פרופ

פרופ' אליעזר שביד

סופר


» רשימות קריאה בהם מופיעים ספריו (63):
לא קראתי - נרכש וברשותי, רוצה, ספרי עיון הממתינים לקריאה, חם עליו, הגות, יהדות ומחשבת ישראל, ספרים לקניה בעדיפות ראשונה, אופיר, פרופורציות, פילוסופיה, AAA ספרים שקניתי ועוד לא קראתי , רחל - רשימת קריאה כללית, ספרים שצריך לרכוש, מרץ 2020 עיון , ספריעד- הגות, פילוסופיה וחברה, ספריעד- יהדות, מחשבת ישראל, קודש, יודאיקה, תומחר , ספרי חול, רוצה לקרוא בזכות האתר, בתכנון., עוד ...
1.
הפילוסופים הגדולים שלנו מצליח לעשות את הלא יאמן ולפרוס בכרך אחד את תולדות המחשבה היהודית בימי הביניים. השאלות הגדולות והמשמעותיות ביותר שהעסיקו את הוגי ישראל לדורותיהם נדונות בספר זה בעומק ובחריפות יוצאי דופן: מיהו אלוהים? מה טיב קשריו עם בני האדם? מדוע נולדנו? למה עם ישראל סובל כל-כך? מתי תבוא הגאולה? מי יזכה לה? ההתחבטויות, הלבטים והתשובות השונות והמגוונות זוכות לניתוח מרהיב ומחכים מאין כמותו, תוך תאור שיטתי ובהיר של הענפים השונים והמגוונים שהצמיחה הפילוסופיה היהודית ושל תופעות תרבותיות חוץ-יהודיות שהשפיעו עליה. מעולם לא נכתב ספר כזה, המהווה מהפכה תרבותית של ממש: הפילוסופיה היהודית הקלאסית "על רגל אחת", בצורה קולחת, מרתקת ושווה לכל נפש. ...

2.
התנ"ך - "התורה שבכתב" - הוא המקור שכונן את תרבות ישראל, וממנו היא התחדשה מדור לדור. לא רק חזקתו כ"תורה מן השמים" ריתקה אליו את העם, אלא חיוניותו הארצית כיצירת ספרות, המתעלה לגובה על-זמני בהתמודדותה עם הבעיות הראשוניות של הקיום האנושי בטבע, בציביליזציה, בחברה ובמדינה. בזמן החדש התפתחה תרבות העם היהודי במגוון צורות, המתאחדות בזיקתן אל התנ"ך. השואה חוללה בתרבות היהודית המודרנית משבר עמוק, אך מגילת העצמאות של ישראל, כמדינה שנועדה לשיקום העם בחומר וברוח, נאחזה שוב ב"ספר הספרים הנצחי" כמקור המעצב את זהותה. הפילוסופיה של התנ"ך כיסוד תרבות ישראל הוא ניסיונו של פילוסוף יהודי בן-זמננו לפרש את המסר הפילוסופי הכולל של התנ"ך בכלים העכשוויים של חקר הספרות והפילוסופיה, כדי למצוא בו תשתית עמוקה להתמודדות עכשווית עם בעיות היסוד הגדולות של זהות העם, חברתו, תרבותו ומדינתו. ...

3.
4.
הספר ביקורת התרבות החילונית עוסק ביסודות הערכיים, המוסריים, החברתיים, הלאומיים-פוליטיים והרוחניים-דתיים של התרבות החילונית המודרנית בעם היהודי ובמדינת ישראל. נושאים אלה נדונים בפרספקטיבה פילוסופית-היסטורית כללית, אך מתוך התמקדות בהווה. הספר מציג את ערכי היסוד של ההומניזם המערבי מנקודת מבט היהודית, את המטרות והיעדים שחתרו אליהם ואת הבעיות הנוקבות שעלו בניסיונות להגשימם. המחבר מנתח את שורשי הכישלונות, מגדיר את הבעיות, מתאר את ההתמודדות של מדעי החברה, המדינה והתרבות עם בעיות אלה, מבקר אותם, מצביע על עיוותים, ומציע תיקונים המתחייבים מביקורת זו. ...

