יהודה אטלס

יהודה אטלס

סופר

יהודה אטלס, אב לשלושה וסב לארבעה, כתב 21 ספרים לילדים וספר אחד למבוגרים. הוא נולד בארץ ב-1937 וגדל במושב עין-עירון, ליד כרכור-פרדס-חנה, להורים חקלאים. ילדותו היתה משופעת בכלניות, בנרקיסים ובאיריסים, אך גם בריח הזבל, ניחוח חציר. למד בבית-הספר העממי (יסודי) בכרכור, ואחר בתיכון חדרה, ובסוף באוניברסיטת תל-אביב (מזרחנות ופילוסופיה). היה במשך חמש שנים עורך עיתון הנוער 'במחנה גדנ"ע' ואחר-כך, במשך 35 שנה, עיתונאי ועורך בעיתון 'ידיעות אחרונות'. ספרו הראשון לילדים היה "והילד הזה הוא אני" (כתר, 1977), ספר שירים קצרים על חיי יומיום של ילדים, שזכה להצלחה רבה והוליד ספרים נוספים בסיגנון זה. כתב לילדים גם ספרי סיפורים, מעובדים ומקוריים, בפרוזה ובחרוזים. היום גר בתל אביב.
» רשימות קריאה בהם מופיעים ספריו (167):
רשימה, ספרי ילדים, שקראתי, קראתי ואהבתי, ספרים שמחבקים ילדים, קראתי בכיף, קראתי ואין לי, ספרים שקראתי ונהניתי, ספרים רבותיי, ספרים., ספרים שקראתי, כל מה שאי פעם קראתי, ספרי הילדוּת שלי, קראתי, קראתי, ספרים שקראתי :), Childhood, ספרים של רון ודניאל, הספרים שבנותיי אוהבות, ספרים שקראתי, עוד ...
1.
"אנשים זרים שאני בכלל לא מכיר ממקומות אחרים וגם פה מהעיר הייתי רוצה שידעו כולם שיש ילד אחד בעולם. והילד הזה הוא אני." יהודה אטלס בסגנונו המיוחד המשלב הומור עם הבנה נדירה ללב הילדים, מתאר בשירים וחרוזים מצבים שגרתיים בראייה ייחודית....

2.
3.
4.
מיהו מאושר קוף אחרי בן - אדם המלך והבוסתן הזאב והארנב ארוחה של ריחות חכמת הזקנים שלש משאלות בין אוכלי אדם מרק גרזן התרנגול והגנב הילדה עם המדליות מעשה באכר שרצה להיות עקרת - בית...

5.
6.
אני רוצה שפתאום יכתבו בעיתון וידפיסו מתחת לתמונה: זה הילד שהציל את המדינה! אני רוצה שפתאום אני אשמע מישהו קורא: בוא נלך, בוא נסע, בוא נטוס - העקר שמשהו כבר יקרה....

