חיותה דויטש

חיותה דויטש

סופרת


» רשימות קריאה בהם מופיעים ספריה (68):
רשימת מומלצים, ספרים שלא אהבתי, בקרוב אצלי..., ספרות מקור , רומן היסטורי , קראתי ואהבתי, עותקים כפולים (אישי), נשים חתוכות, תרבות הלאדינו ויהודי ספרד, קראתי, הרי את משויכת לי, פרוזה, יש לי בבית, רוצה לקרוא :), ספרות מקור, ה.ס. 2425 2210- 5697, 2867-2025, רשימת קריאה, 23-25, עוד ...
1.
בורגוס, ספרד, סוף המאה ה-14. חייהם של יואנה ובעלה, רב העיר ואיש אמונו של מלך קסיטליה, שלווים ונוחים, עד שבשנת 1391 הכול מתפרק. הרב נוטש את אמונתו, את אשתו ואת קהילתו, ויואנה נשארת לבדה, ללא ילדיה, שבורת לב אך זקופת קומה. ירושלים–המבורג–בורגוס, 2020. המגפה העולמית סוגרת את רוּת בביתה שבירושלים ובבדידותה היא מתחקה אחרי סיפורה הנשכח של יואנה. המגפה ניכרת גם ברחובותיה השוממים של בורגוס שבהם משוטטת יוהנה מהמבורג חדורת שליחות: לאסוף מידע ולכתוב לרוּת, כדי שזו תצליח לגאול את יואנה מן השכחה. אשת הרב, אשת הבישוף הוא סיפור על שתי נשים ואיש אחד היוצאים יחד למסע ספרותי, היסטורי ואישי בעקבות סיפור חייה האמיתי של אישה שלישית, אמיצה ומיוחדת. זהו סיפור אנושי על בגידה ונאמנות המגולל מסע פתלתל בין עבר והווה הנע בין רשתות חברתיות לבין דפים מצהיבים של היסטוריה יהודית מלאת תהפוכות וכאב. ד"ר חיותה דויטש, תושבת נווה דניאל בגוש עציון. מספריה: "נחמה – סיפור חייה של נחמה ליבוביץ" (ידיעות ספרים 2008), "אם אשמע קול אחר" (אחוזת בית 2015), "קרן שמש ביער" (פרדס 2017) ועוד. ד"ר דוד יעקבסון, תושב אלעזר בגוש עציון. עבד כמהנדס בתעשיות ההיי-טק, שימש כבנקאי השקעות וכמרצה וחוקר באוניברסיטאות שונות. כיום מדריך סיורי מורשת יהודית בספרד ובאשכנז. "באלכימיה ספרותית מופלאה, הופכת דמות אישה יהודייה מספרד מהערת שוליים בהיסטוריה, לדמות מרכזית ברומן סוחף. את ספרם של דויטש ויעקבסון אפשר לקרוא כרומן היסטורי אך גם כמאבק על זהות וכסיפור על הדרך שבה נכתב רומן היסטורי בימי קורונה". – חיים באר נסחפתי אל סיפורם המפתיע של יואנה ויוהנה, רות ודניאל. זהו סיפור על התחברות בימים של בידוד, על זיכרון וחיפוש זהות, על אהבה ועל המשכיות. סיפור שבוחן את גבולות נאמנותו של כל אדם למשפחתו ולעמו, למורשתו ולאמונותיו, וגם לעצמו. קראתי בהשתאות! -אמונה אלון, מחברת "בית על מים רבים"...

