משולחנו של המוציא לאור "אני רוצה שתתנקש בחייו של סגן נשיא ארצות-הברית". לריצ`ר, שוטר צבאי בעבר ונווד בהווה, אין כתובת ואין תעודת זהות, אבל יש לו דעות משלו בענייני צדק. וכשאישה פונה אליו ומבקשת שיעזרו לה למלא את תפקידה החדש, הוא איננו יכול לסרב. תפקידה החדש הוא להגן על סגן-הנשיא הנבחר של ארצות-הברית מפני מישהו שמאיים להרוג אותו. וכך מ
בבוקר מושלג בסנט פטרבורג מתעורר איש מוסד לצדה של אהובתו הרוסייה, ומחליט להפוך את השקר לאמת: סיפור הכיסוי שלו יהיה מעתה למציאות חייו. לא עוד סוכן חשאי שנישואיו נהרסו בגלל סוד שהסתיר במשך שנים. מהיום הוא יהיה איש עסקים קנדי המנהל חיים שקטים עם מוכרת הספרים שבה התאהב.
אבל כוחות חזקים מזו הנאהבים מסרבים להרפות את אחיזתם. את החוזה שכר
כשאלפרד רוזנברג בן השש-עשרה נקרא ללשכת המנהל בשל התבטאויות גזעניות שלו בבית הספר,
הוא נאלץ - כעונש - לשנן קטעים על שפינוזה מהאוטוביוגרפיה של המשורר הגרמני הגדול, גתה.
רוזנברג המום לגלות שגתה, האליל שלו, היה מעריץ נלהב של ברוך שפינוזה, הפילוסוף היהודי
בן המאה השבע-עשרה. גם לאחר תום לימודיו עדיין רודפת את רוזנברג בעיית שפינוזה הזאת,
באביב שנתה העשרים ושתיים התאהבה סומירה, לראשונה בחייה.
אהבה סוחפת, כמו טורנדו הממוטט את כל הנקרה בדרכו.
אהבתה של סומירה הייתה מבוגרת ממנה בשבע עשרה שנה ונשואה.
וכן, זו הייתה אישה.
שמה היה מיו.
סומירה המאוהבת עד מעל לראשה במיו היא מושא אהבתו של ק', המספר. מרגע שפגש אותה לראשונה כסטודנט נקשר אליה בעבותות.
רק אתה יכול היה לנהל שי
ב-25 בפברואר 1956 נשא ניקיטה חרושצ´וב, יורשו של יוסיף סטאלין, נאום חשאי בפני קונגרס המפלגה הקומוניסטית של ברית המועצות. בנאום ששינה את פני ההיסטוריה וזכה לכינוי "הנאום הסודי", חשף חרושצ´וב לראשונה את פשעי משטרו הרצחני של סטאלין והוקיע את מבצעיהם.
ימים אחדים לאחר שנישא הנאום הסודי נשלחו עותקים מודפסים שלו, במעטפה חומה שצלב מצויר עלי
בברית המועצות של סטלין אין פושעים ואין מעשי פשע מלבד פשעים נגד המדינה.
לכן, כשגופתו של ילד נמצאת על פסי רכבת במוסקבה, נשלח אל הוריו לב סטיפנוביץ´ דמירוב, סוכן נאמן של המשרד לביטחון המדינה, כדי לשכנע אותם שבנם מצא את מותו בתאונה.
אבל האם הוא משוכנע בכך בעצמו?
ואולי בכל זאת פועל בגן העדן הקומוניסטי רוצח סדרתי?
בחשאי ובניגוד לעמדת
ספרו החדש של יוסי שריד הוא ספר מיוחד במינו, אם כי לא ברור לגמרי מהו המין;
זהו ספר שאין לו סוגה.
לכל אורכו הוא נע על הגבול המטושטש שבין הממשי למדומיין, בין ההיסטורי לבדיוני, בין הנוסטלגי לביקורתי.
