ביקורת ספרותית על התנ"ך החילוני - מיתוס מול היסטוריה מאת משה יהלום
ספר בסדר דירוג של שלושה כוכבים
הביקורת נכתבה ביום רביעי, 11 בנובמבר, 2009
ע"י אנקה


תיאוריות מעניינות. הבעיה היא שחוץ ממקור התנ"ך עצמו, וחוקרים למיניהם מתקופתנו, אנחנו לא יודעים בודאות מוחלטת
האם היה כך או אחרת. אולי יש בדברי יהלום מן האמת?
8 קוראים אהבו את הביקורת
אהבת? לחץ לסמן שאהבת




טוקבקים
+ הוסף תגובה
אנקה (לפני 13 שנים ו-2 חודשים)
ליוהנס1 - תודה. הביקורת היא ותיקה מאוד כאן וקצרה מאוד. למר משה יהלום דיעות מקוריות לגבי היוצרותו של התנ"ך.
לפעמים הן עומדות בניגוד גמור למה שהפרשנות המסורתית טוענת. הבעיה עם תיאוריות שהן מעניינות ויפות עד שבאות "הוכחות" ומימצאים מהשטח שמפריכים אותן לגמרי. הרי זה לא אקסיומות.
יוהנס1 (לפני 13 שנים ו-2 חודשים)
ביקורת מעולה - אהבתי. אנקה, ביקורות טובות הן כמו יין טוב. משתבחות עם הזמן. אני לא מכיר את הספר, וכמובן עדיין לא קראתי אותו. אני מודה לך שבזכותך שמעתי עליו. בנוסף, אני שותף מלא למה שטוביה כתב. גם אני בדיעה שהתג"ך עדיין לא נחקר, ולדעתי עוד יהיו לנו הפתעות מעניינות בעתיד.
אנקה (לפני 13 שנים ו-3 חודשים)
לגלית, אכן מתאמץ. כשממצאים תיאוריה כל כך קיצונית רוצים לשמור עליה כדי שלא תתמוטט כמו בנין קלפים. מעניין על מה בדיוק הוא בנה את המגדל אייפל שלו. אני לא זוכרת את כל מה שנאמר ולא חושבת שאבזבז את זמני לקרוא שוב את הספר.
כפי שאת יודעת: חבל על הזמן:)
גלית (לפני 13 שנים ו-3 חודשים)
אני חשבתי שהוא לקח רחוק מדיי את התאוריות שלו ,יש הרגשה שהוא מתאמץ יותר מדיי,להוכיח שכלום בתנ"כ לא אמיתי והכל קשור למה שהוא מתאר.אני מאמינה שזה ערבוב של שני הדברים.
אנקה (לפני 13 שנים ו-3 חודשים)
לגלית ולחמדת, ברוכות הבאות. טוב מאוחר מאשר לעולם לא. הביקורת הקצרצרה בתולדותיי נכתבה שנים מספר לאחר שקראתי את הספר עצמו.
אני זוכרת שחשבתי לעצמי : תיאוריה מעניינת אבל כמה סיפורים אפשר להמציא רק על סמך ממצא ארכיאולוגי כזה או אחר. ממש תילי תילים של תיאוריות.
מכיוון שהחומר לא ממש טרי במוחי אין לי כלים להתווכח עם מר יהלום.
אבל התגליות הארכיאולוגיות האחרונות מרחבי הארץ דווקא מוכיחים שהכתובים בתנ"ך הם אמת לאמיתה.
ועד שהארכיאולוגים היקרים יחליטו החלטה חד משמעית
כך או אחרת, התנ"ך הינו מקור די מהימן להתרחשויות ההיסטוריות.
חמדת (לפני 13 שנים ו-3 חודשים)
נו רציתי לכתוב על התגלית לגבי החותמת "בית לחם" אבל טוביה הקדים .
גלית (לפני 13 שנים ו-3 חודשים)
איזה קטע גם אני הגעתי לבקורת הזו משום מה באיחור של שלוש שנים
אנקה (לפני 13 שנים ו-3 חודשים)
לטוביה, תודה שאתה גואל ביקורות ישנות שלי משכחה:) ככל שנרבה לחפור כאן נמצא ממצאים המאמתים את העובדה שהיינו חלק מהעבר כאן. עצם העובדה ששוטטנו במרחבי תבל ב-2000 השנים האחרונות לא מעידה על כך שלא היינו כאן כמה אלפים קודם.
אולי בעוד אלפיי שנים יבואו וימצאו את ספרי ההיסטוריה של היום ויגידו אכן היו שם עם כזה וכזה שחיו כך וכך.
לך תדע. התנ"ך בעיני אמתי. אי אפשר ליצר עם ולאום ושייכות רק מאגדות כביכול.
tuvia (לפני 13 שנים ו-3 חודשים)
אנקה, לא יצא לי לקרוא את הספר הזה, אבל על פי הממצאים הארכאולוגיים שנמצאים לעיתים יותר ויותר קרובות, אני מתחיל להאמין שהתנ״ך הוא ספר היסטוריה למתקדמים. רק אתמול נמצא חרס ועליו כתובת מתקופת בית ראשון ובה מוזכרת העיר בית לחם! דבר שעד היום חשבו שזה קיים רק בדימין התנכי, והנה מסתבר שהעיר אכן היתהקיימת עוד זמן רב לפני בית שני.
אז יש לכל הארכאולוגים החדשים להגיד על זה?
טוביה.





©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