יצחק בן-נר

יצחק בן-נר

סופר

יצחק בן-נר (נולד ב-3 ביולי 1937) הוא סופר, עיתונאי, מחזאי, מבקר סרטים ושדרן רדיו ישראלי.
בן-נר נשוי ואב לשניים, מתגורר בתל אביב, בנו הוא האמן גיא בן-נר.

ספריו:

האיש משם, רומן, הוצאת עם עובד 1967 (מהדורה מחודשת הוצאה ב-2016).
שקיעה כפרית, סיפורים, עם עובד 1976.
אחרי הגשם, סיפורים, כתר ספרים 1979.
ארץ רחוקה, רומן, כתר 1981.
פרוטוקול, רומן, כתר 1983.
מלאכים באים, רומן עתידני, כתר 1987.
תעתועון, רומן, כתר-עם-עובד-תרמיל 1989.
בוקר של שוטים, רומן, כתר 1992.
דובים ויער, רומן, כתר 1995.
מתחם אויב, רומן, כתר 1997.
עיר מקלט, רומן, עם עובד, 2001.
אף אחד עוד לא מת בהליכה, הוצאת ידיעות ספרים 2007.
המסע הלילי הארוך הביתה, קובץ סיפורים, עם עובד, 2013.
האיצחקיה, רומן אנטי-ביוגרפי, מנדלי מוכר ספרים ברשת 2013.
אני סובב לי במעגל ומתבונן סביב, בוסקילה מדיה.

ספריו לילדים:
בעקבות מבעיר השדות, כתר 1967.
קישונה, עם עובד 1978.
ידידי עמנואל ואני, כתר 1980.
ג'ינס, כלבה לא מכנסיים, כתר 1991.

מחזותיו:
קהיר, פברואר 78, הוצג בבימרתף, תיאטרון הבימה, נובמבר 1982. עיבוד ובימוי יצחק שאולי.
ניקול, במאי ומעבד ראול היימן, מוזיקה פולדי שצמן, הוצג בהבימה, הצגת בכורה נתקיימה ביוני 1978.
» רשימות קריאה בהם מופיעים ספריו (76):
מתכוון לקרוא, ספרים שרוצה לקרוא, רוצה לקרוא, ספרים לקריאה, הספרייה העברית בברלין, ספרים מעולים, מעניין, הספרים שמחכים לי בסלנותם כי רבה, רפאל צור, ספרים שרוצה לקרוא, ספרות מקור למכירה, have read, הטופ שבטופ!, Long Story Short, * ספרות מקור, רן רן, קצרים, מבצע 6 ספרים ב- 100 ש"ח, ספרים שאשמח לקרוא, עוד ...
» ספרים של יצחק בן-נר שנקראים עכשיו:

עתליה : סרט קולנוע לפי סיפור של יצחק בן-נר
יצחק בן-נר

הינדה עפה
יצחק בן-נר
1.
עוזאי חברוני, המכונה חברונסקי. מושבניק בן 33. חריג גבולי. שחיצוניותו המלבבת אינה מלמדת על מוגבלותו. בן בכור למשפחה המומה מחמת שכול כפול. מספר את עצמו ב - 17 מונולוגים רצופים. בלשון אישית מיוחדת. עוזאי. איש תם ומלא אמונה. מספר על עצמו. על משפחתו. אנשי כפרו. על חיפושיו אחר אלכסנדרה, אהובתו העלומה. חבריו החריגים. והסביבה המתנשאת והאכזרית. "בוקר של שוטים" - ספר נשמה. ספר מדבר, הצריך להיקרא בהקשבה לזרימת העלילה הפנימית. למקצבים. לקיטועים. לפואטיקה של רחשי הלב. למערכת הדימויים. לסמלים. לתפיסה הדו - מימדית של המציאות, נכוחה ודמיונית. זהו ספרו ה - 12 של יצחק בן - נר. קדמו לו: "האיש משם", "שקיעה כפרית", אחרי הגשם", ארץ רחוקה", "פרוטוקול", "מלאכים באים", "תעתועון", וספרי ילדים "בעקבות מבעיר השדות", "קישונה", "ידידי עמנואל ואני" ו"ג'ינס"....

