"מישהו לרוץ איתו" הוא סיפור מתח, וחיפוש ואהבה.
אסף, נער ביישן וגמלוני בן שש עשרה, נעקר משגרת יומו כשהוא נשלח למשימה חסרת סיכוי:
לאתר את הבעלים של כלב גדול ופרוע שנמצא משוטט ברחובות ירושלים - והוא זה שיריץ כבסחרחורת את העלילה של אסף בספר.
כך מגיע אסף לאנשים ולמקומות שבאמצעותם נגלה לו, כמו בפאזל, סיפור מופלא השואב אותו לתוכו - סיפורה
"...זה הספר החדש של איטאלו קאלווינו נכנסת לחנות ספרים וקנית את הספר, טוב עשית.
"...בעקבות הספר נכנסת לחנות והבקעת לך דרך מבעד למחסום המהודק של ספרים שלא קראת, אשר התבוננו בך במבט קודר מהמדפים ומהאצטבות וניסו להפחידך. אבל אתה יודע שאסור לתת להם להביך אותך..."
"...אתה... עובר ברפרוף על המשפטים שעל הכריכה מאחור או על החלק הפנימי של העטיפה. א
סופר מתח נשכר למשימה מסתורית. מבקר ספרות מוצא עצמו מעורב בפרשת העלמו של חבר ילדות. בלש פרטי מוצב למעקב מוזר. מה המשותף ביניהם? בשלושה סיפורי חידה, שתחילתם פשוטה ופתרונם מפתיע, מגולל פול אוסטר הרבה יותר מסיפור בלשי. הוא אורב לחיים בצומת שבו נפגשים המסתורין והפיוט ומחפש שם תשובות לבעיות קיומיות כגון חרדה, ניכור ובדידות. פול אוסטר נו
ליל סערה בספטמבר 1947, באחת ממדינות מרכז אירופה.
שני שליחים מארץ ישראל נקלעים אל ארמון שבתום מלחמת העולם השניה הפך למוזיאון. הם מגלים שם גילוי מפתיע שישנה כליל את חיי הסובבים אותם ויעמת אותם עם השקפותיהם - שלהם.
בעלת הארמון, המחזה המצליח של המשוררת לאה גולדברג (1970-1911) הועלה לראשונה בתיאטרון הקאמרי בשנת 1955 והוצג פעמים רבות בארץ ו
אורה, שבנה החייל יוצא למבצע צבאי גדול, בורחת מביתה כדי לא להתענות בציפייה לבשורה הרעה, שאין לה ספק כי תגיע; כסרבנית-בשורה אולי בכלל תוכל למנוע אותה ולהציל את בנה. בדרכה אל הגליל היא כמעט חוטפת את אברם, אהוב נעוריה, ובמשך ימים ולילות היא נודדת אתו על-פני הארץ, ברגל, ועושה את הדבר היחיד שיש ביכולתה לעשות כדי לגונן על בנה ולתת לו כוח: היא
'מבעד למראה' - ספר ההמשך ל'הרפתקאות אֶליס בארץ הפלאות' - נחשב גולת-הכותרת של יצירתו של לואיס קרול. זה הספר המצוטט ביותר אחרי התנ"ך ושקספיר, והוא מודרני להפתיע בתובנות שלו בתחומים רבים של החשיבה האנושית, מפיסיקה ובלשנות ועד תקשורת ופילוסופיה. אך בראש וראשונה זוהי עלילה מיוחדת, שבה אליס - מבוגרת מעט מזו של 'ארץ הפלאות' - מסיירת בארץ שמבע
ספר בלי מוסר - השכל. בלי מסר. ועם עושר של הגיון אבסורד,רעיונות פילוסופיים,והרפתקאות לשוניות - הוא למעלה ממאה שנים ספר הילדים המפורסם והמצליח ביותר ובתור שכזה - קוראיו המובהקים הם בני כל הגילים. הבאים מכל התחומים.
מפיסיקה ועד פסיכולוגיה,מפילוסופיה עד בלשנות, והם קוראים בו ומוצאים בו עניין מזוויות שונות ומשונות.
מטף ועד זקן חווי
סידהארתא מורד באביו ומצטרף לנזירים נודדים המחפשים את שלוות הנפש. לאחר שנות סיגוף, שבמהלכן לא מצא מנוחה לנפשו, הוא חוזר לחיי חולין, הופך לסוחר עשיר ומצליח, ומגלה את סודות האהבה החושנית. אחרי שהתנסה בכל הנסיונות והפיתויים של החיים הגשמיים עוזב סידהרתא הכול ופונה לחיי נזירות והתבוננות פנימית. סידהארתא, נער הודי יפה, צעיר ומוכשר, מור
מרגֶריט, יצאנית-צמרת, פילגש-להשכיר יפהפייה, המוקפת הערצה, כסף ופאר, חיה חיי הוללות המשחיתים את בריאותה הרופפת (יש לה שחפת) - עד שהיא מגלה אהבה "אחרת", "אמיתית", כשהיא פוגשת את ארמן דיוואל, בחור ממשפחה בורגנית טובה.
