מפגש דמיוני בווינה, 1882, הוא ציר ספרו המסעיר של ארוין ד. ילום. ד"ר יוזף ברויר, רופא בעל שם, מורו וידידו של זיגמונד פרויד, קושר עסקה עם לוּ סַלומה, לרפא את ידידה פרידריך ניטשה מהתקפי מיגרנה קשים התוקפים אותו.
המפגש בין הרופא הדגול לפילוסוף המרדן, והעסקה הנרקמת ביניהם - זה יטפל בתחלואי הגוף של הפילוסוף, וזה ינסה לפתור את מצוקות הנפש ש
החיים מתנהלים על פני האדמה כבר ארבעה מיליארד שנים. האם לאורך כל הזמן הזה ידעו בעלי החיים גם לאהוב? קרוב לוודאי שלא. האהבה היא תופעה חדשה, והיא נבררה על ידי האבולוציה בגלל תרומתה לשמירה על חייהם של הצאצאים. האוהבות הראשונות היו אימהות ממשפחת היונקים, שפיתחו את המגע הפיסי ביניהן לבין עוללן, כדרך להעתיר עליו הגנה והזנה. האבולוציה של ה
'הנה אני מתחילה', הרומאן השני של יהודית קציר (אחרי 'למאטיס יש את השמש בבטן', 1995), הוא סיפורה של אהבה חריגה ודרמטית, על רקע המציאות הישראלית בסוף שנות השבעים, עם אירועיה הגדולים והקטנים.
ריבי שנהר, שהיא גם גיבורת 'למאטיס...' - סופרת נשואה ואם, עכשיו בת 38 - מוצאת מחברות של יומן שלה מגיל 16 - 14.
במחברות הללו היא מחליטה שהיא קיטי, הנמענת הבדו
בתו של שומר הזכרון היה הספר המפתיע ביותר בארצות הברית בשנים 2006-2007. הבשורה על הספר המרגש של הסופרת האלמונית החלה עוברת מפה לאוזן. ללא כל מסע פרסומי או יח"צני קנה לו הספר קהל קוראים נאמן והוא טיפס בעקביות ברשימת רבי המכר של ה'ניו יורק טיימס' עד שהגיע לראשה, שם נשאר במשך שנה תמימה!
השנה היא 1964. סופת שלגים עזה משתוללת וד"ר הנרי מיילד את
סיפורו הקסום של נער תמים המטייל בין הכוכבים השונים ונישא על כנפי הדמיון שבה את לב העולם כולו וזכה לאין ספור תרגומים. האיורים הנפלאים, הפשטות שמאחוריה מסתתרות תובנות עמוקות, גורמים לקוראים בני כל הגילים למצא את עצמם בסיפור - כאילו - ילדים זה.
ליאו גורסקי מנסה לשרוד עוד קצת, מקיש על הרדיאטור מדי ערב כדי להודיע לשכנו מלמעלה שהוא עדיין חי, מושך מבטים בדלפק החלב בסטארבקס.
אך לא תמיד היו אלה פני הדברים: לפני שישים שנה, בכפר הפולני שבו נולד, ליאו התאהב וכתב ספר.
ואף על פי שהוא אינו יודע זאת, ספרו שרד גם הוא-חצה דורות ואוקיאנוסים ושינה את חייהם של אנשים אחדים.
אַלמָה בת הארבע-
"ידעתי. ידעתי מיד שיש צורך בעגיל הפנינה. הוא ישלים את הציור."
בדלפט המשגשגת של המאה השבע - עשרה ידע כל אחד את מקומו: עשירים ועניים, קתולים ופרוטסטנטים אדון ומשרתת. כשמגיעה הנערה חריט לביתו של הצייר ורמר, ברור לה מקומה: עבודות בית, כביסה, וטיפול בשישה ילדים. איש אינו צופה מראש שהתנהגותה השקטה של חריט, התפיסה המהירה שלה, והקסם של ציורי
יצירה מרשימה ורבת קסם, רומן המוסר באותנטיות מושלמת ובפיוט מעודן את וידויה של אחת הגיישות ,המפורסמות בתולדות יפן. במבט נכון ומפוכח לאחור ,מספרת לנו ניטה סאיורי את סיפור חייה כגיישה בקול מכשף ואינטימי כאחד.
המלצת העורך:
"רנדי פאוש גוסס, אבל מלמד בימיו האחרונים מיליוני בני אדם איך לחיות", כך נפתחה רשימה על אודות רנדי פאוש, פרופסור למדעי המחשב מאוניברסיטת קרנגי-מלון, שפורסמה בגיליון 100 האנשים המשפיעים בעולם לשנת 2008 של המגזין היוקרתי "טיים". ואכן, מאז יצא בארצות הברית ספרו של פאוש, "ההרצאה האחרונה", שנכתב בשיתוף העיתונאי האמריקאי ג'פרי זס
כיכר היהלום הוא סיפורה של נטליה המכונה קולומטה, נערת היונים, אישה אחת מני רבות. נטליה, החיה בברצלונה חיים רגילים לגמרי כביכול, מגוללת ברומאן את קורותיה כביומן: במילים פשוטות ואמתיות, בכנות גמורה וברוח נמוכה.
תוך כדי כך נחשפים בפני קוראיה, המתוודעים לחברה הקטלאנית ולתרבותה, סדקיו של עולם מורכב, יופיו ושבריו.
