אומברטו אקו

אומברטו אקו

סופר


» רשימות קריאה בהם מופיעים ספריו (306):
על המדף וממתין, נקראו, רוצה לקרוא, ספרים שאני רוצה לקנות, ספרים שקראתי, צריך לקרוא, ממתין לקריאה, ספרים שכתבתי עליהם ערך בוויקיפדיה, מעוניינת להחליף, 100 הספרים הטובים שקראתי, הספרייה העברית בברלין, רשימת קניות (:, ספרים שאני רוצה לקרוא 2, לקרוא, ספרות מתורגמת-[ג] למכירה, קראתי, רשימת קריאה, ספרים למכירה, ספרים שאני רוצה לקרוא, עוד ...
1.
הרומן המדהים ביותר של העשור. פנינה ספרותית וספר מתח מעולה בעת ובעונה אחת. "רומן זה קרוב ליצירתו של וולטר" (ל"אקספרס, צרפת) "כתוב בוירטואזיות בלתי מצויה" (פנורמה, איטליה) "הספר האינטליגנטי והמרתק ביותר שנכתב זה שנים" (דר שפיגל, גרמניה) "אני חוגג ועמי חוגג העולם הספרותי כולו"...

2.
ספר זה אינו עוד ספר על תולדות האמנות, אף שמוצגות בו מאות יצירות מופת מכל הזמנים המשמשות כאמצעי לשחזור התפישות השונות על אודות היופי כפי שהתבטאו ונדונו מימי יוון העתיקה ועד ימינו. הגם שנשארו רק הטקסטים של הפילוסופים, הסופרים, המדענים המיסטיקנים והתיאולוגים, בצד העדויות של האמנים עצמם, הרי ניתן לשחזר את תחושת היופי – של הטבע, הפרחים, החיות, גוף האדם, גרמי השמים, היחסים המתמטיים, האור, אבני החן, המלבושים, אלוהים, השטן – שחוו האנשים בכל הזמנים. עיון בדפי הספר יגלה שנוצרו התנגשויות בין תפישות שונות של יופי לא רק בתקופות שונות ובתרבויות שונות, אלא גם באותה תקופה ובאותה תרבות. הקוראים הם שיקבעו אם מושג היופי שמר על כמה מאפיינים קבועים, ומובטחת להם הרפתקה מרתקת אינטלקטואלית ורגשית. "המוות והיופי הם שני מושגים רבי־משמעות המכילים בתוכם הרבה תכלת והרבה שחור, והם יחד צמד אחים נוראים המַפרים את עולמם על ידי אותה חידה, על ידי אותו מסתורין." ג'והן קיטס ...

3.
אומברטו אקו מציג בספר זה תמונה אירונית, אכזרית ומלאת הומור, של העולם האקדמי בימינו. העלילה מתרחשת, לכאורה בשולי עולם הרוח, בהוצאת ספרים קטנה, המיוסדת על שאיפות נשגבות מצד אחד ועל תרמית והולכת שולל מצד שני. שלושה משכילים וחוקרים מתדרדרים, במהלך הסיפור, מן החתירה לאמת אל עולם דמיוני מטורף המשלב לאגודה אחת אופנות, תאוריות ודברי הבל, אסופה של כל התפיסות הפסבדו - מדעיות של המאות האחרונות. החל בזרמים תלורגיים ועד הפרוטוקולים של זקני ציון, כאשר במרכז התמונה נמצאים הטמפלריים הגדיים והמקובלים ותורתם. הסטירה בספר כפולת פנים: גם תוכנם של הרעיונות המוצגים הוא מגוחך, אבל אקו מצליף עוד יותר במתודות ובשיטות ה"מחקר" של גיבוריו ודומיהם, המשקפים אסכולות בנות זמננו בחקר הספרות, הלשון, ההסטוריה, הדת וההגות. זהו ספר נועז ומלא שאר רוח של אחד מגדולי העולם האקדמי בימינו, שהעז להצליף במוסכמות, למרוד במקובלות ולהציג בחריפות את השקר ואחיזת העיניים שהשתלטו על תחומים נרחבים בתרבות זמננו....

