מדף הספרים של molloy - הספרים שדירג


כאן נמצאים הספרים שקרא והדירוג שנתן לכל אחד מהם.


molloy
בן
צפון



Simania RSS

מדף הספרים של molloy - הספרים שדירג


מיין לפי: הצג כ:
הסיפור על יוסף ק. שנאשם ואינו יודע במה נאשם. נסיונותיו להגיע אל הרשויות השופטות ולטהר את עצמו מאשמה שאינה ידועה לו מְסמלים את מבוכתו של האדם המודרני ואת חוסר האונים שלו. פרנץ קפקא (1924-1883) נולד בפראג שבצ'כיה. בנו של סוחר יהודי, שאופיו השתלטני השפיע על כל מהלך חייו ויצירתו. לאחר שסיים לימודי משפטים, עבד בחברת ביטוח בפראג, עד שחלה בשחפ
לִפְנֵי יוֹתֵר מִמֵּאָה שָׁנִים הָלַךְ הָרוֹפֵא הַגֶּרְמָנִי דּוֹקְטוֹר הַיְנְרִיךְ הוֹפְמַן לִקְנוֹת מַתְּנַת-חַג לִבְנוֹ הַקָּטָן - סֵפֶר מְשַׁעֲשֵׁעַ. אֲבָל הוּא חָזַר מִן הַחֲנוּת כְּשֶׁבְּיָדוֹ מַחְבֶּרֶת צִיּוּר גְּדוֹלָה וְאָמַר לְאִשְׁתּוֹ: "הִנֵּה הַמַּתָּנָה לְיַלְדֵּנוּ. אֲנִי עַצְמִי אֶהֱפֹךְ אֶת הַמַּחְבֶּ
סמואל בקט - הממצע והמסר - מבוא מאת שמעון לוי 1.לא אני. 2.אותה הפעם. 3.פסיעות.
מה עושה מיליונר כשרצונו לדעת מי ידידיו האמיתיים? מהי התחבולה לגלות את הצד השני של המטבע, את האמת המוסתרת על ידי התלות והחנופה. "שלושה גברים בשלג" הוא סיפורים של יצרים, אכזבות, אכזריות ואהבה. אך על רקע של צביעות ורשעות נפרשת גם העלילה של ידידות כנה ותמה, המשנה את חייו של המיליונר ונותנת להם טעם חדש. אריק קסטנר (1974 - 1899) שירת בצבא הגרמני
כדי להחליט אם זה "טוב" או "לא טוב" יש לנו כלל פשוט ביותר: החיבור צריך להיות אמיתי. עלינו לתאר מה שקיים, מה שאנחנו רואים, מה שאנחנו שומעים, מה שאנחנו עושים. למשל, אסור לכתוב: "סבתא דומה למכשפה", אבל מותר לכתוב: "אנשים קוראים לסבתא "המכשפה", אסור לכתוב: "העיר הקטנה יפה", כי העיר הקטנה יכולה להיות יפה בעינינו ומכוערת בעיני מישהו אחר. מה"חיבור
"אני הולך לכתוב כל-כך מצחיק שאנשים ייאבדו נוזלים מהיסטריה, החיוך שלהם ייפתח עד מאחורי הצוואר וייפול להם הראש מצחוק. אני אתמצת את כל היסטוריית רעמי-הצחוק לתוך פואנטה שיכולה לבקע אטום לארבע-אנשים יפלטו את הפוליפים שלהם למרחק שלושים מטר ואחר-כך תשתרר כזאת דממה...'מי מנוחות' כלב לידה. אתה מוכן להיות שותף לכזאת תנופה?" מוכר דיאלוגים נ
סופרלאטיבים על ספרים נקראים בחשדנות. אבל קשה לי להיזכר בספרים רבים בסיפורת העברית המשתווים ל"כסף קטן" בתיחכום הרגיש של עיבוד הפרטים, מבלי לאבד דבר מן הכוח של המצבים. הספר הוא מחזור וריאציות, שרובן סובבות סביב חיים ומוות. למעשה, זהו ספר על חיים כפולים, כאילו חיינו אלה קצרים מדי בשביל הרוח, וכאילו החיים נושאים בתוכם את המוות, בעוד ה
רבי יוסף חיים, מקובל ירושלמי נודע, לא תכנן לצאת מגבולות העיר העתיקה; כל ימיו ישב ולימד את תורת הקבלה. אך כשתלמיד צעיר חשף בפניו ספרות חול, העוסקת בעולמות בדויים ומדומיינים, משהו בתוכו נפרץ. אט אט הפך המקובל המכונס, בעל כרחו כמעט, לסופר. מול עיניהם המשתאות של אשתו, ילדיו, ושל אנשי הקהילה שבה חי כל חייו – החל רבי יוסף חיים להקדיש את עתו
המחזה המפורסם ביותר של בקט, ואולי המחזה החשוב ביותר במאה העשרים, מוגש כאן לקורא העברי בתרגום חדש, שהוא גם תרגום ראשון מן המקור הצרפתי של המחזה.
