ספרים בכללי קבוצה ציבורית
כל מי שאוהב ספרים מוזמן להצטרף
הידעת: בשביל להזמין חברים לקבוצה - שלח להם קישור: .
חברי קבוצת ספרים בכללי
הצג הכל מציג 10 מתוך 14 חברים
בן
גבעתיים
בן 68
חיפה
בן 33
רמת גן
בת 51
אוסטין, טקסס
בת 46
חיפה
בן 71
כפר סבא
בן 78
גבעת ישעיהו
בן 100
העולם הבא (וטוב שכך)
בן 20
חיפה (אפשרות למשלוח)
קיר הדיונים
 |  הוסף דיון הצג הכל מציג 5 מתוך 12 דיונים שעל הקיר
טוביה לפני 4 שנים ו-11 חודשים
דמוקרטיה באזיקים שולמית אלוני.
שולמית אלוני אחת הדמויות המרכזיות במאבקה להכיל דמוקרטיה מהותית במדינת ישראל, היא קובלת על כך שמיום הכרזת העצמאות ועד שנת – 2008 יום פרסום הספר, 61 שנים כל ממשלות ישראל לא עמדו בהבטחה שניתנה לציבור ביום הכרזת העצמאות - ש"מדינת ישראל תשקוד על פיתוח הארץ לטובת כל תושביה, תהא מושתתת על יסודות החרות, הצדק והשלום, לאור חזונם של נביאי ישראל, תקיים שוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין, תבטיח חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות... ותהיה נאמנה לעקרונותיה של מגילת האומות המאוחדות". (עקרונות מגילת האומות המאוחדות הינו מסמך הקובע את הדרישות המדיניות ואת זכויות האזרח לקיומה של דמוקרטיה מהותית. ט. ר). הספר קשה לקריאה וקשה לעיכול מפני שלצד ההיבט הכרונולוגי העובר על פני ממשלות ישראל החל בממשלה הראשונה בראשות דוד בן גוריון – 1947 ועד לממשלה ה – 31, משנת 2006, ממשלת אולמרט ומלחמת לבנון. לכל אורכן של 60 השנים הללו מתארת שולמית אלוני את היחס של הממשלות השונות להיבטים הקשורים בדמוקרטיה מהותית. במקביל מביאה ש. א דוגמאות מוסריות שונות מהתנ"ך, מההיסטוריה הדמוקרטית של מדינות שונות ומתפלפלת בעניינים משפטיים שונים. מכיוון שהכותבת הקדישה את חייה למען הדמוקרטיה הישראלית, מצויים בספר הערות רבות שחריפותן אינן פחותות מחריפותו האלמותי של אמיל זולא במכתבו "אני מאשים", כנגד נשיא צרפת והממשלה הצרפתית בפרשת דריפוס. אין לטעות בכעסה הגדול של הכותבת על הזלזול, הבורות וחוסר המודעות של שרים וראשי ממשלה לחשיבות הדמוקרטיה המהותית בישראל, שכן היא הערובה להמשך ההתפתחות המדעית, הכלכלית והצבאית של המדינה. למען קידום ההבנה של תלמידי ישראל באזרחות היא כתבה 10 שנים לאחר קום המדינה את הספר הממצא והברור "אזרח ומדינתו יסודות תורת האזרחות / שולמית אלוני – 1958" אולם ראשי ממשלה ומשרדי החינוך בממשלות השונות לא ראו בכך צורך קיומי ורק בבתי ספר מעטים במדינה נלמד הספר הזה בכיתות הגבוהות של בתי הספר. יש בספר טענות כלפי יחס הממשלות השונות למפלגות הדתיות, שעיקר ההתנגדות לדמוקרטיה בא מצידן, אך לדעתי בקטעים