4.
"רומן מצוין של היוצר הפורה הזה, הבוחן את הדרך שבה נוצרו סטריאוטיפים עוינים וכיצד אפשר להשתמש בהם כדי ליצור ולהצדיק עוולות: הסטריאוטיפים לא משתנים, רק האויב הדמיוני משתנה עם הזמן. עת לחטוף אגרוף בבטן ולחשוב כיצד נוצרו אצלנו - צאצאי קורבנות הסטריאוטיפים - תבניות חשיבה גזעניות לא פחות מאלה שהופעלו כלפינו." אריאנה מלמד בית העלמין של פראג לוקח את תיאוריית הקונספירציה ממיטב ספרי המתח והופך אותה בפרובוקטיביות ליצירה מזהירה. המאה ה-19 גדושה תככים וקנוניות מזימתיות, אבל מה אם מאחורי כל אלה מסתתר אדם אחד בלבד, תוהה אקו. עם צאתו לאור באיטליה הפך הספר לרב-מכר מיידי ועורר פולמוס נרחב. "רציתי להתמודד באופן גלוי עם הקלישאות האנטישמיות כדי לקעקע אותן," אמר הסופר. אלא שהמבקרים החריפים מהעולם היהודי והקתולי חוששים כי הפרוטוקולים של אקו עלולים לסייע לחיזוק הדעות הקדומות השקריות שאותן הם מתכוונים לקעקע. מתנה להוגי תיאוריית הקונספירציה" גרדיאן "אקו הוא וינטג'. הולך ומשתבח מספר לספר, הולך ומתעלה על עצמו." ניו יורק רוויו "תשואות לאקו! האמת שלו יצרה כוריאוגרפיה מרשימה, בלתי נתפסת כמעט." ניו יורק טיימס "לא כל האמיתות נועדו לאוזני כולם," מודה אקו. "אבל חשוב להבין שכאשר האדם מפסיק להאמין באלוהים, זה לא שהוא יותר לא מאמין בכלום. הוא מאמין בהכול... אני מקווה שהקורא יציץ בחרדה מאחורי גבו ויחשוד שמא דברים כאלה יכולים לקרות בימינו – ואולי הם אכן קורים ברגעים אלה ממש – ויחשוב לעצמו (כולי תקווה שכך יהיה): הם כאן בינינו." אומברטו אקו – סופר, פילוסוף, בלשן והיסטוריון איטלקי מהידועים בעולם – זכה לשלל פרסים ותארי כבוד על יצירתו הספרותית והאקדמית. ספרו הראשון, שֵם הוורד, שאותו החל לכתוב כי התחשק לו להרעיל נזיר, נמכר ב-9 מיליון עותקים, עובד לסרט בכיכובו של שון קונרי וזיכה את אקו במעמד של סופרסטאר אינטלקטואלי בינלאומי. "תמציתו של הרומן הזה היא לא רק שיעור ברוע שבאנטישמיות, אלא הדרך שבה כל בני האדם יכולים בקלות להפוך לשֹטניים ולנרדפים. הסיפור הזה היה עלול להיות קודר ומר, אבל בתום הקריאה אתה חש שעל אף האפֵלה, אקו הוא מגדולי האופטימיים של עולם הספרות." טלגרף ...