7.
8.
חֲגִיגָה אֲמִתִּית לַיְּלָדִים, נוֹסְטַלְגְיָה מְרַגֶּשֶׁת לַהוֹרִים שְׁלוֹשִׁים וְחָמֵשׁ שָׁנָה אַחֲרֵי שֶׁיָּצָא לָאוֹר וְהַיֶּלֶד הַזֶּה הוּא אֲנִי מֵאֵת יְהוּדָה אַטְלַס וְהָפַךְ לְאֶחָד מִסִּפְרֵי הַיְּלָדִים הָאֲהוּבִים וְהַמַּצְלִיחִים בְּיִשְׂרָאֵל, הוֹצָאַת כֶּתֶר גֵּאָה לְהַצִּיג מִבְחָר רִאשׁוֹן מִתּוֹךְ הַסֵּפֶר הַקְּלַסִי הַנִּפְלָא וּמִתּוֹךְ הָאַרְבָּעָה שֶׁרָאוּ אוֹר בְּעִקְּבוֹתָיו. הַשִּׁירִים הַחֲכָמִים, הַמַּצְחִיקִים וְהָאֱנוֹשִׁיִּים כָּל כָּךְ שֶׁל יְהוּדָה אַטְלַס הֵם הַיַּלְדוּת הַיִּשְׂרְאֵלִית בְּהִתְגַּלְּמוּתָהּ: שִׁירִים שֶׁמְּבַטְּאִים אֶת נְקֻדַּת הַמַּבָּט שֶׁל הַיֶּלֶד, שֶׁעוֹסְקִים בַּיּוֹמְיוֹם שֶׁלּוֹ, בַּבְּעָיוֹת הַקְּטַנּוֹת וְהַגְּדוֹלוֹת שֶׁלּוֹ, וּבַהִתְבּוֹנְנוּת שֶׁלּוֹ בָּעוֹלָם. שִׁירִים אֲמִתִּיִּים, שֶׁבָּאִים יָשָׁר מֵהַבֶּטֶן וּמֵהַלֵב. שִׁירִים שֶׁהָפְכוּ לִקְלַסִיקָה. עִם הַשִּׁירִים חוֹזְרִים גַּם אִיּוּרֵי הַחַלּוֹנוֹת שֶׁיָּצַר דָּנִי קֶרמַן (וְעַכְשָׁו – בְּצֶבַע!). מֵחַלּוֹן אֶחָד נִשְׁקֶפֶת הַגְּבֶרֶת עִם רֵיחוֹת מֵעִיר אַחֶרֶת, עַל אֶדֶן שֶׁל חַלּוֹן אַחֵר יוֹשֵׁב לוֹ הַתַּפּוּז שֶׁיָּצָא קְבֶץ', בַּחַלּוֹן הַשְּׁלִישִׁי מוֹפִיעַ הָאַבָּא שֶׁבִּכְלָל לֹא מַקְשִׁיב, וּמֵהָרְבִיעִי מֵצִיץ הֶחָבֵר שֶׁגָּר בַּקּוֹמָה מִתַּחַת. תִּשְׁעִים שִׁירִים, תִּשְׁעִים רִגְעֵי יַלְדוּת מֻכָּרִים וּמְיֻחָדִים, כִּי הַיֶּלֶד הַזֶּה הוּא כֻּלָּנוּ. ...

9.
10.
11.
כשאני כבר מתלבש בעצמי, בלי לבקש: "תעזרי לי!". כשאני לא צועק ליד כל חנות: "תקני לי! תקני לי!" כשבא אלי חבר ואנחנו משחקים גם ביחד ולא כל - אחד לחוד. כשאני מתחיל לחבב גם את אבא, ולא רק את אמא ביחוד....

12.
מה, בעצם, כל - כך נפלא בפו הדוב, בהרוח בערבי הנחל, בפיטר פאן, באן מאבונלי, בארץ יצורי הפרא, באמיל והבלשים, בבמבי, בפינוקיו, בבילבי ובפיל בבר. מה יש בספרים אלה ובגיבוריהם שלוכד את ליבם של ילדים והורים דור אחר דור, שהציב את יצריהם בפנתיאון, שהגן עליהם מפני תהפוכות הזמן, הסגנון והטעם - והפך אותם לקלאסיקה. ילדים גדולים, על שלושת כרכיו, הוא ספר ראשון מסוגו למבוגרים, הפורש לרוחב ולעומק את הביוגרפיה של כארבעים סופרים ומאיירים אהובים לילדים, קלאסיים בעיקר, וקושר אותה אל יצירתם. יצירה ספרותית היא בדיה, שבנויה מחומרי - חיים אמיתיים. יהודה אטלס מאמין שהיכרות קרובה עם תולדותיו של היוצר, ילדותו, יחסיו עם הוריו וילדיו, משבריו, פחדיו וגחמותיו, אהבותיו ושנאותיו עשויה לזרוע אור נוסף על יצירתו ועל הדרך הפתלתלה והמופלאה שבה החיים הופכים לאמנות. הכרך הראשון מתרכז בשחר ספרות הילדים וביוצרים אנגלים , השני - באמריקאים, והשלישי - בעיקר באירופאים. לצד המונוגרפיה הדרמטית, מתקיים בכל פרק דיון ספרותי ממצה ביצירה או ביצירות מרכזיות של אותו יוצר, תוך כדי ניסיון לתהות על סוד קסמן. שלושה ספרים נפלאים, בהם משובצים מאות איורים וצילומים - לאוהבי ספרות וספרות - ילדים, למורים ולמחנכים, להורים, לתלמידים ולסטודנטים, לילדים גדולים באשר הם. פרי מחקר ארוך - שנים של יהודה אטלס, סופר הילדים האהוב (והילד הזה הוא אני), שכותב על אהבותיו הספרותיות, בתקווה שיתרמו להעמקת ההתעניינות בספרות הילדים הקלאסית....

