יוהנה הצעירה, המבריקה והמוכשרת מתמרדת כנגד המגבלות החברתיות של ימי הביניים, האוסרות על נשים ללמוד קרוא וכתוב.
כאשר אחיה נהרג, יוהנה לוקחת את בגדיו וזהותו, מצטרפת למנזר ומוסמכת לנזיר במקומו.
בתור האח יוהן, זוכה יוהנה למוניטין כמלומד נוצרי דגול.
היא מגיעה לרומא, שם היא נלכדת בסבך קשרי אהבה, תשוקה ופוליטיקה אך זוכה בסופו של דבר לה
רומן ביכורים יוצא דופן על אהבה ששורדת את אש הגיהינום וחוצה את גבולות הזמן.
כוכב סרטי פורנו, יפהפה כמו אל יווני, נשרף בתאונת דרכים מחרידה בעת שנהג במכוניתו שיכור ומסומם. כעת הוא שוכב בבית-החולים במחלקת הכוויות, מצבו קשה, רוב איבריו פגועים או חסרים, ונחמתו היחידה היא תכנון מדוקדק של התאבדותו.
ואז נכנסת לחדרו מריאן אנגל. פסלת סכיזו
סיפור התבגרות דרמתי של נער צעיר, אמיל סינקלר, שחייו מיטלטלים בין עולמה הטוב, הטהור והבהיר של משפחתו לבין עולם אפל, מסתורי ומסוכן הנשלט על ידי הרע. חברו הבוגר דמיאן, המשמש לו כמורה דרך רוחני, מנסה לסייע לו למצוא את ייעודו ולהיחלץ מחיים של מרד כנגד מוסכמות, בדידות וייאוש אל חיים מלאי יצירה וחיוניות. כדי למצוא את ייעודו נאלץ סינקלר הצע
צעירה בעלת נפש סוערת מספרת על יחסיה עם בני משפחתה, משפחת מתעשרים מכובדת ועם אחיה התמהוני, פיסיקאי הנמשך אל חכמת הנסתר, מגוללת את פרשת נישואיה הקצרים, המסתיימים בכישלון ואת כמיהתה להוויה רוחנית אחרת המוצאת לה ביטוי בניסיונותיה הספרותיים. הווי שנות השמונים בישראל הוא הרקע לרומן מרתק זה, פרי עטו של אהרֹן מגד אחד מטובי סופרנו.
סיפורו של האדם המודרני הכורע תחת נטל ישותו־הוא נוכח ההווה שלוח הרסן. דמותו של זאב הערבה היא סמל לאדם יוצא דופן ומוכה ייאוש, שנפשו צמאה לאהבה ואף על פי כן נגזר עליו להכאיב, להרוס ולסבול. זוהי דמותו של האדם הבודד, הנושא על כתפיו את צער העולם כולו.
הארי האלר, גיבורו של הסה, יוצא למסע הרפתקני של הלב בדרך החולפת ברחובות הכרך ההומים – המק
מגב הספר :
אתה מתכוון לומר," לחשה בבעתה, "שאתה כבר לא מאמין בתורה, בתורה שבעל פה, בכל הדת שלנו?"
"זה לא בדיוק כך. אני לא כופר בפועל. אני פשוט מפקפק במידה מחרידה, כך שבכל פעם שאני מתפלל או מקיים מצווה כלשהי אני מתחיל לתהות אם הדבר אמיתי או נכון. גרוע, הרבה יותר גרוע, הוא הצורך לשאת דרשות בפני אחרים כשאני בעצמי לא בטוח. אני מרגיש כל כך צבוע.
כדי להחליט אם זה "טוב" או "לא טוב" יש לנו כלל פשוט ביותר: החיבור צריך להיות אמיתי. עלינו לתאר מה שקיים, מה שאנחנו רואים, מה שאנחנו שומעים, מה שאנחנו עושים. למשל, אסור לכתוב: "סבתא דומה למכשפה", אבל מותר לכתוב: "אנשים קוראים לסבתא "המכשפה", אסור לכתוב: "העיר הקטנה יפה", כי העיר הקטנה יכולה להיות יפה בעינינו ומכוערת בעיני מישהו אחר.