5.
בעקבות תולדות היופי, ספרו של המחבר ומבקר התרבות הידוע אומברטו אקו, תולדות הכיעור עוסק בחקר האפל, הגרוטסקי, המפלצתי והדוחה בתרבות החזותית ובאמנויות. מה טיבו של דחף המציצנות העומד מאחורי המשיכה שלנו למבעית ולאיום? מה מקור הקסם המגנטי של הנתעב והשערורייתי? מדוע אנחנו יראים מפני מוות, מחלה חוסר־שלמות, אפוקליפסה? האם הכיעור קיים גם בעיני המתבונן?
הידע האנציקלופדי של אקו ויכולת הסיפור שובת הלב שלו חוברים יחדיו בחיבור שנון ומרתק זה על הכיעור, וחושפים את כל אשר אנו מנסים להגן על עצמנו מפניו ולנתק עִמו מגע בחיי היומיום, אך בה בעת נמשכים אליו באופן תת־הכרתי. טווח הנושאים מגוון ונע מן השטן של מילטון למפיסטופלס של גיתה; מן הכישוף והעינויים של ימי הביניים למרטירים, לנזירים ולחוזרים בתשובה; מֵחֵֵקר העלוב, הארור והדמוני ללידות ירח וריקון גופות; ממפלצות מיתיות וסיוטי שודדי קברים לקסמי קרנבלים ומוזרוּיות שבשוליים ומדקדנטיות וכיעור ציורי, לזול, לקיטש, לקאמפ ולאסתטיקה של המופרז והרע. אקו יוצא למסע חזותי מדהים מן העת העתיקה לזמננו אנו, וסוקר במהלכו תפיסות משתנות־תדיר אודות המכוער, הגרוטסקי והמחריד. עם מאגר שופע של יצירות ציור ופיסול, מהאמפורות של יוון העתיקה לברויגל, ב*ש, קראנאך וגויה, בין השאר, ומובאות מובחרות מכתביהם של סופרים ופילוסופים מכל הזמנים, דיון מלומד זה בוחן קשת רחבה של תופעות, החל ברוע, בניוון ובעיוות ועד לשימוש בצבע — ובצל — באמנות, בשירה ובספרות. "סיור מסחרר במסדרונותיהן של ההיסטוריה והתרבות העממית, ועדיין שנון ומלא חיים." - Kirkus Reviews...

6.
ֹשֵם הַוֶּרֶד, הרומן הספרותי הראשון של אומברטו אקו, ראה אור בשנת 1980 והפך לרומן האיטלקי הנמכר ביותר באיטליה ומחוצה לה. הספר נכלל ברשימת "מאה הספרים הטובים של המאה ועשרים" של "לה מונד", ועד כה נמכרו יותר מ־50 מיליון עותקים שלו ברחבי העולם. בשנת 1986 הוא עובד לסרט שזכה בפרס סזאר לסרט הזר הטוב ביותר....

7.
בצפון איטליה, שבו עתידה לקום העיר אלסנדריה, כובש איכר קטן משעשע ואנושי בעל דמיון פורה, באודולינו שמו, את לבו של הקיסר פרידריך ברברוסה ונעשה בנו המאומץ. באודולינו ממציא מעשיות, אבל כמעט בדרך נס, כל מה שהוא מדמיין הופך להיסטוריה. באודולינו גדל, אלסנדריה קמה, ושנים לאחר מכן יוצא פרידריך לדרך בעקבות סיפוריו של באודולינו באמתלה של מסע צלב, כדי להחזיר ל"אב יוחנן" את שריד הקודש היקר ביותר לנצרות. במהלך המסע הוא מוצא את מותו בנסיבות מסתוריות, אבל בנו המאומץ ממשיך במסעו זה אל הממלכה המרוחקת וחווה מפלצות, עלילות מעוררות השתאות וסיפור אהבה ענוג. באדולינו הוא הרפתקה פיקרסקית, רומן היסטורי שמבצבצות בו בעיות בנות ימינו, המנסה לענות על השאלה, האם מוצאם של דברים במעשה תרמית שולל את השפעתם ואת משמעותם ההיסטורית. טבע האדם, אומר לנו אקו בספר זה, לנצח יכיל תערובת מוזרה ובלתי הגיונית של אמונה וזיוף....

