מדף הספרים של גולי - הספרים שדירג


כאן נמצאים הספרים שקרא והדירוג שנתן לכל אחד מהם.


גולי
בן 54
ראשל"צ



Simania RSS

מדף הספרים של גולי - הספרים שדירג


מיין לפי: הצג כ:
"אלף היא נקודה במרחב שכל הנקודות האחרות נכללות בה," כך מסביר קארלוס אחנטינו דנרי לבורחס בסיפור "האלף". הוא מודאג וזועם, כי יש לו אחת כזאת אצלו בבית, מתחת למדרגה התשע - עשרה היורדת אל המרתף, ועכשיו רוצים בעלי - הבית להרוס אותו כדי להרחיב בית קפה אופנתי. האם הוא לא רק משורר גרוע אלא גם מטורף, כפי שסבור בורחס, מספר הסיפור? זאת לא נוכל לדעת ל
הרומן המדהים ביותר של העשור. פנינה ספרותית וספר מתח מעולה בעת ובעונה אחת. "רומן זה קרוב ליצירתו של וולטר" (ל"אקספרס, צרפת) "כתוב בוירטואזיות בלתי מצויה" (פנורמה, איטליה) "הספר האינטליגנטי והמרתק ביותר שנכתב זה שנים" (דר שפיגל, גרמניה) "אני חוגג ועמי חוגג העולם הספרותי כולו"
הוצאת "כתר" שמחה להגיש בזה לקורא העברי את קובץ סיפוריו החדש של חורחה לואיס בורחס, גדול סופרי ארגנטינה, אשר בצד עמיתים דרום-אמריקניים אחרים קבע ליבשת זאת מקום של כבוד בספרות בת-זמננו. וכך מתאר בורחס את ספרו זה: "הספר מכיל שלושה-עשר סיפורים. המספר הוא מקרי או גורלי - שתי המלים בהחלט נרדפות כאן - אך לא מאגי. אם מכל כתביי היה עליי להציל אחד
ספר בלי מוסר - השכל. בלי מסר. ועם עושר של הגיון אבסורד,רעיונות פילוסופיים,והרפתקאות לשוניות - הוא למעלה ממאה שנים ספר הילדים המפורסם והמצליח ביותר ובתור שכזה - קוראיו המובהקים הם בני כל הגילים. הבאים מכל התחומים. מפיסיקה ועד פסיכולוגיה,מפילוסופיה עד בלשנות, והם קוראים בו ומוצאים בו עניין מזוויות שונות ומשונות. מטף ועד זקן חווי
סידהארתא מורד באביו ומצטרף לנזירים נודדים המחפשים את שלוות הנפש. לאחר שנות סיגוף, שבמהלכן לא מצא מנוחה לנפשו, הוא חוזר לחיי חולין, הופך לסוחר עשיר ומצליח, ומגלה את סודות האהבה החושנית. אחרי שהתנסה בכל הנסיונות והפיתויים של החיים הגשמיים עוזב סידהרתא הכול ופונה לחיי נזירות והתבוננות פנימית. סידהארתא, נער הודי יפה, צעיר ומוכשר, מור
'מבעד למראה' - ספר ההמשך ל'הרפתקאות אֶליס בארץ הפלאות' - נחשב גולת-הכותרת של יצירתו של לואיס קרול. זה הספר המצוטט ביותר אחרי התנ"ך ושקספיר, והוא מודרני להפתיע בתובנות שלו בתחומים רבים של החשיבה האנושית, מפיסיקה ובלשנות ועד תקשורת ופילוסופיה. אך בראש וראשונה זוהי עלילה מיוחדת, שבה אליס - מבוגרת מעט מזו של 'ארץ הפלאות' - מסיירת בארץ שמבע
משולחנו של המוציא לאור "עליסה בארץ הפלאות" הוא מספרי הילדים הבולטים והאהובים ביותר, אשר הפך זה מכבר לקלאסיקה. המחבר, לואיס קרול, חיבר טקסט פנטסטי, שובר מוסכמות, ללא מוסר השכל, בלתי דידקטי בעליל, סיפור שמשמשים בו בערבוביה הרפתקאות, שירי נונסנס (איגיון), חידות מתמטיות, שאלות פילוסופיות מורכבות, משחקי לשון, ופארודיה חריפה. מאז ראה הספ
'נפשות מתות' – הרומאן הגאוני והמדהים על התוהו-ובוהו של ההבלוּיות והעמדות-הפנים שמהן עשויה, טלאי על גבי טלאי, הרֵיקוּת של המצב האנושי; פסגת יצירתו של "האמן הגדול ביותר שהוציאה מתוכה רוסיה עד עצם היום הזה" (כפי שכתב עליו נאבוקוב), פסגה שלמרגלותיה שוצפת התהום הפרטית המסויטת של המחבר – 'נפשות מתות' זה מוגש כאן לקוראים הישראלים בתרגום ע
