“כדי להחיות מתים, חייבים להרגיש כמו מתים”.
בגרסה אפלה של עולמנו, שבה אל-מתים, מכשפים, שדים ומלאכים הם חלק מהמציאות המוכרת, הנשק הסודי של מדינת ישראל הוא יחידת האוב: יחידה מטכ”לית מובחרת של בעלי-אוב, שאומנו להנפיש מתים, לשלוט בהם ולהשמיד אותם. אולם הכוח הזה תובע מחיר כבד. עליהם למות מבפנים, להקריב חלק מנשמתם, כדי ללמוד כיצד להניע את המתים.
אלו ספרי פנטזיה מעולים ממש. מה שנחמד, זה שזו פנטזיה ישראלית. ואני לא מדבר רק על זהות הכותב. יש סופרי פנטזיה ישראליים, אבל עוד פנטזיה עם שמות נורדיים ובתי אצולה בסגנון אירופאי... פחות מעניין. יש מספיק כאלו.
כאשר התרבות של הספר היא ישראלית, והעלילה מתרחשת בישראל - מה שאומר שאנחנו מכירים את כל המקומות המוזכרים, וכדומה - זה מוסיף נופך.
אתן דוגמא; בספר אחר של המחבר - "בנפול תרדמה" (שגם מוצלח), אז אחד המקומות שמתרחש בו אירוע על טבעי מפחיד, הוא... בניין כלל בירושלים.
אם אומרים לי שאירוע על טבעי קורה בביג בן, אני מושך בכתפיים. בבניין כלל? וואלה, כן, אני מכיר את האווירה שם, אין ספק שזה המקום...
הדמויות כתובות מעולה, לא שטוחות, העלילה מורכבת אך קולחת, ההליכה על הקו הדק ביו המציאות הכל כך מוכרת וטבעית לפנטזיה איכותית...
בודדים הספרים ששאבו אותי פנימה כבר בקריאה הראשונה ושאהבתי אותם כל כך.