2.
דוד הלפרין הוא איש מחשבים תל-אביבי, הדוניסט, רווק, חילוני בהכרה וספקן מועד, החי לו חיים שלווים ומאוזנים, גדושי מותרות, עם חבריו לקפה "כאן", עם הנשים הרבות האוהבות אותו טעם אהבתו האחת לדו הבוגדנית - היחידה המצליחה להוציא אותו משיווי משקלו - בלי שיהיה מעורב במציאות העכורה של ישראל של המאה העשרים ואחת: שלטון חסר אונים, חוקי דת דראקוניים, אלימות משתוללת ואווירה קשה של ניכור וחשדנות. שלוותו המאוזנת מתנפצת פתאום, בערב אחד, שעה ששלושה אברכים אלמונים מתנפלים עליו, טופלים עליו האשמות, עושים בו מעשים ולבסוף מכים אותו עד מוות... אירועי אותו ערב מעוררים בהלפרין רגשות זעם ונקם, מלווים בתחושת סקרנות אדירה. הוא פותח בחיפוש שיטתי אחר תשובות לשאלות המציקות לו: תשובות העתידות לעורר שאלות חדשות, המחפשות לעצמן תשובות חדשות, וכך הלאה. בן-נר בונה את עלילת הרומאן כמתכונת המזכירה קילוף גלדי בצל, כל צעד שהלפרין צועד בכיוון פתרון התעלומה מחייב אותו לצעוד צעד מקביל בחקר נפשו וזהותו העצמית. ההתמודדות ה"אחרונה" עם המענים האלמוניים מחייבת - כפי שמתברר בהדרגה - התמודדות מקבילה של ה"אני" עם גבולותיו ומגבלותיו. זהו מין מסע נקמות ומסע אובדן-עצמי כאחד, שסופו - אם אכן ייתכן לו סוף - עלול לחשוף, כמו קילופו של גלד האחרון, חלל-ריק, מחוז של שיממון רגשי ועקרות נמשכת. מסע הנקם הפרטי של הלפרין, כמו מסע הנקם של דון-קישוט, מייצג למעשה את קרב המאסף של פילוסופיה חברתית שלמה הנתונה במצוקה. הדמיון בין שני המסעות - שונים ומרוחקים זה מזה ככל שיהיו - מפתיע ומפרה. כך למשל אפשר לתפוש את שני המסעות כניסיון - תמים ורציני מצד אחד ומגוחך מצד שני - לאשש או להפריך "סופית" איזו מסורת שמתהיימנותה מוטלת בספק; במקרה שלפנינו, מכתב מוזר שהלפרין מקבל ("מין המשך נפלץ לדברי עם ישראל באקספלריה של משפחה סהרותית אחת"), שבעקבותיו הוא מחליט לצאת למסע הנקם שלו. גם להלפרין דו(לצינאה) בעלת כבוד מפוקפק, גם הוא נאבק באוייבים שלא ברור כלל ועיקר אם הם ענקים אימתניים או טחנות רוח, ועוד. "מלאכים באים", הוא אפוא פארודיה מתוחכמת, נשף מסכות ספרותי ססגוני, שייתפס, ללא ספק, כאחד הצמתים המרכזיים ב"התמודדות" המעניינית בין כתיבה ריאליסטית לכתיבה פאנטאסטית, המאפיינת את הסיפורת בת-הזמן. זהו ספר עצוב ומצחיק, מלא תקוות-שווא וייאוש מפוכח, השתעשעות בהבלים ומעט אמת קשה. כל אלה ארוגים שתי וערב ביכולת הכתיבה הסוחפת של בן-נר. ...