הללו כותבת ש. א את הדברים, אך לא מסבירה אותם די צורכם. לאור המצב החמור והסכנה לדמוקרטיה הישראלית היום ברצוני להשלים את הדבר שש. א מתייחסת אליהם כמובנים מאליהם, אך אינה מסבירה את ההיגיון הפנימי המוביל אליהם, לכן ברצוני להשלים חוסר זה. תקופת דור ההשכלה הוא זה שהביא את המהפכות הגדולות שהתרחשו באירופה. זה החל בהתנגדות לקשר הגורדי שהיה קיים בין השלטון והכנסייה. דור ההשכלה פתח במאבק עיקש לפרום את הקשר הזה מפני שהחוקים הדתיים לא נתנו תשובה לבעיות החברתיות והאזרחיות שהיו קיימות באותה עת. כאשר הצליחו להשתחרר מהכפייה הדתית נפתחו אופקים חדשים של ידע ומדע ועמן גם יסודות ראשונים לאמנות חברתיות שאינן נסמכות על כתבי הקודש, אלא משקפות יותר את היסודות הראשונים שעליהם נשענת הדמוקרטיה היום. בעקבות כך תחומי המדע השונים החלו לפרוח וביחד עם הפיתוח המדעי, השתכללו הכלים הצבאיים. אירופה עברה שתי מלחמות עולם מחרידות, שרק אחריהן החלה להתבטא הקידמה הגדולה והפריחה הכלכלית שבאו בעקבות שיטת הממשל הדמוקרטית, כאשר במובנים רבים הקומוניזם ומדינות האסלאם התיאוקרטיות נשארו בפיגור רב אחרי מדינות המערב שהמשותף להן היה שיטת הממשל הדמוקרטית. ההיגיון הפנימי שיצר את ההבדלים הללו, בין המערב החופשי ובין הדיקטטורה הקומוניסטית והדיקטטורה הדתית באסלאם, נעוץ בחופש המדעי המוחלט ששרר באותה תקופה במדינות המערב, וזאת אל מול מצב שבו הפוליטביורו ואנשי דת קבעו מה מותר ומה אסור ללמוד, מה מותר ומה אסור להגיד, איך מותר ואיך אסור להתנהג. בהכללה רבה אם ההתפתחות המדעית, הצבאית והכלכלית משקפות את חופש המדע, חופש המחשבה וחופש המצפון, אז הנחשלות המדעית, הנחשלות הצבאית והכלכלית משקפות את המדינות המוסלמיות שהחוקה המדינית שלהם היא חוקי השריעה הנשענים על ספרם המקודש הקוראן. הנחשלות המשתקפת במדינות אלה היא פועל יוצא משיטת ממשל תיאוקרטית, שבה חכמי דת שאין להם שמץ מושג בשיטות מדעיות, יקבעו עבור תלמידי בית הספר ועבור האוניברסיטאות מה מותר ומה אסור ללמוד וללמד. ומדובר בכל אורתודוקסיה דתית באשר היא – אסלאמית, קתולית, או יהודית, השואפות לאחוז בשלטון המדינה, אין הבדל ביניהן מפני שיסודות האמונה בשלושת כתבי הקודש השונים ובפרשנויות שיצאו מהן, שולל את הרעיון הדמוקרטי מיסודו. מי שמאמין שכתבי הקודש מכוונים את חייו והוא מצפה לגאולה בידי אלוה ממעל, הרי בעל כורכו הוא אנטי דמוקרטי, מפני שמנקודת מבטו שלטון הדת הוא השלטון המקודש מפי האלוהים בכבודו ובעצמו ולכן חכמי הדת הם אלה שצריכים לנהל את המדינה.
טוביה לפני 4 שנים ו-11 חודשים
השלמת תשובה לראובן באמצעות דברי ביקורת על הספר דיטה בת אדם / מרטון אנדרסן נקסה.
