"הסרטיפיקט" הוא אחד המעולים והמרתקים שברומנים של בשביס זינגר, וללא ספק ה"שובב" והמשעשע שבהם. זהו "סיפור עצוב", הכובש את הקורא בעליצותו הסוחפת ובהומור השופע.
"הסרטיפיקט" נופל לידיו של דוד בנדיגר לגמרי במקרה, כמו כל מה שקורה לו. הוא לא ציוני, ובעצם, עדיין לא החליט מה ומי הוא. באנדרלמוסיה השוררת בחייו, האפשרות לנסוע לפלשתינה טובה או רע
כאשר ג'ייק בריגנס עורך דין מוכר ממיסיסיפי, מקבל יום אחד מכתב מחבר ותיק, הוא מוצא את עצמו בבעיה. המכתב הגיע ממאק סטאפורד, עורך דין כושל שנעלם אחרי שפשט רגל, התגרש, ואולי גם מעל בכספים. עכשיו הוא מבקש מג'ייק לעזור לו לחזור וליישר את ההדורים עם משפחתו. אבל אשתו לשעבר של מאק חולה, שתי בנותיו כבר נערות, וכשהאף־בי־איי נכנס לתמונה, חזרתו ממש
בית קפה אפלולי בברלין. יעקב, פנטומימאי, מחכה לחבר. מלצר ניגש אליו לקבל הזמנה. הוא מביט במלצר ונבעת: ואניה! בבת אחת הופך יעקב הבוגר לנער הצעיר, השחוף, המדולדל מכוחותיו, שזה עתה נחלץ ממצעד המוות, וּואניה, חייל רוסי גס, משליך אותו על גופה העירום של הנערה הגרמנייה המתחננת על חייה, ומצווה עליו לאנוס אותה, כנקמה על מה שעוללו הגרמנים לאחותו
מאושוויץ לבודפשט, מסע אל לבה המדמם של המאה ה-20
עמנואלֶה הוא ילד מרדני ומלא שמחת חיים שרוצה לבנות לעצמו זוג כנפיים כדי לעוף כמו הציפורים. תמיד נודף ממנו ריח קל של רגליים מיוזעות, "הריח של השמחה", והוא מטפס על עצי דובדבן ודוהר על אופניו במורד שבילי העפר. אבל כל מה שנשאר מעמנואלה הוא קומץ מכתבים ומחברת שהוטמנה בקיר בגטו לודז'.
אמארה,
מרגרט מקמילן עוסקת בספרה המרתק והשנון בסוגיות רבות ומגוונות, ובהן כיצד השפיעו המלחמות על החברה האנושית וכיצד עיצבו תמורות בארגון הפוליטי, בטכנולוגיה ובמגוון האידאולוגיות את אופני הלחימה ואת המניעים שלנו בצאתנו לקרב.
בספר מלחמה: כיצד עיצבו אותנו סכסוכים המחברת מעמיקה בחקר שאלות שהיסטוריונים והוגי דעות הרבו לעסוק בהן כל הדורות
בתחילת מאי 1947 נעלם אלכסנדר רובוביץ׳, נער בן 16 מירושלים, שהדביק מודעות רחוב עבור ארגון הלח"י. חששם של בני משפחתו לגורלו הלך וגבר לאחר שעדים סיפרו שראו את רובוביץ׳ מוכנס בכוח למכונית שנסעה מהמקום. בזירה נמצא כובע אשר בתוכו היו רקומות כמה אותיות באנגלית שהרכיבו שם משפחה משובש.
לאחר חקירה מאומצת נתגלתה האמת: הנער נחטף, עונה והוצא להו
שום דבר שאי־פעם קראתם לא יכין אתכם לבלש המטורף הזה!
רוצח סדרתי שורף אנשים חיים במעגלי האבנים הפרהיסטוריים של מחוז האגמים באנגליה. הוא לא משאיר רמזים, והמשטרה חסרת אונים.
כששמו נמצא חצוב בשרידים המפוחמים של הקורבן השלישי, הבלש המושפל וושינגטון פּוֹ מוחזר מהַשעיה ומעורב בחקירה שהוא לא רוצה לקחת חלק בה.
באי־רצון הוא חובֵר לאנליטי
ארץ האש הוא קודם כול רומן בממדים אפיים. הספר עוקב אחר מסעותיה של משלחת אנגלית לארץ האש - האזור הדרומי ביותר ביבשת אמריקה - על מנת לכבוש ו"לאלף" את ילידי המקום. במתח בין ציביליזציה למסורת, בין קידמה לפרימיטיביות, שתי החברות - האנגלית והאבוריג'ינית - נאבקות על המרחב ועל צדקת הדרך. מי הוא כאן המפותח? מי הוא המתורבת? התשובה תלויה בהחלטת
2019: בחסות החשֵכה, קייט נמלטת מלונדון ומבן זוג אלים אל בקתה רעועה שירשה מדודה רבא שכוּחה. הבקתה וגינת הפרא הצמודה אליה הן תפאורה שונה בתכלית מזו שעזבה מאחור. אלא שהיא מתחילה לחשוד שלדודה רבא שלה היה סוד. סוד שטמון בעצמות הבקתה, סוד שנשתמר מאז ציד המכשפות במאה ה־17.
