יעל משאלי

יעל משאלי

סופרת


» רשימות קריאה בהם מופיעים ספריה (65):
יהדות, הגות והיסטוריה יהודית, עדות ישראל למכירה, ילדים, קראתי, ספרים שריגשו אותי, ספרים שקראתי, רשימה, רשימה, רשימה, נ.ג., המומלצים של ענבל, מחכים על המדף, חדשים על המדף , הספרייה העברית בברלין, קראתי אהבתי וממליצה לחברים, יעל משאלי, רשימה 9, 439, מומלצים, מקור/ ספרות מקור , עוד ...
1.
כרת - מיתה בידי שמים כעונש מאלוהים; מות אדם קודם זמנו. זאת הייתה הלוויה יוצאת מן הכלל. כולם אמרו. אמא שלו, אמא שלה, אחותה, הבנות, הנכדים, האחים שלו, העשירון העליון של קהילת הרופאים, המתנחלים, החרדים מבני - ברק וירושלים, החברים שלה מתל - אביב וכל ערוצי התקשורת הנחשבים, כולם היו שם, מקצות הארץ באו. ורק האלמנה לא בכתה. נשמה ענבר מבינה היטב כי שבע השנים הטובות שלה באו אל סופן הפתאומי והטראגי. שבע שנים של חיים על שביל הטשטוש בין ההתנחלות בהרי יהודה לבין תל - אביב, בין מה שהייתה עד לפני שבע שנים לבין מה שנהיה ממנה בשנים האלה. באומץ ובכנות, ובסתירה גמורה לדמותה החיצונית, חושפת נשמה את השכבות השבריריות של נבכי נפשה, ומתמודדת לראשונה בחייה עם נסיבות חייה מילדותה ועד עתה....

2.
תקציר הספר: אשה אל אחותה - זו אל זו, שאין כל רווח והפרש ביניהן במקורות מופיע הביטוי כדי לציין קרבה גדולה, מהודקת. בבית משפחת רוזנבאך לא שאלו שאלות. מי שרוצה לספר יספר, ולא צריך לדחוף את האף ולהתעסק בענייניהם של אחרים. אבל מתחת לפני השטח רחשו תמיד מילים שלא נאמרו, כעסים שלא בוטאו וכאבים שלא העלו ארוכה. גם במרחק הזמן נותרו האחיות האלמנות, דבורה, יהודית וחנה, אוהבות אך מרוחקות, כבולות בקשרים של שתיקה ובעבותות של סודות. אבל כשדבורה מודיעה שהיא עוזבת את הקיבוץ ומשכנעת את יהודית וחנה לצאת איתה לחיפוש אחר בית גיל הזהב המושלם, שם יוכלו שלושתן לבלות את שנותיהן האחרונות יחד, הן משנסות מותניים ויוצאות למסע. אף אחת מהן לא מצפה לכך שהשיטוט ברחבי ירושלים יסתיים בהתמודדות כאובה ומשחררת עם מה שהוסתר במשך שנים ועם מה שנתגלה זה עתה ומטלטל את עולמן. בישירות ובכנות מכנסת יעל משאלי באישה אל אחותה מקהלת קולות נשיים המדברים על אובדן ואהבה, אבל ותשוקה, שקרים ובגידה. אישה אל אחותה הוא ספרה השלישי של יעל משאלי, כלת פרס היצירה לספרות עברית תשס"ז. קדמו לו רבי המכר כרת ושעשני כרצונו....

3.
" שעשני כרצונו " – אחת מברכות הבוקר שבתפילת שחרית. ברכה המיוחדת לנשים. גברים מברכים " שלא עשני אישה " .אחרי נתק של כעשרים וחמש שנים, שלוש נשים נפגשות בנסיבות קשות, הגורמות להן לבחון מחדש את חייהן ואת הבחירות שלהן. ברוריה, תפארת ואור מתגייסות לחשוף ברבים את קלונו של הרב מאיר. אמונות, דעות ופרשנויות סובייקטיביות נחשפות ונחקרות, והתהליך כולו מוביל את שלוש הנשים אל בחירות חדשות.איך מרגישה אשתו של רב ידוע המנצל לרעה את השפעתו על נשים?מה היא יודעת על חייו בתוך "לשכת הרב"? איך נראים חייה של מי שאהבת נעורים נכזבת הקפיאה את תשוקתה?ואיך יכולה אישה צעירה ליישב את הסתירה בהיותה דתית ולסבית?שעשני כרצונו מספר על בורות, פחד, סטיגמות והזדמנות לתיקון בקרב נשים שהן קורבנות של עצמן ושל העולם האמוני שגדלו בו....

