נושא: קרב
טיפ מספר 1- היגיון
תגובות קרב הן חלק משמעותי ברוב משחקי התפקידים. (לדעתי בכולם, תקנו אותי אם אני טועה) חשוב שהן יהיו כתובות טוב ויתנו תחושה של מציאות. לכן, אחד הדברים החשובים ביותר הוא לשמור על היגיון.
אני מתכוונת להייחס לשלושה דברים חשובים. אחד הוא הדמות שלכם. שימו לב ליכולות שלה, ותכתבו בהתאם מה היא עושה. אם הדמות שלכם חזקה פיזית בצורה מיוחדת, זה הגיוני להעיף מישהו עשרה מטרים עם אגרוף. אם הדמות שלכם מומחית בקרב מגע\לחימה בחרב, ואט אבר, היא תעשה מהלכים מתוחכמים ויעילים.
אבל אם לדמות אין הכשרה בלחימה, היא פשוט לא מסוגלת פיזית לעשות את זה. הדבר השני שכדאי להתייחס אליו, הוא המצב של הדמות. תתייחסו לפציעות כמו לפציעות. פחות מחצי מהדמויות שלי באמת אנושיות, גם אם הן אמורות להיות. גם לדמויות רגילות לגמרי יש לרוב סיבולת גבוהה מהממוצע אבל זה לא תמיד מפריע. זה מתחיל להפריע כשפגעו בך פגיעה קטלנית בכתף, ואתה מניף חרב אדירה בלי בעיה. או שפגעו בך בעורק הראשי ואתה מסוגל להחזיר מכה. אלא אם כן יש לך יכולת סבל על טבעית, אלה דברים שכמה שהם מגבילים אותך הם נורא חשובים.
הדבר השלישי שצריך לשים לב אליו הוא היריב. בתגובות נגד יצורים דמיוניים זה פחות קריטי, אבל
תמיד תתייחסו ליריב בתור מישהו שווה אליכם. גם אם הדמות נגדכם חזקה פחות, תארו את המהלכים הטובים שהיא עושה ואת המכות שהיא כן מצליחה לחסום. אל תתעללו בדמות האויב ותהפכו אותה לחסרת אונים, כי זה פשוט לא הגיוני שדמות במצב סביר לא תנסה לחסום מכות. אותי אישית זה די מרתיח לראות שמישהו כותב "התנפלתי עליה, היא היתה עם חרב ביד אבל העפתי אותה ובעטתי בה חזק, ודקרתי אותה בבטן." מהלך קטלני וחשוב בתגובה אחת? רק אם יש לכם ייתרון ברור, ותמיד תכבדו את היריב במידה מסויימת.
נושא: קרב
טיפ מספר 2- מבנה תגובה
אין מבנה מוגדר לכתיבת קרב. זה קטע סוער ומלהיב שכיף לקרוא (או לפעמים לא) שמאפשר לכם להראות מה הדמות מסוגלת לעשות, אבל רצוי להתייחס לחלקים הבאים:
פגיעה ביריב. בהתאם למה שכתבתי למעלה, ונסו לתאר את זה בצורה מעניינת. היפגעות (יש מילה כזאת?) זה חלק חשוב, מכיוון ששום דמות לא בלתי מנוצחת והיא חייבת להיפגע בקרב. למי שקשה עם זה, אפשר להשתמש בשיטה שאימצתי לעצמי. יותר נזק לכם, יותר נזק לאוייב. כשאתם רוצה לעשות פגיעה קטלנית יותר, "תשלמו" בפגיעה בדמות שלכם. גם אם האויב פוגע בכם בתגובה שלו, קחו את זה בתור "תשלום".
הרג. זה נושא עדין, ובחלק ממשחקי התפקידים אסור להרוג דמויות אחרות או שזאת לא המטרה. הרג דמויות דמיוניות פשוט יותר, כי אין שחקן מאחורי הדמות. תמיד תחשבו מה המטרה שלכם בתגובה, ותתאימו את הסיפור.
נושא: קרב
טיפ מספר 3- פירוט
כל הקטע במשחקי תפקידים הוא שזה נבנה כמו ספר. אתם קראתם יותר מספר אחד בחיים שלכם, חלק מהקסם הוא התיאורים של הדברים. תכתבו כמו שהייתם רוצים לקרוא. לא חייבים תיאורים מזעזעים של מזרקות דם, מראה בשר קטוע או תחושת נעיצת סכין. אפשר, אבל זה מתאים לסוג מסויים של מערכה. בקרב תתארו את ההרגשה, את הכאב ואת תחושת הניצחון ואת הריחות והקולות.
באופן כללי אני ממליצה לקרוא קצת על אומנויות לחימה ושימוש בנשק, לא חייבים כמו שאני מבלה חלק משעות הפנאי שלי בקריאה בחמישה ארכיונים של נשקים חמים בעולם ;)
נושא: קרב
טיפ מספר 4- שיהיה כיף
יש לי בעיה במשחקי הרג. זאת בעיה שקיימת בכל משחק בו אתם רוצים לנצח ומונעים ניצחון מאחרים.
הבעיה היא שכשאני הורגת דמות, לא משנה כמה אני מודעת לזה שיש שחקן מאחוריה, כל מה שאני חושבת עליו הוא איך זה יוביל אותי לניצחון. אני בן אדם תחרותי, אבל זה נכון לגבי כולם. הרג דמות, אם הוא מבוצע כהלכה, גורם לרגשות אצל השחקן הקורבן. חשוב לשים לב וזה ולהיות מאוד רגישים, וזה מניסיון אישי. זה נשמע דרמטי, אני יודעת. אבל כשתוקפים לי את הדמות במשחק הרג, אני מצליחה לשמוע את פעימות הלב שלי ונהיה לי חם בטירוף. אתם לא חייבים להאמין.
נכון, לא לכולם יש רגישות כזאת. אבל כשמשחק הרג הופך מסיפור מותח לתחרות "רגילה", מומלץ לעצור ולחשוב אם אתם באמת נהנים מזה.
משום מה אני כותבת בלשון זכר, למרות שיש פה כמעט פי עשר בנות מבנים. אז...כן. תתעלמו.