראשון וחזר להשתמש בו מפעם לפעם, עניין - היהודים. הוא ראה ביומניו את עיקר סיפור עמלו בשירות העם היהודי והתנועה הציונית וייעד אותם בבירור להיות תעודה היסטורית לדורות הבאים. במהדורה זו של יומני הרצל שלושה כרכים. הכרך הראשון, שיצא לאור בסוף שנת 1997 ומכיל את חמשת ה"ספרים" הראשונים של היומן, מביא את הקורא עד אוקטובר 1898, ערב נסיעתו של הרצל לארץ - ישראל. הכרך השני מכיל את הספרים שישה עד עשרה ועיקרו הביקור בארץ ישראל, הפגישות עם הקיסר הגרמני, הקמת אוצר התיישבות היהודים, הפגישה עם הסולטאן של טורקיה והנסיונות הכושלים להשגת צ'רטר להתיישבות בארץ - ישראל. הכרך שלפנינו, כרך ג, האחרון, מכיל את ה"ספרים" אחד עשר עד שמונה עשר. עיקרו: מגעיו של הרצל עם ממשלת בריטניה, הפעילות האינטנסיבית הכרוכה בתוכנית סיני - אל - עריש, המגעים עם ממשלת רוסיה בעקבות הפוגרום בקישיניוב והנסיעה לפטרסבורג ולווילנה, תוכנית מזרח אפריקה והקרעים בתנועה הציונית שנתגלעו בקונגרס השישי ואחריו, וכן הנסיונות לרכוש את אהדתם של מלך איטליה, האפיפיור ושר החוץ האוסטרי לשאיפות הציונות. הרישום האחרון ביומן הוא מ16 - במאי 1904, כשישה שבועות לפני מותו של הרצל והוא בן ארבעים וארבע....

17.
18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.
הרומן האוטופי של הרצל במהדורה חגיגית לציון 60 שנה למדינת ישראל, בתרגום לחמש שפות. הרצל כתב את הרומן האוטופי החשוב שלו בשנת 1902, ובו הציג את חזונו כלפי דמותה של המדינה היהודית שעתידה לקום בארץ ישראל. הרומן מספר על צעיר יהודי ממוצא אוסטרי שיוצא למסע התבודדות לאפריקה, ובדרכו הוא עוגן בנמל יפו ופוגש את המציאות הארצישראלית הנטושה והבלתי-מפותחת (כפי שראה אותה הרצל בביקורו בה ב-1898). לאחר 20 שנה חוזר היהודי לארץ ישראל, ומתאר את כל השינויים שחלו בה לאחר שהוקמה בה מדינת היהודים. הרומן מתאר את חזונו האוטופי של הרצל על חברה יהודית מודרנית, בה הקידמה באה לידי ביטוי בתחומים רבים כגון תרבות, תעשייה, טכנולוגיה, כלכלה, יחס למיעוטים, מקום הדת ועוד. מהדורה זו ראתה אור בשנת ה-60 למדינת ישראל מתוך רצון להתחבר מחדש לחזונו של הרצל, ולהעמידו כאבן בוחן למציאות כיום במדינת ישראל. הרומן מופיע בכרך בחמש השפות המדוברות כיום בחברה הישראלית: עברית, ערבית, רוסית, אמהרית (לראשונה) ואנגלית....

28.
29.
30.
31.
32.
33.
34.
35.
36.
37.
38.
39.
40.
``זה כמה זמן אני שוקד על יצירה שאין שיעור לגדולתה. היום אינני יודע אם אגיע לסיומה. היא נראית כחלום אדיר. כבר ימים ושבועות היא ממלאת אותי כולי עד אובדן החושים, מ לווה אותי לכל מקום, מרחפת מעל לשיחותי הרגילות, מציצה מעבר לשכמי אל עבודת העיתונאי שלי, המצחיקה בקטנותה, טורדת אותי ומשכרת אותי. מה יצא מזה, אין לשער לפי שעה. ואולם ניסיוני אומר לי כי העניין מפליא, אפילו הוא חלום, ושעלי להעלותו על הכתב - אם לא למען הבריות, לפחות להנאתי שלי או למען הרהורי לעתיד לבוא. ואולי יש עוד אפשרות בין השתיים: למען הספרות. אם לא יהיה הרומן למעשה, הלוא אפשר שהמעשה יהיה לרומן. השם: ``הארץ המובטחת!`` (הפתיחה ל``עניין היהודים``) שלא כבמהדורות קודמות, בחרנו לקרוא לכלל ספרי היומן בשם שהרצל הכתיר בו את ה``ספר`` הראשון וחזר להשתמש בו מפעם לפעם, עניין היהודים (Die Judensache). הוא ראה ביומניו את עיקר סיפור עמלו בשירות העם היהודי והתנועה הציונית וייעד אותם בבירור להיות תעודה היסטורית לדורות הבאים. במהדורה זו של יומני הרצל יהיו שלושה כרכים. הכרך שלפנינו, הראשון מתוך השלושה, מכיל את חמשת ה``ספרים`` הראשונים מתוך שמונה-עשר ה``ספרים`` של היומן. כרך זה מביא את הקורא עד אוקטובר 1898, ערב נסיעתו של הרצל לקושטא ולארץ ישראל לשם פגישה עם הקיסר הגרמני וילהלם השני....