5.
כאשר לומדים תנ"ך בתיכון החלוקה הבסיסית של התנ"ך היא החלק שלומדים לבגרות והחלק שלא נוגעים בו, וכך למרות שעות התנ"ך הרבות ישנם ספרים שלא מוכרים והם לתלמידים רבים לצערינו סוג השבעייה הסודית. הספרים המרכזיים שאותם לא לומדים (האם זה מכוון?) הם ספרי הכתובים לרוב שהם גם נקראים ספרי החכמה. אמנם הציבור הדתי נחשף בשנים האחרונות ללימוד תנ"ך פורה ומעמיק בזכות הוצאת חוברת מגדים והספרים הושנים היוצאים ממכון הרצוג בגוש עציון, אך עדיין ההבנה בספרים הנעלמים היא קשה. ישנם ישיבות וקרבנים המלמדים תנ"ך ועוסקיםן בספריםן אלו בהרחבה ופותחים את הצהר לספרים אלו. פרופ' אליעזר שבייד, חכמתה של מלכות ישראל -פירוש פילוסופי לדברי הכתובים מציע פירוש ספרותי-פילוסופי לספרי הכתובים שבתנ"ך המכונים ספרי החכמה. בספרים אלו מוצתה חכמתם הפוליטית, הרוחנית, המוסרית והאומנותית של המחברים. שבספר הוא סוקר את העמודת הפילוסופיות והערכיות שהספרים הללו מעלות ובתשובתיהן הם למעשה עיצבו את עולמה של היהדות החיה על פי התורה שבעל פה עד זמננו. הספר דן בהתמודדות עם בעיות הקיום בגלות, בתפוצות ובמולדת, תוך שאיפה לגאולה שלמה, שהיא הגשמת חזון האלוהים בבריאה. כמובן שכבכל ספר שלא נכתב מתוך עעולמו של בית המדרש יש לעיין בספר בזהירות ולזרוק את הקליפה, אני חושב שההסתכלות בספר והמבט המיוחד של פרופ' שביד, נותנות עומק חדש ומעמיק לספרים אלו מתוך עולם הפילוסופיה והמחשבה. פרופ' אליעזר שביד, חתן פרס ישראל הוא מגדולי וחשובי הפילוסופים בימנו בארץ ובעולם. פרסם עשרות ספרים ומאות מאמרים בנושא התרבות היהודית מן התנ"ך ועד זמננו, ובכלל זה עסק בבעיות הציונות, ביהדות כתרבות ובישראל כמדינה יהודית-דמוקרטית. ספרו החדש הוא המשכו של מפעל פרשני שנועד להציג את מסריו הרעיוניים של התנ"ך בלשון הפילוסופיה של זמננו. קדמו לו הספרים: הפילוסופים הגדולים שלנו, הפילוסופיה של התנ"ך כיסוד תרבות ישראל במסגרת הסדרה "יהדות כאן ועכשיו" בידיעות אחרונות. ...

6.
הספר מוקדש לעיון בסוגיות האמונה והאחריות המוסרית שהתעוררו במבחנה של השואה. חלקו הראשון מוקדש לכמה משנות של הוגי דעות יהודים, שנכתבו או נהגו בשואה, תוך כדי התארעותה. בחלקו השני מוצגות עמדות של המחבר, על יסוד התמודדות עם משנות אלה ועם כמה משנות של הוגי דעות יהודים אחרים, בני זמננו. ההיענות לאתגר של השואה נראית בו זמנית גם הכרחית וגם בלתי אפשרית; הכרחית, בגלל החובה והצורך לשלב את זכר השואה כמסר חינוכי משמעותי וכחכמה נלמדת בזיכרונם ובהשקפת עולמם של יהודים בני זמננו, ובלתי אפשרית בגלל הצירוף הנדרש של חדירה אמפתית לדילמות האמונה והאחריות המוסרית, שנתעוררו במצבים חריגים קיצוניים של מה שנגדר כ``רוע מוחלט``, ושל הרח ואובייקטיביות הנדרשים להתבוננות פילוסופית, התבוננות שהיא ביקורתית במהותה. אין כוונת הספר להציע סיכום או למצות עיון, אלא בעיקר להציג נכון ובאורח ענייני את השאלות הנשאלות, ותוך כדי כך להציע כיוון אפשרי לחיפוש תשובה מנחה או מנחמת. ההתקרבות להבנת האדם במצבי המבחן הקיצוניים והגדרת השאלות הנשאלות על רקע הבנה כזאת, הן ההישג המרבי שנוכל לקוות אליו. אליעזר שביד הוא פרופסור מן המניין בחוג למחשבת ישראל באוניברסיטה העברית. עיקר עיסוקו בחקר ההגות היהודית של הזמן החדש ובהתמודדות עם בעיותיה האקטואליות. בין שאר ספריו יש לציין, כרקע לספר שלפנינו, את תולדות ההגות היהודית במאה העשרים, שיצא לאור בהוצאת ``דביר``, תש``ן....