1619: אלת'ה ממתינה למשפט הרצח שלה. בילדותה אִמה לימדה אותה כשפים שמתבס
האויב שלצדי, ספרה הנוקב ועז הביטוי של נעמי רגן, נכתב בעקבות מאורעות אמיתיים, ובמרכזו עומדים שני גיבורים הנאבקים לחשוף את האמת שמאחורי פשעים בלתי נסלחים.
מיליה גוטשטיין הקדישה את חייה להבטחה שקולם של קורבנות השואה לא יושתק לעולם. זוהי משימה תובענית וקורעת לב, שגוזלת לעתים את זמנה וכוחותיה. אבל דווקא עכשיו, כשהיא מתכוננת להעביר הל
"אחרי המרד הגדול נגד רומי וסיום חיבור ספריו של יוסף בן מתתיהו, יבש המידע ההיסטורי על היהודים. במשך אלף שנה איננו יודעים מה עלה בגורלם. אגדות ומיתוסים חסרי בסיס עובדתי גויסו כדי לנסות ולמלא את החסר. מחקר זה בא להפריך ניסיונות אלה."
שורשיהן של שלוש הדתות המונותאיסטיות – הנצרות, האסלאם והיהדות – נטועים בתוך הספרייה המקראית, וקשרים ע
חתן פרס EBRD לספרות לשנת 2020
עלילת קסמי השטן מתרחשת בקיץ 1941, בימים הראשונים של מלחמת העולם השנייה, כאשר גרמניה הנאצית פלשה לברית המועצות. משתפי הפעולה המקומיים בעיירה הליטאית הקטנה מיהרו לרַצות את אדוניהם החדשים, הגרמנים: הם משמידים את שכניהם הקרובים, היהודים, עוד לפני ששאר הקהילה היהודית של ליטא הושמדה בידי הנאצים בגטאות ובמחנות
״אני כבר לא יכולה יותר. אין לי כוח. אין לי כוח להתנפץ בכל פעם מחדש לרסיסים כשנדמה לי שאני עולה מדרגה ואז אני נופלת עשר תהומות למטה. אחרי שבניתי שריון והקמתי חומות והגנתי ושמרתי, בכל פעם כשפתחתי פתח קטן, קטנטן, למישהו להיכנס, אפילו רק להציץ, התאכזבתי, נשברתי והתרסקתי."
לאן תובנה כזו יכולה להוביל נערה שאין לה אף אחד? נערה שאין לה ומעולם
יָאסוּקוֹ היא אֵם חד־הורית גרושה, שהאמינה כי נמלטה סופסוף מבעלה לשעבר, טוֹמיקאשי. כשיום אחד הוא מופיע בדירתה כדי לסחוט ממנה כסף ומאיים עליה ועל בתה, המפגש מידרדר עד מהרה לאלימות שמובילה למותו. לשמע ההמולה מציע את עזרתו השכן שלה, אישיגאמי, מורה למתמטיקה בתיכון, אשר מתנדב להיפטר מהגופה ולרקום את סיפור הכיסוי של יאסוקו ובתה.
כשהגו
סאל, רעיה ואם צעירה, חיה בכפר אנגלי בסוף המאה ה־18. בעלה, כמו רוב הגברים בכפר, עובד אצל אדון האחוזה. לאחר שבנו של האדון הורג את בעלה מתוך רשלנות, סאל נותרת לבדה עם בנה קיט בן השש. כדי שלא יסבלו חרפת רעב היא מסכימה לשלוח את קיט לעבוד כמשרת בבית האדון, אף שחלמה על חיים אחרים עבורו. כאשר בנו של בעל האחוזה כמעט הורג גם את בנה, סאל מחזירה מלחמ
גיבור, רומן הביכורים של אריק צ'רניאק, הוא מותחן משובח, המיישר בקלות קו עם טובי סופרי המתח הכותבים כיום בעולם.
נועם גיבור, טייס קרב צעיר, יוצא אל גיחת המבצעים הראשונה שלו ברגשות מעורבים.
המשימה מבוצעת אמנם בהצלחה, אולם בהיפוך אכזר של הגורל היא גוררת את ישראל להסלמה ביטחונית מעוררת דאגה.
זאת בדיוק ההזדמנות לה חיכה רס"ן (מיל') אלי עו
לוס אנג'לס, 1991. מקסימיליאן אופולס, ממעצבי העולם המודרני, ראש המטה ללוחמה בטרור של אמריקה, נרצח לאור יום על פתח ביתה של בתו הלא חוקית אינדיה. הרוצח הוא הנהג הקשמירי שלו, איש מסתורין שמכנה את עצמו שאלימר הליצן. בתחילה נראה כי הרצח הינו התנקשות פוליטית, אבל עם הזמן מתברר שהוא אישי עד מאוד.
זהו סיפורו של מקס, של רוצחו ושל בתו - ושל הא
העיר ברלין היתה לא רק הבימה המרכזית לשיגיונותיו של אדולף היטלר, לעלייתו של הרייך השלישי ולנפילתו; היא היתה גם מקום שחיו בו אנשים רגילים - עבדו, בילו, גידלו משפחות. את סיפורם של אלה בשנות המלחמה בא הספר ברלין במלחמה לתאר.
בין השנים 1939 ל-1945 חוו תושבי ברלין שמחת מנצחים ותוגת מובסים ומצוקה קשה. מזונם נקצב; ההאפלה גררה מעשי פשע; גברים, נע