2.
באמצע חייה, לאחר שניסתה שוב ושוב להגשים את חלומה ולהקים משפחה, מחליטה עוזיה לנטוש את העיר שבה נולדה וגדלה, ולבנות לעצמה חיים חדשים במושבה בצפון הארץ. היא משאירה הכול מאחוריה: את הזיכרונות מחייה בתל אביב כבת יחידה להורים מהמחנה הדתי-לאומי; את הגבר שאהבה כל חייה; את חברי הילדות הקרובים שנפוצו לכל עבר; ואת עבודתה כעיתונאית מוערכת. כשבידה מזוודה אחת עם כמה בגדים וספרים, היא קמה ועוזבת כדי להתחיל הכול מחדש. בהתחלה נדמה שהיא מצליחה. בית קפה קטן וידידותי במושבה משמש לה מפלט ומקור פרנסה. היא מוצאת לעצמה בית יפה לגור בו, עם שלושה עצים בחצר, וכן כמה חברים חדשים וברֵכה מקומית נעימה. בבית הקפה היא פותחת סדנת כתיבה שבה משתתפים, בין היתר, מלצר שמכור למשחקי מילים, זקנה טובת לב, צעירה אנטיפתית שעורכת טבלאות סודיות – וגם שחיין נאה ומסתורי. אלא ששדֵי העבר לא מרפים ממנה, וכשמפגשי הסדנה הופכים לזירת וידויים רוחשת של סודות וקשרים סמויים, מתברר כי המפלט של עוזיה אינו מקום בטוח כלל וכלל, וכי חלק מהסובבים אותה אינם מי שהם מציגים את עצמם. ובאותו הזמן, גרפיטי מאיים שמופיע ברחבי הארץ מוביל קבוצה של אנשי שב"כ, בהם גבר בודד ושבור בשם מיכאל, לצאת למרדף אחר החשודים במעשה – חברי תא משיחי המאיימים לזרוע אלימות והרס. בראש התא עומד גבר כריזמטי בשם "לוי", שסוחף אחריו צעירים ומבקש לחולל מהפכה לא רק בסדרי השלטון בישראל, אלא גם בעולם ההלכה היהודי. כשתורתו המסוכנת מביאה את המדינה אל ספּהּ של מלחמת אחים, מיכאל וחבריו מבינים כי עליהם למהר ולחשוף את זהותו של "לוי", לפני שיהיה מאוחר מדי. "אם אשמע קול אחר" הוא רומן סוחף, רחב היקף ומותח. באמצעות תיאורו של משבר קיומי-אידיאולוגי בחייה של אישה אחת, משרטטת חיותה דויטש את קורות השבר והפיצול שבין מתונים לקיצונים בחברה הישראלית. סיפורה של הגיבורה – מילדותה בתל אביב התמימה ועד בגרותה בישראל השסועה – שזור ברגעים מכוננים (מלחמת יום הכיפורים, פינוי ימית, רצח רבין, ההתנתקות) ומלא בדמויות ססגוניות, בהן רב אידיאליסט, פסנתרנית דיכאונית, צייר מרדן ונערת גבעות פרועה. זהו הרומן הראשון של חיותה דויטש, מחברת רב המכר "נחמה" (ידיעות ספרים, 2008) וספרים נוספים. ...

3.
4.
"ככה נראית גאולה," חושב מפקח המשטרה. לפניו אישה שמחה, גבר שבור ותעלומה שמבקשת פתרון; "האם זוהי האופטימיות שכולם מדברים עליה?" שואלת אישה, שלוש שנים אחרי שחלומה התנפץ; בת שירות לאומי עם חום גבוה מתוודעת לנער מקסים, עולה מרוסיה; שומר בית ספר מנהל התכתבות מסתורית עם אישה החיה מעבר לים; פסנתרנית בודדה פוגשת רב שתלמידיו בגדו בו; פמיניסטית לשעבר חולמת על טולסטוי ומדריך צעיר בבני עקיבא שומע בשורות קשות במרפאת לב. חוטים דקים, סמויים, מקשרים בין גיבורי הסיפורים השונים: דמות משנית בסיפור אחד היא דמות ראשית בסיפור אחר. ובין לבין, נשים וגברים חווים חלומות ושברים, אהבות ופרֵדות, וגעגוע עצום לעולם מתוקן יותר. זהו ספרה הרביעי של חיותה דויטש, שספרה הקודם, נחמה: סיפור חייה של נחמה ליבוביץ (ידיעות ספרים, 2008), היה לרב-מכר....

