"אל מר בילבו הפורץ, אנו מתכבדים להביע את תודתנו הכנה על הכנסת - האורחים ועל הסכמת כבודו לסיוע מקצועי. התנאים: תשלום במזומן מיד עם סיום העבודה, שיוכל להגיע עד החלק הארבעה - עשר של הרוח הכללי. הוצאות הנסיעה מובטחות בכל מקרה...הואיל וחשבנו שאין זה מן הנחוץ להפריע את מנוחת כב', הקדמנו ועשינו את הסידורים המתאימים. אנו נחכה לכב' בפנדק הדקרון
שואה שלנו הוא רומן אוטוביוגרפי ולא אוטוביוגרפי.
יש בו אנשים שאיכלסו את ילדותו של המספר: ניצולי שואה טראגיים, מופלאים, ססגוניים:
עובדות העולות מן המחקרים, מן העדויות, ותוספות של דמיון:
גרמנים רעים וגרמנים טובים, יהודים טובים ויהודים רעים.
הוריו של המספר עברו את השואה כילדים.
נותר להם כוח ורצון חיים להעניק לילדיהם ילדות משוחרר
אם יכפה על מישהו להכין רשימה של עשרת הרומאנים הגדולים של כל הזמנים - יתפוס דוסטוייבסקי, מן הסתם, שליש מן הרשימה, מבין ששת הרומאנים הגדולים שכתב דוסטוייבסקי בין השנים 1866 ל1880 - , `אידיוט` (1868, שנתיים אחרי `החטא ועונשו`) הוא אחד המועמדים הוודאיים לרשימה בלתי - אפשרית כזאת. דוסטוייבסקי התקשה בכתיבת `אידיוט` יותר מאשר בכל רומאן אחר שלו. לפח
"הרומן הגדול ביותר שנכתב אי-פעם על העתיד."
מאז יצא לאור ב-1932, היה עולם חדש, מופלא לאחד הספרים המפורסמים, המדוברים והמצוטטים ביותר במאה העשרים. כמו 1984, הוא טבע מושגים שהשתגרו לבלי-הפרד במילון החברתי-פוליטי.
על רקע השפל הכלכלי הנורא של שנות השלושים, ראה האקסלי כיצד החזון המבעית ששירטט מתממש והולך במדינת משטרה שהיעילות היא בה חזות הכ
ויקטור א' פראנקל הוא מייסד תורת הלוגותראפיה, הנחשבת כאסכולה הוינאית השלישית בפסיכותראפיה אחרי קודמותיה-הפסיכואנליזה של פרויד והפסיכולוגיה האינדיבידואלית של אדלר.
מכהן כפרופסור לנאורולוגיה ולפסיכיאטריה בבית - הספר לרפואה של אוניברסיטת וינה, משמש פרופסור ללוגותראפיה באוניברסיטה הבינלאומית של ארה"ב אשר בסן דייגו, בעל תוארי ד"ר
אחת הדמויות העלומות והידועות לשמצה בקנדה של המאה התשע-עשרה עומדת במרכז ספר זה. דמות כמעט דמונית, גרייס מארקס, משרתת יפהפייה בת שש-עשרה, שהואשמה ברצח כפול ומזעזע ביחד עם ג'יימס מקדרמונט שותפה לפשע.
שש-עשרה שנה חלפו מאותו יום שבו נשלחה גרייס לכלא באשמת רצח כפול בדם קר. שותפה הוצא להורג ב-21.11.1843, אך מאחר שהיו כאלה שטענו לחפותה, הומר עונ
איב, סאן ולורן עמיזדה גדלו בדירת שלושה חדרים ברמת גן.
אביהם האלים והיפה כמו מלך פרעוני שלט בילדיו ובאשתו ביד רמה.
היום הם אנשים בוגרים - איב היא עובדת סוציאלית רווקה שמנויה על כל אתרי ההיכרויות ורוקמת אהבות סודיות; לסאני יש דוקטורט בפילוסופיה אבל הוא משמש עוזרו האישי של פוצ'י, הצדיק המקומי העילג, אדיש לבתו התינוקת ולאשתו שאוהבת א
המספר הוא ילד ערבי בביתה של זונה לשעבר שמתפרנסת מטיפול בילדיהן של חברות למקצוע; והסיפור מצייר את דמותה המרשימה של אישה זו – יהודייה, שנולדה בפולין, הגיעה לצרפת וחייתה את אימי השואה – ואת ההווי הססגוני של רובע בלוויל בפריס המאוכלס ברובו במהגרים ערבים, יהודים ושחורים.
ספר מיוחד במינו, עצוב ומצחיק ומרתק, שזכה בפרס גונקור לשנת 1975
עדן, מושב במרכז הארץ, היא זירת ההתרחשות של הרומן החדש של יעל הדיה, העוקב אחרי חודש סוער אחד בחייהן של חמש דמויות.
