מדף הספרים של דובי - הספרים שדירג


כאן נמצאים הספרים שקרא והדירוג שנתן לכל אחד מהם.


דובי
בן 62
מבשרת



Simania RSS

מדף הספרים של דובי - הספרים שדירג


מיין לפי: הצג כ:
המעגל הסגור של הזיקנה והחולי משקף כראי גרוטסקי ונוגע ללב את החיים שמחוצה לו, על היצרים, הפחדים, החלומות והבדידות שבהם. בכתיבתו הרגישה והמדויקת, שכבשה לה מקום ייחודי בספרותנו, מתאר כאן המחבר את המראות והקולות, הקונפליקטים ורגעי החסד של גברים ונשים בערוב יומם, שבצירופם יוצרים סיפור רב עוצמה החורג מגבולות העולם המצומצם לכאורה שהם מ
אחרי למעלה מ - 20 שנות נישואין מחליט בעלה של איקוקו להתייחס לראשונה ביומנו לחיי המין שלו עם אשתו. במקביל גם איקוקו מתחילה לנהל יומן. אלא שמהר מאוד מתברר לקורא שהיומנים נועדו לא רק לשימוש פרטי - כל אחד מבני הזוג מייעד את כתיבתו גם לעיניו של השני. הדיאלוג העקיף שנוצר והשימוש ההדדי במניפולציות הופכים לחרב פיפיות במשחק מסחרר ומסוכן, שה
כמו "נער קריאה", ספרו רב - המכר של ברנהארד שלינק, גם קובץ סיפורים זה מתאפיין במעטה חלק המכסה על קונפליקטים מוסריים עזים. סגנונו הרזה והמאופק של שלינק ותחושת הקצב המדויקת שלו יוצרים מסתורין המרתקים את הקורא אל העלילה. נושא הסיפורים המקובצים בספר זה הוא אהבה נבגדת ומוחמצת - בין נער לתמונה, בין אב לבנו, בין רעיה מתה למחזרה הסודי, בין י
מתוך מכלול יצירותיו של ג. שופמן, אחד מטובי המספרים העברים, ששכחה לא מובנת נגזרה עליו בימינו, מובאות שלוש חטיבות סיפורים המתייחדות בעוצמתן ובמקוריותן. האחת, עניינה מלחמת העולם הראשונה כמו שהיא משתקפת בחיים העירוניים של וינה, שבין לילה היתה למצור ובמצוק; השניה מתארת את חיי הכפר השטיירמארקי שבדרום אוסטריה על איכריו בעלי היצרים הקמא
נשים מתוך קטלוג מכיל שלושה סיפורים שונים זה מזה המצטרפים יחד - כמו שלושה חלקי פאזל - לתמונת מציאות אחת. בכל סיפור מוצגת אישה לא ישראלית - עובדת פיליפינית, עובדת פולניה, מתנדבת אירלנדית - שנקלעה לאינטימיות של משפחה ישראלית. בריגיטה הפיליפינית הוזמנה לטפל בגבר מבוגר, וחודת לתוך מערכת היחסים שלו אשתו: דיאנה האירלנדית, הנושאת ברחמ
הכירו את אקהילה: רווקה בת 45, פקידה במס הכנסה, אישה שתפקידה היה תמיד לדאוג לכולם חוץ מלעצמה. עד היום שבו היא קונה לעצמה כרטיס לכיוון אחד לעיירת חוף בדרום הודו, לבדה בפעם הראשונה בחייה ונחושה להשתחרר מחייה השמרניים. באווירה האינטימית שנוצרת בקרון המיועד לנשים, שבו היא נוסעת עם עוד חמש נשים, אקהילה מעלה את השאלה שרדפה אותה כל חייה: האם
מה הסיכויים שאישה הנשואה בשנית מזה כעשרים שנה, אם לשלושה וסבתא טרייה, תתכתב באחד הימים ברשת חברתית באינטרנט עם אישה אחרת, בעצמה אם לילדים וסבתא לנכדים, ותבין בתוך זמן קצר שפגשה באהבת חייה? תלוי את מי שואלים. במקרה של דליה ומירהג'י זה נראה כמו הדבר הטבעי והסביר ביותר בעולם, ובעקבות כך דליה עוזבת את נישואיה ואת הבית שזה עתה גמרה לבנות
ביצירה זו אנו מתלווים לחיפושיו של הגיבור גמפי מומואי, אחר היופי המתגלם בנשים השונות שבחייו, כשהיופי נתפש בעיניו כתקוה יחידה בעולם של יצרים ואובססיביות. אנו יוצאים עם גימפי למסע של גוף ונפש, בין טוקיו לקרואיזווה, בין עבר להווה, במחוזות של יופי ועצבות, קומיות וטרגיות. יאסונרי קוובטה (1972 - 1899) מענקי הספרות היפנית המודרנית, חתן פרס נ
זה התחיל כשיואל, חברו הטוב של רופא הנפש אלחנן, הציג בפניו את יעל, החברה שלו. וכשהתפנתה דירה מול החלון שלהם, עבר אליה אלחנן בעידודו של חברו. מאז, חמש שנים הוא חי את חייהם של יואל ויעלי יותר מאשר את חייו, עקב בסתר אחר דירתם המוארת מחלון דירתו המוחשכת. וכשיואל נהרג בתאונה התאבלו עליו אלחנן ויעל יחד, וכעבור שנה הוא עבר לגור איתה. שנים היה
