סוכן טקסטיל שמכוניתו התקלקלה נאלץ להישאר ללון בכפר קטן. הוא מוזמן לארוחת ערב מפוארת בחברתם של שופט ועורכי דין בדימוס, מאורע המשפיע על חייו בדרך שלא היה יכול לשער.
העלילה המעין בלשית המרתקת היא רק מסגרת להתבוננות עמוקה ומפוכחת בדמויות האנושיות, המתוארות ביד אמן. זו אחת מיצירות הפרוזה הטובות ביותר של פרידריך דירנמט, מגדולי הסופר
אל קלאריס ליספקטור, הסופרת הברזילאית (היהודיה), התוודע קהל - הקוראים בארץ ב - 1999 בספר 'קשרי משפחה/שעת הכוכב'. הביקורות, בכל העיתונים הגיבו בהשתאות על הסיפורים בעלי העוצמה - כזו שפוגשים בספרות רק אחת לשנים רבות: "ליספקטור היא קוסמת...היא מהפנטת את הקורא": "יצירתה היא בעלת עושר ותהודה כל - כך גדולים...היא מצטרפת לרשימה הלא - ארוכה של גדולי ה
פלאנרי אוקונר (1964-1925) הוכרה זה כבר כקלסיקונית מודרנית, שנוהגים להשוותה, בהיבטיה השונים, לפוקנר, לדוסטויבסקי ולגרהם גרין. בחייה הקצרים והטראגיים השלימה שני קובצי סיפורים: ``אדם טוב קשה למצוא`` ו``כל מה שעולה חייב להתלכד``, ושתי נובלות: ``דם חכם``, ו``המתחזקים יחטפוה``. יצירותיה של או`קונר, ככל שהן מעוגנות בנופי הדרום האמריקני על מאפייניו
חגי כנען יוצר דיאלוג מרתק עם הגותו האתית של הפילוסוף היהודי-צרפתי עמנואל לוינס. פנימדיבור הוא ספר העוסק בקשר האינטימי בין ראייה, הקשבה ואתיקה. הוא מציג פירוש חדש לאמירתו החידתית של לוינס - ´אתיקה היא אופטיקה´ - שבעקבותיה אנו נקראים להיחלץ מהקהות של המבט העכשווי, הקצר והמיידי. זהו ספר המצביע על האחריות שיש לנו לראות ולהקשיב אחרת, ב
מבקר נודע כתב כי אם "מילכוד 22" היה הרומן הראשון הטוב ביותר שנכתב אחרי מלחמת העולם השניה - "משהו קרה" הוא הספר השני הטוב ביותר, אם לא יותר מזאת. כש"משהו קרה" ראה אור היתה לו עוצמה רגשית גדולה והד ספרותי רב, עד מהרה הוגדר הספר כיצירת מופת שפויה - מטורפת. מטורפת, מפני שבוב סלוקום, הדמות המרכזית ב"משהו קרה", חייב להיות חריג כדי להחזיק את הראש
ז'וזה קוסטה, סופר צללים מוכשר אך מתוסכל מריו דה - ז'נירו, נוחת נחיתת ביניים בלתי צפויה בבודפשט, ומתאהב, הוא מתאהב בעיר שאין לו בה שורשים. בשפה שאת ניגונה הוא אינו מבין, ובאשה זרה. ועכשיו הוא זר בעצמו, זר במולדתו, שחייו בה התרוקנו מתוכן, זר בנישואיו החמצמצים, וזר בארץ החדשה הזאת, המהפנטת, ששפתה, על פי השמועה, היא היחידה שהשטן מעריך. הוא ח
"יהא שמי גנטנביין", הוא ספרו השלישי של הסופר השוויצרי מקס פריש, אחרי "אינני שטילר" ו"הומו פאבר". כשני הספרים הקודמים עוסקת גם יצירה חשובה זאת בבעיות של הזהות האנושית. בתחילת הספר שוהה המספר בבאר. גבר שאין המספר מכירו, קם ממקום מושבו בבאר, יוצא החוצה וזמן-מה אחר-כך נמצא מת ליד הגה מכוניתו. על סמך כמה הערות ששמע המספר על אודות המת ועל בסי
יבגני זמיאטין (1937 - 1884) נחשב לאחד הסופרים המרכזיים והמבריקים בספרות הרוסית המודרנית, בסוף שנוח העשרים, לאחר שיצירותיו הוחרמו בבריה"מ, גלה מרצון לצרפת, הוא מת בפאריס, נידח ונשכח. בסוף שנות השמונים התפרסם במולדתו מכלול יצירתו והוא זכה להכרה מחודשת בכשרונו, זו פעם ראשונה שזמיאטין מתורגם לעברית, קובץ סיפורים זה מוכיח את שליטתו המוחלטת