41.
42.
43.
44.
שני סיפורים לנוער מאת הרצל. הסיפור השני: תחת עץ החיים. ...

45.
46.
47.
48.
בכרך זה של סדרת עם הספר, מובאים שני חיבוריו החשובים ורבי-ההשפעה של חוזה המדינה, בנימין זאב הרצל : א. מדינת היהודים - הפתרון הלאומי שהרצל הציע לשאלת היהודים. ב. אלטנוילנד - רומן המשרטט את דיוקנה של חברה יהודית מודרנית העתידה לקום בארץ ישראל....

49.
50.
51.
52.
53.
54.
55.
56.
57.
58.
59.
60.
האמנות הממירה את הכאב לפרחים (מהסיפור: שרה הולצמן, עמ' 40/1) את הסיפורים המכונסים בספר כתב הרצל מ־1887 עד צאתו לפריז ב־1892, ככתב העיתון הווינאי נוֹיֶה פרָייה פּרֵסֶה ולאחר שובו לווינה ב־1895. אין להבדיל בין הרצל הסופר והמחזאי ובין הרצל המדינאי: השקפותיו על הסבל והמוסר האנושיים, ההמון והיחיד, על החברה והמדינה, העונג והחובה, אהבת איש לאשה והורים לילדיהם, יחסיו לקִדמה ולטכנולוגיה, כל אלה מצאו את ביטוים בסיפורים אלה. הסביבה, חוויות החיים השוליות למראית־עין, שחווה המספר, הן לרוב רק נקודות המוצא לסיפורים. ואולם המעטֶה החיצוני משמש רק כפתיח ומסגרת לדיון במהות לבעיה מרכזית. היכולת לראות לפנימיותם של הדברים, ללבם של האנשים, היא שהביאה את הרצל לומר את אשר עם לבו בשאלה היהודית – להציג אותה במערומיה, על כל האמת, הכיעור והיופי. הסיפורים הן מעין מראה לדרכו של הרצל אל עצמו, אל הכרת מצוקות האדם בכלל ומצוקת היהודים בפרט....

61.
62.

איך בכלל אפשר להתחיל לסקור אוסף סיפורים קצרים שחיבר מי שבעיני ציונים דתיים רבים נחשב למשיח בן יוסף? הרצל הוא אחד החולמים הדגולים בהיסטור... המשך לקרוא
9 אהבו · אהבתי · הגב
עוד טייק של נצחיה ומלחמתה במכחישי הציונות ברשתות החברתיות, והפעם לקרוא לראשונה בחיי את החזון של תיאודור הרצל. זה משהו שמעולם לא עשיתי בעב... המשך לקרוא
14 אהבו · אהבתי · הגב
(משולבים "ספויילרים", אלא מה) ברשותכם אתחיל מאנקדוטה אחת, קטנה ושולית. במהלך החופש הגדול נסענו לבקר את הוריי היקרים שיחיו בצפון, ועל הדרך ... המשך לקרוא
13 אהבו · אהבתי · הגב
שאלה: מה המשותף בין הרצל בעת כתיבת ספרו "אלטנוילנד", לבין שחקן כדורסל? תשובה: כמו ששחקן כדורסל לפעמים קולע ולפעמים לא, גם הרצל לפעמים קלע ול... המשך לקרוא
23 אהבו · אהבתי · הגב
הגרסה של הספר שבידי היא אחת ישנה מאוד, הודפסה בפלסטיין, לא יודע היכן זה, בתל-אביב, לכבוד 50 שנות הופעת הספר בווינה ובלייפציג, ב-1896. הרצְל הי... המשך לקרוא
51 אהבו · אהבתי · הגב
ספר חובה במיוחד בתקופה בה ניטש קרב על זהותה של ישראל, ולו על מנת להבין עד כמה אנו רחוקים/קרובים מהמדינה אותה דמיין הרצל. מעבר לנאיביות, הרו... המשך לקרוא
11 אהבו · אהבתי · הגב

עוד ...




©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