ניסיונם של האוהבים לבנות לעצמם עולם-בועה, מנותק מן העבר, מן העתיד ומפאריז, להתמזג בתוך נצח שהאהבה היא בו חוק יחיד -נכשל כיש
כשיצא לאור לראשונה בשנת 1967 הפך האמן ומרגריטה מיד לסנסציה ספרותית.
יותר מרבע מאה לאחר מות המחבר - פתאום, בהפתעה, מתפרסמת סאטירה כה מלאת אנרגיה, הומור, אומץ פוליטי, יופי רב, כתובה כולה במהלך שנות השיא של הטרור הסטליניסטי של שנות השלושים.
הספר תורגם בחיפזון ליותר מעשרים שפות (וגם לעברית, בשם השטן במוסקבה).
אלא שהיתה זו גירסה מצונזר
"אם אתם באמת רוצים לשמוע על כל העניין, אז מה שבטח תרצו לדעת קודם-כל, זה איפה נולדתי, ואיך הייתה הילדות המחורבנת שלי, ומה עשו ההורים שלי לפני שהולידו אותי, וכל הזבל הזה מהסוג של 'דיויד קופרפילד', אבל לא מתחשק לי לדבר על זה יותר מדי..."
מכונית נתקעת לפני רמזור שהתחלף לירוק. הנהג צועק משהו. מסתבר שהתעוור פתאום. אין זה עיוורון שחור; הוא רואה הכל לבן, כאילו נפל לתוך ים של חלב. מישהו מתנדב להסיע אותו הביתה. כשאשתו חוזרת, היא לוקחת אותו לרופא - עיניים, אבל עליהם לנסוע במונית, כי המתנדב טוב - הלב גנב את מכוניתם. בחדר - ההמתנה של הרופא נמצאים זקן עם רטייה על עינו, ילד פוזל,
הספר הקטן והחשוב הזה עורר תדהמה כשהתפרסם לראשונה בארצות הברית בשנת 1938, ושוב הסעיר את הקוראים - הפעם גם באירופה - כשנדפס שוב ב - 1992.
זהו סיפורם של שני חברים, אמריקני וגרמני, המנהלים חליפת מכתבים מרתקת שממנה עולה סיפורה של ההשפעה המרעילה של האידיאולוגיה הנאצית על האדם הפשוט.
הסופרת קרסמן טיילור הצליחה, כבר ב-1938, לתפוס את תמצית הרוע
סילבי וז'רום הם צעירים בני המעמד הזעיר- בורגני. הם חדורים תשוקה בלתי נלאית לרכוש לעצמם שורשים, זהות ואושר באמצעות קנייה וצבירה של חפצים. מבעד למשאלותיהם הבלתי אפשריות, מצטייר דיוקנה של חברת-צריכה נרקסיסטית, שבה הפרט יכול לאהוב רק את השתקפות עצמו.
מילון אבן-שושן המחודש והמעודכן הוא אוצר המילים המקיף של העברית העכשוית בשילובה עם העברית לתקופותיה: לשון המקרא, המשנה, התלמוד והמדרשים, לשון ימי הבינים והעת החדשה, לשון הספרות והתקשורת, המדעים והטכנולוגיה והלשון המדוברת. המילון כולל מספר רב של ניבים ואמרות עבריים וארמיים וכן מונחים בין-לאומיים ומלים לועזיות שנשתגרו בלשוננו.
ל
טום סוֹיֶר הוא נער פרחח, פורק עול וחסר גבולות, שאינו אוהב ללכת לבית הספר. במקום לבצע את מטלות הבית המַשמימות שמטילה עליו דודתו הקפדנית פּוֹלי, הוא מעדיף לחפש הרפתקאות עם ידידו האקלברי פין: הוא חי כפיראט על אי בנהר מיסיסיפי, פותר תעלומת רצח, מגלה אוצר של מטבעות זהב והופך לאויבו המושבע של ג'ו האינדיאני. הוא גם מתאהב בכל ליבו בבֶּקי תא
מאז ראה אור ב־1932 , נחשב עולם חדש מופלא לאחת מיצירות המופת העתידניות המשפיעות ביותר במאה העשרים .
כמו ספרו הנודע של ג ´ורג ´ אורוול , , 1984 הוא טבע מושגים
שהפכו לחלק בלתי נפרד מהמילון החברתי־פוליטי .
עולם חדש מופלא הוא חזון סאטירי מאיים על עתיד "אוטופי ",שבו בני האדם מתרבים באופן גנטי ומעוקרים מרגשות באמצעות סמים במטרה לשרת באופן פס
מי היה האיש שאמר "מדאם בובארי זה אני"? גוסטב פלובר, הנחשב לאבי הרומן המודרני, היה אכן דמות מורכבת להפליא. ביד אמן מתאר טרויה את חייו של פלובר ואת דרכו הספרותית, ומתוך נאמנות לשניהם הוא מוהל את הנשגב והשפל, את המעודן והגס, בדיוקן המרתק ורב־הפנים שהוא מצייר.
מי היה האיש שאמר "מדאם בובארי זה אני"? גוסטב פלובר, הנחשב לאבי הרומן המודרני, ה