יוכי ברנדס

יוכי ברנדס

סופרת

ברנדס נולדה בחיפה בשנת 1959 בשם יוכבד רבינוביץ לאדמו"ר מביאלה רמת אהרן, וגדלה בנערותה שנה אחת בבית סבה, אבי אמה, האדמו"ר מטשכויב. היא למדה בבתי ספר חרדיים של רשת "בית יעקב" בפתח תקווה ובחיפה, אולם בניגוד למקובל אצל בנות חרדיות, המשיכה בלימודים אקדמיים במכללת ירושלים התורנית ולאחר-מכן באוניברסיטת בר-אילן.
ברנדס השלימה תואר שני ביהדות במכון שכטר של התנועה הקונסרבטיבית בירושלים. היא לימדה במשך שנים רבות תנ"ך ומחשבת ישראל בבתי ספר שונים, וכתבה תוכניות לימודים בתנ"ך וביהדות. משך כעשר שנים, עד 2007, לימדה במרכז שמשון-בית שמואל בירושלים, והיא מרצה בפורומים שונים בנושאי ספרות ויהדות.
בשנת 1999 הקימה ברנדס במסגרת הוצאת ידיעות אחרונות את הסדרה "יהדות כאן ועכשיו", שבה יצאו עד כה יותר מ-50 ספרים. מטרתה של הסדרה היא להביא בפני הקורא הישראלי העכשווי מגוון של נושאים ביהדות ובתרבות היהודית. על אף שבין המחברים נכללים אנשי אקדמיה רבים, הספרים ערוכים במתכוון עבור הציבור הרחב, חילוני ודתי כאחד.
ברנדס מעורבת בנושאים ציבוריים אקטואליים, בעיקר כמרואיינת בתוכניות רדיו וטלוויזיה ובאמצעות פרסום מאמרים בעיתונות. באמצע שנות ה-80 של המאה ה-20 הגישה ברנדס פינה בתוכנית הטלוויזיה "צירופים" ופרסמה במשך כשנתיים טור קבוע בעיתון מעריב. ברנדס נמנית עם ראשי "יוזמת ז'נבה".
יוכי ברנדס נשואה ואם ל-4 ילדים.
[מויקיפדיה]
» רשימות קריאה בהם מופיעים ספריה (547):
ספרים שקראתי, הספרים שקראתי, ספרים שקראתי, ספרים להחלפה, קראתי , ספרים שלא אהבתי, טוב, ספרים שקראתי , מעוניינת להחליף, מחכים על המדף, ספרים שהתחלתי לקרוא ואין לי חשק להמשיך, ספרות מקור - מומלצים, ספרים שקראתי, ספרים שקראתי, למכירה או החלפה, ספרים שנשמע שיעניין לי לקרוא, רוצה לקרוא, סיפורת - מקור , ספרים למכירה, עוד ...
1.
"סיפורים הם כלי נשק יעיל יותר מחרבות. החרבות יכולות להרוג רק את מי שניצב מולן, ואילו הסיפורים קובעים מי יחיה ומי ימות גם בדורות הבאים". שלומעם, נער מן העיר צרידה שבנחלת אפרים, נוטש את ביתו בניסיון לגלות את הפתרון לסודות שמעיקים עליו מילדותו. בשיאו של מסע מיוסר הוא פוגש את "הנסיכה המשוגעת" ומגלה את האמת המדהימה על משפחתו ועל נסיבות לידתו. בהמשך מתחבר סיפורו לאירועים הדרמטיים של עם ישראל באחת התקופות המכריעות בקורותיו, והדמויות השוליות מתחילת הסיפור מתגלות מחדש בתור הגיבורים הגדולים של התנ"ך. "מלכים ג" הוא רומן המנהל דיאלוג מרתק עם סיפורי היסוד של עם ישראל. הסופרת יוכי ברנדס, הידועה בהיכרותה המעמיקה עם המקורות היהודיים, נוגעת בשאלה הטעונה: באיזו מידה אנחנו יכולים באמת להכיר את העבר שלנו, הן הפרטי והן הלאומי, ועד כמה הוא משועבד לתכתיבי השליטים המנצחים, המשכתבים את העבר באמצעות סופרים מטעם. "מלכים ג" הוא רומן חתרני, שלאחריו תקראו את התנ"ך אחרת מכפי שקראתם אותו עד כה. ברנדס חושפת בדרך וירטואוזית את הבקיעים בסיפורים שעליהם גדלנו ומציעה להם תוספות והשלמות, שרובן מעוגנות באגדות חז"ל, המאירות באור שונה את גיבורי האומה. נחשף גם עולמן החי והתוסס של הנשים, שהוסתר מתחת לרובד הגברי הגלוי של כתבי הקודש. סוף סוף יוצאות אסירות הארמון מירכתי הבמה, והן מתגלות כדמויות מפתח בקורותיה של הממלכה הקדומה. יוכי ברנדס, שקנתה לה זה מכבר קהל קוראים גדול ונלהב, מגישה לנו רומן תנ"כי סוחף, גדוש תככים ומזימות וגילויים מרעישים. רומן שמעלה לפנינו באורח מהימן ומשכנע זמנים רחוקים, ועם זאת הוא רלוונטי מאוד לימינו....