13.
14.
שאת תשכיבי אותי! שאת תחליפי לי! שאת תעשי לי אמבטיה! שאת תצירי לי עכבר! שאת תמרחי לי מקדימה! אני יודע שאבא אותו - הדבר, אבל אני רוצה שאמא....

15.
* השקט שאחרי הפרימוס * יללת תנים נוּגה תחצה דְמיית ליל * ילד נושך * שליש בלוק קרח * חמש מאות אפרוחים במטבח החדש * תיזהר שלא תפיל את העט על הציפורן! * לבית ספר – על גב החמור * פרוטקשן בכיתה ב' * תעמוד בפינה עם הפנים אל הקיר! * עשר זריקות בבטן נגד כלבת * נרקיסים, כלניות, איריסים וצבעונים * בורזל, בורזל, תפוס נמלה! * הוא חייב לי תשע בָּלוֹרוֹת * איך אוכלים וָפֶל * ילד טוב הוא ילד שעוזר לאבא! * הילדה שאני אוהב אוהבת ילד אחר * הילד של השכנים השתגע – ועוד סיפורים. סופר הילדים האהוב יהודה אטלס, שספריו דיברו אל שלושה דורות של ילדים והורים, חוזר אל ימי ילדותו ונערותו במושב עין עירון ובמושבה הסמוכה כרכור, המקור שממנו נשאבו רבים משירי והילד הזה הוא אני. בקול צלול, חם ומלא הומור, ללא שיפוטיות, הוא משרטט פכים קטנים וגדולים מחיי הכפר ומחיי הילדים בימים ההם: משחקים, יחסים עם הורים, אוכל, אירועים, חברים, לימודים, עבודה, ספרים — מה שהיה. את כל אלה מספר אטלס דרך עיניו ומבעד לרגשותיו של הילד והנער שהיה, והוא מוסיף לעתים הארות ותובנות של בוגר. בסיפוריו נמהלים עצב ושמחה, דבש ועוקץ, מר ומתוק – כמו בחיים. מכלל הזיכרונות של הילד הזה מצטיירת לעיני הקורא ההוויה שעיצבה את הדור של טרם המדינה ושל העשור הראשון לקיומה. ואם נזכור שבמרוצת הזמן התנאים החיצוניים משתנים אך לא בני האדם, נוכל להבין שבמובנים רבים הילד הזה הוא כולנו....

16.
ה, בעצם, כל כך נפלא בפו דוב, בהרוב בערבי הנחל, בפייטר פאן, בהקלברי פין, באן מאבונלי, בארץ יצורי הפרא, באמיל והבלשים, בבמבי, בפינוקיו. בבילבי ובפיל בבר. מה יש בספרים אלה ובגיבוריהם שלוכד את ליבם של ילדים והורים דור אחר דור, שהציב את יוצריהם בפנתיאון, שהגן עליהם מפני תהפוכות הזמן, הסגנון והטעם ? והפך אותם לקלאסיקה. ילדים גדולים, על שלושת כרכיו, הוא ספר ראשון מסוגו למבוגרים, הפורש לרוחב ולעומק את הביוגרפיה של כארבעים סופרים ומאיירים אהובים לילדים, קלאסיים בעיקר, וקושר אותה אל יצירתם. יצירה ספרותית היא בדיה, שבנויה מחומרי-חיים אמיתיים. יהודה אטלס מאמין שהיכרות קרובה עם תולדותיו של היוצר, ילדותו יחסיו עם הוריו וילדיו, משבריו, פחדיו וגחמותיו, אהבותיו ושנאותיו עשויה לזרוע אור נוסף על יצירתו ועל הדרך הפתלתלה והמופלאה שבה החיים הופכים לאמנות. הכרך הראשון מתרכז בשחר ספרות הילדים וביוצרים אנגלים, השני ? באמריקאים והשלישי ? בעיקר באירופאים. לצד המונוגרפיה הדרמטית, מתקיים בכל פרק דיון ספרותי ממצה ביצירה או ביצירות מרכזיות של אותו יוצר, תוך כדי ניסיון לתהות על סוד קסמן. שלושה ספרים נפלאים, בהם משובצים מאות איורים וצילומים ? לאוהבי ספרות וספרות-ילדים, למורים ולמחנכים, להורים, לתלמידים ולסטודנטים, לילדים גדולים באשר הם. פרי מחקר ארוך שנים של יהודה אטלס, סופר הילדים האהוב (והילד הזה הוא אני), שכותב על אהבותיו הספרותיות, בתקווה שיתרמו להעמקת ההתעניינות בספרות הילדים הקלאסית....