7.
סיפור יצירת פילוסופיית - הדת היהודית בזמן החדש מסופר בספר זה בהקשר הכפול של תולדות הפילוסופיה המערבית ותולדות העם היהודי בין עמי תרבות המערב, מתקופת ההשכלה ועד שיא משבר ההומניזם במלחמת העולם השנייה ובשואה. זוהי התקופה שבה התעוררו מחדש, ואחר - כך קרסו, המרכזים הגדולים של העם היהודי באירופה וקמו שני מרכזים חדשים בארץ - ישראל ובארצות הברית. סיפור התרקמות הרעיונות שבאו להנחות את התמודדות העם היהודי עם אתגריו הקיומיים והרוחניים בתחומי המוסר, החברה, הפוליטיקה, התרבות והדת, אלה שנבעו מתוך המעורבות בתרבות המערב, מסופר דרך התמודדות גדולי הפילוסופים היהודים, המצטיינים במקוריות ובהשפעה, על רקע סיפורי חייהם המשקפים את סיפור תולדות עמם ובהקשר הרחב של יצירות הפילוסופיה המערבית, שהתמודדה בזמנם עם אותם אתגרים והתייחסה מבחינתה לעם היהודי, לתרבותו ולדתו. באופן זה מתועדת פילוסופיית הדת היהודית, מן הפרספקטיווה של בן זמננו, כאחד הורמים הבולטים בפילוסופיה המערבית המודרנית, "על הדומה והשונה, המקביל והמתנגש, בינו לבין הזרמים האחרים שמהם הושפע ועליהם השפיע. התעוד נעשה במתודולוגיה פילוסופית - סיפורית. היא חותרת להציג את הרציפויות במחשבה המתמודדת בתוך רצף של התארעות היסטורית ולהפרות על - ידי כך את היצירה הנמשכת מול אתגרים חדשים בזמננו....

8.
סיפור יצירת פילוסופיית הדת היהודית בזמן החדש מסופר בספר זה כהקשר הכפול של תולדות הפילוסופיה המערבית ותולדות העם היהודי בין עמי תרבות המערב, מתקופת ההשכלה ועד שיא משבר ההומניזם במלחמת העולם השניה ובשואה. זוהי התקופה שבה התעוררו מחדש, ואחר - כך קרסו, המרכזים הגדולים של העם היהודי באירופה וקמו שני מרכזים חדשים בארץ - ישראל ובארצות הברית. סיפור התרקמות הרעיונות שבאו להנחות את התמודדות העם היהודי עם אתגריו הקיומיים והרוחניים בתחומי המוסר, ההכרה, הפוליטיקה, התרבות והדת, אלה שנבעו מתוך המעורבות בתרבות המערב, מסופר דרך התמודדות גדולי הפילוסופים היהודים, המצטיינים במקוריות ובהשפעה, על רקע סיפורי חייהם המשקפים את סיפור תולדות עמם ובהקשר הרחב של יצירות הפילוסופיה המערבית, שהתמודדה בזמנם עם אותם אתגרים והתייחסה מבחינתה לעם היהודי, לתרבותו ולדתו. באופן זה מתועדת פילוסופיית הדת היהודית, מן הפרספקטיווה של בן זמננו, כאחד הזרמים הבולטים בפילוסופיה המערבית המודרנית, על הדומה והשונה, המקביל והמתנגש, בינו לבין הזרמים האחרים שמהם הושפע ועליהם השפיע. התעוד נעשה במתודולוגיה פילוסופית - סיפורית. היא חותרת להציג את הרציפויות כמחשבה המתמודדת בתוך רצף של התארעות היסטורית ולהפרות על - ידי כך את היצירה הנמשכת מול אתגרים חדשים בזמננו. אליעזר שביד הוא פרופסור למחשבת ישראל בימי הבינים ובזמן החדש באוניברסיטה העברית בירושלים, חתן פרס ישראל למחשבת ישראל בשנת תשמ"ד....