2.
הפרדס של עקיבא, ספרה החדש של יוכי ברנדס, הוא רומן פוקח עיניים, מהנה ומענג לאין שיעור. רבי עקיבא הוא מהדמויות הנערצות אך גם החידתיות והשנויות במחלוקת ביותר בפנתיאון האישים של העם היהודי. פרשנים רבים שברו קולמוסים בניסיון לפענח את מסתורי הדמות הזאת, שהכרעותיה עיצבו את זהותו של העם היהודי וגזרו את גורלו למשך דורות. בספרה השאפתני ביותר, ומבחינות רבות גם האקטואלי ביותר, משרטטת יוכי ברנדס את סיפור חייו של רבי עקיבא מזווית ראות חדשה. היא מפענחת באורח סיפורי מבריק וסוחף את הכרעותיו הדרמטיות של הרועה הבּוּר, שבגיל מבוגר הפך למנהיג כריזמאטי, ומעניקה לנו הזדמנות נדירה לפגוש את חז"ל לא כמושג ערטילאי, אלא כבני אדם. בני אדם משכמם ומעלה, אך גם יצריים מאוד, חרדים למעמדם, פוגעים ונפגעים. הציבור הישראלי הרחב מכיר את התנ"ך, אבל התנ"ך אינו היהדות, אלא השורש שממנו צמחה. היהדות היא חז"ל, והספרות העברית המודרנית מיעטה להתמודד עם עולמם של יוצריה. בספרה המרתק פותחת ברנדס צוהר למי שלא צמח על המשנה והתלמוד ולמי שרואה אפילו בהגדה של פסח מסמך חתום ואולי גם סתום; צוהר רחב שדרכו הוא יכול להתבונן בטקסטים המכוננים האלה כבשעת יצירתם ממש, משל היה עֵד בזמן אמת לכתיבתם, גיבושם וחתימתם. בשני ספריה הקודמים, מלכים ג ו־שבע אמהות, שכבשו את לבם של מאות אלפי קוראים, רקמה ברנדס עלילות המציעות פרשנות חתרנית משחררת לכמה מסיפורי היסוד של הקורפוס המקראי, המוגבל בהיקפו יחסית. כעת, עם הפרדס של עקיבא, היא הגדילה לעשות, נכנסה לפרדס הענק של ספרות חז"ל ורקמה — על בסיס מאות שברי הלכות, אגדות ומדרשים — עלילה לכידה וסוחפת, שממנה עולה תפיסת עולם רחבה ומקורית. הפרדס של עקיבא הוא ספר חובה לכל מי שיש לו עניין בסודות הלידה של תרבותנו ובהשלכותיהם על עתידנו. - יגאל שוורץ...