17.
18.
הגרסה המלאה של אחד מספורי-העם הרוסיים הידועים ביותר, בתרגומו ובעבודו של סופר הילדים האהוב יהודה אטלס, עם איוריה הקסומים של סינטיה טלר. "קול משק כנפים עז נשמע, וצפור אש ענקית נחתה על העץ המפלא, תלשה ממנו במקורה תפוח זהב אחד ופרחה אל היער הסמוך. באגרופו הקפוץ של הנסיך איון נותרה אך נוצה זוהרת אחת."...

19.
ה, בעצם, כל כך נפלא בפו דוב, בהרוב בערבי הנחל, בפייטר פאן, בהקלברי פין, באן מאבונלי, בארץ יצורי הפרא, באמיל והבלשים, בבמבי, בפינוקיו. בבילבי ובפיל בבר. מה יש בספרים אלה ובגיבוריהם שלוכד את ליבם של ילדים והורים דור אחר דור, שהציב את יוצריהם בפנתיאון, שהגן עליהם מפני תהפוכות הזמן, הסגנון והטעם ? והפך אותם לקלאסיקה. ילדים גדולים, על שלושת כרכיו, הוא ספר ראשון מסוגו למבוגרים, הפורש לרוחב ולעומק את הביוגרפיה של כארבעים סופרים ומאיירים אהובים לילדים, קלאסיים בעיקר, וקושר אותה אל יצירתם. יצירה ספרותית היא בדיה, שבנויה מחומרי-חיים אמיתיים. יהודה אטלס מאמין שהיכרות קרובה עם תולדותיו של היוצר, ילדותו יחסיו עם הוריו וילדיו, משבריו, פחדיו וגחמותיו, אהבותיו ושנאותיו עשויה לזרוע אור נוסף על יצירתו ועל הדרך הפתלתלה והמופלאה שבה החיים הופכים לאמנות. הכרך הראשון מתרכז בשחר ספרות הילדים וביוצרים אנגלים, השני ? באמריקאים והשלישי ? בעיקר באירופאים. לצד המונוגרפיה הדרמטית, מתקיים בכל פרק דיון ספרותי ממצה ביצירה או ביצירות מרכזיות של אותו יוצר, תוך כדי ניסיון לתהות על סוד קסמן. שלושה ספרים נפלאים, בהם משובצים מאות איורים וצילומים ? לאוהבי ספרות וספרות-ילדים, למורים ולמחנכים, להורים, לתלמידים ולסטודנטים, לילדים גדולים באשר הם. פרי מחקר ארוך שנים של יהודה אטלס, סופר הילדים האהוב (והילד הזה הוא אני), שכותב על אהבותיו הספרותיות, בתקווה שיתרמו להעמקת ההתעניינות בספרות הילדים הקלאסית....