9.
10.
סיפור יצירת פילוסופיית הדת היהודית בזמן החדש מסופר בספר זה בהקשר הכפול של תולדות הפילוסופיה המערבית ותולדות העם היהודי בין עמי תרבות המערב, מתקופת ההשכלה ועד שיא משבר ההומניזם במלחמת העולם השנייה ובשואה. זוהי התקופה שבה התעוררו מחדש, ואחר-כך קרסו, המרכזים הגדולים של העם היהודי באירופה וקמו שני מרכזים חדשים בארץ-ישראל ובארצות הברית. סיפור התרקמות הרעיונות שבאו להנחות את התמודדות העם היהודי עם אתגריו הקיומיים והרוחניים בתחומי המוסר החברה, הפוליטיקה, התרבות והדת, אלה שנבעו מתוך המעורבות בתרבות המערב, מסופר דרך התמודדות גדולי הפילוסופיה היהודים המצטיינים במקוריות ובהשפעה, על רקע סיפורי חייהם המשקפים את סיפור תולדות עמם ובהקשר הרחב של יצירות הפילוסופיה המערבית,שהתמודדה בזמנם עם אותם אתגרים והתייחסה מבחינתה לעם היהודי, לתרבותו ולדתו. באופן זה מתועדת פילוסופיית הדת היהודית, מן הפרספקטיווה של בן זמננו, כאחד הזרמים הבולטים בפילוסופיה המערבית המודרנית, על הדומה והשונה, המקביל והמתנגש, בינו לבין הזרמים האחרים שמהם הושפע ועליהם השפיע. התעוד נעשה במתודולוגיה פילוסופית-סיפורית. היא חותרת להציג את הרציפויות במחשבה המתמודדת בתוך רצף של התארעות היסטורית ולהפרות על –ידי כך את היצירה הנמשכת מול אתגרים חדשים בזמננו. ...

11.
12.
על רקע המפגש עם העידן המודרני והתרבות ההומניסטית שכוננה אותו התפתחו בעם היהודי ארבע תנועות דתיות גדולות (ומפולגות): האורתודוכסיה החרדית, הרפורמה, היהדות "החיובית - היסטורית" (מסורתית) והאורתודוכסיה המודרנית. הן התפלגו זו מזו סביב הגדרת יסודות הדת, היחס להלכה המעצבת את אודח החיים הדתי, הקשר בין הדת לבין העם, בייחוד מבחינת שאלת הלאומיות המודרנית, מקום העם היהודי בין העמים, היחס לתרבויותיהם ודרך שרידת העם מתוך נאמנות לזהותו הייחודית. הספר בין אורתודוכסיה להומניזם דתי מציג בתיאור ביקורתי ובדרך השוואתית את עמדות התנועות הללו מכל ההיבטים הנזכרים לעיל, מגדיר את היחסים ביניהן על רקע התמורות ההיסטוריות המהפכניות שחלו במחצית הראשונה של המאה העשרים ומנתח את הדינמיקה של התפתחותן והשתנותן עד מלחמת העולם השנייה, השואה והקמת המדינה. באחרית - הדבר מתוארת ומנותחת באותה צורה ההתפתחות שחלה במחצית השנייה של המאה העשרים בישראל ובתפוצות, ומוצגים אתגרי העידן ה"בתר - מודרני" והתמודות שהתחייבו ממנו. אליעזר שביד, חתן פרס ישראל במחשבת - ישראל לשנת 1984, הוא פרופסור אמריטוס באוניברסיטה העברית בירושלים. הוא מחברם של ספרים רבים במחשבת - ישראל לדורותיה. בין ספריו האחרונים: הציונות שאחרי הציונות; לקראוצ תרבות יהודית מודרנית; חינוך הומניסטי - יהודי בישראל; ותולדות פילוסופיית הדת היהודית בזמן החדש, כרכים א - ב....

13.
סיפור יצירת פילוסופיית - הדת היהודית בזמן החדש מסופר בספר זה בהקשר הכפול של תולדות הפילוסופיה המערבית ותולדות העם היהודי בין עמי תרבות המערב, מתקופת ההשכלה ועד שיא משבר ההומניזם במלחמת העולם השנייה ובשואה. זוהי התקופה שבה התעוררו מחדש, ואחר - כך קרסו, המרכזים הגדולים של העם היהודי באירופה וקמו שני מרכזים חדשים בארץ - ישראל ובארצות הברית. סיפור התרקמות הרעיונות שבאו להנחות את התמודדות העם היהודי עם אתגריו הקיומיים והרוחניים בתחומי המוסר, החברה, הפוליטיקה, התרבות והדת, אלה שנבעו מתוך המעורבות בתרבות המערב, מסופר דרך התמודדות גדולי הפילוסופים היהודים, המצטיינים במקוריות ובהשפעה, על רקע סיפורי חייהם המשקפים את סיפור תולדות עמם ובהקשר הרחב של יצירות הפילוסופיה המערבית, שהתמודדה בזמנם עם אותם אתגרים והתייחסה מבחינתה לעם היהודי, לתרבותו ולדתו. באופן זה מתועדת פילוסופיית הדת היהודית, מן הפרספקטיווה של בן זמננו, כאחד הורמים הבולטים בפילוסופיה המערבית המודרנית, "על הדומה והשונה, המקביל והמתנגש, בינו לבין הזרמים האחרים שמהם הושפע ועליהם השפיע. התעוד נעשה במתודולוגיה פילוסופית - סיפורית. היא חותרת להציג את הרציפויות במחשבה המתמודדת בתוך רצף של התארעות היסטורית ולהפרות על - ידי כך את היצירה הנמשכת מול אתגרים חדשים בזמננו....