3.
שבע אימהות מספר לנו את סיפוריהן של שבע נשים גדולות בתנ"ך, כפי שלא סופרו מעולם. במלאכת בלשות ארכיאולוגית מבריקה חושפת יוכי ברנדס סיפורים ושברי סיפורים שנחבאים כפר אלפי שנים מתחת למעטה החיצוני הרשמי של התנ"ך - שהוא, כידוע, סיפור של גברים - מאחה אותם, ויוצרת שבעה דיוקנאות מרהיבים של נשים שהצליחו, באומץ ובתושייה, לנצח את השיטה ולשרוד. כמו במלכים ג´, הרומן התנ"כי שריתק מאות אלפי קוראים, גם כאן מזמינה אותנו יוכי ברנדס להשתתף בפתרון כתבי חידה שדומה שמחברי התנ"ך "שתלו" עבורנו - הקוראים הסקרנים, החשדנים, ההרפתקנים - בתוך הסיפורים הממלכתיים. מה באמת דחף את בט לוט לאנוס את אביה במערה? למה התנ"ך מעריץ את תמר ומתעב את אשר פוטיפר, הלוא שתיהן עשו מעשה דומה? מי עמדו מאחורי הסיפורים שמנסים להמעיט את דמותה של מרים הנביאה? איך זה יכול להיות שהתנ"ך מתפעל מבנות מרדניות, כמו בת פרעה ורחל, שמבזות את אבותיהן? מדוע רות צריכה שנעמי תלמד אותה איך לצוד את בועז, ומה באמת קרה בין השניים בגורן שלו בלילה? למה קשרו חכמינו תפילין לראשה של מיכל? ואיך הפכה אסתר המלכה מבובת ברבי מחוקה לאדם הכי חכם בתנ"ך? על השאלות המרתקות הללו, ועל רבות אחרות, עונה יוכי ברנדס בדרך סיפורית כובשת לב. אנחנו מתבוננים בנשות התנ"ך, תחילה מרחוק ואחר כך מקרוב, מבינים את המניעים שלהן, מתוודעים לסביבה החברתית והתרבותית שבה הן חיות, לומדים להעריך אותן, ואולי אפילו להעריץ אותן, ובתוך כך אנחנו גם מבינים מדוע מנעו מהן מחברי התנ"ך את קדמת הבמה. שבע אימהות הוא חגיגית קריאה אמיתית, רומן-מדרש מודרני שהוא מיזוג מרנין של הרפתקת גילוי תרבותית וחוויה משחררת של התפרקות ממוסכמות פרשניות עריצות. שבע אימהות הוא ספר שמשלב בדרך משוכללת ואפקטיבית להלפיא את המחכים והמהנה. יגאל שוורץ...

4.
הוא היה תלמיד ישיבה ממאה שערים. היא היתה קיבוצניקית מעין-שמר. הם נפגשו בפלמ"ח ונסחפו לתוך אהבה גדולה, סוערת והרסנית. לאחר חמישים שנה, בעקבות משבר אישי, יוצאת הנכדה הירושלמית לקיבוץ עין-שמר כדי להתחקות אחר אהבת הנעורים הטרגית של סבה ולנסות להבין את פשר הכוחות הסמויים השולטים בחייה שלה. המפגש עם העולם הזר והמאיים של הקיבוץ גורם לה לטלטלה עזה ומאלץ אותה להתמודד עם רגשות, יצרים ותשוקות, שאת קיומם בתוכה לא שיערה. רומן סוחף, מרתק ומרגש על מערכות יחסים חזקות ומורכבות בין סבה ונכדה, בעל ואשה, אם ותינוקה, ובעיקר-בין אוהבים הבאים מעולמות שונים ומנוגדים. הגר הוא ספרה השני של יוכי ברנדס. ספרה הראשון גמר טוב (1997, הספריה החדשה) הפך לרב-מכר ועורר התפעלות רבה בקרב קוראים ומבקרים. הגר, זכה פעמיים ברציפות בפרס-הזהב וספר הפלטינה. ...

5.
גרעינים לבנים הוא רומן הטווה במקביל את סיפוריהן של שתי נשים הנעות בין פריצת מסגרת לרצון להשתייך, בהפרש של מאה שנה זו מזו. אסנת היא אשה עשירה ומצליחה הנושאת עימה צלקות-ילדות של יתמות ועוני. רבקה היא נערת כפר רומנייה ההופכת לאיכרה ציונית נלהבת מזכרון יעקב, ולאחר מכן, בעקבות נישואיה, לאשה אצילה, מורמת מעם ואומללה. יוכי ברנדס מפליאה לשרטט ביד אמן רגישה ובעברית עשירה ויפהפייה את דמויותיהם של גיבורים הירואים, כמעט מיתולוגים, מראשית הציונות, ושל אנשים פשוטים וכאילו רגילים מן היומיום הישראלי העכשווי. גרעינים לבנים הוא ספר מעורר מחשבה ומטלטל, גדוש יצרים וסערת נפש, על מערכות יחסים נפתלות ומסובכות בין נשים לגברים שבחייהן: בין בנות לאבותיהן, בין אמהות לבניהן, בין רעיות לבעליהן ובין אוהבות לאהוביהן. זהו גם ספר על כוחו של הסיפור, על הדרך בה אנו בוחרים לספר אותו, ועל הכוח הטמון בו להשפיע על חיינו ולשנותם. ...