3.
4.
היומיומיות כמלחמת הישרדות, תל - אביב כשדה המערכה. שדרה של מונולוגים מבריקים מפי דמויות תל - אביביות, אופייניות ולא כל - כך אופייניות - נשים וגברים, צעירים ומבוגרים, רווקים ונשואים, כולם תושבי מרכז העיר, על ציר רחוב בן - יהודה. הדמויות השונות מספרות, כל אחת בלשונה שלה, את סיפוריהן, שכולם משתלבים זה בזה או משיקים זה לזה. רומן מרתק בדמויותיו הססגוניות, בעוצמתו הרגשית ובווירטואוזיות הלשונית המפתיעה שלו. ©...

5.
6.
הרפתקאות צעיר ארץ - ישראלי החוזר פצוע ממצ - רים עם פרוץ מלחמת - הקוממיות, נתקע בעיירה ערבית שעל הגבול ונאסף על - ידי רופא מצרי נאור - זהו נושא סיפורו המקורי של יצחק בן - נר. ביד בטוחה להפליא מגולל המחבר, כשרון חדש וניכר בסיפור העברי, את פרשת היחסים המורכבים שבין הצעיר הפצוע ובין מארחיו, בהם ארוסת הרופא, את מסך - האיבה המתעבה מסביבו משמתחילים לעמוד על זהותו, עד לסיום המפתיע השמור לקורא כשמתגלית האמת כולה. העלילה הפשוטה והמזעזעת, הטון הכבוש, המעבר מאדישות הגובלת בציניות אל הזדהות עם גורל הישוב הנצור ולסוף עם הקמת המדינה ושמחת הנצחון - אוצלים לסיפור זה את קסמו ויחידו....

7.
"העולם הגדול והמופלא השתרע מחוץ לכפר ולתל-אביב ומעבר לים התיכון, שכבות שכבות, כמו בקריקטורה החכמה של סול סטיינברג, שמתחילה בשדרה התשיעית במנהטן ואחריה, בפרספקטיבה סטיינברגית, השדרה העשירית, נהר ההאדסון, ניו ג'רזי ואחר כך מקסיקו וטקסס והרי הרוקי ושיקאגו והאוקיינוס השקט - ומעבר לו, על קו האופק, סין ואירופה ואוסטרליה, מי יודע מה עוד מסתתר, סמוי מן העין, בציור הנפלא הזה?". איציק הוא הדמות המרכזית בספרו זה של יצחק בן-נר, הדמיון, הפנטזיה וההזיה פולשים לביוגרפיה האישית של בן-נר - בסיפורי אהבה ושנאה, בהרפתקאות מסמרות שיער, בשעשועים, בחרדות, בניסיונות לגאול ולהיגאל - עד שגם הוא מתקשה ומסרב להיפרד בין דמיון למציאות, איציק הוא לעיתים גיבור פעיל, לעתים הנסיבות מפעילות אותו ולעתים הוא רק עד סקרן לפעילותם של אחרים, מוכרים וידועים לציבור או בדויים מדמיונו של הכותב. מבחינתו, חייו הם לא יותר מחומר גלם בידו, שרטוט ביוגרפי לסיפור בדיוני אפשרי. חמשת הסיפורים שבספר מתרחשים ברובם במקומות ובזמנים אחרים: בטיסה לילית סוערת מעל האטלנטיק, באי נידח באוקיינוס השקט, במסע מוזר ברחבי אירופה, במחנה צבאי במערב התיכון של ארצות הברית ובסמטאות ברוקלין; אבל גם ברחובות תל אביב של ימינו. כולם נעים על המתח שבין הביוגרפי למומצא ועוסקים בשאלות הגדולות הרבות שמעלה אותו משולש ברמודה נצחי, שצלעותיו הם הזיכרון, הסיפור והאני. ...