5.
השנה היא 1914. בנמל העיר ריגה עוגנות אוניות המשא ברציף. באוויר מנשבות רוחות מלחמה. בדרך היורדת אל הנמל מהלכים להם נחמה וישעיהו, הוא כבן אחת-עשרה והיא בת שמונה וחצי. זוהי שעת הטיול שלהם בעולם "בית-הספר-של-בית" שיצרו עבורם הוריהם. כעבור תשע-עשרה שנה, לאחר שהשלימה את לימודיה האקדמיים וקיבלה תואר דוקטור, עלתה נחמה ארצה: אישה צעירה בכובע ברט. בתוך שנים אחדות הפכה לאחת הדמויות החשובות והמשפיעות בעולם החינוך והוראת התנ"ך בארץ ובעולם היהודי כולו. הספר מגולל את סיפור חייה של פרופ` נחמה ליבוביץ ומאיר זוויות שונות, חלקן חדשות ולא ידועות, בחייה המקצועיים והפרטיים. מתוך סיפורה שלה עולה גם סיפורם של האנשים והנשים שנטלו חלק בחייה, ביניהם אישי ציבור, מורים ומנהיגים, ושל המאבקים הרעיוניים והפוליטיים שהתחוללו סביב לימוד התנ"ך והתמורות שחלו בו בעשרות השנים האחרונות. נחמה חיה כל ימיה בצניעות גמורה, ולמרות הספרים שכתבה, הפרסים שזכתה בהם ותאריה האקדמאיים, קראו לה כולם בפשטות, "נחמה". מאות ואלפי תלמידים היו לה, רבים מהם לא פגשה כלל, אלא באמצעות הדואר, במסגרת המפעל הנדיר ויוצא הדופן שהגתה וביצעה: הפצת עלונים ובהם שאלות עיון ומחשבה בנושא פרשת השבוע. במשך שלושים שנה שלחה נחמה את עלוניה לכל המעוניין בכך, ללא הבדל השכלה, גיל או מעמד: דתיים וחילוניים, אנשי עיר וחברי קיבוץ, נשים וגברים, זקנים וצעירים. "הפיוט של הטקסט נעשה כה קרוב לך, כה מציאותי! היא מביאה אותך לידי כך, שאתה חש את עצמך יחד איתה, שותף להבנה, לגילוי נסתרות. הקהל הופך למעין מקהלה בניצוחה, העונה אחריה." - דבורה ברטונוב "יש אדם אחד, אישה אחת, הראויה ליטול עליה את משימת כתיבתו של פירוש חדש לתורה בדורנו: ד"ר נחמה ליבוביץ, היא יכולה וצריכה לתת לנו את הפירוש החסר לנו." - פרופ` אברהם אלימלך אורבך ז"ל חיותה דויטש (1960) גרה בגוש עציון. עורכת כתב-העת אקדמות ומנהלת ההוצאה לאור בבית מורשה בירושלים, עורכת מדור הספרות וההגות של עיתון הצופה. ספריה הקודמים: פגישה בבקעת גינוסר, (1999); נוח בצ`יינהטאון, קין בקסנדו – על דת ומוסר בקולנוע (2000)....

6.
7.
חוויות אנוש, ניגודים וכוחות שקיימים באדם ובעולם הם חומרי היסוד המשותפים שבהם עוסקת כל תרבות. זיהוי הנושאים המשותפים מחבר בין עולמות רחוקים זה מזה כרחוק מזרח ממערב, ומצביע על כך שבלא מעט מובנים סדנא דארעא חד הוא. עיקרו של ספר זה הוא ניתוח מרכיבי היסוד הרעיוניים של סרטי הקולנוע שנבחרו והקבלתם למרכיבים דומים בתרבות היהודית. החידוש בספר זה הוא בעצם ההתבוננות מתוך נקודת מוצא דתית על יצירות השואבות בדרך זו או אחרת את אוצר הדימויים והמושגים שלהן מעולם דתי (נוצרי על פי רוב). כך או כך, גם ללא נושא הנחשב דתי מסתתרת מאחורי כל יצירה תפיסת עולם מוסרית ורעיונית שמזמינה התמודדות עם ז'אנר המציג תפיסה צורנית ייחודית, או עם במאי בעל השקפת עולם ייחודית. לעתים מתקיים המפגש התרבותי בתסריט, לעתים בעולם האסוציאציות והסמלים החזותיים, וכמעט תמיד בקונפליקט הדרמטי והרעיוני שביסוד הסרט הבודד. מפגש כזה עשוי להמצא גם בתשומת לב מיוחדת שמעורר שמו התנ"כי של גיבור קולנועי, ובמשמעויות הישירות או הריאוניות הנובעות משם זה. לא פעם רובד זה מוזנח בניתוח המצוי, ובכך חוטא לסרט....