8.
ביקורת: בשנים שאחרי ההצלחה המסחררת של "שם הוורד" נקלע אומברטו אקו לסוג של מלכוד תדמיתי. למרות הפופולריות הרבה לה זכה העיבוד הקולנועי לרומן המורכב שלו משנת 1980, ספריו נותרו קשים לקריאה, תובעניים, שזורים באינספור סוגיות היסטוריות ופילוסופיות מורכבות. במילים אחרות, אקו - בלשן, פילוסוף, היסטוריון ואיש רנסנס איטלקי מודרני - הפך להיות סופר שאוהבים לדבר עליו אבל קצת פחות נהנים לקרוא. "השלהבת המסתורית של המלכה לואנה", הרומן האחרון של אקו משנת 2004, מחייה לכאורה את הבעייתיות הזאת. הוא ארוך לפחות כמו "באדולינו" או "המטוטלת של פוקו", ומתכתב עם סוגיות היסטוריות, פילוסופיות ותרבותיות שעלולות להרתיע קוראים רבים. אלא מה, רפרוף שטחי בין דפיו מגלה את ההבדל המשמעותי: לכל אורכו פזורים איורים וקטעי קומיקס מהמחצית הראשונה של המאה העשרים. ממיקי מאוס דרך פלאש גורדון ועד לגיבורים איטלקים מקומיים וציורים של איטלקיות סקסיות מקופסאות סיגריות. האיורים המשובבים הם חלק אינטגרלי מהעלילה, אבל גם מעידים משהו על אופייה של היצירה: "השלהבת המסתורית של המלכה לואנה" הוא רומן חשוב ורציני, אבל כזה שגם כיף נורא לקרוא. יאמבו, גיבור הרומן, מתעורר לאחר תאונה ומגלה שזכרונו אבד. על מנת לשקם את חייו הנשכחים הוא מתבודד במשך ימים ארוכים בבית שבו גדל עם ערימת עיתונים, יומנים ומכתבים מימי ילדותו, שמוצגים בפני הקורא בצורת איורים. זו יכלה להיות נקודת פתיחה לסיפור השתקמות עם ניחוח הוליוודי וההפי אנד המתבקש, אלא שאקו משתמש בתמה השחוקה של איבוד הזיכרון באופן מתוחכם: הגיבור שלו מאבד רק את זכרונו האפיזודי ולא את זכרונו הסמנטי, כלומר הוא יודע בדיוק מי הם מוסוליני והיטלר, אבל לא זוכר האם הוא נהג לבגוד באשתו. כך נסיונו של יאמבו לשקם את זכרונו מתפתח למשל מתוחכם על אודות הגבול הדק שבין זכרונות אישיים וקולקטיביים, או אם תרצו - על הפער שבין האישיות האותנטית לזו התרבותית, בין ה"אני" ל"אנחנו". בעידן הגלובלי הפער הזה מוטל לכאורה בספק, אבל אקו מבקש להרהר בו. למעשה הרומן מוביל את הקורא בשלושה משעולים מקבילים: מסע בנבכי התרבות האיטלקית הפופולרית; מסע בעקבות ההיסטוריה האיטלקית, תוך התמקדות באפיזודה הפשיסטית שלה; והרהורים מופשטים על אודות הקשר שבין הפוליטי לפופולרי, בין הקונקרטי למופשט ובין האני לאנחנו. החיבור בין שלוש התמות נעשה באופן טבעי, שנון וקולח, ויוצר מעין גירסה קצבית ופוסט_מודרנית ל"בעקבות הזמן האבוד" של פרוסט הכבד והמהורהר. התמצאות בתחנות מרכזיות בתולדות איטליה יכולה להוות נקודת תורפה למי שאינו מצוי בכל הניואנסים ההיסטוריים עימם מתכתב הספר. אבל הערות המתרגם שפזורות ברוב טעם לאורך הרומן מסבירות את שדרוש הסבר בלי להעיק מדי ולהכביר בפרטי טריוויה מעייפים. חוץ מזה, לא צריך ליהנות מכל הבדיחות הפנימיות בשביל ליהנות מספר, אלא אם אתם סנובים ספרותיים. כמו כן, ב"השלהבת המסתורית של המלכה לואנה" יש נימה אישית בולטת בהשוואה ליצירות אחרות של אקו.בניגוד ל"מטוטלת של פוקו" המצוין, שבו מלאכת התשבץ האינטלקטואלית היא העיקר, הרומן החדש לא מתפקד רק כתרגיל מחשבתי לאניני טעם. אקו מחלץ את עצמו מעמדת הצופה המרוחק, ולצד תובנות חריפות ואתגרים אינטלקטואליים השכיחים ביצירתו הוא חושף לראשונה ברומן נתחים אישיים מחייו. מה שהופך את "השלהבת המסתורית של המלכה לואנה" לספר חובה עבור קוראיו האדוקים של הסופר האיטלקי....

