» רשימות קריאה בהם מופיעים ספריו (23):
הפסקתי באמצע (וטוב שכך),
ספרים שקראתי,
כתבתי עליהם ביקורת.,
ספרי קריאה למכירה,
2016,
לקרוא אתמול!,
ספרות מתורגמת ,
ספרית מעריב | הד-ארצי,
הרשימה החמה,
מתח עם ערך מוסף,
לקרוא,
RTBCPT3,
נקרא ב-2014,
רוצה לקרוא - בעקבות המלצות וביקורות כאן,
לקרוא,
2015,
2016,
צריך לקרוא,
מתח ++,
מתח, מסתורין ואימה ,
מה שעולה ומה שיורד,
ספרות מתורגמת,
כנרת, זמורה, דביר,
עוד ...
|
1.
|
|
הם גייסו את אמילי רף מרחובות סן פרנסיסקו. הם אמרו שזה בגלל שהיא טובה במילים.
הם עוד יתחרטו על זה.
הם אמרו שוויל פארק לא היה אמור לשרוד. אבל הוא לא זוכר.
עכשיו הם רודפים אחריו והוא לא יודע למה.
יש מילה, הם אומרים. מילה שהורגת.
והם רוצים אותה בחזרה...
לקסיקון, ספרו החמישי של מקס ברי, התקבל בתשואות על ידי הקהל והביקורת. בין היתר נבחר לקסיקון לרשימות הספרים הטובים של שנת 2013 על ידי אמזון, קירקוס, ניו יורק טיימס, השיקגו טירביון, ווג ואינדי נקסט.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
מקס ברי נולד באוסטרליה (1973 כיום הוא גר במלבורן יחד עם אשתו ובנותיו). לפני שהחל לכתוב במשרה מלאה הוא היה מנהל שיווק בשלוחה האוסטרלית של Hp.
כסופר תמיד עניין אותו לדעת איך מילים משפיעות, כיצד זה ייתכן ששני אנשים קוראים את אותו ספר ובסופו יש להם דעות שונות לחלוטין עליו. מה שהוא הבין עם השנים זה שהסיפור נתפס באופן שונה בקרב אנשים שונים בגלל מה שקורה כשהמילים נכנסות למוח, לתודעה: ממש כמו בתיכנות כשאתה רוצה להפעיל תוכנה מסוימת, כותבים קוד הבנוי ממילים והוא משפיע על החומרה. הרעיון הזה הוא הבסיס ללקסיקון העוסק בהשפעתן של מילים על פעולות. ברי הוא איש שיווק והוא יודע שבשיווק יש למילים כוח שכנוע אדיר, הן ממש מניעות לפעולה. לדעתו, כל מילה היא "כמוסת זמן" המכילה בתוכה היסטוריה רבת שנים, שגם על ידי מחקר ארוך לא ניתן להבין אותה עד הסוף.
לקסיקון עוסק גם בסוגיות של פרטיות בעולם המודרני. ברי עומד על המורכבות של הסוגיה הזו: מצד אחד אנחנו מאוד קנאים לפרטיות שלנו, ומצד שני אנחנו משתפים בלי הכרה בפייסבוק ונותנים לחנויות וחברות אשרי לעקוב אחרי מה אנחנו צורכים. הראשון נראה לנו כיף ולשני אנחנו אדישים כי "זה למטרות מסחר". הכל טוב ויפה עד שאנחנו מבינים שזרים לחלוטין יכולים להרכיב פרופיל אישיות די מדויק שלנו. הסוגיות האלה, של מניפולציה באמצעות שפה ובניית "פרופיל אישיות" הן מרכזיות בספר המאוד חכם הזה.
...
|
2.
|
|
אני רוצה להיות מפורסם. אני רוצה להיות כל - כך מפורסם, שכוכבי קולנוע יסתובבו איתי וידברו איתי על החיים הדפוקים שלהם. אני רוצה להכניס מכות לצלמים שיתפסו אותי בבית - מלון עם וינונה ריידר. אני רוצה שיפיצו עלי שמועות מרושעות בקשר למסיבות הסקס של דרו ברימור. אני רוצה הכל. אני רוצה את החלום האמריקני. סקאט, מייקל ג'ורג' הולוויי לשעבר, יודע שהדרך הטובה ביותר להתפרסם היא להיות שחקן קולנוע, אבל לצערו הוא שחקן נורא. גם על להיות כוכב רוק הוא ויתר, אין לו כל כשרון. לכן אין לו ברירה: עליו להיות צעיר מאוד, מגניב מאוד ועשיר מאוד - מאוד. כל מה שעליו לעשות הוא למצוא את רעיון מיליון - הדולר. לא ממש מסובך. ואכן סקאט הוגה רעיון שיווקי מדהים ומצליח למכור אותו לחברת קוקה - קולה. אבל עולם השיווק הוא לא המקום לאנשים תמימים שלא מסוגלים לשקר - וסניקי פיט, שותפו לדירה, גונב את הרעיון, וזוכה בשלושה מיליון דולר ובמשרה נחשקת בצמרת עולם השיווק. סקאט נשאר עם שמונים דולר וללא מקום מגורים. ואז נכנסת לחייו 6. ל6 - יש כל מה שאין לסקאט: היא אלופה בתחמונים, משקרת בלי להניד עפעף וחסרת לב. אבל לסקאט יש משהו שלה אין, רעיונות. ולכן הם מאחדים כוחות במטרה משותפת: לנקום בסניקי פיט. סירופ הוא רומן שנון ומשעשע המלא בטיפוסים משונים, ועם זאת אמינים מאוד, אהבות, בגידות, בריתות ובריתות - שכנגד, המביא אותנו אל מאחורי הקלעים של עולם השיווק - התעשייה השולטת בחיינו - שבה אנשים יעשו הכל, אבל ממש הכל, כדי להשיג את מטרתם. זהו ספרו הראשון של מקס ברי, ניצול שדות הקרב של עולם השיווק. ברי לימד שיווק בשתי אוניברסיטאות חשובות באוסטרליה. הוא בן 26 וגר במלבורן, אוסטרליה....
|
|