מה"חיבור
השנה היא 1913. ילדה יתומה נמכרת לחיי זנות אכזריים בדרום-מזרח סין. כל שיש לה בעולם הוא דודה היחיד, אולם התמכרותו לאופיום מביאה אותו לשעבד את אחייניתו תמורת בצע כסף. התנאים הקשים וגסות הלב ב"בית העינוגים" מאיימים להכריע אותה, עד שיום אחד מופיע גבר טוב לב שאינו יכול להתעלם ממה שעיניו רואות. בזכות כישרונה ותושייתה היא מקבלת הזדמנות שאין
שני ילדים קטנים מובאים אל מחלקת המיון של בית החולים "הדסה" בירושלים. האחד, ילד בן ארבע, סובל מכוויות חמורות, ואילו אחיו בן השלוש מחוסר הכרה עקב פגיעה מוחית חמורה. ליד מיטתם יושבת בדממה אמם, לבושה גלימות לבנות ושופעות. האם הצעירה והמסורה, עולה מאמריקה ובת למשפחה אמידה בפיטסבורג, שלה שבעה ילדים, מסרבת לענות לשאלות הרופאים – והמשטרה –
"כל הדתות משמיצות את השטן... אבל לעולם איננו שומעים את הצד שלו" (מ. טוויין)
מה קורה כשהשטן מגיע לכפר באוסטריה, מתחבר עם שלושה מילדי המקום, וממחיש להם כי ההבחנה בין טוב ורע ויכולת הבחירה של האדם הן הבל הבלים? שלשלת האירועים הפנטסטיים מוכיחה שוב ושוב את טענת השטן בדבר נחיתות המין האנושי. מארק טויין מפליא לבנות תמונה של מקום נידח באירו
אסתר ויעקב בלאו מביאים את בתם דבורה בת ה־ 16 לאשפוז במחלקה פסיכיאטרית. האבחנה - סכיזופרניה. דבורה מנותקת מהמציאות, מתרועעת עם מלכים ולוחמת באלים ובמפלצות דמיוניות בממלכת "איר", הדומה לעולם משחקי המחשב או לאגדות קדומות. היא מדברת רק בשפת ה״איר״, בליל מילים שרקחה בעצמה. ה"צנזור", דמות הזויה, מופיע מדי פעם ואוסר עליה לתקשר עם עולם המציא
"הייתי בן שתים - עשרה כשהלכתי על מים בפעם הראשונה", כך מתחיל הרומן המפתיע והמרתק הזה, המספר את סיפורו שך נער יתום חסר - כל, שאיש כריזמטי מסתורי אוסף אותו מן הרחוב ומלמד אותו לעוף האוויר, פשוטו כמשמעו. במחיצת מורו, שנהיה לו כאלוהים וכאב, הוא יוצא למסע ארוך אך חיים מלאי מסות, הרפתקאות ותהפוכות, שיעלה אותו אל פסגות של אושר ועושר ויוריד או
נעמי רגן - בת יפתח. "בת יפתח" הוא סיפורה של בת שבע הלוי, יפיפייה ברוכת כשרונות בת שמונה - עשרה, שגדלה בקליפורניה ושודכה לתלמיד חכם ירושלמי מבטיח. אביה העשיר יזם את השידוך כדי לקיים נדר שנדר לפני שנים, ךהנציח את שושלת אבותיו החסידית. אך מחיר קיום הנדרהוא נורא, שכן לבת שבע הצעירה והתוססת יש חלומות. היא שואפת ללמוד צילום, היא רוצה לטייל
לִילָה צֶ'רוּלוֹ, ילידת 1944, בתו של הסנדלר שלא יצאה כל חייה מתחומי נאפולי, נעלמת בגיל 66, ונעלמים כל חפציה ומסמכיה, לאחר שאף גזרה את עצמה מכל התצלומים שבהם הופיעה עם בנה.
היא הגשימה בהגזמה אופיינית את רצונה להתנדף ולמחוק את כל החיים שהותירה מאחוריה – והמעשה הרגיז מאוד את אֶלֶנה גְרֶקוֹ, בתו של השוער בעירייה, בת-גילה וחברת-הנפש שלה כמ
לילה אחד חודר גנב למעבדתו של דוקטור עמנואל מרגוליס, השוקד לשים קת לכל מכאובי הלב והנפש של האנושות, וגונב תרופה שנועדה לרפא את אשתו המאושפזת בבית-חולים פסיכיאטרי. האחים יונתן ואלה מרגוליס עוקבים אחרי הגנב ומגיעים לעולם של בבל – ממלכה מופלאה שבה כישוף ומדע, שדים ומכונות, מתערבבים זה בזה. על בבל מפיל את חתתו מסדר הנלחם בנגע איום – מג
"אני רוצה לספר על חיי כפי שהללו התנהלו דרך מה שקרוי טוב וכן דרך מה שקרוי רע, דרך האהבה, הבדידות, הזעם, החן, החטא, המחשבה, האושר והייסורים...
ואני אנסה לכתוב עליהם באמנות החרון ורגשת - הלב, הדמעות והבדיחה, הגעגועים והבעתה..."
"החיים כמשל" הנו ספר מיוחד במינו, אשר אין לו אח ודוגמה בספרות העברית, ואשר אופיו וסגנונו מייחדים אותו (כפי שעמדו
"סיפורים הם כלי נשק יעיל יותר מחרבות.
החרבות יכולות להרוג רק את מי שניצב מולן, ואילו הסיפורים קובעים מי יחיה ומי ימות גם בדורות הבאים".
שלומעם, נער מן העיר צרידה שבנחלת אפרים, נוטש את ביתו בניסיון לגלות את הפתרון לסודות שמעיקים עליו מילדותו.
בשיאו של מסע מיוסר הוא פוגש את "הנסיכה המשוגעת" ומגלה את האמת המדהימה על משפחתו ועל נסיבו
תאוותיהם של בני-אדם, הנגלות והנסתרות, הן חוט-השני בכל יצירתו של יצחק בשביס-זינגר. האהבה לאישה, לרעיון, משאת-נפש שהיא אהבה גדולה, חלום שהוא תאווה, השנאה והקנאה, הכמיהה לחדור אל העל-טבעי, אל כל מה "שמעבר מזה", אלה נושאיו האהובים.
בידי אמן-ריאליסטן, הנושא עיניו תמיד אל הנסתר, טווה המחבר את החוט באירוניה דקה, בהומור עצוב, מעלה זיכרם של חיים
המסע המהפנט בן ארבעת הכרכים, המסעיר את הקוראים בארבעים ארצות – מסע שנפתח בהחברה הגאונה – נמשך במלוא עוזו בכרך השני של הרומאנים הנפוליטניים מאת אלנה פרנטה, 'הסיפור של שם-המשפחה החדש'.
הספר השני חובק כשבע שנים מחייהן של שתי החבֵרות, מגיל 16 עד 23, מתחילת 1960 ועד סוף 1966. פרנטה ממשיכה להחיות בו באמינות יוצאת-דופן את כל גלריית הדמויות הר