9.
סיפור מסע מיוחד במינו של ניצול ספינה שבעצם סיפורו טמונה הצלתו. הניצול, רוברטו דה - לה - גריב, מגיע לאוניה "דפנה" אחרי סערה בדרום האוקיינוס השקט בשנת 1643. האוניה מצויידת כהלכה, אך הצוות איננו. היא עוגנת מול אי יפהפה, אבל רוברטו לא יכול להגיע אליו. המסע האישי עובר דרך חדרי האונייה והוא מצב מטפורי לתהליך שעובר הגיבור. בעושר השפה, ביכולת הסיפור הוירטואזית, בידע ההיסטורי המקיף נגול בפנינו ביד אמן רומן היסטורי ואינטלקטואלי רב עלילות מרתק ולירי שתכליתו החיפוש המתמיד אחר "הנקודה הקבועה" ושאלת קווי האורך. אומברטו אקו, איש רנסנס במלוא מובן המילה, סופר, בלשן, פילוסוף והיסטוריון, מחברם של "שם הוורד" ו"המטוטלת של פוקו" שזכו להצלחה רבה בארץ ובעולם....

10.
"אחד התפקידים הנעלים ביותר של הדברים הלא-רציניים הוא להטיל ספק בדברים הרציניים מדי. זהו גם תפקידה הרציני של הפרודיה." כך מצהיר אומברטו אקו – הסופר-פילוסוף המבריק, מחברם של רבי־המכר שם הוורד, המטוטלת של פוקו והשלהבת המסתורית של המלכה לואנה - בהקדמה לספרו זה, שבו הוא עוקב אחר תופעות תרבותיות, סוציולוגיות ואנתרופולוגיות ומציב אותן מול ראי עקום ברשימות עסיסיות ומושחזות לעילא. הרשימות הללו כוללות את "נוניטה", שהוא תרגיל על "לוליטה" של נבוקוב, את "תעשייה ודיכוי מיני בחברה של עמק הפו", שהוא קטע המעמיד במבחן את המחקרים האנתרופולוגיים של רות בנדיקט ומרגרט מיד, או את "בשבחו של פראנטי", מסה השמה ללעג את הערכים הפטריוטיים לכאורה המועלים על נס בספר "הלב" מאת אדמונדו ד'אמיציס, ועוד. כולן התפרסמו בטורו האישי ששמו יומן זעיר בכתב העת האיטלקי "איל ורי". "כשכתבתי את הקטעים הללו, עשיתי זאת תוך מבוכה קלה, כאילו לא יאה להתל בנהגים תרבותיים שאני עצמי השתתפתי בהם," מודה אקו, ומוסיף מיד, "היום אני חש בטוח יותר. כי זהו טיבה של הפרודיה: אסור לה לחשוש מהגזמות. אם היא קולעת למטרה הרי שהיא מקדימה משהו שאחרים יעשו מאוחר יותר בלי לצחוק - ובלי להסמיק - ברצינות גברית החלטית." ...

11.
12.
ספר פרשנות ופרשנות-יתר מציג שלוש הרצאות שנשא אומברטו אקו ב"הרצאות טאנר" בשנת 1990, ואליהן נלווים מאמרי התגובה של שלושת משתתפי הסמינר (ריצ'רד רורטי, ג'ונתן קאלר וכריסטין ברוק-רוז - שלושה חוקרים בעלי שם עולמי בתחומי הפילוסופיה, התיאוריה הספרותית והביקורת), אשר מציעים נקודת מבט ייחודית משלהם בנושא השנוי במחלוקת של הפרשנות. בספר פולמוסי זה נוקט אומברטו אקו עמדה ביחס לטבעה של המשמעות, כמו גם ביחס לאפשרויות הפרשנות ומגבלותיה, שכן בשנות ה-60 וה-70 השפיע אקו בצורה ניכרת על הבלטת תפקידו של הקורא בתהליך "ייצורה" של משמעות. אבל בספריו האחרונים הוא ביטא אי-נוחות מן האופן שבו חלק מן החוטים המובילים במחשבה הביקורתית בת-זמננו – הדקונסטרוקציה – נראו לו כמי שמתירים לקורא לייצר שטף בלתי מוגבל, אשר אינו בר-ריסון, של "קריאוֹת". הרצאותיו של אקו מפתחות את מחאתו כנגד מה שנראה לו כניכוס מעוות של רעיון "הסמיוזיס הבלתי מוגבל". אקו מחפש כאן דרכים להגביל את טווח הפרשנויות האפשריות, ומכאן הצורך לזהות קריאות מסוימות בתור "פרשנות-יתר". ...