את הספר דיטה בת אדם קראתי בנעורי והרושם שהוא השאיר מחלחל בתוכי עד היום ואינני איש צעיר. אני יכול לחלק את גישתי לקריאת ספרים לכל הפחות לשתיים, שהן לפני שקראתי את דיטה בת אדם ואחרי שקראתי ספר זה. היחס שלי לספרים לפני דיטה... היה מאוד נאיבי שהסתיר בחובו גם איזה פרדוכס. אם זכרוני אינו מטעני מגיל שלוש עשרה התחלתי לכתוב שירים, הגיגים ורעיונות לסיפורים שמעולם לא התגשמו מפני שלא היו בידיי הכלים לארגן סיפור ראוי מתחילתו ועד סופו, שכן כתיבת פרוזה זו מלאכה מורכבת שאי אפשר לבצעה בלי ידיעות טכניות שונות. המניע הרגשי שלי לכתוב היה קיים אך ידעתי שמשהו חסר. שתי מחשבות שונות עלו בדעתי על מנת לנסות להבין איך כותבים סיפור, ששתיהן היוו את המניע העיקרי שלי לקרוא ספרים. האחת - הייתה לי תחושה שאינני יודע כלום על העולם הזה אז מי אני ומה באפשרותי להציע ? ודרך אגב אין לי אמון בעיתונים היומיים מאז ועד היום ואני משוכנע שאין להם מה להציע לגבי הבנת העולם. המחשבה השנייה הייתה שדרך הקריאה בספרים אלמד איך לכתוב. ובכן הטלטלה העצומה שארעה לי אחרי שקראתי את דיטה ... הבהירה לי את הפרדוכס המצוי במניעים שלי לקרוא ספרים, שכן גיליתי שעד כה קראתי ספרים רבים אך האמנתי שהסיפורים הללו הם לא יותר מאשר שעשועי דמיון, לא האמנתי שהכתוב בהם הוא סיפור אמיתי וכאן הפרדוכס, שכן אם אין אלה סיפורים אמיתיים אז מה אפשר ללמוד מהם על העולם ? ספרו של מרטון אנדרסן נקסה. דיטה בת אדם נכתב ברמה כל כך גבוהה של הזדהות, מידה כל כך רבה של אמפטיה ומחויבות חברתית שזה יצר אצלי באופן דרמטי שינוי בגישה, מעתה שאלתי לא הייתה איך לכתוב ספרים, אלא איזה ספרים ראוי שיכתבו. הספר הזה עורר אצלי באופן מאוד חד את הכלים לזהות – האם הסיפור מבוסס על מציאות ? האם הסופר בקיא בנושא עליו הוא כותב ? מה המניע של הסופר להגיש בפני הקורא את סיפורו ? מאז קראתיו גם חידדתי את יכולתי לזהות דימויים איוש חפצים, משל ונמשל ועוד. מעבר להתרגשות הגדולה שאחזה בי לכל אורכו של הספר דיטה בת אדם, חשבתי שהלוואי ויכתבו עוד ספרים כאלה. בימים אלה העמוסים עד צוואר בציניות, בכוחנות, בריב ובמדון אני סבור שכדאי להיזכר בדברים האמיתיים והפשוטים של החיים עם ספרו של מרטון אנדרסן נקסה דיטה בת אדם.
ראובן לפני 4 שנים ו-11 חודשים
אני באמת מנסה לפעמים להבין.
מחברים כמו באלדאצ'י (הבינוני מאד) ולי צ'יילד (קצת יותר טוב).
איך הם מצליחים כל כך?
מה ממכר בהם?
מ-4 של באלדאצי' שקראתי אחד היה טוב,2 נסבלים ואחד נורא.הוא מורח פרטים מיותרים ומייגעים שלא תורמים כלום לעלילה ורק מחסלים עצים.מוציא כמו לי צ'יילד ספרים בסרט נע עם אותן דמויות והקורא כבר יודע פחות או יותר שריצ'ר הטוב ינצח וימשיך להרפתקה הבאה בקליפורניה, נבדה או היכן שלא יהיה.
מבין לגמרי שלפעמים כיף לקרוא ספר הרפתקה חביב, לא חייבים תמיד לקרוא מה שיוגדר כספרות מופת.לפעמים בא לנקות את הראש עם משהו קליל.סבבה.
אבל באלדאצ'י ממחזר את עצמו לדעת.
גם ניקולס ספארקס וגרג הורביץ נוטפי קיטש וברבורים, מוציאים ספר אחר ספר שמצליחים כל כך.
איך?