8.
"ג'ינס - כלבה. לא מכנסיים" הוא סיפור אמיתי, מרתק ונוגע ללב, שבמרכזו כלבה חכמה ויפיפייה. תחילתו דווקא בגורי חתולים נטושים, אך המשכנו בכלבה המופלאה ג'ינס הנכנסת לחיי המשפחה. בתחילה היא גורמת להם צרות צרורות, - אך בהדרגה היא נרגעת. גם כלבים, מתברר, מגיעים לבגרות. היא גם מתגלה ככלבה אנושית ממש, ולכן הפרידה ממנה, הזמנית אמנם, כה קשה. ג'ינס, כמו שאר בני המשפחה, מתחילה חיים חדשים במקום אחר, וכמותם היא מגלה עולם חדש. שם היא נקלעת להרפתקאות סבוכות, מתוודעת אל המין האחר ולומדת את רזי ההורות, אך בסופו של דבר הכול שבים הביתה. ג'ינס עומדת במרכז סיפורה של משפחה ישראלית הנדה מישראל לארצות הברית ובחזרה. היא ממקדת את אהבתם ומעניקה להם רגעים של אושר, כאב וחכמת חיים....

9.
"איך אפשר להגן על חיינו מנכליו של העולם, מהרהורי מזימות, מן הרוע התוסס, מן המזג הפרוע, חסר הנחת, העצבני כל כך?!" שואל גיבור הסיפור "שקיעה כפרית". ובלב דואב מדאגה הוא מוסיף ואומר: "אני רואה את בנינו שבים מן הצבא ואותה מנוחה וביטחון שהיו נסוכים בעיניהם מתחלפים לאט לאט בספק, באי-שקט, ברטט של מבוכה, של אי-ודאות. ...כבר אין בהם ביטחון במה שהיה ובמה שיהיה." האם אנחנו יכולים לכפר על שגיאות העבר ולתקן אותן? שואלים גיבוריו האחרים של "שקיעה כפרית". האם אנו יכולים להחזיר את הזמן שאבד לנו בשל החלטות שגויות, חפוזות מדי, יהירות מדי?שקיעה כפרית, אחד מספריו הראשונים של יצחק בן-נר, הוא קובץ סיפורים המשרטטים את דיוקן הישראליות שבין מלחמת ששת הימים ועד לאחר מלחמת יום הכיפורים. באומץ וללא חנופה קורע בן-נר את המסכה שעטתה הגבריות הישראלית על עצמה באותן שנים. הסיפורים עוקבים אחר שלל דמויות מקוריות: אביו של חייל הנעדר מאז המלחמה ההולך ומידרדר בעקבות חיפושיו אחר בנו ("18 חודשים"), קצין צבאי בכיר המשלם בתפקידו על מחדלי הממונים עליו במלחמה ("ניקול"), נערה המתנה אהבים עם לוחם פצוע ברגעי חייו האחרונים ("משחקים בחורף"). דמויות אלו ואחרות שואלות שאלות הממשיכות להטריד את החברה הישראליתגם עם חלוף השנים.בשפה צלולה המעלה ריחות עסיסיים של עברית שורשית אך גם קצבית, מהירה וקולחת, הגיע בן-נר בסיפוריו אלו לאחד השיאים הייחודיים בכתיבתו רבת הקולות והרבדים. שקיעה כפרית יצא לאור בראשונה בשנת 1976 ומיד עורר סערה וסקרנות רבה. לאחר שלושים שנה ניתן לומר כי קובץ סיפורים זה הפך לאחד מנכסי היסוד של הספרות העברית החדשה. מהדורה מחודשת זו יוצאת לאור לאחר שהמחבר עיבד מחדש את כל סיפורי הקובץ....