13.
עניינו של ספר זה, ארצות ומקומות אגדיים: ולעתים הם בבחינת יבשות, כמו אטלנטיס, ולעתים - ערים ומבצרים, או אף דירות, כמו במקרה שרלוק הולמס ורחוב בֵּייקר בלונדון. ההיסטוריון, הפובליציסט ומבקר התרבות האיטלקי הנודע, אומברטו אקו, לוקח אותנו בהמשך לסקירות הפנוראמיות הנרחבות על היופי ועל הכיעור, אל ארצות פלאיות ואל מקומות אגדיים. מסע מופלא זה, שנמשך מראשית ימי האנושות ועד ימינו אנו, נשען לרוב על אמונות, מיתוסים, אגדות עם, סיפורי אוטופיות ודיסטופיות שהלהיבו, ומלהיבים עדיין, את הדמיון הקולקטיבי של בני האדם באשר הם. תוך כדי בחינת היבטים היסטוריים, ספרותיים, חברתיים, פילוסופיים וחזותיים של הנושא, מתחקה אקו אחר עקבותיהם של אתרים שלא ניתן לשלול את קיומם בתקופות קדומות, ואחר כאלה שנולדו, וממשיכים להיוולד, רק בדמיונה הפורה של האנושות, הכמהה, כאז כן היום, לסיפורי מסתורין והבוחנת, שוב ושוב, את מקומה היא בתוך עולם האשליות הסובב אותה. כך מוביל אקו את קוראיו מארצות התנ"ך לארצות נדודיו של הומרוס, משבעת פלאי תבל לנפלאות המזרח, מאטלנטיס לנדודי הגביע הקדוש, מן המשוררים הגדולים של העת העתיקה לסופרי מדע בדיוני מודרניים, מכְּתבים ימי ביניימיים למסעות גוליבר ואליס בארץ הפלאות, ממרקו פולו לג'.ר.ר. טולקין. "תחנות" אלה מלוּוֹת בהעתקי יצירות אמנות מרהיבים מכל התקופות ובתרגום כתבי־יד מקוריים, שחלקם רואה כאן אור לראשונה. ...

14.
פאזל מרהיב על עולמה האפל של המֶדיה ועל קונספירציה לרצח 1945. אגם קומו, איטליה. מוסוליני והמאהבת שלו נלכדים ומוּצאים להורג (לכאורה?) על ידי פרטיזנים מקומיים. הנסיבות המדויקות של האירוע שנויות במחלוקת. 1992. מילאנו. קוֹלוֹנה, כַּתָב בינוני נואש, נפגש עם עורך ומקבל הצעה שאינו יכול לסרב לה: לכתוב בשמו (תמורת תשלום אדיר) את זיכרונותיו־כביכול של עיתונאי, המנסה להקים מערכת עיתון תמימה הממומנת על ידי איל־הון מתחום התקשורת. אט־אט קולונה מתוודע לתיאוריה הפרנואידית של העורך שלו, שלמוסוליני היתה גופה כפילה כחלק ממזימה פשיסטית רחבה יותר. זה הסקוּפּ שהעיתונאי כה זקוק לו. ההוכחות? ובכן, הוא עובד עליהן. אומברטו אקו (2016-1932) — סופר, פילוסוף, בלשן והיסטוריון איטלקי מהידועים בעולם — זכה לשלל פרסים ותארי כבוד על יצירתו הספרותית והאקדמית. ספרו הראשון, שֵם הוורד, שאותו החל לכתוב כי התחשק לו להרעיל נזיר, נמכר ב־9 מיליון עותקים, עובד לסרט בכיכובו של שון קונרי וזיכה את אקו במעמד של סופרסטאר אינטלקטואלי בינלאומי. "פארסה קומית, רצינית, סאטירית וטראגית" לה פוינט, צרפת "אומברטו אקו הוא מהוגי הדעות החשובים ביותר והמשפיעים ביותר בזמננו." לוס אנג'לס טיימס "אתם מוזמנים לצלול אל תוך ההילולה הזאת של אקו — לא תוכלו להינתק ממנה עד סופה!" הניו יורק טיימס ...