8.
ילד בן עשר צועד על קרקע, מימינו עצים, מתחתיו שביל לח, אבנים, באוזניו יללות זאבים. זאבים נעים בלהקה, הוא יודע. יש להם מנהיג. זאבים הם פחדנים, שיננה לו טרזה. והסימן: הם עושים את צרכיהם. אל תראה להם שאתה מפחד בעצמך. כמה פעמים הלך בשביל הזה, וכמה פעמים עוד ילך? לפעמים הוא פשוט בורח כמות שהוא, בלי כלום. הוא חושב על הבית של טרזה היפה ושל ליטקה היפה לא פחות ממנה, ליטקה אהובתו הסודית. אלישבע נשלחת לראיין את ריצ´רד הכריזמטי והמשעשע, אבל לנושא המחקר, בולים, הם לא מצליחים להגיע אף פעם. היא נכבשת על ידי הסיפור הגדול, סיפורו של רישיק הקטן, הנרדף, ושל טרזה — האישה שהצילה את חייו. היא נוסעת בעקבות הסיפור לבלארוס, ופוגשת שם את בתה של טרזה, ליטקה הקטנה, שהיום היא קשישה מלאת חן. שם, על הקרקע הבוצית של בלארוס, תוך שיטוטים בכפרים ובין מצבות, היא מצליחה לחבר פיסות נוספות לפאזל הגדול. לצד תהומות של רוע אנושי היא פוגשת מחצבים של טוּב, נדיבוּת ומסירוּת נפש, המיטב שברוח האדם. זהו ספרה השישי של חיותה דויטש, מחברת רב המכר נחמה — סיפורה של נחמה ליבוביץ והספרים אם אשמע קול אחר, ככה נראית גאולה ועוד....

9.
רוחמה בת השש עשרה, נערה חזקה וכריזמטית, מצליחה בקושי לשכנע את הוריה לעלות לארץ ישראל. רוחמה היפה מאוהבת במדריך שלה במועדון בני עקיבא בפאס שבמרוקו, כשתעלה ארצה מאבקי החיים ייאלצו אותה לוותר על חלומותיה. רוחמה הוריה ושני אחיה הקטנים מגיעים בסוף שנות החמישים למעברת באר שבע. הסיפור הוא סיפור התבגרותה וגדילתה בתנאי החיים הקשים שהציעה הארץ לעולים ממרוקו, ויתור על שאיפות ורצונות פרטיים בשם הצורך לתמוך במשפחה, באב הנכה ובאם קשת היום. וכל זה כאין וכאפס לעומת העננה הכבדה הממתינה לרוחמה באופק: אסון גדול מתרחש במשפחה בתחילת שנות השבעים, אסון שבו היא מאבדת כמעט הכול. דווקא אז היא מתגלה בגדולתה, בעוצמת רצון החיים שבה, כאם-לביאה, וכמנהיגה אמיתית. מתוך אחריות היא בוחרת בחירות קשות. ד"ר חיותה דויטש היא זוכת פרס ראש הממשלה ליצירה עברית לשנת 2017. מספריה – נחמה, סיפור חייה של נחמה ליבוביץ; קרן שמש ביער; אם אשמע קול אחר, ועוד....

10.
הפערים הגוברים בין העשירונים השונים בחברה מכריחים את הרחוב הישראלי לחשוב, להתעמק, ולמצוא עצה. אנשי מקצוע מתחומים שונים משרטטים את המדיניות החברתית הראויה, כל אחד בהתאם להשקפת עולמו. על פי רוב מתרחשים דיונים אלה בזירות האקדמיה והתקשורת ולא בתוך בתי המדרש. לומדי התורה עסוקים בדרך כלל במעשה הצדקה והחסד, אך ממעטים לעסוק בשאלות של מדיניות חברתית וב"צדק חברתי" ציבורי. כך נוצרה משוואה מדאיגה ולפיה אנשי תורה מופקדים על הצדקה ואנשי חברה מופקדים על הצדק. בית המדרש לצדק חברתי מייסודו של בית מורשה בירושלים הוקם מתוך מגמה לתקן ולאזן את המציאות הזו. קובץ המאמרים המוגש כאן לקורא הישראלי הוא אסיף של תקופת לימודים בבית המדרש הזה, המבקש להעמיד על סדר יומם של לומדיו את הנושא החברתי ואת החשיבה המערכתית בתיקון החברה. בין המשתתפים בבית המדרש ובקובץ רבנים, מחנכים בכירים ואנשי אקדמיה....