14.
15.
16.
17.
הספר נורמות הקיום של עם ישראל מבוסס על ההנחה שהיישים הקיבוציים: עמים, משפחות, קהילות, שמהם מורכבת האנושות, הם טבעיים-מבניים ואין להם תחליפים מלאכותיים. הפרטתם הורסת אותם ואת אישיות היחידים המרכיבים אותם ומסכנת את קיומם, חסינותם, בריאותם ואושרם. כל אלה מותנים בשמירת נורמות ערכיות מכוננות שהסטייה מהן גובה מחירים כואבים ומאיימת על הזהות ועל הקיום. היישום של הנורמות האוניברסליות משתנה מעם לעם ומעידן לעידן. עובדה זו מחייבת חשיבה הלכתית מתמידה ומחדשת מול אתגרי ההווה והעתיד המשתנים. כל עם מיישם אותן בדרכו המעוגנת בזהותו התרבותית המיוחדת, הקובעת את גורלו בין העמים. לעם היהודי זהות ייחודית וגורל ייחודי המחייבים דרך ייחודית בחידושן וביישובן של הנורמות האוניברסליות של קיומו ואושרו. ספר זה מתמודד, איפוא, עם מטלה הלכתית-קיומית זו מול אתגרי ההווה והעתיד של מדינת ישראל בזהותה כמדינה יהודית: מדינת כל העם היהודי, המשקפת את ערכי היסוד של תרבותו הייעודית-ייחודית. בתור שכזה הספר מבוסס על מחקר רב-שנים בתולדות תרבות העם היהודי מן התנ"ך עד זמננו ובבעיות העם היהודי לאורך הדורות, אך הוא אינו ספר מחקרי כי אם עיוני הלכתי. מכאן ההימנעות המכוונת מן המנגנון המדעי לטובת ההסתכלות הכוללת בדינמיקה ההתפתחותית של העם היהודי ומדינת ישראל בזמננו. חלקיו האקטואליים, המתייחסים למדינת ישראל מהקמתה עד היום מבוססים בעיקר על עדות אישית. היא מעוגנת בזיכרון אישי המתעד את המעורבות הפעילה של המחבר כהוגה דעות מחויב להגשמה וכמחנך שחווה את ההתמודדות של מדינת ישראל עם בעיותיה ואתגריה מתקופת "היישוב" ומלחמת העצמאות ועד ימינו. אליעזר שביד, חתן פרס ישראל למחשבת ישראל לשנת 1994, פרופסור בגמלאות באוניברסיטה העברית, הוא מחברם של ספרים רבים בתולדות מחשבת ישראל מן התנ"ך עד שמננו ובהגות בנושאי יהדות, ציונות, העם היהודי ומדינת ישראל. מספריו האחרונים: "מסות גורדוניות חדשות", "ביקורת התרבות החילונית", "סידור התפילה: פילוסופיה, שירה ומסתורין". ...