20.
ה, בעצם, כל כך נפלא בפו דוב, בהרוב בערבי הנחל, בפייטר פאן, בהקלברי פין, באן מאבונלי, בארץ יצורי הפרא, באמיל והבלשים, בבמבי, בפינוקיו. בבילבי ובפיל בבר. מה יש בספרים אלה ובגיבוריהם שלוכד את ליבם של ילדים והורים דור אחר דור, שהציב את יוצריהם בפנתיאון, שהגן עליהם מפני תהפוכות הזמן, הסגנון והטעם ? והפך אותם לקלאסיקה. ילדים גדולים, על שלושת כרכיו, הוא ספר ראשון מסוגו למבוגרים, הפורש לרוחב ולעומק את הביוגרפיה של כארבעים סופרים ומאיירים אהובים לילדים, קלאסיים בעיקר, וקושר אותה אל יצירתם. יצירה ספרותית היא בדיה, שבנויה מחומרי-חיים אמיתיים. יהודה אטלס מאמין שהיכרות קרובה עם תולדותיו של היוצר, ילדותו יחסיו עם הוריו וילדיו, משבריו, פחדיו וגחמותיו, אהבותיו ושנאותיו עשויה לזרוע אור נוסף על יצירתו ועל הדרך הפתלתלה והמופלאה שבה החיים הופכים לאמנות. הכרך הראשון מתרכז בשחר ספרות הילדים וביוצרים אנגלים, השני ? באמריקאים והשלישי ? בעיקר באירופאים. לצד המונוגרפיה הדרמטית, מתקיים בכל פרק דיון ספרותי ממצה ביצירה או ביצירות מרכזיות של אותו יוצר, תוך כדי ניסיון לתהות על סוד קסמן. שלושה ספרים נפלאים, בהם משובצים מאות איורים וצילומים ? לאוהבי ספרות וספרות-ילדים, למורים ולמחנכים, להורים, לתלמידים ולסטודנטים, לילדים גדולים באשר הם. פרי מחקר ארוך שנים של יהודה אטלס, סופר הילדים האהוב (והילד הזה הוא אני), שכותב על אהבותיו הספרותיות, בתקווה שיתרמו להעמקת ההתעניינות בספרות הילדים הקלאסית....

21.
22.
23.
24.
25.
כשאורי ניסה בפעם הראשונה לרכב בלי גלגלי- עזר הכידון רעד בידיו, והאופנים נסעו בקו מתפתל, כמו נחש. "אל תעזב!" צעק אורי. "אני לא עוזב," אמר אבא. "נסה להחזיק את הכידון יציב ולשמר על שווי משקל." "מה זה שווי משקל?" שאל אורי. "שתשאר תמיד זקוף ולא תפול לשום צד." "אבל כל פעם אני כן רוצה ליפול!" אמר אורי. יהודה אטלס, יוצרם של חמשת ספרי "והילד הזה הוא אני", כתב עד היום 28 ספרים, רובם ילדים. תרגם כשישים ספרים לגיל הרך וספר לנוער. הוא גם מבקר, מרצה וחוקר ספרות ילדים. בשלושת כרכי "ילדים גדולים", שכתב למבוגרים, כארבעים מונוגרפיות על סופרים ומאיירים לילדים, קלאסיים ברובם, חייהם ויצירתם....

26.
27.
28.
על דלת פסיכיאטר אשה נוגה נקשה ובקול-בוכים חנוק עזרה נפשית בקשה: ``אני בסדר, דוק, בזאת אני בטוחה. אך לא כך בדיוק סבורה המשפחה. ``מאחורי הגב קוראים לי טרללה. על לא דבר, אגב, אני כה אומללה.`` ``חשבי היטב``, אמר הדוקטור בחבה, ``אולי למשפחתך ישנה איזו סבה``....

29.
שמעו, ילדים ובוגרים, מעשיה, על כומר נכבד, איש - כנסיה, שנכנס יום אחד (איך הרשו לו - תמהני) אל כיתת ילדים בבית ספר אמריקני ואמר: "ילדים, אשאלכם שאלה, שאלה רצינית וכלל לא קלה ולילד אשר יענה נכונה מזומנת מיד בידי מתנה, פרס של ממש יקבל אותו סקולר סכום עגלגל של מאתים דולר: מיהו האיש, בתולדות העולם, שהיה הכי חשוב מכולם?"....

30.
איש אחד נגיד, שמו חיים, קבל מברק ביום בהיר, מידי ותיק ושמו אפרים, אשר נבחר לג`וב בכיר: ``סוף-סוף אחרי שנים רעות, ראש-עיר הנני, ידידי. אתה מוזמן לבוא לראות מה רב אשרי, מה רב כבודי``. לאור קריאה כל-כך נלבבת ארז הרע מזודה ובלב פועם ``לקח`` רכבת, לראות חבר בעבודה....

31.
32.
33.
"ילדות וילדים, מתוקים, חביבים, שוחרי מעשיות, גוזמאות וכזבים, אחרי שאהבתם, ללא היסוס, את עלילות מינהאוזן על גבי הסוס, תהיתם עמק בלבכם, ודאי, מה ארע בהמשך לברון הבדאי, אז שבו נא בנחת והטו נא אזן, אל צרור מספר שתים של הברון מינכאוזן. ונשבעתי לכם, אם הגזמתי הפעם – שיפגעני ברק או יכני רעם." לאו הצלחתו של הספר הראשון אנו שמחים להביא לכם את המשך ספור עלילותיו של הברון מינכאוזן, הגוזמאי והבדאי הגדול בכל הזמנים בעיבוד מחורז ומקסים של יהודה אטלס....