טוביה לפני 4 שנים ו-11 חודשים
מענה לראובן. 13/09/20
אני מודה שבנעורי בלעתי ספרים כדוגמתם של אלה שהזכרת. בשלב מסוים הבנתי את הפרינציפ וחדלתי. תשובתי לשאלתך נוגעת באופן תמציתי ביותר בשתי נקודות מבט שמשלימות זו את זו. אתחיל בנקודת מבטם של סופרים מהסוג שציינת. המניע שלהם מראש הוא לעסוק בפרנסה מכובדת והם הגיעו לכתיבה מפני שחיבורי בית הספר שלהם היו מוצלחים. כדי לבסס עסק משגשג נדרש מהם לבנות שתי תוכניות מקבילות – 1. תוכנית עסקית 2. מתכון סיפורי. ואתייחס רק למתכון הסיפורי. 1. כדאי מאוד שהעלילה תהיה מחוברת לנושאים חמים בתקשורת, היא חייבת לתאר באופן אמין יחסית מקומות מוכרים לרוב הציבור, טוב שיהיה בה גם איזה אלמנט נחשק כמו בית מלון מפואר או אי תענוגות טרופי, על מנת שתהיה לקורא הזדמנות להזיל ריר של תשוקה. העלילה חייבת להחיל גיבור, או גיבורים שהקשר שלהם לתקופת החיים בה הם מצויים, מהווה רק תפאורה לסיפור בדיוני כלשהו שאין לו שום קשר למציאות האמיתית. חייב שיהיה לגיבור/ים איזה חושים או תכונות מעל ומעבר לאופי האנושי הכללי. חייבים לצרף לעלילה סוג מסוים של אהבה או תשוקה בין שתי דמויות או יותר. רגעי המתח בנויים לסירוגין – 1. על מידע שהקורא יודע, אך אחת הדמויות או יותר אינם יודעים. 2. מידע שהגיבור פועל על פיו, אך לקורא אין שמץ מושג מדוע הוא פועל כפי שהוא פועל, רק בדיעבד יסתברו לקורא הסיבות. 3. מתח הבנוי על הנחתה של תרחיש שלאף אחד לא היה רמז לבואו. כל העניינים הרשומים למעלה יכולים להצטרף לסיפור מרתק, אך בתנאי שתזמון האירועים והמקומות יהיו אניני טעם ושיהיו צמודים לנפש הקורא ואל חוויות הקריאה שהוא עובר. נקודת המבט השנייה היא התוצאה. מתכון לייצור ספר מוצלח איננו ערובה להצלחה, מפני שבניגוד למתכון מוצלח של עוגה, שמשחזרים את אפייתה פעם אחר פעם, כתיבה ספרותית היא מלאכה הדורשת מהסופר בראש ובראשונה בקיאות בנושאים שהוא עוסק בהם. היא דורשת מהסופר דיוק בשפה והיא דורשת מהסופר להיות מסוגל להבין לעומק את הדמויות המשתתפות בסיפור, להיות מסוגל לראות את עצמו כחלק מנפש הדמות שאותה הוא מתאר. יתכן ואף סביר להניח שהסופרים שציינת הקפידו בספרם הראשון לבצע את המלאכה כיאות, חתמו על הסכם של שנה, שנתיים או שלוש שנים עם הוצאה לאור ומרגע שמלאכתם נהייתה לכורח עבורם, החלה לכרסם בהם עייפות החומר.
ראובן לפני 4 שנים ו-11 חודשים
זאת בדיוק הבעייה, טוביה.עייפות החומר.
בהתחלה הכל טוב ויפה.
מכירים לנו דמות שקל לאהוב, להתחבר והיא נשארת כזו. ג'ק ריצ'ר, אוון סמוק.
יש בהם משהו ממגנט. סוג של לוחם צדק,נע ונד,זה שנחלץ לעזרת העלמה במצוקה.
מישהו שקל להזדהות עימו.
עד שנשחק.הדמות נשארת,אבל העלילה מתחילה להיות צפויה.
מעבר לערימות ברברת מתישה.
טוביה לפני 5 שנים
הכנה לקריאה.