אם כי יותר משלושים ש
אובדנם של אמו ודודו, הקרובים היחידים שהכיר מעודו, הופך את מרקו סטנלי פוג, מספרו וגיבורו של ספר זה לאחת הדמויות הבודדות והמנותקות ביותר בספרות העולם. רק לאחר שכמעט יאבד גם את עצמו, יחזיר לו המקרה העיוור את הזיקה אל מוצאו ואל העולם. אגב כך תוליך העלילה מגאיות האבן של רחובות מנהטן אל הגרנד קניון והיופי הקמאי של המערב הפרוע, ותולדותיהם
"יוצי היתה בעיני אחותה הארצית של מריה הקדושה שזהרה מהציורים שקישטו את בתי הגויים. חיקיתי את תנועות גופה, ניסיתי למתוח את צווארי הקטן, עמדתי על קצות אצבעותי כדי להרגיש ולו לדקה מתוקה כאילו הייתי יוצי היפה, גם אני הייתי יפה אכל לא כמוה. רציתי להיות כובסת מעיים כשאגדל, כמו יוצי, למרות שלא היה לי שמץ של מושג מה עושות כוכסות המעיים." אי
מיה או מיה, אישה צעירה העומדת בפני רגע מכריע בחייה, עורכת בעוצמה ובדחיפות סיכום ביניים של הנסיבות שהובילו אותה אל אותו הרגע ואל השלכותיו הצפויות.
מיה אינה יודעת לסיים סיפורי אהבה.
היא עורמת אותם זה על גבי זה ומנהלת אותם במקביל, מיטלטלת ביניהם, מחפשת מעבר להם.
היא מסרבת להיענות להגדרות השגורות, לקבל עליה ברכות את המוצע לאשה ב
סיפור חייו של ברונו, בן להורים קומוניסטים וגידם מגיל רך כתוצאה מתאונה. בתחילה, הגדם מציק לו, אך עם השנים הוא לומד להקשיב לו ולאיתותיו ולקלוט באמצעותו את העולם. בשנות ילדותו ונעוריו הוא שוקד על חישול גופו ורוחו, וכך שורד את אימי השואה ואת שנות המבוכה שאחריה. לאחר המלחמה, בשיטוטיו באירופה וגם בישראל, הוא מציב לעצמו מטרה: להזכיר ליהוד
משלוח חדש של בגדים משומשים מאמריקה הגיע לקרובים של אמא.
אני בוחרת חולצה חומה ואחותי נותנת לי גופייה אדומה ללבוש מתחת לחום. "כי אז זה נראה מצחיק", היא אומרת, "ואנשים חושבים שתיכננת את זה". "למה מצחיק?" אני שואלת בעצב."
כי עדיף להיראות מתכונן מאשר עני", עונה אחותי, ומיישרת לי את העוני.
מילדות חמה במשפחה רומנית בלב העוני של שכונת וא
היא סוכנת בית בשנות השלושים לח"ה, הוא סופר, מבוגר ממנה בשנים רבות. כל מה שהם מעבירים זה לזו, במילים ובשתיקות, נהפך ברומן החדש של אהרן אפלפלד לסיפור אהבה מפעים. הם באים מעולמות שונים. היא נולדה במחנה שחרור בדרך לארץ. הוא היה קומוניסט ונלחם בצבא האדום. רוב ימיו הוא חי בתחושה שחייו משובשים. אותה מוליך בחיים איזה תום מופלא. זה סי
**מהדורה חדשה דצמבר 2024**
“זה היה רעיון של עמיחי, הפתקים. מה שחשבתי, הוא אמר, זה שכל אחד מאיתנו ירשום על פתק איפה הוא רוצה להיות בעוד ארבע שנים, מכל הבחינות. ובעוד ארבע שנים נפתח את הפתקים ונראה מה קרה בינתיים.״
כך, במשחק תמים לכאורה, נפתח הרומן משאלה אחת ימינה. ומכאן —הכול מסתבך.
בשנים שחלפו מאז ראה אור לראשונה בשנת 2007, הפך משאלה אחת ימ
במשך ארבעים שנה, בסין ובסאן פרנציסקו, וילי לואי והלן קוונג שמרו, כל אחת מהן, על סודותיה הכמוסים של רעותה. לפתע עומדים סודות אלה להיחשף. משוכנעת שהיא נוטה למות, מאיימת הלן לחוג את השנה הסינית החדשה על ידי כך שתפרוק מעצמה את האמיתות המוסתרות של כולם - של ויני, של עצמה וגם את אלה שפרל, ביתה של ויני, מסתירה מאמה. ויני, לעןמתה, מחליטה בכעס,
"כה אמר זרתוסטרא" הוא יצירתו המפורסמת ביותר של ניטשה, שהופצה במאות אלפי עותקים בשפות רבות.
בספר זה מביע ניטשה את רעיונותיו בלהט פיוטי, בשירים בפרוזה, הכוללים סיפור, סאטירות, משלים ופתגמים, שהיו לנכסי צאן ברזל של התרבות המערבית.
היצירה כוללת את רעיונותיו המהפכניים של ניטשה: שינוי ערכים במוסר, מות האלוהים המחייב מתן טעם חדש לחיי אד