34.
35.
36.
37.
והילד הזה חוזר – באוסף שני הָאֹסֶף הָרִאשׁוֹן שֶׁל שִׁירֵי וְהַיֶּלֶד הַזֶּה הוּא אֲנִי, שֶׁכָּתַב יְהוּדָה אַטְלַס וְאִיֵּר דָּנִי קֶרְמַן, זָכָה לְחִבּוּק חֲסַר תַּקְדִּים מֵהַקּוֹרְאִים – יְלָדִים, הוֹרִים, סָבִים וְסָבְתוֹת. שְׁלוֹשִׁים וְחָמֵשׁ שָׁנָה אַחֲרֵי שֶׁרָאָה אוֹר הַסֵּפֶר הַמְּקוֹרִי, הָרִאשׁוֹן בְּסִדְרָה שֶׁל חֲמִשָּׁה, הָפַךְ אֹסֶף שִׁירֵי וְהַיֶּלֶד הַזֶּה לְאֶחָד מִסִּפְרֵי הַיְּלָדִים הַמַּצְלִיחִים וְהַנִּקְרָאִים בְּיוֹתֵר בְּיִשְׂרָאֵל. הַיַּלְדָּה שֶׁאֲנִי אוֹהֵב הוּא אֹסֶף שֵׁנִי. בַּסֵּפֶר הָרִאשׁוֹן קֻבְּצוּ שִׁירֵי הַבָּסִיס, הָעוֹסְקִים בַּיַּלְדוּת הַמֻּקְדֶּמֶת. בְּהַיַּלְדָּה שֶׁאֲנִי אוֹהֵב הַיֶּלֶד הַזֶּה גָּדוֹל יוֹתֵר. הוּא כְּבָר תַּלְמִיד בֵּית-סֵפֶר וְעָסוּק בַּמּוֹרוֹת, בַּחֶבְרָה, בַּשִּׁעוּרִים, בַּסְּפָרִים, בְּיַחֲסֵי בָּנִים-בָּנוֹת וּבַמֶּה שֶׁנִּרְאֶה כְּאַהֲבוֹת רִאשׁוֹנוֹת; הוּא מִתְבּוֹנֵן סְבִיבוֹ בְּיֶתֶר חַדּוּת וְיֵשׁ לוֹ עַיִן בִּקָּרְתִּית לְפַשְׁלוֹת וּלְזִיּוּפִים שֶׁל הַמְּבֻגָּרִים; הוּא תּוֹהֶה עַל טֶבַע הָאָדָם וְעַל יַחֲסֵי אֱנוֹשׁ וּמְנַסֶּה לְהָבִין אֶת הָעוֹלָם שֶׁבּוֹ הוּא חַי, וְגַם אֶת עַצְמוֹ. אֹסֶף הַיַּלְדָּה שֶׁאֲנִי אוֹהֵב מְלֻוֶּה בְּאִיּוּרֵי הַחַלּוֹנוֹת הָאֲהוּבִים שֶׁל דָּנִי קֶרְמַן, שֶׁהָפְכוּ חֵלֶק בִּלְתִּי נִפְרָד מֵהַשִּׁירִים. קֶרְמַן צִיֵּר אֶת כָּל הַצִּיּוּרִים מֵחָדָשׁ בִּמְיֻחָד לְסֵפֶר זֶה – וְהַפַּעַם בְּצֶבַע. קְרִיאָה מְהַנָּה! קְרִיאָה נְעִימָה! קְרִיאָה מַחְכִּימָה! כִּי הַיֶּלֶד הַזֶּה הוּא כֻּלָּנוּ. ...