הקטע להלן מיועד במיוחד לאלו שקראו ספרים רבים בחייהם ובמשך הזמן ניטעה בהם התחושה שהם יודעים מה זה ספר, הם יודעים מה היא ספרות. בבואם לקרוא ספר חדש הם מגייסים באופן אוטומטי את כל ידיעותיהם משכבר ומקננת בהם גם התחושה שהם יודעים הכול ואי אפשר להפתיע אותם. אהבה כשלעצמה ואהבת הקריאה בספרים, הם דבר מאוד אישי, מאוד פרטי שאיננו קשור לשום דבר חיצוני. כפי שוודאי ידוע לרבים אהבת הקריאה בספרים איננה פעולה אוטומטית במהותה, אלא היא עניין הדורש בנייה של יסודות נפשיים, היא קשורה בטיפוח הקבלה, בטיפוח הרצון ובטיפוח הכמיהה הטבעית שלנו להבין את העולם הסובב אותנו. שימו לב שכל העניינים המוזכרים למעלה הם עניינים פנימיים שבינינו ובין עצמנו, אין בהם ולו שמץ מן הדרישה מהעולם להעניק לנו פרס, או לתת לנו תמורה כלשהי. אמנם אפשר שנאמין שהתמורה בוא תבוא, אולם היא בהחלט בלתי מוגדרת ואני מעז לשאר שכאשר היא מוגדרת, מזמנת לנו המציאות מכשולים רבים. במילים פשוטות ומובנות לכל נפש, העולם לא הבטיח לנו גן של שושנים בבואנו אליו, אבל דבר אחר הוא כן הבטיח – אם נחקור ונלמד כיצד הוא בנוי, נמצא שהוא מאוד מעניין. דורות רבים של כותבי וקוראי ספרים עברו בעולמנו. גלגולים רבים של מסורות ועברו את השלבים מן הידע המוחלט אל הספק וחוזר חלילה. אם תשאלו אותי, השיטה המדעית היוצאת מנקודת מבט של ספק ועדיין נשארת בספק גם לאחר ממצאים מרחיקי לכת, משכנעת אותי הרבה יותר מהשיטה המדעית הקובעת אמיתות אבסולוטיות. הסיבה העיקרית שאני מעדיף את שיטת הספק על פני השיטה היומרנית של הידע המוחלט, אינו קשור באמת כשלעצמה, אלא בתלמידים שבאים ללמוד אותה. טיבעה של השיטה המוחלטת עשויה להיראות מאוד ליברלית, אבל חבויה בליברליות הזו איזו מלכודת והיא הצנזורה. אנא ראו זאת כך: כאשר אני כותב על שיטות אלו ואחרות, אני בעצם מתכוון אליכם ואלי, שכן אם נתייחס רק לידע שצברנו כאמת מוחלטת וכאבן בוחן להערכה של הספרים שאנו קוראים, הרי בלא ידיעתנו נאמץ לעצמנו שיטות אבחנה, שהן מופרכות מעיקרן, מפני שיהיה בהערכתנו משהו חסר באופן מאוד משמעותי והוא הספק, מפני שהערך היחיד שבאפשרותו להעלות בדעתנו, את אשר נבצר מאיתנו ללמוד, הוא הספק. כדוגמה למה שנכתב לעיל ברצוני לתאר משהו ממהלך הקריאה שלי בספר "אמנות ההקשבה לפעימות הלב". תחילתו של הספר הוא מעין הבטחה שעתידים אנו להיחשף לסוג של עלילת מתח שבה ג'וליה יוצאת לחפש את אביה שנעלם יום אחד ללא הסבר, והסימנים מצביעים על כך שהוא נמצא בבורמה. מכאן נפגשת ג'וליה באובה, היא רואה אותו כזקן בורמזי תמים המבטיח לה שהוא מכיר טוב מאוד את אביה ומספר לה בשפה ישירה ונאיבית כל מיני סיפורים, דמיוניים כביכול, אשר מנקודת מבטה נתפסים כאגדות תמימות ויפות, אשר חושפות גם משהו מהמסורת הבורמזית ומן ההיסטוריה של הארץ. בשלב הזה בקריאה יצאתי לגינה שבחצר ביתי, התבוננתי בכמה צמחי תבלין שאצטרך לגזום לפני בוא החורף והמילה גיזום הדהדה בנפשי, הבנתי באותו הרגע שעל מנת להבין מה מתרחש בספר, עלי להשיל מעל עצמי את כל מה שאני יודע על ספרים ולנסות לקרוא את הספר הזה, כאילו זה הספר הראשון שאני קורא בחיי. מכאן גיליתי שהסופר (שהוא גרמני במקורו) הציב בפנינו אנשי המערב ביקורת חריפה מאוד, טבולה בדבש של הסיפור הנאיבי, על מנת להראות לנו עד כמה אנחנו שבויים בדעות הקדומות שלנו. הסופר יאן פיליפ סאנדקר בסופו של דבר קיים את הבטחתו, זה ספר בלשי מופלא שהבלש המחונן בו, הוא לא ג'וליה שיצאה לחיפוש הבלשי אחרי אביה, אלא אובה הזקן הבורמזי שידע כיצד לפתות אותה בדבש סיפוריו, על מנת שתיעזר בסבלנות ותשמע את החלקים החשובים ביותר שעליה לדעת על אבא שלה, ובו בזמן להסתיר ממנה (ומהקורא) חלקים לא פחות חשובים, אך המזמנים בפני ג'וליה ובפני הקורא את ההזדמנות להשלים באופן חשיבה בלשית, את החלקים החסרים. מי שקרא את הספר ומעוניין בפרטים מדויקים, מוזמן לבקשם באופן פרטי בדוא"ל: raztuv@gmail.com ואשמח להביא לידיעתו.