המחזה המפורסם ביותר של בקט, ואולי המחזה החשוב ביותר במאה העשרים, מוגש כאן לקורא העברי בתרגום חדש, שהוא גם תרגום ראשון מן המקור הצרפתי של המחזה.
זמן לא רב לאחר מות אביו, ערב חג - המולד ,1938 עלה חורחה לואיס בורחס במדרגות בחיפזון, ונתקל בראשו בחלון. הפצע הזדהם, בורחס קדח, וסופו שהובהל לבית החולים ונותח בראשו. לאחר מכן חשש פן לא יוכל להמשיך לחשוב ולכתוב, ומכיוון שפחד יותר מכל לגלות כי אינו מסוגל, כמימים ימימה, לכתוב ביקורת, החליט לנסות סוג חדש של כתיבה, כדי שהאכזבה לא תהיה מוחלטת. ת
"גיליתי הוכחה באמת נפלאה, שהשוליים האלה צרים מלהכיל." כך כתב המתמטיקאי הגאון פייר דה פרמה במאה השבע עשרה. ומי שיער שיעבור זמן כה רב-358 שנים!- עד שיתברר" אכן. ישנה הוכחה! וההוכחה של המשפט האחרון של פרמה מדהימה את העולם המתמטי של ימינו אנו. מתמטיקאים התאבדו, חובבנים יצאו מדעתם, מקצוענים איבדו את הקריירה בתוך הבוץ הזה.ואולי אין פתרון?
קנדיד של וולטר היא אחת הסאטירות הטובות ביותר שנכתבו מאז ומעולם. היא תוקפת את הטענה כי הרע הוא חלק מהקיום האנושי, שעלינו לקבל את גורלנו מתוך אמונה שלכל מה שקורה יש סיבה מוצדקת ושאנו חיים "בעולם הטוב ביותר מבין העולמות האפשריים". וולטר רואה בגישה זו תגובה אומללה לסבל האנושי. העלילה הקלילה והקצרה עוקבת אחר קורותיו האבסורדיים של ק
הרוזנת, מדאם דה ט. ומאהבה האביר מבלים ליל אהבה איטי, חושני ומחושב היטב, שאינו מגיע לכלל מיצוי אלא עם עלות השחר. כך המאה ה - 18, סמל הדקדנס, שבה החיזור, העילוס הוא עצם העניין ותכליתו, הוא אמנות מלוטשת לשמה. ואילו המאה שלנו, בראי משעשע ומפתיע זה, איבדה את ההנאה שבאיטיות. היא סחרחרה קדחתנית של שברי ארועים, של קשרים אקראיים חפוזים, בלי חיזור
אנו חיים בעידן המהירות - יוצאים מגדרנו כדח להיות יותר יעילים, לדחוס יותר לכל דקה, לכל שעה ויום. מאז העבירה המהפכה התעשייתית את העולם להילוך מואץ, תרבוץ המהירות דחפה אותנו לנקודת השבירה. קרל אונורה מתאר בצורה מענגת אנשים וארגונים שבמקום להספיק, לייעל, להאיץ, החלו לחשוב במונחים של להנות, להיות. וראו זה פלא: בריאותם השתפרה ללא הכר כמו
כן, זהו אותו וודי אלן שהצחיק אותנו עד דמעות בסרטים כמו "בננות", "כל מה שרצית לדעת על המין", "ישנוני", "אני הול", "מנהטן", "זליג" וכל השאר - המצחיקן מספר 1 בעולם היום. בספר הזה מתגלה לקהל העברי צד נוסף של וודי אלן, שאולי אינו מוכר לו כל כך: וודי אלן הסופר. הסיפורים שבקובץ זה התפרסמו ברובן בעיתונים ידועים כמו "ניו יורקר", "פליבויי" ואחרים, והק
תכלית הספר היא להאיר את תהליך היציה של הסרט ולנתח את המבע הקולנועי על מרכיביו השונים: צילום, עריכה, עיצוב התמונה והפקת הפסקול. המבע הקולנועי הוא מעין שפה, המבוססת על אפשרויות טכנולוגיות, על קודם אמנותיים ועל קונווציות של תקשורת. הבנת יסודותיו שקולה ללימוד אוצר-מילים וחוקי תחביר, שבאמצעותם אפשר ליצור תכנים מגוונים, פשוטים או מתו
אם אין המדע שוקט על שמריו, הרי הוא מפתיע, לא רק בחידושיו אלא גם בהתחדשותו. על-כן, אין דין המדען כדין מורה-ההוראה. שכן, בעוד הרב, אין לו להתבייש בדבקותו בגרסא דינקותא, הרי המדען ומורה המדע חייבים שלא לעמוד במקום. על כן, בעוד שקיימת זהות בין תולדות ההלכה וההלכה, אין למצוא במדע העכשווי הרבה דעות ישנות. וכך, מתקיים חקר תולדות המדע, בנוסף למ


©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