אם יש ספר אחד שכאילו נכתב במיוחד לשיפור האקלים החברתי-פוליטי והספרותי הנוכחי בישראל, הספר הזה הוא פרנסוס על גלגלים. מדובר בקלאסיקה שנונה משנת 1917 מאת הסופר האמריקאי כריסטופר מורלי שמוריו הספרותיים היו בין היתר ויליאם שייקספיר, ארתור קונן דויל, וולט ויטמן ומארק טווין. איך יכול ספר שבסך הכל מתאר הרפתקה קצבית על סוסים בין העיירות ב
אישה בת 37. עיר. לעיר קוראים טוקיו. טוקיו הפרטית של דמותנו צוקיקו. טוקיו של צוקיקו בנויה על מרקם של ברים יפניים, נתיבים מתחלפים, מאכלים אהובים, שוטטויות. עיר, שבתוך המהירות שלה, פוערת מקום לגירוי כל החושים – ריחות, שווקים, צלילי היום-יום, תופעות מקומיות. הילה מיוחדת מסתתרת ברכישות אקראיות, באובייקטים נדירים, בטיולים צדדיים. עולם החוש
המגורים המשותפים ברוסיה הקומוניסטית, או "הקומונלקות" בסלנג הסובייטי, היו דירות מרובות חדרים, ששוכנו בהן משפחות שלמות בכל חדר. פועלים, אקדמאים, פושעים קטנים ובני אצולה לשעבר, כולם התגוררו יחדיו וחלקו מטבח, חדר אמבטיה ושירותים. בתנאים אלו של עוני ואינטימיות כפויה אנו פוגשים משוררת המפרנסת את אמהּ, את בתהּ ואת נכדהּ האהוב, אך שאינה מ
"אני שומע אותה יוצאת מהמקלחת, ויכול ממש לראות, דרך הקיר, איך היא מברישה את השיער הארוך שלה, פורמת את הקשרים עד שהוא נהיה חלק. אני שומע אותה מדברת, לא ברור עם מי. אני לא מבין אף מילה, אבל הטון מוצא חן בעיני. מלא מרץ, דעתני, נכון תמיד לפרוץ בצחוק. אני חושב לעצמי: גם היא לבד בבית. בדיוק כמוני." עמיר ונועה, זוג סטודנטים, עוברים לגור יחד בפעם הר
בשבח הצללים, חיבורו המהולל של ג'וּנְאִיצִ'ירוֹ טַנִיזַקִי (1965-1886), מגדולי הסופרים של המאה העשרים, פורסם בשנת 1933, וגם לאחר שמונים שנה ממשיך לרתק קוראים בכל רחבי העולם. טניזקי פורש את השקפתו האישית על האסתטיקה היפנית. הוא כותב על עיצובם של החדר המסורתי, כלי כתיבה ואוכל, ואף על עיצובו של בית השימוש האידיאלי. בסגנונו העשיר והאסוציאטיבי
לכנות ספר של שֶל אסקילדסן “יצירת מופת” זה דבר מיותר. כל טקסט שיצא מידיו של הסופר הנורבגי הוא פיסת אמנות שמטלטלת את הקורא, בגלל דיוקה, איפוקה, ביטחונה הסגנוני ועוצמתה הספרותית. נוף גדול שומם הוא הגשה שנייה בעברית מפרי עטו של אחד מגדולי הסופרים הנורבגיים העכשוויים. רשימותיו האחרונות של תומס פ’ למען הכלל (סמטאות, 2011) פיתה את קהל ה
יונתן נואל התייתם בילדותו מאביו ואמו, בבגרותו ברחה ממנו אשתו עם גבר אחר והניחה אותו ערירי ונלעג. ואף - על - פי - כן מצא לו אחר - כך דרך לחיות שנים רבות בשלווה ובנחת, ואולי אפילו באושר, וכבר עמד להגיע אל פסגת חלומותיו ולהיות בעליו של חדרו האהוב בעליית - הגג, שגר בו בשכירות - והנה, בבוקרו של יום שישי קייצי אחד, השתבש הכל כשלפני החדר הופיעה
אדונית התבלינים הוא סיפורה של טילו, שנולדה בזמן אחר ובמקום רחוק, ולמדה את סודות עולם התבלינים ואת כוחם המסתורי. טילו בת - האלמוות נוסעת בזמן ובמרחב ומגיעה לאוקלנד, קליפורניה, בדמות אשה זקנה ומצומקת, ופותחת שם חנות תבלינים. טילו יכולה לראות את מסתרי מחשבותיהם ולבותיהם של לקוחותיה, מבני קהילת המהגרים ההודים, והיא מרפאה אותם ממכאובי
תשעה סיפורים פרי עטה של סופרת צעירה תושבת ארצות - הברית ממוצא הודי. הסיפורים, שעלילותיהם נעות בין בנגאל שבהודו ובין ניו - אינגלנד שבארצות - הברית, מתארים ביד אמונה את מסעותיהן הרגשיים של הנפשות הפועלות, המבקשות אהבה וידידות מעבר למחסומי לאום ותרבות.
מבקר תאטרון נודע פוגש אישה יפה בעלת צליעה קלה. הוא נשבה בקסמה ובלי משים נשאב לפרשה מסתורית ורבת רבדים, שבמהלכה היחסים בין השניים נעים על צירי הארוטיקה והסטייה, האהבה הכּנה, הבלבול והפשע. עולם התאטרון, המרחב האורבני של ריו דה ז'ניירו ומרכיבים מסוגת המותחן משמשים את סרז'ו סנטאנה לטוויית טקסט מבריק, צלול וחתרני, העוסק בגבולות האמנות


©2006-2017 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