4.
מאות רבות של שנים, הבדלים ברורים של סגנון חיים והשקפות עולם, וכמובן גם פערים בולטים בצורת החשיבה של גברים ונשים - מפרידים בין עולמם של חכמים תנאים, לבין עולמן של נשים ישראליות בראשית האלף השלישי. בתוך מבחר האמירות של 'פרקי אבות', מדהימות בתבונתן החוצה תקופות, בולטות שתיים המתייחסות לנשים: "ואל תרבה שיחה עם האשה" (א', ה') ו"מרבה נשים מרבה כשפים" (ב', ז'). ב'פרקי אמהות' בחרנו להרבות שיחה עם נשים, והקפדנו לבחור את אלו שעשייתן היא כישוף קסום. כל אחת מהנשים המכשפות פתחה לנו צוהר אישי אל עולמה המחשבתי, הרגשי והיוצר, והגיבה אל אמירה מתוך 'פרקי אבות'. החיבור בין ה'אבות' של אז ל'אמהות' של היום הוא מפגש מרתק ומרגש בין העולמות השונים הרלוונטיים לתרבות היהודית שלנו, כאן ועכשיו. מחצית הרווחים ממכירת הספר ייתרמו ל"מרכז סיוע לנפגעות תקיפה מינית". שמות הכותבים: חנה קהת רות הלפרין-קדרי טלי רוזין מיה ליבוביץ רינה כהן סיוון רהב רוחמה וייס-גולדמן יהודית רותם עליזה לביא אירית רוזנבלום אליס שלוי צביה ולדן טלי ליפקין-שחק חיותה דויטש מירה מגן נורית נוביס-דויטש מרב מיכאלי ורדה רזיאל-ז'קונט ארנה אנג'ל יוכי ברנדס שלי יחימוביץ' שרה איוניר מנואלה דבירי שולמית אלוני יעל רנן ניצה בן-דב יהודית אוריין ענת גוב נאוה סמל אמונה אלון צביה גרינפילד אורלי וסרצוג-רביד איריס מזרחי חנה ספראי נעמי כשר חנה בת שחר סמדר שיר אילה גליקסברג אסתי ג. חיים רומי יצחקי רבקה תובל-משיח...

5.
בניין שלם - כינוי לבית המקדש (בפיוט כל מקדש שביעי), ובהשאלה כינוי לבית היהודי, למשפחה. בבניין שבו מתרחשת עלילת ספרה החדש של יעל משאלי, מתקיימים חיים רגילים לגמרי. חיים רגילים שהם מרקחת של סוכר מתוק ורעל מר, חיים שיש בהם אהבה ושנאה וקנאה ופנטזיות. את אלה מתארת משאלי ביד קלה, בהומור אלגנטי המרכך את הכאב שאפשר למצוא מאחורי כל דלת סגורה, ומגיח כשמעזים לפתוח אותה. משאלי מעזה. היא מלווה את הגיבורים שלה במשך שנה עמוסה אחת, מגלה איתם תככים וספקות ואהבות פשוטות ועמוקות ושולחת אותם לשיחות עם פסיכולוגים ורבנים. בין כניסות הבניין היא מובילה את הקוראים ופותחת בפניהם דלת אחר דלת: את דלת ביתה של נעם, שזה מקרוב עברה לכאן כשהחליטה להיפרד מאבי ילדיה; את זו של שמוליק, הרווק הנצחי; את דלת ביתם של שירה ועמיחי ושל הורֵי עמיחי, שגרים ממש בכניסה ליד; וגם את דלת ביתם של עמוס ונעמי, משם פרצה האש הגדולה שמתחילה את הסיפור העשיר, המרתק, העצוב והאופטימי הזה. "מישהי שרפה מכונית של בעלה הבוקר. בחניה המשותפת של הבניין. למה? כי הוא עיצבן אותה כנראה. לא הוריד את הזבל או לא החליף חיתול לתינוק. מי יודע למה אישה קמה באמצע הלילה ושורפת לבעלה את המכונית? כמו ברצח רבין. כל הדיירים הדתיים נבוכו מאוד. קודם הם קיוו שהמצית לא יהודי, אחר כך שהוא לא דתי ואחר כך שזאת לא באמת אישה דתית צעירה ששרפה בכוונה את האוטו של בעלה. לגמרי רצח רבין. ולמי שקורא את הפוסט הזה מתוך האוהל ברוטשילד (סיכוי אפס אומנם, כי על פי השמועה אין שם דתיים) יש היום נחמה קטנה. בעלה? מכונית? מדובר כנראה בזוג עשיר מאוד. אז מגיע להם." בניין שלם, כניסות א-ה הוא הרומן החמישי של יעל משאלי, מחברת רבי מכר, כלת פרס היצירה לספרות עברית (תשס"ז). קדמו לו כרת, שעשני כרצונו, אישה אל אחותה ורק בוקר קיץ לכאורה. ...

