"פרח לא מסביר את עצמו - אהבה אינה מסבירה את עצמה", שרה בילי הולידיי.
על-פי קניוק: פרוזה אינה מסבירה, אינה מבטאת דעה. פרוזה מספרת אנשים בתנועה, ומה שהם זה גם מה שמסביר אותם.
חיים על נייר זכוכית מעצב עשר שנות חיים באמריקה של שנות החמישים, מן השנים המהפכניות, המסעירות והדחוסות של המוזיקה, התרבות והאמנות האמריקנית ובמובן מסוים וחשוב,
מאז שהופיע לראשונה נחשב ``הרוח בערבי הנחל`` מאת הסופר האנגלי קנת גרהם, לספר האהוב ביותר שנכתב אי פעם לילדים. זהו סיפור עלילותיהם של החפרפר התמים, הקרפס הפוחז, עכבר המים החולמני והסמור הנבון. בכל אחד מפרקי הספר הרפתקה נפרדת ומושלמת שבה נוטלים חלק ארבעת שוכני השדה: הם מפליגים בסירות, עורכים פיקניקים בחיק הטבע, סועדים בארמון הקרפד, תוע
"אמה, אני צריכה לספר לך משהו."
עכשיו היא שמעה את זה. "מה, מה קרה?"
אמרתי את זה כאילו אני קוראת משפט מתוך תסריט: "אתמול בלילה מישהו הרביץ לי ואנס אותי בפארק."
אמי אמרה, "אוי אלהים," ואז אחרי שאיפת אוויר מהירה והשתנקות, חזרה לעצמה. "את בסדר?"
"את יכולה לבוא לקחת אותי, אמא?" שאלתי.
אליס סיבולד הותקפה ונאנסה באכזריות בגיל שמונה-עשרה, במנהרה חשו
ספר זה הוא מבחר מקיף ומייצג של שירתה של יונה וולך, המשוררת הסוחפת והמכשפת, מכל תקופות כתיבתה (1985-1963), ואחד מספרי השירה האהובים ביותר בארץ. הוא כולל את פסגות שירתה מן הספרים 'דברים' (הוצאת עכשיו), 'שני גנים' (הוצאת דגה), 'שירה' (ספרי סימן קריאה), 'אור פרא' (הוצאת איכות), 'צורות' (ספרי סימן קריאה) ו'מופע' (הוצאת הקיבוץ המאוחד). בשער האחרון מובאים
מסעו של נער יהודי מתבולל מבודפשט למחנות-הריכוז הנאצים ובחזרה, מסע אישי מאוד שהוא גם מסע מכאיב של התבגרות. ראשיתו בפתיחות תמימה אל העולם, המשכו בטלטלה גופנית ונפשית ואחריתו בשיבה מפוכחת אל החיים לאחר שאבד התום ונשאר שבר גדול שאין לו תקנה.
בספר-המופת המרגש הזה, המצטיין בראייה ובסגנון מיוחדים במינם, בוחן הסופר גם את תהליך ההסתגל
אם יכפה על מישהו להכין רשימה של עשרת הרומאנים הגדולים של כל הזמנים - יתפוס דוסטוייבסקי, מן הסתם, שליש מן הרשימה, מבין ששת הרומאנים הגדולים שכתב דוסטוייבסקי בין השנים 1866 ל1880 - , `אידיוט` (1868, שנתיים אחרי `החטא ועונשו`) הוא אחד המועמדים הוודאיים לרשימה בלתי - אפשרית כזאת. דוסטוייבסקי התקשה בכתיבת `אידיוט` יותר מאשר בכל רומאן אחר שלו. לפח
סיפוריהם של צזאר, סראל וגולדמן, אחוזים בסיפורי משפחותיהם ומכריהם בתל - אביב. הספר נפתח במות אביו של גולדמן, בראשית הקיץ, ומסתיים באמצע החורף, במותו של גולדמן עצמו. פרק זמן זה הוא ההווה של הספר, אשר העבר נארג לתוכו בזרם אסוציאטים סבוך של עלילה, שבו העבר ש"ברקע" נדחק כל העת ל"חזית". דמויות הספר משתייכות ברובן למיגזר החברתי של פועלים, פקי
בכתיבה דקת הבחנה, בעדינות מופלאה ובהומור טווה טיבור דרי שלושה סיפורים אנושיים נוגעים ללב, השזורים ביסודות אוטוביוגרפיים, על בני - אדם הנעים בין ייאוש לתקווה ובין אמונה בדרך לאובדן אמונה, ומעל הכול - על השאיפה לחופש באווירת הטרור ודיכוי נפש האדם בהונגריה בשנות החמישים של המאה העשרים. הנובלה "ניקי" מתארת חיים רבי - תהפוכות של בני זו
בגיל חמישים ושש יש לאנטולי סוחאנוב, החי ברוסיה הסובייטית, כל מה שאדם יכול לרצות. לפני עשרים וחמש שנה הוא ויתר על אורח חיים בלתי יציב של אמן מחתרתי מבריק, ובתמורה זכה לחיי נהנתנות נוחים של "אפרצ'יק" כעורך כתב עת חשוב לאמנות מטעם המפלגה הקומוניסטית. פעם הוא יצר אמנות, ועכשיו הוא מצנזר אותה. אבל סדרה של אירועים מוזרים הופכת את עולמו המו