לפיכך נתכנסנו הוא יצירה פוליפונית המשלבת בתוכה מעשים ומעשיות שהיו ושלא היו, דמויות מוכרות ודמויות מומצאות - ממרכז הבמה, מירכתיה ומאחור
בלבה של ערבת המדבר הגדולה של קזחסטן, על יד מסילת הברזל, שוכן יישוב קטן - שמונה בתים בסך הכל - של פועלי מסילה ומעתקי פסים, שתפקידם להשגיח על תנועת הרכבות ההולכות ממזרח למערב וממערב למזרח, שתהיה סדירה ושוטפת תמיד.
מן היישוב הנידח הזה יוצאת יום אחד שיירה מוזרה קטנה.
ידיגיי ז`אנגלדין, פועל מסילה קשיש, מוותיקי מלחמת העולם השנייה, לוק
לאורך ההיסטוריה כולה, ללא הבדל מקום ותקופה, אפשר להבחין בתופעה החוזרת ונשנית של ממשלות הנוקטות מדיניות העומדת בניגוד לאינטרסים שלהן עצמן. בספר זה סוקרת ברברה ו. טוכמן את מרחבי ההיסטוריה המתועדת, בהם היא מאתרת ומתארת מערכת נרחבת של דוגמאות היסטוריות מרתקות ביותר. היא מבחינה בין האיוולת לבין צורות אחרות של מעשי כשל ממשלתיים ומגדי
עמודי תבל הוא רומן, שבו כל מה שקוראיו של קן פולט מחפשים: תככים, קצב מהיר, מניעים נסתרים, נקמה וסיפורי אהבה. אך מה שעושה את עמודי תבל שונה הם זמן ההתרחשות - המאה ה12-, המקום - אנגליה בימי הביניים והנושא - בניית קתדרלה.
קן פולט משחזר את האווירה, את המאורעות ואת הדמויות בכל פרט: ערי החומה, היערות, המצודות והמנזרים הופכים להיות קרקע מוכרת. יח
שבוע לוהט בשלהי אוגוסט. היש מקום טוב יותר ליהנות בו בימי הקיץ האחרונים מאשר מפרץ נאפולי היפהפה? לכל אורך החוף נופשים עשירי הקיסרות הרומית בווילות המפוארות שלהם. הצי הגדול בתבל עוגן בשלווה במיסנום. התיירים מוציאים את כספם באתרי הקיט של באיי, הרקולאניום ופומפיי. רק אדם אחד מוטרד. המהנדס מאריוס אטיליוס פרימוס הופקד זה עתה על אקווה א
ריאן וג´סמין מקלאוד הם צוות מדענים, בעל ואשה, היוצאים למשימה לא שגרתית – לחקור את שורשי הרוע והאלימות האנושיים באמצעים מדעיים. שניהם, כמו רבים כל כך בעולם המודרני, הושפעו באופן אישי מאלימות זו. אחותה ג´סמין נרצחה בפיגוע במצרים ואילו אחיו של ריאן נפצע קשה בתאונת אופנוע.
עבורם זהו יותר מאשר מחקר.
עד מהרה הם מגלים כי כוחות חזקים מ
עכו, 1291 לספירה - בשעה שאנשי הסולטן תוקפים את העיר העולה בלהבות, מפליגה לדרכה ספינה בשם ה"פלקון טמפל", ועל סיפונה קבוצת אבירים ותיבת מסעות מסתורית שראש המסדר הפקיד בידיהם.
ניו יורק, בימינו - ארבעה פרשים לבושים כאבירים ממסדר הטמפלרים מסתערים על מוזיאון המטרופוליטן בערב הפתיחה החגיגי של תערוכת אוצרות הוותיקן ושודדים מכשיר הצפנה סו
איכר זקן וחולה המתגורר בכפר קטן בדרום איטליה נאלץ לעבור לביתם הבורגני של בנו וכלתו במילאנו לצורך השגחה רפואית.
