הוא ראה אותה כל-כולה... הוא היה יכול להסתלק מזה מוקדם יותר, עדיין היה יכול ללכת. ההגיון צעק אליו. ``עזוב את זה, קינקייד, חזור אל הדרכים. צלם את הגשרים, סע להודו. בדרך לשם עצור בבנגקוק ובקר אצל בת סוחר המשי שיודעת את כל הסודות המסעירים שהבשורה העתיקה יכולה ללמד. שחה איתה בעירום יער עם שחר, ושמע את צעקותיה בשעה שתהפוך אותה מבפנים באור הדמד
דוד בן גוריון, שסיפור חייו נפרש בספר זה מימי ילדותו בפלונסק ועד להקמת המדינה, הנהיג את היישוב היהודי יותר מארבעים שנה.
הוא עצמו נהג לומר כי "נולד מחדש" כשעלה לארץ ישראל, ומאז היו לו ארבע תקופות בנות מש-עשרה שנה: בראשונה שבהן היה פועל, עיתונאי וחייל, בשניה (מ-1921) עמד בראש ההסתדרות הכללית של העובדים העברים, בשלישית (מ-1933) עמד בראש התנ
ברומן המשלב עובדות ובדיה מפיח הסופר הגרמני פיטר פרנגה רוח חיים בדמויותיהם של לורנצו ברניני ופרנצ'סקו בורמיני, שני האדריכלים שהקימו במאה השבע-עשרה את "רומא החדשה", וביריבות המרה ששררה ביניהם.
לרומא של שנת 1623, המצפה בקוצר רוח לבחירתו של אפיפיור חדש, מגיעה צעירה אנגלייה יפהפייה, פיקחית ותאבת חיים וחופש. שמה קלריסה, אך בפי כל היא מ
ג'ארד דיימונד, חוקר אבולוציה ופיזיולוג מאוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס, ניסה והצליח במלאכה, שהיסטוריונים מן השורה חוששים מפניה בדרך כלל:
הצגת תמונה מקיפה וכוללת של תולדות חברות בני האדם בחמישה - עשר אלף שנות היסטוריה.
שאלת היסוד שהעמיד במוקד מתקרו היא הסוגיה,שכל אדם חושב מתלבט בה ויתקשה להעמיד לה הסבר מניח את הדעת - מהו סוד
במוסקבה המושלגת, באפרורית של טרם שחר, נורתה למוות המשוררת טוניה גורדיון בפקודתו של סטאלין, יחד אתה חוסלו מיטב הסופרים ואנשי הרוח היהודיים בברית המועצות. מחשבתה האחרונה של טוניה הוקדשה לשני בניה הקטנים, אלכסנדר ודימיטרי. אלכסנדר היה בנו של בעלה הראשון. שכבר נשלח אל מותו. בעלה השני, קולונל בק.ג.ב. שהוא אביו של דימיטרי, יחוסל גם הוא בי
זהו מסמך אנושי מזעזע, סיפור חיים בלתי רגיל, זעקת כאב של אדם אמיץ ובעל כוח-חיות בלתי-נדלה. היו למרטין גריי סיבות רבו להיכנע למר-גורלו אך הוא חילץ עצמו בכל פעם מן ההריסות וסיפק לעצמו שוב ושוב תוכן וטעם לחיים. בספר מבטא את האמונה והתקווה בחיים טובים יותר, שכן, אפילו כשהמצב נראה לכאורה, חסר תקוה, כל ניצוץ של סיכוי עשוי להיות הפתח להיחלצ
"שלושה דברים מזדקרים מיד לעין בבואנו לדון בילד הפנימי", אומר ג'ון בראדשו, מחבר הספר "השיבה אל הילדות". "המהירות בה משתנים האנשים ברגע שהם מתחילים לעבד את התחושות של הילד הפנימי: עומק השינוי: והכוח הנפשי והיצירתיות שהם תוצאה ישירה של ריפוי הפצעים מן העבר. תחילה אנו רואים את העולם בעיניים של ילד קטן. ילד פנימי זה נשאר בתוכנו כל חיינו וא
שתי התלבטויות טורדות את נפשו של יאיר שטיינמץ, תלמיד ישיבת הסדר: האם לעזוב את הישיבה ולהתחיל בלימודי ארכיטקטורה בטכניון, והאם להתארס עם נורית שאיתה הוא נפגש כבר שבעה חודשים?שבוע לפני ראש השנה הוא נוסע לשבת בביתו ונפצע בתאונת דרכים. דימום בעינו הימנית שולח אותו אל מחלקת עיניים בבית החולים תל השומר ואל מבט מחודש על חייו.שני מעגלי זי
"אין זו קריאת הנער הצועק 'זאב, זאב!' הזאב עצמו הוא הקורא לעזרה" - מלקולם לורי במכתב לידיד, 1936
"מתחת להר געש" הוא יצירת-מופת מיוחדת במינה, מפניני-הכתר של הפרוזה האנגלית במאה העשרים. כיום רואים בו רבים את הרומאן החשוב ביותר של דור המספרים שאחרי ג'יימס ג'ויס, וירג'יניה וולף וד.ה. לורנס. הספר נכתב בשנים 1936-44, ראה אור בשנת 1947, אך זמן רב נשאר בג
ג'ק ראיין היה די מרוצה מעבודתו כברוקר בחברת השקעות. והוא גם עשה לעצמו ולביתו הון קטן, בלי להתאמץ הרבה. הוא השתדל לשכנע את עצמו שהוא ממש לא מתגעגע לעבודתו בשירות הס'. אי. איי, והדבר היחיד שהטריד אותו היה העובדה שעל מגרש הגולף הוא התגלה ככישלון מוחלט. כן, והתחיל קצת לשעמם לו, אבל רק קצת. ואז הוא מקבל הודעה במכשיר האיתורית שלו - עליו להתי
``בנות זקוקות להרגשת קרבה בקשר עם אבותיהן, לאפשרות להיות עם האב ביחסים אינטימיים רגשיים אך לא מאיימים במובן המיני. הן זקוקות להנחיה ממנו, ולתחושת הבטחון שהוא יכול לספק באופן שונה מזה שאמהותיהן מקנות להן. ואולי יותר מהכול הן זקוקות לחוויה הבסיסית והמשמעותית של קבלה מצד האב על מה שהן ומה שהן יכולות ומיועדות להיות. יחסי הבת עם אביה י
כריסטוף רוס, עיתונאי ועורך תוכניות טלוויזיה אנגלי-צרפתי, בשנות הארבעים לחייו, נקלע למשבר עמוק ועושה את חשבון הנפש שלו. אכול חרדות, קרוע בין אשתו, שלה הוא נשוי זה יותר מעשרים שנים, לבין ידידתו הצעירה ממנו בשנים רבות, הוא מנסה למצוא תרופה למשברו במסע-חיפוש אחר העקבות האבודים של אביו הלא-חוקי שעזב את אמו, בפאריס של שנות העשרים המטורפו
השנה היא 1895 בעיר יפו.
צאלח דג'אני, ילד כבן שתים-עשרה המתגורר עם אמו באחוזה רחבת ידיים בסמוך ליפו המוסלמית, סובל מחזיונות משונים על חורבן ואסון המתרגשים לבוא על בני עמו.
אמו, עפיפה, אובדת עצות.
המשרתת הזקנה אמינה, האריסים שטופי האמונות התפלות וחזותו הקודרת של בית המידות באחוזה אינם תורמים להחלמתו של הילד.
אבל הכל משתנה כשאל חיי