38.
39.
40.
41.
42.
43.
44.
45.
46.
47.
יֵשׁ בַּכִּתָּה שֶׁלָּנוּ יֶלֶד אֶחָד, קוֹרְאִים לוֹ שַׂגִּיא, שֶׁתָּמִיד מֵצִיק לִי. יוֹם אֶחָד, אַחֲרֵי שֶׁהִפִּיל אוֹתִי לָרִצְפָּה וְעָפוּ לִי הַמִּשְׁקָפַיִם, סִפַּרְתִּי לְאַבָּא וְאִמָּא. אַבָּא הִקְשִׁיב, חָשַׁב קְצָת וְאַחַר כָּךְ אָמַר: "אוּלַי תְּנַסֶּה לְדַבֵּר אִתּוֹ." כַּמָּה שֶׁהַמִּלִּים הָאֵלֶּה הִרְגִּיזוּ אוֹתִי! תָּמִיד מְעַצְבֵּן אוֹתִי כְּשֶׁאַבָּא מְנַסֶּה לִהְיוֹת 'חִנּוּכִי'. "לֹא!" אָמַרְתִּי. "בְּעֶצֶם, לָמָּה לֹא?" שָׁאֲלָה אִמָּא. "כִּי אֲנִי מַכִּיר אוֹתוֹ," אָמַרְתִּי. "שַׂגִּיא הוּא יֶלֶד שֶׁאִי אֶפְשָׁר לְדַבֵּר אִתּוֹ." אַבָּא חָשַׁב עוֹד קְצָת וְאָמַר: "אוּלַי בְּכָל זֹאת." שָׁלַחְתִּי בְּאַבָּא מַבָּט קָשׁוּחַ וְאָמַרְתִּי: "אֵין סִכּוּי." יְהוּדָה אַטְלַס מֵבִיא סִפּוּר מֵהַחַיִּים עַל בִּרְיוֹנוּת, הֲצָקוֹת, פְּחָדִים, הִתְמוֹדְדוּיוֹת, וְעַל מַאֲבָק לֹא אַלִּים נֶגֶד אַלִּימוּת....

48.
49.
50.
51.
52.
53.
54.
55.
56.
57.
58.
59.
60.
בַּיּוֹם שֶׁעָזַבְתְּ, עֲצַי הַיָּקָרַנְדָה הִזִּילוּ דְּמָעוֹת כְּחֻלּוֹת עַל הַמִּדְרָכוֹת. ∞∞ יהודה אטלס (נולד ב־1937) מגיש לקורא בספר זה שירי פנינה קצרצרים, שהושפעו ממסורת שירי ההייקו אך מרשים לעצמם להתרחק מחוקיה. אטלס הוא אביהם של חמשת ספרי והילד הזה הוא אני ושל שלישיית ילדים גדולים למבוגרים, כותבם של כשלושים ספרים אחרים, רובם לילדים, מתרגמם של כשישים ספרים מצוירים ושל עוד שלושה ספרי נוער קלאסיים, חתן פרס היצירה על שם לוי אשכול ז"ל ועוד פרסים, מרצה, מבקר ועורך. בין השירים משובצים תצלומיה של רונית שני, צלמת ומורה לצילום....

61.
62.
63.
64.
65.
66.
67.
68.
69.
70.
71.
72.
73.
74.
75.
76.
77.
78.

שמו של הספר הזה "הילד הזה" ממש אינו מקרי, שהרי הוא נגזר מספר מפורסם אחר. ומי איננו מכיר את "והילד הזה הוא אני" של יהודה אטלס? ספר שירי ילדים שה... המשך לקרוא
10 אהבו · אהבתי · הגב
כמי שעוד לא התמכרה לז'אנר האוטוביוגרפיות, אשר שניתן לכנותו בביטוי שטבעה שלי גרוס "סיפור אישי עם יותר מידי מידע", ניגשתי גם לספר הזה בחשדנות... המשך לקרוא
12 אהבו · אהבתי · הגב
יהודה אטלס הוא מומחה ארצישראלי לנוסטלגיה. ממש אנציקלופדיה של פרטי פרטים ודקויות רגשיות ואנושיות ברזולוציה גבוהה ביותר. מיקרוסקופ עם עד... המשך לקרוא
14 אהבו · אהבתי · הגב
לפעמים יש בספרים משפטים שתופסים אותך. אפילו בספר החמוד הזה. תרנגולת הדוגרת מעירה לתרנגול שיקרא קצת יותר בשקט כדי שלא יעיר את "הס פן תעיר" ש... המשך לקרוא

עוד ...




©2006-2018 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