שנה לפני מותו הטראגי שב המספר הדגול למסכת יסוריו בעולם מחנות הריכוז הנאציים. כארבעים שנה חלפו מאז יצא לאור ספרו הזהו אדם? (ספרית אפקים, 1988) וזכרונות האימה הגדולה מוסיפים להטריד את המנוחה ותובעים תשובות לשאלות שהיסטוריונים מתקשים לפענחן. פרימו לוי נאבק בתעתועיו של הזכרון האנושי ומנסה לדלות ממעמקי מצולות הייאוש את תמציתה של חוויי
"המעונה אינו חדל עוד להתפלא על כך שכל מה שהאדם מכנה אצל עצמו - כל איש לפי נטיות לבו - נפש, רוח, תודעה או זהות, הופך ללא - כלום כשמפרקי הכתף מתפקקים ומתפצחים. זה שהחיים הם דבר שביר, את האמת הנדושה הזאת ידע תמיד, ושאפשר ישים להם קץ "במחט קטנה אחת", כדברי שייקספיר. אבל שאת האדם החי אפשר להפוך עד כדי כד לבשר ולתיתו כך אט - אט טרף למוות בעודו ב
עמנואל לוינס, מגדולי הפילוסופים בזמננו, נולד בינואר 1906 בקובנו שבליטא. את לימודיו התיכוניים עשה בליטא וברוסיה. למד פילוסופיה בשטראסבורג משנת 1923 עד שנת 1930. שהה ברפייבורג בשנים 1929-1928 אצל הוסרל והיידגר. הפך לאזרח צרפתי בשנת 1930. מורה לפילוסופיה, מנהל בית ספר ``כל ישראל חברים`` בפאריס; פרופסור לפילוסופיה באוניברסיטאות של פואטיה (1964), פארי
"יצירת מופת" - דר שפיגל. "יצירה עמוקה ומקורות" - ניו יורק טיימס [וק ריוויו. "ספרות ענקית" - אלגמיינה צייטונג. "ספר נדיר ונפלא" - שיקגו טריביון. "מאז תומס מאן לא נכתבה פרוזה רבת כוח ומעודנת כל כך" - סינתיה אוזיק. ביצירת המופת "המהגרים" מביא זבאלד ארבעה סיפורים על יהודים שגלו ממולדתם לפני ובמהלך מלחמת העולם השנייה. לכאורה בני מזל, אך לא
"ספר האי - נחת" הוא יצירת הפרוזה המרכזית של פרננדו פסואה, המשורר הפורטוגלי החשוב ביותר בעת החדשה. פרננדו פסואה (1888 - 1935) מוכר כיום כאחד היוצרים הגדולים בספרות העולמית. בעשרים השנים האחרונות זוכים כתביו לתפוצה נרחבת בעולם כולו. "ספר האי - נחת", שפסואה עסק בכתיבתו במשך כעשרים שנה, הוא אוסף של קטעי פרוזה הנע בין יומן אינטימי לתיאורי נוף ו
ספר זה מגולל את הדראמה האנושית הגדולה שהתחוללה בישראל בשנה הראשונה לעצמאות המדינה, 1949. הוא מבוסס על אלפי דפים של פרוטוקולים פנימיים ומסמכים חסויים ומכיל גילויים היסטוריים רבים הנחשפים בו לראשונה: מפתיעים מאוד, מרגשים עד דמעות, רבים מהם מביכים וחלקם מרגיזים מאוד.
תום שגב, מבכירי העיתונאים בישראל, כותב בסגנון מרתק. הוא מתאר שורה
מן הטקסטים הכלולים בשני כרכי הקובץ הזה מצטיירת דמותו הרוחנית של בנימין בצדדיה העיקריים: כארכיאולוג של העידן המודרני ברוח החשיבה הדיאלקטית; כמבקר ותיאורטיקן של הספרות ברוח התפיסה המטריאליסטית; כפילוסוף של הלשון וההיסטוריה ברוח המסורת המיסטית-המשיחית. בתורת מבוא למבחר מובאים בכרך הראשון כתבים, שעם כל עיבודם הססגוני והספרותי אי
שני כרכים
האחים קרמאזוב הוא הרומן האחרון של דוסטויבסקי, ונחשב לגדול שבהם. הילה של כובד ראש אופפת את שמו, ולא בכדי מרבים לצטט ממנו אמירות כגון "השטן נאבק עם האלו-הים, ושדה המערכה הוא נפש האדם" או "בלי אלו-הים [...] הרי יוצא שהכל מותר", ועוד כיוצא באלה הגיגים. אלא שדוסטויבסקי לעולם אינו עוסק ברעיונות מופשטים. האידאות אצלו הן תמיד בשר מ
"חלון פנורמי" מגולל עלילה חודרת קרביים על התפרקותו של תא משפחתי צעיר ועל הצד האפל והלא מחמיא של הזעיר-בורגנות כשכבה חברתית.
פרנק ואֵייפְּריל וילֶר, זוג צעיר ויפה-תואר עם שני ילדים קטנים ויפי-תואר, מגשימים את חלום הפרוורים האמריקני וקונים לעצמם בית צמוד-קרקע נאה עם חלון פנורמי בחזיתו.
אבל החלום הוא רק חלום, ופרנק ואייפריל לא מצליח