15.
כל מדינה זקוקה לאויב, ואם אין לה אויב, היא חייבת להמציא אותו. זה הרעיון המאתגר, המהפכני, שעומד בבסיס מקבץ המסות להמציא את האויב. הספר מכסה מגוון רחב של נושאים שעליהם כתב אקו בשנים האחרונות. בין היתר הוא מנתח את הגותו של תומס אקווינס על אודות מקומם של עוברים בגן עדן, סוקר את התפתחות האסטרונומיה בימי הביניים, מתפעל מיופייה של שלהבת האש, מלהטט בפתגמים שלפיהם אפשר לחיות ואפילו מהרהר על אודות ויקיליקס. כתיבתו של אומברטו אקו מבריקה. מבטו חד ומקורי, לעתים אירוני, ותמיד מלא תשוקה, עתיר ידע וסקרנות. להמציא את האויב הוא אוסף של מטעמים לכל חיך, לקרוא ולהתענג. "לכתיבתו של אקו יש היכולת הייחודית לרקד על הדף ולהדהד במוח." (דיילי טלגרף) "העומק והבהירות של חוכמתו של אקו הן ללא תחרות." (וניטי פייר) "אקו הוא אחד מהוגי הדעות המשפיעים ביותר של זמננו." (לוס אנג'לס טיימס) "האוסף הזה מציג את מוחו הגמיש והמתוחכם של אקו. הוא יגרום ללא ספק הנאה לקוראים הבקיאים בעולמו ויעשיר את מי שאינו מכיר אותו." (פבלישרס ויקלי)...

16.

אומברטו אקו הוא סופר מוכשר ומעניין כל כך שגם כאשר הוא כותב תאוריה קונספרטיבית והזויה, זה מרתק ונשמע כמעט נכון. אהבתי את הרעיון (לא חשבתי על... המשך לקרוא
7 אהבו · אהבתי · הגב
הרעיון העיקרי של הספר מובן מאוד מהר. אבל הספר ממשיך וממשיך עוד ועוד. הרבה זמן לא יצא לי לקרוא ספר שהיה כל כך קשה להיכנס בספק ולשקוע בו לחלוט... המשך לקרוא
6 אהבו · אהבתי · הגב
אומברטו אקו הוא היסטוריון וסופר בעל שם. מחברו של "שם הורד",האגדי שעובד לסרט ועשה הרבה רעש באופן כללי. יצא לי להכיר את ספר ההיסטוריה שלו אודו... המשך לקרוא
7 אהבו · אהבתי · הגב
האם בכיעור טמון יופי ? את יולי הכרתי כסטודנט לתואר שני. היא ישבה מולי בקפיטריה, בתחילה ראיתי את פרופיל פניה, ממנו נבטה צדודית גסה וכעורה. ... המשך לקרוא
35 אהבו · אהבתי · הגב
איזו נפילה! ציפיתי לבלש היסטורי מחודד ובלתי צפוי וקיבלתי עלילה רדודה עטופה במלא משפטי מידע מעייפים. לא נהניתי מהכתיבה, אני מעדיפה לקרוא ש... המשך לקרוא
5 אהבו · אהבתי · הגב
צפון איטליה , 1327. סדרת רציחות מסתוריות מתרחשת במנזר שבו אמורים להתכנס נציגיהם ל ראשי העולם הדתי והפוליטי באירופה. ויליאם מבסקרוויל , נזי... המשך לקרוא
14 אהבו · אהבתי · הגב

עוד ...




©2006-2019 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