18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.
28.
29.
30.
31.
32.
33.
סיפור יצירת פילוסופיית הדת היהודית בזמן החדש מסופר בספר זה כהקשר הכפול של תולדות הפילוסופיה המערבית ותולדות העם היהודי בין עמי תרבות המערב, מתקופת ההשכלה ועד שיא משבר ההומניזם במלחמת העולם השניה ובשואה. זוהי התקופה שבה התעוררו מחדש, ואחר - כך קרסו, המרכזים הגדולים של העם היהודי באירופה וקמו שני מרכזים חדשים בארץ - ישראל ובארצות הברית. סיפור התרקמות הרעיונות שבאו להנחות את התמודדות העם היהודי עם אתגריו הקיומיים והרוחניים בתחומי המוסר, ההכרה, הפוליטיקה, התרבות והדת, אלה שנבעו מתוך המעורבות בתרבות המערב, מסופר דרך התמודדות גדולי הפילוסופים היהודים, המצטיינים במקוריות ובהשפעה, על רקע סיפורי חייהם המשקפים את סיפור תולדות עמם ובהקשר הרחב של יצירות הפילוסופיה המערבית, שהתמודדה בזמנם עם אותם אתגרים והתייחסה מבחינתה לעם היהודי, לתרבותו ולדתו. באופן זה מתועדת פילוסופיית הדת היהודית, מן הפרספקטיווה של בן זמננו, כאחד הזרמים הבולטים בפילוסופיה המערבית המודרנית, על הדומה והשונה, המקביל והמתנגש, בינו לבין הזרמים האחרים שמהם הושפע ועליהם השפיע. התעוד נעשה במתודולוגיה פילוסופית - סיפורית. היא חותרת להציג את הרציפויות כמחשבה המתמודדת בתוך רצף של התארעות היסטורית ולהפרות על - ידי כך את היצירה הנמשכת מול אתגרים חדשים בזמננו. אליעזר שביד הוא פרופסור למחשבת ישראל בימי הבינים ובזמן החדש באוניברסיטה העברית בירושלים, חתן פרס ישראל למחשבת ישראל בשנת תשמ"ד....

34.
35.
36.
37.
38.
39.
40.
המאמרים המכונסים בספר זה נכתבו בעקבות האירועים שליבו את הדיון הציבורי הסוער במשבר המוסרי, הכלכלי-חברתי, הפוליטי, החינוכי, המשפטי והתרבותי שמדינת ישראל שרויה בעיצומו: החל במלחמת לבנון השנייה וכלה בהתעוררות המחאה החברתית. המחאה מבשרת את התעוררות החברה הישראלית לקחת על עצמה את האחריות לגורלה. הספר מוקדש למנהיגות הצעירה המובילה אותה מתוך הכרה שרק תנועת התחדשות מלמטה תוכל לחלץ את המדינה היהודית מן המשבר המאיים על קיומה ולהחזירה אל הנורמות שמהן סטתה לדם השתלבות גורפת בכלכלת השוק החופשי הדרוויניסטית, העל-לאומית והנגד יהודית-הומניסטית. הספר מציע ניתוח עומק של הסוגיות שעלו לדיון הציבורי, מגדיר מחדש את הנורמות שנזנחו, מצביע על דרכי יישומן במציאות זמננו וקורא לחידושה של הנורמה המוסרית-חברתית שבנתה את מדינת ישראל: לא מחאה בלבד אלא הגשמה עצמית. ...

41.
42.
43.
44.
45.
46.
47.
48.
49.
50.
51.
52.
53.
54.
55.
56.
57.
58.
59.
60.
61.
62.
63.

ספר עיוני למדי, אפילו לא 'ביוגרפיה', אלא בעיקר עיון בהגות ושורשי יניקתה. לא קל לקריאה - אבל מומלת למי שקרא רסיסי דברים של גורדון ומעוניין לה... המשך לקרוא
3 אהבו · אהבתי · הגב
הספר זה נרכש על ידי זמן קצר לאחר שיצא לאור, ניסיתי מספר פעמים לקרוא והנחתיו. לעיתים אדם לוקח לידיו משימה שמראש יודע שתהיה לא פשוטה ומחליט ל... המשך לקרוא
היסטוריה אינטלקטואלית (ז"א של הצגת רעיונות לעומת ביוגרפיות או נרטיב של אירועים) של תורות הדמויות העיקריות באפולוגטיקה היהודית בימי-הביני... המשך לקרוא
5 אהבו · אהבתי · הגב
אין ספק שכוונתו של הספר היא מעט יומרנית - קשה מאוד להעביר את כל "תולדות המחשבה היהודית בימי הביניים" בספר אחד. ואכן, כפי שנאמר פה, גם אני סבו... המשך לקרוא
3 אהבו · אהבתי · הגב
לכתוב ביקורת על הספר הזה זו משימה לא קלה בשבילי. מצד אחד אני מכיר קצת את פרופ' שביד ואת כתיבתו, ולכן הציפיה שלי מהספר הייתה רבה, רבה מידי. מצ... המשך לקרוא
6 אהבו · אהבתי · הגב

עוד ...




©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