6.
מפגש מפתיע ורב עוצמה בין שתי נשים פורש בפנינו סיפור מרתק, סוחף ורחב יריעה שראשיתו בפרעות קישינוב, המשכו בתחיית התרבות העברית באודסה ובתל-אביב הקטנה, וסיומו במדינת ישראל כאן ועכשיו. תמר, אשה צעירה שהתגרשה לפני זמן קצר, אוצרת תערוכה של ציירים שהקדימו את זמנם ונעלמו בתהום הנשייה. הציור שהיווה את ההשראה לתערוכה, של?פ?ת את קרביה ונכנס לליבה, שייך לציונה, קשישה בת למעלה ממאה המסתגרת זה שנים רבות בביתה ומסרבת להיפרד מן היצירה. הסיפור שמספרת ציונה לתמר מפיח חיים במאורעות מכריעים ומעצבים בהיסטוריה היהודית והישראלית: העלייה השנייה והשלישית, הקונפליקטים הגדולים של יהדות אירופה ושל הציונות בראשית המאה, ותקומתה של התרבות העברית באודסה ובתל-אביב. הסיפור-וידוי הזה בוחן את האנשים שכוננו את המאורעות הללו באומץ, ברגישות מטלטלת, אבל גם בהומור, וקושר ללא הפרד בין חייהם שלהם ובין חיינו אנו. הוא גם כורך יחד שני גורלות של נשים יוצאות דופן, שחטא מכתיב את חייהן ואת אהבתן, ומצליח לשנות אותן ללא הכר. בוידוי עוסקת ברנדס בכישרון ובעדינות בנושאים שעלו גם בספריה הקודמים: כוחו של הסיפור, אפילו סיפורו של אדם אחר, להשפיע על חיינו, והאופן שבו כל פירוש מחודש של העבר מעצב את ההווה; הקשרים הסבוכים בין המרחב הפרטי והציבורי; שאלות של גורל ובחירה; והישרדותן ופועלן של נשים חזקות ולא שגרתיות בעולם גברי. אבל הפעם היא נוגעת בתבונה ובמקוריות גם בעצבים חשופים אחרים של הקיום האנושי: הסכנות שאורבות, בעיקר לנשים, ביציאה החוצה, והמוות בחיים שגוזרת ההסתגרות בדלת אמות; האם אכן ניתן להחריב עולם ישן עדי היסוד, או שהעבר שאנו מבקשים לדחוק מאחורינו שב ורודף ומכריע אותנו; התמודדות עם אשמה ועם כפרה, וגם עם שאלות על מקומן ומשמעותן של האמנות והיצירה בחיינו, ויכולתן לעצב את גורלנו בדרכים לא צפויות....

7.
נעמה, סטודנטית בחוג ללימודי ארץ-ישראל, מחליטה לכתוב רומן היסטורי על כת ים-המלח. לתדהמתה היא מגלה, כי בנגוד לרצונה, הדמות הגברית הראשית בספרה הופכת לאלימה ואכזרית. התופעה המוזרה מאלצת את נעמה להתחקות אחר מקור השראתה ההרסני, והחיפוש העצמי הופך למסע כואב בחייה של אמה, מיכל, שחוותה בנעוריה אהבה גדולה לגבר בעל כוח משיכה כובש וסודות אפלים. העבר של מיכל וההווה של נעמה הולכים ומתמזגים לסיפור מדהים אחד, ששולטים בו יצרים רבי-עוצמה, דחפים בלתי-נשלטים, רגשות עזים, תשוקות אסורות, תהפוכות ותעלומות, בגידות ואכזבות, ומעל לכול - שתי אהבות ענקיות, זו של האם וזו של הבת, המשתלבות בגורל מהופך. רומן רחב-יריעה, סוער, מרגש ועוצר נשימה, על קשר טעון ומסובך בין אם ובת, על אהבה לאדמה ולאשה ועל בגידה בשתיהן, על חיפוש בלתי פוסק אחר משמעות רוחנית, ועל הגולם - אחת התופעות הקסומות והמסתוריות ביותר בקבלה היהודית. לכבות את האהבה, זכה פעמיים ברציפות בפרס-הזהב וספר פלטינה. ...