הוא מתעב את החיים בעיר הצפונית המנוכרת שהשמים בה אפורים והאוכל תפל, אבל שם הוא מוצא שתי אהבות אחרונות - אהבת אישה ואהבת סב לנכדו הפעוט. הקשר עם האישה והילד מעניק לימיו האחרונים של הזקן משמעות חדשה לגמרי. מתברר שיש בידו
"...קשה לומר הרבה על הספר מבלי להסגיר את העלילה, שכן היא פשוטה וקטלנית כמו מלכודת ציידים המוסתרת מתחת לערימת עלים יבשים - ובמקרה זה, מדובר בהרבה מאוד עלים. גיבוריו הם ארבעה תיירים אמריקאים צעירים בקנקון, מקסיקו, שמתיידדים עם בחור גרמני בשם מתיאס שאחיו יצא לג´ונגל עם קבוצת ארכיאולוגים. החמישה, ואיתם צעיר יווני עליז שאינו שולט באנגלי
יודא הרכבי, היסטוריון החוקר את תרבות המזרח הקדום, מגלה בוקר אחד שהאותיות העבריות-כנעניות שכתב אמש פרחו מניירותיו ואינן. נדהם מן החיזיון העל-טבעי, הוא מחליט בהתקף של בהלה להתחקות אחריהן בירושלים. במסע החיפוש הקדחתני, שנמשך מערב ראש השנה עד ליום כיפור, הוא מתמודד גם עם דברים אחרים שאבדו לו, ובעיקר עם היעלמותה של רעייתו הצעירה אסנת, ב
וורד הופקינס, שזה עתה איבד את הוריו בתאונת דרכים קטלנית, מוצא פתק שאביו הסתיר לפני מותו, הגורם לו לפקפק בכל מה שאי פעם חשב שהוא אמת. בפתק נכתב, "אנחנו לא מתים". שרה בקר בת הארבע - עשרה נחטפה מאזור קניות צפוף בלוס אנג'לס. אם לשפוט על - פי גופותיהן של הנערות שנחטפו לפניה, שערה הארוך ייגזז והיא תעבור עינויים והתעללות. נותר לה בערך שבוע לחיו
"הי!" אמרתי כשהיא התכופפה והעיפה לי נעל אחת, "מה את עושה?"
"מה נראה לך שאני עושה?" היא התחילה להתעסק עם הנעל השנייה.
"אני חייב מקלחת", הודעתי לה.
"היית מת", היא התקרבה אלי עם המבט המסוכן ההוא בעיניים.
צעקתי כששפתיה נדבקו לשלי.
"הכאבתי לך, מותק?" שאלה בקול עדין ומתחשב.
"שורף פחד," אמרתי.
"את מי זה מעניין," היא התחילה למשוך לי את החולצה מה
בעיירה קטנה באינדיאנה, יורה צלף שישה כדורים מחניון לעבר כיכר. חמישה אנשים נהרגים. חמישה קורבנות אקראיים.
ג'ק ריצ'ר עובד על השיזוף שלו במיאמי בחברתה של רקדנית נורווגית ונהנה מהחיים. את רוב שנותיו העביר בתוך המכונה ואז המכונה השתעלה וירקה אותו החוצה. עכשיו הוא צופה מבחוץ. מסתובב ברחבי אמריקה. נודד ממקום למקום. נטול שורשים. בלי מקום מ
"בניגוד לכל מה שחשבתי שידעתי, התברר לי שאת שלוות הנפש שרובנו מחפשים בשלב כזה או אחר בחיינו, אפשר להשיג גם בתוך הכאוס הקיומי היומיומי של המציאות הישראלית."
גל פיגועי התאבדות שפקד את ישראל הוביל את העיתונאית אושרת קוטלר בנגל למשבר מקצועי ואישי.
סיפור שמתחיל בדמעות הוא יומן מסע אמיץ וחשוף שבו מספרת קוטלר בנגל על השאלות הקיומיות שי