טוביה לפני 5 שנים
ספרים בכללי נושא רחב.
על קצה המזלג, ספרים בכללי הוא נושא רחב כיוון שהוא מכיל כמובן מאליו את הקורא, את הכותב, עורך הלשון, העורך הספרותי, המוציא לאור, מפעלי הנייר, יצרני הדיו, סדר האותיות לדפוס, מעמד הדפים לפני הדפסה, בתי הדפוס וכורך הספרים. בדרך כלל בימינו כל בעל מלאכה הקשור ביצירה הספרותית המוגמרת הוא מתמחה בתחומו, כאשר הקשר שלו בתחומים האחרים אינו הכרחי, אולם אפשרי בהתאם למידת סקרנותו. כיצד החלו בני אדם לכתוב ספרים ? בעת העתיקה יש עדויות לכתבי יד עתיקים שמרביתם עסקו בנושאים טכניים של מסחר ונוהלי ממלכה, הסגנון של כתבי יד אלה היו שילוב כלשהו של תמונה/ סמל ומשמעותם, כתב החרטומים לדוגמה, במקביל החלה להתפתח שיטת הכתב העברי שתרגמה את צלילי השפה המדוברת לאותיות. כיוון שאין דבר בעולם שנוצר שלא לצורך כלשהו, אני מרשה לעצמי לשאר שהצורך לבטא בכתב את לשון הדיבור, נבע בעקבות שינוי היחס למטרות הכתיבה. כאשר נפתחו דיונים מילוליים לגבי הבנת מסלול הכוכבים והבנת התנהלותו של העולם באופן כללי, אז נדרש להשתמש במילים שאינן משקפות איזה אובייקט פיזי, אלא היבטים רוחניים של המציאות, ומכאן החל כתב היד להתפתח ולשנות את פניו מעת לעת. עם הספר. לפי מסורות עתיקות שרוב כתביהן נכחדו, בתקופת המאבק בין הצדוקים לפרושים, (הסבר מורחב אפשר למצוא בספרה המאלף של פרופסור רחל אליאור "זיכרון ונשייה") מדובר בכתבים כוהניים אשר תחילתם הייתה על ידי חנוך בן ירד, דור שביעי מאדם הראשון, שנכתבו בשיטת כתב המבטא צלילי שמע של השפה וכולם עסקו במבנה היקום, בניצוץ האלוהי, במלאכים ובפקודת האב חנוך לבנו נח, ללמד ולהנחיל את החכמה הזו לדורות הבאים. מכאן החלה התפתחותו של עם, שנקרא בני נח, העבריים, עם ישראל והיום העם היהודי, כאשר לאורך השנים נשמרה מצוותו של חנוך בן ירד, לכתוב ולהעתיק, לכתוב ולהעתיק את חכמת ההשתלשלות האלוהית. על מנת לקיים את המצווה הזו שהחלה כמצווה משפחתית של בני נח, נדרשה המשפחה לייצר ארגון חברתי שיאפשר את הלימוד ואת עבודת הכתיבה. התורה מפרטת את השתלשלות הדורות עד משה ואהרון ומכאן אנו למדים שהכוהנים של העם עד אהרון הכוהן, היו אותם צאצאים מסורים מבני חנוך שהקדישו את חייהם בלימוד, בכתב וללמד את בניהם אחריהם את הכתב ואת הידע שהוא מנחיל. משפחת בני חנוך בן ירד ובני נח הלכה וגדלה ובימי משה רבנו ואהרון הכוהן, היא נהפכה לשבט שנקרא – שבט לוי ועל כן מכל שבטי ישראל מופקד שבט לוי על לימוד הילדים ועל שירת התפילות, ולמען לא