אלונה ומרק סגל, הורים לשני ילדים קטנים, פרודים ומתגוררים בשכנות, חווים במהלך העלילה טלטלה עזה המאלצת אותם לבחון מחדש את הקשר שלהם ואת כל מה שידעו על הורות, או חשבו שהם יודעים.
דפנה ואלי נחמיאס מנסים כבר שבע שנים להביא יל
תל - אביב של שנות ה - 90 היא הרקע שעליו מתרחש סיפור האהבה העומד במרכזו של הרומן החדש של יעל הדיה.
זהו רומן עירוני מאוד, צפוף וקלסטרופובי כמו עולמם הפנימי של גיבוריו, על זוגות ועל משפחות חד - הוריות, על התבגרות ועל זיקנה, על התפייסות עם ההורים ועל הפרידות מהם, על תשוקה, מוות ואושר, ועל הכמיהה לילד - רומן המטפל בדיוק כירורגי בפרטים הקטני
'כזב וכישוף', הרומאן הראשון של מורנטה פורסם באיטליה ב - 1948, והתקבל מיד כרומאן פרי עטה של סופרת גדולה.
מכל הרומנים של מורנטה (4 בס"ה), הרומאן הזה הוא הקרוב ביותר ל'אלה תולדות', לא רק ברוחב היריעה, ובהתסכלות האמפטית, ואפילו אופטימית, בתהומות של הטרגדיה וחוסר - הישע האנושיים; אלא גם בכוח של הכתיבה, בהומור החם, בדימויים הנפלאים, בפרטים שרוא
על `אלה תולדות` מקובל לומר שהוא אחד הרומאנים היותר חשובים על מלחמת-העולם השניה.
בשנות ה- 80, כשתורגם לאנגלית ולצרפתית, יצאה תהילתה של מורנטה גם אל מחוץ לארצה.
יש בספר הזה הרבה ממה שבגללו האנושות קוראת ספרים, ולא נותר אלא לצטט את המבקר מן ה`סנדי טיימז`, שמנסה תארים כמו "קודר, מפחיד...
ועם זאת מצליח להיות שמח, מותח ומשחרר", אבל מרים ידיי
תולדות משפחת איכרים, מראשוני המתיישבים בעמק יזרעאל, מסופרות בפי הנכד, שהתייתם מהוריו בגיל רך וגדל בבית סבו ובצל אישיותו. עולמו הוא עולם המיתוסים של ראשית ההתיישבות, תעלומות משפחתו, אגדות העמק וחיי הטבע שבתוכו גדל. את סיפורו הוא מספר באהבה ובגילוי לב. רומן מרתק ומקורי הכתוב ביד אמונה ובדמיון כובש.
זוכה פרס ספיר לספרות של מפעל הפיס לשנת 2002.
נערה מתאהבת בגבר צעיר ומקדישה לו את כל חייה, תוך שהיא הודפת כל הסבר רציונלי להתמכרותה לאהבה.
האם אישה כזו היא תלותית וילדותית, או אולי שבויה בקסם מסתורי, שרק היא עצמה יכולה להבין?
"שאהבה נפשי" הוא מסע לתוך מחלת האהבה, והתרסה ספרותית מופתית, כואבת ושנונה כנגד הניסיונות המודרניים לפ
"סופרת עם כישרון על - טבעי ממש... משלבת בכתיבתה שפת רחוב וכתיבה מלומדת, חוצפה ומחשבות פילוסופיות" (ניו יורק טיימס)
"מבריק... סמית היא אמנית הפרטים... צ'רלס דיקנס פוסט - מודרנית" (וושינגטון פוסט)
"רומן נמרץ ומשוחרר... בשנינותה העוקצנית של סמית יש אהבת אדם גדולה" (פיפל)
"שאפתני, רציני וחצוף... לסמית יש כישרון אמיתי לקומדיה ויחס אוהד לחו
מהם הדברים היפים באמת בחיים, ועד כמה תרחיקו לכת כדי לשהיג אותם? האוורד בלזי הוא אנגלי שחי מחוץ לארצו, אקדמאי שמלמד בוולינגטון, עיירת קולג´ בארצות הברית. אחרי שלושים שנות נישואים הוא נאבק להחיות את אהבתו לאשתו השחורה, קיקי. בינתיים, שלושת ילדיו בני-העשרה – ג´רום, זורה וליווי – מחפשים כולם תשוקות, אידיאלים ומחויבויות שינחו אותם בחי
בניוזוויק תוארה אמי טאן כ``סופרת נפלאה עם כשרון נדיר להפעים את הלב``. זו אינה הגזמה, כפי שתיווכחו כאשר תקראו את הרומן החדש שלה, סיפור על שתי אחיות שונות זו מזו - ומשלימות זו את זו - כמו יין ויאנג. אוליביה היא בת שש שנים בלבד וגרה בסן - פרנציסקו, כאשר קוואן, אחותה החורגת הגדולה, הנערה הפרועה בת השמונה - עשרה מסין, נכנסת לחייה והופכת את ע