6.
בכתה שלנו בכל יום - הלדתיש מין מסרת מאד מכבדת:תמיד במסיבה חתן השמחהמספר לכלם ספור משפחה:מי הוא ומה הוא ואיזה הורים,אחים, אחיות וכאלה דברים.אז ממה שספרו חברי השנהמסתבר שלכל אחד משפחה קצת שונה:לכל אחד חסר משהו אבל לכל אחד גם ישמשהו שהוא רק שלו, מסקרן, מרגש.עוד אף פעם בחיים, כך המורה טוענת,לא היתה לה כתה כל - כך מגוונת.אז מחר גם אני אעמד שם מולםומה כבר אפשר לספר לכלם?...

7.
8.
יואב רוצה להיות סופרמן היהודי, עלי רוצה לזכות בתחרות הסוכה היפה; שי הקטנה רוצה להשתתף כמו כולם ב"שבת נכדים"; ועדי רוצה תלתלים כמו של חן (אבל חן רוצה שער חלק כמו של עדי...)...

9.
תומר הוא ילד בן חמש וחצי, הולך לגן חובה, ובשנה הבאה כבר יעלה לכתה א'. יש לו אח בשם גיא, חברה שקוראים לה נועה, ועוד הרבה חברים מהגן. ותמיד - תמיד הוא ילד טוב. הכי טוב שאפשר. אבל בזמן האחרון הוא חושב לעצמו שאולי לא תמיד כדאי להיות כל - כך טוב. שאולי לילדים הלא - כל - כך - טובים קורים דברים יותר מענינים ומרגשים. כמו לגיא, למשל, שתמיד עושה דברים שמעצבנים את אמא ואבא, ובסוף כולם מתרוצצים סביבו ושמים לב רק אליו. ופתאום, כשגם לתומר קורים כל מיני דברים מעניניםוימרגשים, הוא לא יודע מה כדאי לו להיות....

10.
ומר הוא ילד בן חמש וחצי, הולך לגן חובה, ובשנה הבאה כבר יעלה לכיתה א´. יש לו אח בשם גיא, חברה שקוראים לה נועה, ועוד הרבה חברים מהגן. ותמיד-תמיד הוא ילד טוב. הכי טוב שאפשר. אבל בזמן האחרון הוא חושב לעצמו שאולי לא תמיד כדאי להיות כל-כך טוב. שאולי לילדים הלא-כל-כך-טובים קוראים דברים יותר מענינים ומרגשים. כמו לגיא, למשל, שתמיד עושה דברים שמעצבנים את אמא ואבא, ובסוף כלם מתרוצצים סביבו וסמים לב רק אליו. ופתאום כשגם לתומר קורים כל מיני דברים מענינים ומרגשים, הוא לא יודע מה כדאי לו להיות. לגיל 7-4...

11.

על הסופרת יעל משאלי, שמעתי רבות. בכך שהתחילו להתייחס לקהילה דתית הגאה, וכך יעל משאלי ציינה שבנה הוא דתי שיצא מהארון, והיא גאה בו ולא מתבייש... המשך לקרוא
3 אהבו · אהבתי · הגב
מזעזע בעיניי. נדיר שאני עוזבת ספר באמצע אבל זה היה לי מוגזם לגמרי. עמ' 63-65 שברו אותי לגמרי. לא לטעמי בכלל הספר הזה. גס, בוטה, מוגזם, לועג, מז... המשך לקרוא
2 אהבו · אהבתי · הגב
האמת שזהו ספר די מעניין שמספר על שלוש נשים שונות אחת מהשניה אך גם קשורות אחת לשניה ,הסיפור מדבר על פרשה ותחקיר שמציין וחלק מהחיים של הנשי... המשך לקרוא
ספר שנקרא בנשימה אחת , שפה קלה זורם , כתוב טוב , סיפור מעניין , ממליצה בחום. ... המשך לקרוא
ספר המתיימר לחדור ולהציג, לחשוף ולספר על חיי הציבור הדתי בימינו, במאה ה- 21, בעיר כלשהי בישראל. סיפור רגיל על בניין אחד בעיר, בניין בו גרים אנ... המשך לקרוא
4 אהבו · אהבתי · הגב
הספר הזה כל כך נהדר, לא רק כי הוא כתוב בשפה קולחת ואנושית, אלא כי (גם בספר הזה) אפשר להבין שהכול קורה לכולם. למרות החזות החיצונית של "משפחה נה... המשך לקרוא
5 אהבו · אהבתי · הגב

עוד ...




©2006-2019 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