יפתח פתח לניצול ולשחיתות מצד המלמדים, ולמען יהיה המלמד משבט לוי חופשי לתנועה בין השבטים השונים כדי ללמד את כל הילדים מבני כל השבטים, קבע משה ששבט לוי לא יזכה לנחלה, לא יהיה לו רכוש וכל העם מופקד לדאוג לכל צרכיו, שבט לוי אם כן היה מפוזר בין כל השבטים. מתוך ההקפדה היתרה של העם, על הלימוד ועל הכתיבה, יושבי הסביבה והשכנים החלו לקרוא לו עם הספר. הכוהנים, כותבי הספרים באותה עת למדו מילדותם את כל תהליך הכתיבה, החל בתוכן ובמשמעותו, עיבוד העורות, ייצור הדיו, הכנת קנה הכתיבה, צורת האותיות וגודלן, חישוב מספר האותיות האפשריות, המתאימות לגודל הקלף, גילול הקלף ושמירתו ועם מטען הידע הזה עברו בין אחת עשרה שבטי ישראל האחרים ולימדו.
בפתיחת הדיון הבא אתייחס להשתלשלות שהתפתחה והגיעה עד הלום, כאשר רוב הספרים שיוצאים לאור, אינם עוד ספרי קודש, אלא ספרי חול.

קישורים רלוונטים
 |  הוסף קישור הצג הכל מציג 0 קישורים רלוונטים
סרטוני הקבוצה
 |  הוסף סרטון הצג הכל מציג 0 סרטונים

אירועים
 |  הוסף אירוע הצג הכל מציג 0 אירועים של חברי הקבוצה
ביקורות ספרים של חברי הקבוצה
הצג הכל מציג 3 מתוך 2667 ביקורות ספרים
אני מאוד אוהב את כתביו של צויויג ועד עתה הוא לא אכזב אותי באף אחד מספריו אותם קראתי, כולל הביוגרפיות שכתב. אך כשסיימתי לקרוא את "אהבות עכור... המשך לקרוא
24 קוראים אהבו את הביקורת
אהבת? לחץ לסמן שאהבת
בנצי גורן לפני שבוע וחצי


פתאום באמצע החיים אפשר בקלות ליפול לקלישאה בשעה שעוסקים במשבר אמצע שנות הארבעים, אך אורנה לנדאו, בספרה, ההתערבות מתגברת על כך על לידי שי... המשך לקרוא
15 קוראים אהבו את הביקורת
אהבת? לחץ לסמן שאהבת
רץ לפני שבוע וחצי


כשהתכוונתי להעניק לספר הזה 5 כוכבים, עצרתי לרגע וחשבתי לעצמי: אולי לא מתאים לדרג ספר כזה, כאילו היה ספר מתח והרפתקאות מן המניין, מן מוצר ביד... המשך לקרוא
35 קוראים אהבו את הביקורת
אהבת? לחץ לסמן שאהבת
זה שאין לנקוב בשמו לפני שלושה שבועות



ספרים שיש לחברי הקבוצה בבית
הצג הכל מציג 8 מתוך 1660 ספרים שיש לחברי הקבוצה בבית
עודכן לפני 3 חודשים


רשימות ספרים של חברי הקבוצה
הצג הכל מציג 6 מתוך 55 רשימות ספרים
בנצי גורן בן מגבעתיים
בנצי גורן בן מגבעתיים
בנצי גורן בן מגבעתיים
בנצי גורן בן מגבעתיים
בנצי גורן בן מגבעתיים
ראובן בן 68 מחיפה

ספרים משומשים של חברי הקבוצה
הצג הכל מציג 8 מתוך 168 ספרים משומשים
עודכן לפני 9 חודשים




©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