10.
חייל צעיר במסע לילי ארוך מן הבסיס אל כפר הולדתו שבעמק יזרעאל - שום דבר לא יסיט אותו מרצונו להגיע הביתה, לא שוטרים צבאיים, לא נערה מזמינה שנקרית בדרכו, לא שיכור שנטפל אליו. נהג מונית קשה יום חולם להעביר את כל משפחתו הענפה מדירת השיכון הקטנה אל מרחבי ניו זילנד, ובינתיים הוא משנן את כל פרטי נופיהם: אדמים וערפלים, גייזרים, יערות - האם יגיע אי פעם לארץ החדשה? ועוד מסעות יש כאן, ממשיים או פנימיים, ובהם פרקים מרתקים מקורות הארץ הזאת: עתליה, אלמנת מלחמה שגרה בקיבוץ, מואסת במשא אלמנותה כל כך, עד שהיא פורקת מעליה כל עול ועושה מעשה שאין ממנו חזרה. ניקול, אהובתו של מח"ט מהולל, דווקא מחזירה אותו בלי רחמים אל הקרב שכשל בו. והעבר שב ותוקף גם את אליעזר שושני, רגע לפני הצלחתו הגדולה, היישר מתוך שכונת המצוקה שגדל בה. שבעה סיפורים מהוויית הארץ הזאת לאורך שנותיה, קצתם חדשים וקצתם ותיקים שנערכו מחדש, ובכל אחד ניתן לתקופתו ביטוי עז. אהבות ניצתות ודועכות או מתלבות עד כאב שאי אפשר להכיל, וברקען מלחמות חוזרות ונשנות וחברה חסרת מנוח, שבן-נר מפלאי לתאר את תמורותיה בדייקנות חדה וחומלת....

11.
לראות בעיניים פקוחות... שלושה סיפורים, פרי עטו של אחד הבולטים שבסופרינו, שקובץ הסיפורים הקודם שלו`שקיעה כפרית`- זכה להצלחה רבה בקרב הקוראים ובעיני הביקורת. עתליה, בת הקיבוץ, אם לבת מתנכרת, בת לאב רופס דעת, סובבת בעולם אטום ומנותק. ברגר - מנהיגה הנערץ של קבוצת מחתרת אנטי-בריטית קטנה שחבריה נפוצו לכל רוח, נרדף על נפשו. דנציגר, הגבר הצעיר רדוף החרדות, בתל-אביב אפוקליפטית, שהינה, אולי, תל-אביב של ימינו, אשר מעליה מרחף אות אזהרה לעתיד. המשותף בין שלושה אלה היא תחושת הקץ המקננת בכל אחד מהם, והיכולת שלא להכנע לה. יצחק בן-נר, יליד הארץ (1937), בן כפר יהושע, פרסם את סיפוריו מעל דפי `הארץ`, `קשת`` ו``סימן קריאה``. ספריו: `האיש משם``, ``שקיעה כפרית``; ושני ספרי ילדים - ``בעקבות מבעיר השדות`` ו``קישונה``. ספריו וסיפוריו תורגמו והופיעו באנגלית, בצרפתית, בספרדית, ובפורטוגזית, באיטלקית וביפנית. עורך ומגיד תכניות רדיו ומבקר סרטים....

12.
שמונה מסיפוריו של יצחק בן-נר, שנכתבו מאז מלחמת ששת-הימים. הסיפורים נתפרסמו בכתבי-עת ובמוספים ספרותיים שונים, ורכשו להם קהל-קוראים נלהב. ...

13.
שישה סיפורים, שישה פרקים מקורותיהם של אנשי הארץ, המתלכדים לרומן אחד, בתהפוכות העתים מאמצע 1977 ועד סוף 1979: אליעזר שושני, בן שכונת העוני שעלה לגדולה; בר, אשתו של אליל הזמר, שאינה יודעת מיהו אבי הילד שברחמה; דוד אוגוסט, הישראלי-הזר, חסר השורשים, העוקב חדור שנאה ונקמה אחר העיתונאי-הכוכב הרדוף, מאהב אשתו; שובלי, נהג המונית ענק הגוף, הזעם והאכזבות, המחפש אשה מסתורית ויפה; ח. הצבר בן דור המדינה שבדרך, שסרח ונפל; וגבי, הקיבוצניק הצעיר המחפש את עצמו ואת דרכו, כזר באמריקה. יצחק בן-נר, יליד הארץ (1937), בן כפר יהושע, פרסם את סיפוריו מעל דפי "הארץ", "קשת" ו-"סימן קריאה". ספריו: "האיש משם", "שקיעה כפרית", "אחרי הגשם" ושני ספרי ילדים - "בעקבות מבעיר השדות" ו-"קישונה". ספריו וסיפוריו תורגמו והופיעו באנגלית, בצרפתית, בספרדית, בפורטוגזית, באיטלקית וביפנית. עורך ומגיש תכניות-רדיו ומבקר-סרטים. ...