8.
הרומן החדש של יוכי ברנדס מגולל את סיפורו של הבעל שם טוב דרך עיניה של בתו, אדל, שאישיותה כובשת ומסעירה לא פחות מאישיותו של אביה. יוכי ברנדס, שקנתה לה בספריה הקודמים מאות אלפי קוראים נלהבים, רתמה עצמה כאן למשימה קשה במיוחד, מלאת מכשלות ומהמורות, וצלחה אותה בהצלחה מסחררת. לראשונה אנו מבינים כיצד התפתחה תורת החסידות של הבעל שם טוב, שלב אחר שלב, מתוך הנפילות ומתוך העליות שחווה בחייו, וכיצד יצר מהפכה של אינדיבידואליזם שהקדימה את זמנה, כאשר קבע כי הגאולה תגיע בשעה שבני האדם יתקרבו אל הנשמה של עצמם. אדל הוא ספרה החשוב והנועז ביותר של ברנדס, ועם זאת השוטף והקריא מכולם. הוא נקרא כמסע ברכבת הרים דוהרת. תחנה רודפת תחנה ואירוע רודף אירוע, ולעיני הקוראים מתגלים ההתרחשויות, הדמויות והכוחות ששינו את פניה של היהדות לבלי הכר. יגאל שוורץ ...

9.
שרה, שגדלה בחברה החרדית, מורדת בהוריה כשהיא מגיעה לפירקה ומתעקשת להינשא לבן-דודה האהוב. בתוך כך היא מגלה את סודותיה המוצנעים של המשפחה. כמו הנחש הושך את זנבו, כך גם ברומן הראשון של יוכי ברנדס גמר טוב, קשה לדעת מהי ההתחלה ומהו הסוף. האם נישואיהם בני שישים ותשעת הימים של שרה ובנימין הוכתבו וגם סוכלו עוד לפני לידתם? והאם תחילתם או דווקא סיומם הם היציאה מחשכה לאור גדול? בנשימה אחת אבל בקולות רבים, נעה המספרת במעשה אמנות מדיבור למעשה ולתודעה פנימית, ובתוך כך אורגת כאב ואירוניה לסגנון ייחודי. בדרך נפרשת בפנינו סאגה משפחתית של שני דורות במשפחה חרדית, שמורכבותה מבחינה אותה משאר המשפחות, ואולי היא דווקא מצרפת אתה לשושלת ארוכה, מקראית וספרותית. בתוכה עולים יחסיהן השים של שתי אחיות ונטווית אהבתם של שני בני-דודים אהבה עזה ולא ממומשת שאולי כולה ציפייה ומשוגת הדמיון. שרה ובנימין נועדו זה לזה על-ידי בת-קול, או על-ידי אדם, ושמא רק על-ידי משאלת-לב המנסה לפצות ולתקן מה שאינו ניתן לתיקון. האהבה הקשה הזו מעלה שאלות של גורל, בחירה ומרידה בנורמות חברתיות ושל מחיר ההשתייכות, ובודקת מחדש את התפקידים המשפחתיים, שגם החריגה מהם וגם הנסיון למלאם במקובל הם הבסיס לשבר. הרומן הזה מתמודד בעדינות אם שאלות גדולות ולא פתורות הנעוצות בכשלונה הכמעט-מובטח מראש והחוזר על עצמו של המשפחה, ושל הטשטוש המובנה לתוכה בין אמהות ודודות, בני-דודים ואהובים. ומעל הכול מרחפת השאלה הנוקבת לאיזה סיפור ולאיזו גירסה אנו נותנים להכתיב את חיינו ואהבתנו, האם ניתן להיחלץ מהם ובאיזה מחיר. גמר טוב הוא נובלה מרתקת, מרגשת, טרגית, ובאותה עת גם מצחיקה מאוד, המאירה לנו פינות חשוכות בקירבנו, שלעיתים אנו מעדיפים שלא לראותן. ...

