ספר מעולה
 
	
		
		
		
			הביקורת נכתבה ביום שלישי, 10 באפריל, 2012
ע"י נעמה 38
		
		ע"י נעמה 38
פעם שניה עם שפירא. פותח שער גדול, אתה מגלה שדה שושנים יפות מראה, רק שהן מפלסטיק.
ספר פילוסופיה נגיש, בהיר וקריא. חווית קריאה זורמת ומהנה צפויה לרוב הקוראים. אבל אני מחכה לצריבת תודעה, ללמידה משמעותית. לפתוח דלת קסמים ולאמר לעצמי: כמה שהוא צודק..
אין דלת כזו. ישהרבה ציטוטים מבריקים כמו: "הכל זורם. אי אפשר להכנס לאותו נהר פעמיים. זה לא יהיה אותו הנהר ולא אותו האדם".הרקליטוס.
יש השוואה מתמשכת של קהלת ל"חוג קריאה" של טולסטוי שכנראה זו היצירה הנכספת שחייבים ללמוד כל אוהבי הספר.
ובעיקר יש תובנות של ספרי מתנה כגון: רכוש ידיד, השתדל לשמוח, היה טוב ואל תתגעגע לעבר.
הסיום שלו קצת חטוף ולא מספק אז אני אחתום את החלק שלי פה בתובנה הכי ראויה שמצאתי: אל תהיה צדיק גדול מדיי.
שלא תבינו אותי לא נכון, אני אשמח לקרוא כל ספר של שפירא אבל אני אמשיך להגעגע לאדם ברוך ומורשתו.
									10 קוראים אהבו את הביקורת
							
		
	
			טוקבקים
		
	
			
		+ הוסף תגובה
		
			
		
					
		
		| לא קורא בים
					(לפני 13 שנים ו-6 חודשים) 
						כבר אמר פעם מישהו
						לא בקלות תמצאו מישהו אשר ימלא את מקומי...(אבל יש ואפשר למצוא)
					 | |
| נעמה 38
					(לפני 13 שנים ו-6 חודשים) 
						קהלת  המקורי הוא ספר מרשים מאוד
						הפירוש של שפירא, מהנה מאוד  אך התובנות שלו פשוטות מאוד . אחדד ואומר שהליגה אליו השוויתי אותו שבראשה עומד אדם ברוך זצ"ל גורמת לי ללימדה משמעותיצת יותר של טקסטים. לא התכוונתי לפגוע בשפירא ובטח שלא עניין אותי לפגוע באחד מקוראי הביקורת אם מישהו לקח ללב . | |
| חזקי
					(לפני 13 שנים ו-6 חודשים) 
						ספר קהלת הוא בעיני מהספרים הכנים ביותר שאני מכיר
						לכן קשה לי מאוד עם פרשנות רדודה שהופכת אותו ל'שושנים מפלסטיק'. בעיני 'אמת מפלסטיק' זה אוקסימורון. לחיים שפירא יש טכניקה מאוד פשוטה, הוא לוקח נושא מעניין, מוצא את האנקדוטות הכי מעניינות מהספרים הכי מעניינים, ואת אלו מרדד, משטח, ובלשון מליצית וזורמת מגיש אותם כלאחר יד, כחטיף נחמד (ח"ו לא להטריח יותר מידי את הקורא העייף) לכל מאן דבעי. אני מסכים איתך לחלוטין שיש כאן הזמנה להכנס לנושאים מעניינים, אבל אני גם מסכים איתך שחיים שפירא פשוט לא נכנס אליהם. חבל. בכל מקרה, נהנתי מהביקורת שלך, וכפי שכבר הבנת אני מסכים עם מה שכתבת אך לא עם הדירוג שנתת. 
					 | |
| חמדת
					(לפני 13 שנים ו-6 חודשים) 
						"לא קורא בים" - אב"פ.צודק 
						תגובתך הייתה פוגענית וללא צורך ,אפשר לכתוב אחרת ולא לגופו /אישיותו של הכותב . 
					 | |
| לא קורא בים
					(לפני 13 שנים ו-6 חודשים) 
						אני לא חושב
						שהתגובה שלי היתה פוגענית...לא כלפי כותב הביקורת ולא כלפי מחבר הכותר...אבל אם מישהו נפגע מדברי אז אני מתנצל ומודיע חד משמעית שזו לא היתה כוונתי...הספר שייך לסוגה הגותית מסויימת ופונה לקהל הרחב...מי שבקיא בסוגה זו קרוב לוודאי שלא ימצא בו "חידוש" עצום שיצרוב לו את התודעה...ולא צריך להתפלא שזה מצב הדברים...זה כל מה שאמרתי
					 | |
| אהוד בן פורת
					(לפני 13 שנים ו-6 חודשים) 
						לא קורא בים, אני לא מבין את גישתך הפוגעת.
						בלי כל קשר לספרים שאתה קורא ורמת האינטלקטואליה שאתה מנסה להפגין בדבריך אני בטוח שלא היית רוצה לקבל תגובות כאלה על הביקורות שלך. 
					 | |
| לא קורא בים
					(לפני 13 שנים ו-6 חודשים) 
						מה הפלא
						את בכיתה י"א וקוראת ספר שמיועד לכיתה ג'...אז חוץ מכמה השוואות לספרות רוסית שאת לא מכירה או למקורות פילוסופים אחרים לא ממש תגיעי "ללמידה משמעותית"...הוא לא יכול לחדש לך יותר מדי...הספר מיועד יותר לאנשים שמעולם בכלל לא פתחו וקראו את קהלת והידע הכללי שלהם על "אקזיסטנציאליזם" לא ממש מפותח...
					 | |
| אהוד בן פורת
					(לפני 13 שנים ו-6 חודשים) 
						נעמה, לא שאני מחובר לג'אנר הספרותי הזה
						אבל כמי שמכיר בעובדה שמספרים אפשר ללמוד לא מעט אני ממש מזדהה עם מה שכתבת. אני גם זוכר גם את ההרגשה הצוננת שהיתה לי כשהתחלתי בזמנו לקרוא את "מלכים ג'" (של יוכי ברנדס) ובסוף גיליתי גם בקריאה של ספר כזה הנאה רבה. כייף זה שסופרים כאלה דרך הספרים שלהם יכולים להפוך להיות המורים שלנו לתנ"ך, להסב לנו הנאה גדולה יותר מזו שהיתה לנו בתקופה שהיינו תלמידים.    | 
			
			10 הקוראים שאהבו את הביקורת
		
	
		 
		 
		 
			
 
		 
		 
		 
		 
		 
		 
		 
		 
		 
		 
		