אם ספרות המאה העשרים תשאיר אחריה עשרה רומאנים גדולים-'לוליטה' הוא אחד מהם.הספר,שנדפס לראשונה בשקט בפאריס ב-1955 (המו"לים האמריקנים חששו להוציאו לאור), חילחל לאט ונעשה כעבור שלוש שנים רב - מכר שערורייתי, שעד מהרה תפס את מקומו הראוי כמושלם ברומאנים של נאבוקוב. האפקט של צבע מופלא שיש לקשקשת של חרקים מסויימים אינו נובע מן הפיגמנט, אלא מ
מרסו, פקיד צעיר שחי באלג'יר, אינו בוכה בהלויית אמו, רוצח אדם "בגלל השמש", ועל שני אלו נשפט ונידון למוות "בשם העם הצרפתי" - סיפור תמוה ומוזר, ששום דבר אינו מובן בו לאשורו ואף - על - פי - כן הוא מרתק ונקרא בנימה עצורה מתחילתו ועד סופו. "הזר", שהוא הרומן הראשון של אלבר קאמי, יצא לאור ב - 1942 ונמנה עם הידועות שביצירות הספרות המודרנית: "הקוראים נ
אנתולוגיה זו באה להציג בפני הקורא הישראלי מבחר טקסטים מרכזיים, שמרביתם טרם זכו לתרגום עברי, קשת של כתבים תיאורטיים שהכרתם הכרחית להבנת הספרות, הציור והקולנוע הסוריאליסטיים, וכן אותה יצירה ספרותית עניפה - שירה, כתיבה אוטומטית, משחקי מילים, סיפורת ועוד - שצמחה מן העקרונות המונחים ביסוד המאמרים. על העורכות: פרופ` רות עמוסי מלמדת באו
בורחס נולד ב 1899 בבואנוס איירס. ילדותו בבית דו - לשוני (סבתו היתה דוברת אנגלית) וחינוכו מגיל 15 בז'נבה הכשירוהו להיות בן - בית בתרבויות רבות. אולם מעולם לא איבד את הקשר העמוק להווי הארגנטיני המיוחד. חזר לבואנוס איירס ב 1921 ספר שיריו הראשון הופיע ב 1923 וסיפוריו הראשונים - מראשית שנות השלושים. יצירתו, שהקנתה לו תהילת עולם, מצטיינת במיזוג מ
(צרפת, 2005) מי מביניכם ראוי לחיי נצח? דניאל הוא קומיקאי ציני שעשה קריירה מטאורית מבדיחות מרושעות ונבזיות על מין, מוצא, דת וגזע. סיפור החיים שלו הוא רדיפה אחר אהבה, מין ונעורים, ובריחה מהשיעמום, מהבדידות ומהזיקנה. בגיל ארבעים ושבע, אחרי כמה מערכות יחסים כושלות, נראה שהוא מתקרב לסוף הדרך. ואז הוא פוגש את האושר. קוראים לה אסתר, והיא בת עשר
וורד הופקינס, שזה עתה איבד את הוריו בתאונת דרכים קטלנית, מוצא פתק שאביו הסתיר לפני מותו, הגורם לו לפקפק בכל מה שאי פעם חשב שהוא אמת. בפתק נכתב, "אנחנו לא מתים". שרה בקר בת הארבע - עשרה נחטפה מאזור קניות צפוף בלוס אנג'לס. אם לשפוט על - פי גופותיהן של הנערות שנחטפו לפניה, שערה הארוך ייגזז והיא תעבור עינויים והתעללות. נותר לה בערך שבוע לחיו
"האם האח הגדול קיים?" "ודאי שהוא קיים. המפלגה קיימת. האח הגדול הוא התגלמות המפלגה." "האם הוא קיים באותו מובן שאני קיים?" "אתה לא קיים."   1984, הרומן הדיסטופי הנודע ביותר בספרות העולם ועדיין המפתיע בחיותו ובאקטואליות שלו, ראה אור לראשונה ב־1949. ג'ורג' אורוול חוזה בו חזות דמיונית קשה על דמותו החברתית והפוליטית של העולם בעתיד, עולם השרוי במל
סיפור מטורף על ברנש מבעית ששרד במלחמה כדי ללעוג לאנשים המהוגנים. בעולם ההפוך של המאה העשרים, שבו משמידים מיליוני בני אדם, קמפבל האבסורדי הוא גם "גיבור". אמא לילה מתרכז סביב ה"וידויים" על פשעי מלחמה של הסוכן הוארד קמפבל הבן – אמריקאי מלידה, נאצי ידוע וסוכן לשעבר של הריגול הנגדי האמריקאי. קמפבל מוצא את עצמו בישראל, ובתא סמוך לזה שב


©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