ביקורת ספרותית על המלחמה האיומה על החמאה - מאת: דוקטור סוס | תרגום לעברית: לאה נאור מאת לאה נאור
ספר מעולה דירוג של חמישה כוכבים
הביקורת נכתבה ביום רביעי, 18 בנובמבר, 2015
ע"י


למה מלחמה למה? למה כל מי שנלחם כל מי שמחפש סכסוך הוא טיפש? בשביל מה אם אפשר לדבר ?
ואיך מנסים להסביר לילדים קטנים - למה / מדוע מלחמות? למה מירוץ החימוש? ולמה אף אחד לא צודק.
הספר הזה - בהומור, בחרוזים, בצירופי מילים שנשארים - משובח.

הספר הזה בביתי, מאז ילדיי כולם ולא רק הקטנה - היו קטנים. היה להיט אצלנו.
השבוע, לנוכח "המצב" בארץ ווזה שביבשת מעבר לים - ולכבוד היותי מחנך של כיתת תיכון, נתקבלה בראשי החלטה -
יום ראשון שיעור ראשון - שיעור מחנך נדבר על הסכסוך הישראלי-פלשתינאי, ועל על העולם המוסלמי שהחליט להסתכסך עם העולם המערבי שלא קלט אותו בזמן ואולי גם לא הגדיר את עצמו נכונה ובזמן - ועכשיו קולט שאין דרך חזרה.
הדיון נפתח בכך התלמידים היו צריכים להשיב כיצד הם מגדירים את עצמם "מי אני לפי הסדר (בעיני עצמי) קודם כל: בן אדם או ישראלי או יהודי ומקום שני ומקום שלישי.
וכדי להעצים את הדיון הוא נפתח כך: על הלוח נכתב "אין קדושה בעיר כבושה" (זו לא דרך החשיבה של המורה, אבל נקודת פתיחה מכוונת מטרה והוקרא לאוזני התלמידים - ספר הילדים המדליק והחכם "המלחמה האבודה על החמאה" של ד"ר סוס.
ומכאן יצאנו לדיון שתוכנן להימשך שעת לימודים אחת ונמשך לאורך ארבעה שיעורים !! כי התלמידים הראו עניין שלא יאומן.
מורים מקצועיים שוחררו בהוראת המחנך, כי הדיון הזה היה שווה ערך לכל השיעורים גם יחד.

אתם מבינים לבד שהיו שם דעות מימין ומשמאל וממרכז. ויכוחים. אתם לא מאמינים עד כמה הנוער מעורב, עד כמה בצמא הוא שתה מידע, כמה חזק הוא מתווכח, מאמין בצדקת דרכו. היה מרתק.
עם המנהיגים (הנוכחיים) אין לנו כל עתיד באופק. עם הנוער הנוכחי - יש למה לצפות - אפילו ימשיכו המנהיגים הנוכחיים לתקוע כל הזמן גלגלים בתכנים של מערכת החינוך ולדכא אותה ולהוזיל אותה.

הדיון הסתיים בכך ששוב כל תלמיד היה צריך לומר כיצד הוא מדרג את ההגדרה שלו את עצמו: בן אדם / ישראלי / יהודי (?)

24 קוראים אהבו את הביקורת
אהבת? לחץ לסמן שאהבת




טוקבקים
+ הוסף תגובה
חני (לפני 9 שנים ו-9 חודשים)
עמיר אתה נפלא בוא ותלמד אצלנו בעיר,נשמח למורה מסור כמוך.בעצם כל אחד היה רוצה מורה כמוך. כי אתה מביא הרבה מעצמך ,והרבה מעבר למורה רגיל.
שאפו.
(לפני 9 שנים ו-9 חודשים)
תודה. בהווה בחלק ניכר מהמסגרות - תשובה כזו מתקבלת באהדה.
נעמה 38 (לפני 9 שנים ו-9 חודשים)
נפלא. עשייה חינוכית משובחת.. גם אני נשאלתי שאלה זהה בתיכון ומאז ידעתי שאני קודם ישראלית ואחכ יהודיה. אני גם לא שוכחת את מבט הבוז שקיבלתי מחבריי לכיתה
(לפני 9 שנים ו-9 חודשים)
מודה לכל המגיבות והמגיבים.
רחלי (live) (לפני 9 שנים ו-9 חודשים)
עמיר, ביקורת נהדרת...
זה שאין לנקוב בשמו (לפני 9 שנים ו-9 חודשים)
דיונים בכיתה זה תמיד דבר טוב, ובהחלט יש לערב בני הנוער בפוליטיקה (רק צריך לשמור עליהם שלא יגיעו לקיצוניות). יישר כוח!
לי יניני (לפני 9 שנים ו-9 חודשים)
איזה כיף לתלמידים שלך. חבל שלי לא היה מורה כזה. כתבת מקסים
שין שין (לפני 9 שנים ו-9 חודשים)
נפלא! גם השיעור וגם הספר.
רץ (לפני 9 שנים ו-9 חודשים)
רק שלא יקלקלו את היוזמות המקוריות
snow fox (לפני 9 שנים ו-9 חודשים)
הייתי שמחה להיות בשיעור כזה עם ילדים כאלה. גם כשאני הייתי קטנה זה היה אחד הספרים האהובים עלי, ביקורת יפה.
(לפני 9 שנים ו-9 חודשים)
יש פוטנציאל. למרבה הצער - הוא ניכר בעיקר אצל התלמידים מהשכבה הסוציואקונומית הגבוהה, אצל האחרים אולי גם מודעות פחות גבוהה. הלוואי, הלוואי וישכילו הילדים הללו - יום אחד לצאת מהאינדיבידואל ולעשות מהפכה !!! הלוואי.
אנקה (לפני 9 שנים ו-9 חודשים)
התלמידים בוודאי מודים לך מקרב לב ששיחררת אותם משיעורי מתי' אנגלית ולשון לאותו יום וניהלתם דיון מעמיק בפוליטיקה.
תלמידים להוטים מאוד על פוליטיקה בסופו של יום הם חשופים כל היום כמעט לערוצי טלויזיה, לאינטרנט ולפייסבוק שמעלה כל כמה דקות חדשות.
יש כאלו שגם עיתון יומיומי הם קוראים.
הם בוודאי נהדרים וחכמים ומבינים והכל.
הבעיה היא כשהם גדלים הם מתיאשים מכל המערכת הפוליטית ומכל המנהיגים שמגיעים לשם בגלל שיטת בחירות גרועה ומושחתת.
אם הם רוצים שינוי רציני ולא משנה הדיעה אם היא ימינה או שמאלה, הם צריכים לבצע מהפכה. בשיטת הבחירות ובאיכות האנושית של המחוקקים שלנו.
טוב שאתה גורם להם להניע את גלגלי המוח ולא רק ללמוד מתימטיקה ואני ממש לא מזלזלת במקצוע.





©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