14.
15.
במאי ומעבד: ראול היימן מוזיקה: פולדי שצמן הוצג בהבימה, הצגת בכורה - יוני 1978....

16.
17.
שילה,בן 29, תלמיד ישיבה ולוחם ביחידה מובחרת שחזר בשאלה, היה אחד ממאבטחיו של ראש הממשלה שנרצח בכיכר העיר. מאז הרצח אין שילה מוצא מנוחה לנפשו, עד שהוא פוגש בצליק אפרתי, מבכירי ה"שירות". צליק מאמין שהמתנקש לא היה אלא חלק מרשת קונספירטיבית של קיצונים דתיים - לאומיים הפועלת בגיבוי רבנים, ומשכנע את שילה לחזור להתנחלות בשומרון, שם גדל ולמד, כדי להתחקות אחרי הקושרים. ספר מתח חדש של יצחק בן - נר, השואב את ההשראה לסיפורו, על רקעו והדמויות פרי הדמיון, מחומרי המציאות העכשוויים והעתידיים שלנו. זהו תשקיף ספרותי שונה ומקורי של החברה הישראלית בסוף המאה ה - 20, על השבר העמוק שנפער בה, זרמיה העיליים והפנימיים, אלימותה, תקוותיה, מצוקותיה ואובדן דרכה....

18.
19.
20.
21.
22.
גבר קטוע יד נוסע ברכבת בארץ זרה, שנהפכת לארץ אויב. הרכבת לא תעבור את הגבול, שכל סביבתו נהפכה לזירת קרב. תחילה נראה שצבא אחד מנצח, ואחר כך משתנה התמונה עד היסוד. המקום: מצרים, סמוך לגבול הצפוני שלה, והזמן: ערב מלחמת העצמאות. בעיירה מדברית קטנה מוצא הגבר מחסה ארעי, וזה עלול להיסדק בכל רגע. האם ישרוד? האם יעבור את הגבול? האם יש לו לאן לחזור? בסיפור קולח ומותח מצליח יצחק בן־נר להאיר את נפשו של אדם שמלחמה גדולה מתחוללת מעל לראשו בעוד אחרת, שקטה, רוחשת בתוכו פנימה. מכל ספריו של בן־נר זה המותח ביותר. גיבורו הגידם, שמתיידד עם אויביו וחושק בבנות מארחיו ובו בזמן ירא לעורו, מאפשר לו להאיר גם הפעם את המציאות המורכבת של האזור הזה ויושביו. ...

23.
24.
25.
26.
החומר בספר מבוסס על דבר אחר- המוסף של עתון דבר...