עוד שנים רבות לאחר מותו נותר ברכט המשורר כמו פצצת זמן חבויה שהמשיכה לתקתק באין רואה מתחת לספרות העולמית. שירתו הוסתרה זמן רב על ידי הדראמות והתיאוריות שלו. מרבית שיריו של ברכט לא כונסו בספרים או לא פורסמו כלל בחייו של המחבר. עם זאת יש לשירתו מעמד ראשוני ביצירתו. ברכט המחזאי הוא בראש וראשונה משורר, והיום, לאחר שנתפרסמה מרבית שירתו ח
יעקב גולדשטיין (1971-1896) הוא מגדולי המשוררים המודרניסטים היהודים, ורבים מחשיבים אותו כגדול משוררי יידיש בדורו. ההתוודעות לחטיבה נרחבת של שירתו בתרגום עברי (ב``סימן קריאה`` 8) עוררה השתאות בקרב דור של משוררים עבריים צעירים אל מול שירה זו, שהקדימה בהרבה מהלכים דומים בשירה בעברית של שנות החמישים (זך, עמיחי) ולא תאמה את הדימוי של שירה בייד
``עובדות בדיוניות`` ספרו העשירי של אשר רייך, הוא מסע מרתק אל ילדות שלא היתה אלא ``אמנות הטיסה באוויר``. כברוב ספריו הקודמים, עומד גם במרכזו של ספר זה נושא מרכזי; כאן צידה האפל של ילדות בעולם חרדי אטום, לרבות נסיונות הכפירה, הפריצה וההתנערות מכבליו של עולם זה. ב1988- זכה אשר רייך בפרס ברנשטיין לשירה מטעם התאחדות המו``לים, וב1989- בפרס ראש הממ
יש ואדם נולד והוא יודע סוד. משהו מוחלט וברור, שאי אפשר לבטאו כלל במילים. אבל המשהו הזה נוכח בכל מבט שהוא נותן בעולם; בכל מסע, בכל פרידה, בכל אהבה. וכשהוא מספר על מה שראו עיניו, הוא לא מספר על הדברים עצמם, אלא על הסוד שהתגלה מאחורי הדברים.מארק סטרנד, לדוגמא.אם אתה נותן לשיר של סטרנד להוביל אותך, אתה מגיע למקום הנסתר של עצמך. כי הוא הרשה ל
ספרו הרביעי הרואה אור בעברית של פסואה, אחד מגדולי המשוררים, הסופרים והוגי הדעות במאה העשרים. ספר הכולל את כל שירת אלורו דה קמפוש אשר לצד אלברטו קאירו וריקרדו ריש הינו אחת משלוש הדמויות המרכזיות במאגר המשוררים הבדויים שיצר פסואה כדי לתת פתחון פה לקולותיהם הייחודיים של יוצרים מדומים. למקרא השירים נהיר כי גם אילו כתב פסואה במשך כל ח
יציאתו של "ההיסטוריה הסודית" לאור היתה אחד האירועים הספרותיים המדוברים ביותר בארצות הברית ומחוצה לה בשנות התשעים.
דונה טארט, אז רק בת 28, סומנה כסופרת המבטיחה של דורה, ספרה נזכר בנשימה אחת עם יצירות מופת כגון "בעל זבוב" ו"החטא ועונשו" והפך לרב מכר בינלאומי.
קשה לחשוב על ספר בכורים שיעסיק קוראים ומבקרים בעוצמה דומה, ואף על פי כן, שלא
ג'ולי, בתם היחידה והמרדנית של בנקאי לבן ועשיר מיוהנסבורג ושל בעלת בתי קזינו מקליפורניה, פוגשת בעבדו, מכונאי במוסך.
עבדו הוא מהגר לא חוקי החי תחת זהות בדויה מפחד שלטונות ההגירה. ג'ולי מתאהבת בעבדו. הוא עובר לגור אצלה.
היא מראה לו את העולם השבע שלה.אך כצפוי, הנסיך המזרחי של ג'ולי מקבל לידיו צו גירוש.
הוא צריך לחזור למולדתו, ארץ ערבי
'אלברטין איננה' היא אחת הפנינים מן היצירה המונומנטאלית של פרוסט, 'בעקבות הזמן האבוד', וגם מעין רומאן עצמאי, שאפשר לקרוא בו בנפרד – אחד מהישגיו היותר גדולים של פרוסט: "זה מן הדברים הטובים שעשיתי", נהג לומר לידידיו.
את יצירתו בת 3000 העמודים שיכתב פרוסט שוב-ושוב גם לאחר "השלמתה". ב-1987 נתגלה במרתף ביתה של אחייניתו, לאחר מותה, טקסט במכונ
חיפוש - מתמיד אחר מקומו של האדם בזמן, מעסיק את המספר והמחזאי השוויצרי מאכס פריש (נולד 1911). ברומן - דו"ח זה לבשה הבעיה לבוש קונקרטי: האדם בעידן הטכנולוגי, באומנתו התמימה - יהירה, כי תמה עת האמנות וחלומות - הנפש, ומעתה תהיה הטכנולוגיה מענה לכל. "הומו פאבר" הוא קול - אזהרה של סופר מוראליסטן, היא קריאה לאדם לשוב ולהאזין לנפשו