10.
יוכי ברנדס, המוּכרת לנו היטב מספריה פוקחי העיניים, מלכים ג, שבע אימהות, הפרדס של עקיבא ואחרים, חושפת בספרה החדש שלל סוגיות עכשוויות שעמן התמודדו חכמי ישראל כבר לפני מאות ואלפי שנים. מסתבר שהנביאים, חכמי התלמוד, רבנים והוגי דעות יהודים בכל הדורות התמודדו עם דילמות שנראות לנו מודרניות בתכלית: משפחות חד-מיניות, הפלות, המתת חסד, צריכת קנאביס, ציות לחוק ועקיפת סמכות. מצוידת בידע עצום בארון הספרים היהודי ובזכוכית מגדלת מלוטשת, לוקחת אותנו ברנדס למסע בלשי-תרבותי מרתק וחושפת בפנינו זוויות ראייה שונות, אחרות, מפתיעות, יש שיגידו חתרניות, על התרבות שלנו. כשקוראים את היהדות שלא הכרנו מתגלה לנו שהיהדות שונה מאוד משלל הססמאות הנדושות והקפואות שבהן הלעיטו אותנו, ושיצרו רושם של עוינות לכל חידוש וחשיבה מקורית. מתברר שהיהדות הרבה יותר רב-גונית, צבעונית, תוססת, מעניינת, ובעיקר –רלוונטית לחיינו כאן ועכשיו. במהלך אלפי שנות ההיסטוריה היהודית, מהתנ"ך, דרך חז"ל והוגי ימי הביניים, ועד התקופה המודרנית, חכמי ישראל תמיד התווכחו על כל נושא. הוויכוחים הבלתי פוסקים הללו היו מעיין היצירה המרכזי של התרבות שלנו, שמנע את ניוונה ואת שקיעתה בשכחת ההיסטוריה. החוכמה העצומה שהצטברה בזכות תרבות הוויכוח הזאת יכולה לסייע לנו בהחלטות שעלינו לקבל ובקונפליקטים שאנו מתמודדים איתם היום כיחידים, כחברה, כמדינה וכעם. מתוך דברי התודה בסוף הספר, שכתבה יוכי ברנדס: "יהדות ואקטואליה נחשבות אצלנו לשני תחומים נפרדים לחלוטין. קחו, למשל, עיתון מצוי של יום שישי. בעמודים המרכזיים של המוספים הפוליטיים מתנוססים המאמרים והטורים החשובים, שעוסקים בחדשות הבוערות, ואילו בירכתיים, במקום הכי נידח, מצטנע לו איזה טור שולי על פרשת השבוע. כמה שמחתי כשעיתון "ישראל היום" הציע לי במה מרכזית במוסף הפוליטי שלו. מיד אמרתי כן. הבנתי שנפלה לידי ההזדמנות לעשות את מה שאני כל כך מאמינה בו ולחבר בין נושאים אקטואליים, שעומדים על סדר היום הציבורי בישראל, ובין סיפורים, הלכות ודברי הגות מן התרבות העשירה ורבת הפנים שלנו." ...

11.
12.

הרבה זמן לא העלתי סקירות לסימניה, בין השאר, אבל לא רק, כי אני קורא בעיקר באנגלית. נראה אם זו התחלה חדש או עניין קבוע. יצא שלא קראתי את ספריה... המשך לקרוא
8 אהבו · אהבתי · הגב
יש לי המון מה לומר על יוכי ברנדס, יוכי ברנדס כיכבה שנים במדף של הורי, הורי מאוד אהבו את הזיקה לתנ''ך למרות הדמות השנויה במחלוקת של הסופרת. ... המשך לקרוא
אני לא יודעת כמה יוכי התכוונה לתוצאה הזו, ואולי זה קרה בגלל שלא מספיק הבנתי את הביקורת שהיא העבירה על היהדות או ליתר דיוק התעלמתי ממנה..... כ... המשך לקרוא
8 אהבו · אהבתי · הגב
לאחר קריאתו של הספר אדל לפני כחודש, הגעתי לקריאתו של הספר רחל. סליחה, הפרדס של עקיבא... כמיטב המסורת של יוכי ברנדס, גם כאן הבמה נתונה לנשים ... המשך לקרוא
11 אהבו · אהבתי · הגב
זה הספר המאכזב ביותר עבורי של יוכי ברנדס עד כה. סיפורם של שתי נשים מסופר במקביל, אחד בהווה ואחד בעבר בתקופת העלייה הראשונה. גדולתה של ברנד... המשך לקרוא
6 אהבו · אהבתי · הגב
תענוג של ספר. הצצה לעולם החרדי מצד אחד והחיבור המעניין והמקבל לעולם החילוני מצד שני. תענוג.... המשך לקרוא
3 אהבו · אהבתי · הגב