11.
נחמה הקטנה שונאת את הביקורים אצל התופרת, ומעדיפה עשרות מונים להצטרף לאחיה ישעיהו ולבני הדוד היושבים סביב השולחן המשפחתי ועונים על שאלות בתורה. עם אמא שלה היא לא מסתדרת כל כך, אבל את אבא שלה, את אחיה ובעיקר את דודה המשעשע היא אוהבת אהבת נפש. הספר מלווה את נחמה במסעה להפוך לנערה ולאישה בגרמניה של תחילת המאה העשרים, בניסיונותיה ובמאבקיה להגשים את חלומה הגדול, להתפתח ולצמוח בעולם של לימוד ושל הוראה. היא מתחתנת עם אהובה למרות התנגדות הוריה, ובסופו של דבר עולה איתו ארצה. נחמה הצעירה מתגוררת עם בעלה בירושלים. על רקע אתגרים של קליטת עלייה ומאבקים ביטחוניים היא מפתחת ומשכללת את דרך ההוראה והלימוד שלה. לנגד עיניה שאיפה אחת גדולה – ללמד את תלמידיה להפעיל את מוחם ואת לבם, ולהאהיב עליהם את הלימוד בכלל, ואת התנ"ך בפרט. רוח בכנפיה נכתב על בסיס הביוגרפיה נחמה – סיפור חייה של נחמה ליבוביץ שכתבה המחברת לפני יותר מעשור. הוא אינו ספר עיוני כקודמו, אלא רומן המיועד לבני הנעורים, שהמחברת נטלה בו חירות ספרותית כמקובל בכתיבת רומנים היסטוריים. ד"ר חיותה דויטש היא זוכת פרס ראש הממשלה לשנת 2017. ספריה הקודמים של המחברת בהוצאת ידיעות ספרים: אשת הרב, אשת הבישוף, אם אשמע קול אחר, ככה נראית גאולה, ונחמה – סיפור חייה של נחמה ליבוביץ....


רומן היסטורי יפה ומרתק, שחושף את חיי היהודים (בעיקר היהודים העשירים) בערים העשירות בצפון ספרד (בעיקר ברצלונה ובורגוס)בסוף המאה ה-14 ובתחילת... המשך לקרוא
7 אהבו · אהבתי · הגב
ציפיות. ציפיות זה דבר קשוח. קצת רקע טכני: הספר מספר את סיפור חייה של נחמה ליבוביץ', החל מילדותה במשפחה יהודייה באירופה של תחילת המאה העשרי... המשך לקרוא
9 אהבו · אהבתי · הגב
*אשת הרב ואשת הבישוף. ד"ר חיותה דויטש וד"ר דוד יעקבסון. 316 עמודים. ידיעות ספרים* מרץ 2020. קורונה- מגפה עולמית. מצב שהעת המודרנית לא הכירה. הכל ... המשך לקרוא
4 אהבו · אהבתי · הגב
אשתי טוענת שאני לא מסוגל לבצע שתי מטלות סימולטנית. בכל פעם שמתעורר הויכוח הישן הזה אני מסביר לה שהיא טועה ומזכיר לה שאני מסוגל לצפות במשחק... המשך לקרוא
20 אהבו · אהבתי · הגב
האם ידעתם שסמל הגולגולת עם העצמות השלובות, היה פעם סמל שצוייר על קברי יהודים בספרד, והוא סימל את 'חזון העצמות היבשות? לפני קריאת הספר הזה א... המשך לקרוא
28 אהבו · אהבתי · הגב
שאלה של נאמנות לא פעם ספר נכתב על ידי חוקר, בהשפעת דמות היסטורית עלומה היוצרת בקרבו הזדהות ובוערת בעצמותיו והוא מחליט לרדת לחקר האמת שלה... המשך לקרוא
26 אהבו · אהבתי · הגב

עוד ...




©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