27.
28.
דוד הלפרין, הדמות המרכזית במלאכים באים הוא איש מחשבים תל-אביבי, חי את חייו, גדושי המותרות, בלי שיהיה מעורב במציאות העכורה סביבו: שלטון חסר אונים, חוקי דת ולאום דרקוניים, אלימות משתוללת, ניכור וחשדנות. שלוותו מתנפצת בערב אחד, שעה ששלושה אברכים מתנפלים עליו, טופלים עליו האשמות, עושים בו מעשים ומכים אותו מכות רצח. הוא מדחיק את הטראומה, אך זו מסרבת להעלם, ובסופו של דבר מציפה את כל הווייתו. הוא יוצא למסע נקם נגד מעניו, שהוא גם קרב המאסף של ציבור יהודי חילוני, שהפילוסופיה החברתית, שהיא תשתית קיומו, מצויה תחת מתקפה טוטלית. מלאכים באים ראה אור לראשונה ב"הספריה" ב 1987. בשעתו הוא עורר סערה תקשורתית. הופעתו לוותה במחלוקות קולניות בין מבקרים, שהתפלמסו על האמירות החברתיות והפוליטיות החריפות העולות ממנו, על המיזוג החלוצי של ריאליזם ופנטזיה המאפיין אותו, ועל ה"אנגרית", השפה הממוזגת, אנגלית-עברית, שבן נר המציא במיוחד למלאכים באים, שעלילתו מתרחשת במאה העשרים ואחת - אז, בשעת לידתו הראשונה, עתיד רחוק ועתה הווה בוער. מלאכים באים, ספרו השערורייתי של בן-נר, שהוא, לדעתי, מעולל העלילות המשוכלל ביותר מבין הסופרים הישראלים, ספר שיש בו יותר משמץ של סיוט שהתגשם, רואה עתה אור מחדש, לאחר כמעט שלושים שנה, בעריכה חדשה. יגאל שוורץ יצחק בן-נר מפנטז הרבה ברומן הזה, ועושה זאת בכישרון רב. באמצעים מגוונים מאוד הוא יוצר עולם בדיוני שלם, חי ועשיר; תיאורים מצוינים, בהירים וחדים של מראות, מצבים ומאורעות; לשון יפה, קצבית ומדויקת - שעה שלשוננו שלנו היא, וסוגסטיבית מאוד, שעה שהיא העגה הישראלית הבדויה של המאה ה-21; ועל כל אלה שפע סגנוני של סיפורים ומעשיות. הצלחה כזאת אינה דבר של מה בכך: בניית עולם בדיוני שכזה, המלא טירוף להתפקע, ואף על פי כן עומד איתן על תילו, איתן להבהיל. אילנה המרמן, הארץ ...

29.

עוזאי חברוני, איזה שם מקסים, הוא בחור חריג בן 25. חריג? מה זה חריג? אוטיסט? על הקשת? מפגר? גמד? אפילו החריגות שלו חריגה. אומרים על עוזאי שהרופ... המשך לקרוא
39 אהבו · אהבתי · הגב
יצחק בן-נר כתב את תעתועון ב-1988, מינואר ועד דצמבר. הספר התפרסם בזמן האינתיפאדה הראשונה והקמת החמאס. ארבע דמויות מאכלסות את הספר הדחוס הזה: ה... המשך לקרוא
24 אהבו · אהבתי · הגב
לראשונה הגעתי לעזה בעיצומה של האינתיפאדה הראשונה, הייתי חייל צעיר בשרות סדיר, פעם ראשונה שראיתי בן אדם כפות בידיו וברגליו ופלנלית מכסה את... המשך לקרוא
17 אהבו · אהבתי · הגב
השם שקיעה כפרית בא מסיפור אחד מהסיפורים המצוי באוסף זה. הכפר הוא רק אחד מהמיקומים בספר ויש גם מקומות אחרים, גם בחו"ל. יצחק בן-נר אינו שוכן ב... המשך לקרוא
27 אהבו · אהבתי · הגב
במקרה נתגלגל לידי... ובכלל לא קראתי את הספר אלא שמעתי אותו, כמעט כמו שבעבר שמעתי את יצחק בן נר מידי פעם ברדיו, ואני זוכרת שכל כך אהבתי לשמוע ... המשך לקרוא
4 אהבו · אהבתי · הגב
מוצאי שבת, 4 בנובמבר 1995. גבול רצועת עזה, בסיס יחידה צבאית הזויה; חיילים בדווים, חיילים נוצרים, חיילים עולים מרוסיה, חיילים עולים מאתיופיה וש... המשך לקרוא
12 אהבו · אהבתי · הגב

עוד ...




©2006-2019 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