בדומה לרומנים הגדולים של העבר, יוצר ג'ון איווינג עולם רחב - יריעה ומאוכלס בדמויות, המשתרע על פני תקופה ארוכה.
עולמו של גארפ הוא עולם הדמיון, עולם חריף וציורי, אך הוא שופך אור על עולם המציאות על המהנה והנורא שבו, הזעם והאהבה, הצחוק והטירוף, על כל החילופים שבין הקומי והטראגי.
זהו ספר בעל מיבנה נועז, ספר עצוב, מפחיד ומצחיק עד דמעות.
ג
מכונית נתקעת לפני רמזור שהתחלף לירוק. הנהג צועק משהו. מסתבר שהתעוור פתאום. אין זה עיוורון שחור; הוא רואה הכל לבן, כאילו נפל לתוך ים של חלב. מישהו מתנדב להסיע אותו הביתה. כשאשתו חוזרת, היא לוקחת אותו לרופא - עיניים, אבל עליהם לנסוע במונית, כי המתנדב טוב - הלב גנב את מכוניתם. בחדר - ההמתנה של הרופא נמצאים זקן עם רטייה על עינו, ילד פוזל,
"האם האח הגדול קיים?"
"ודאי שהוא קיים. המפלגה קיימת. האח הגדול הוא התגלמות המפלגה."
"האם הוא קיים באותו מובן שאני קיים?"
"אתה לא קיים."
1984, הרומן הדיסטופי הנודע ביותר בספרות העולם ועדיין המפתיע בחיותו ובאקטואליות שלו, ראה אור לראשונה ב־1949. ג'ורג' אורוול חוזה בו חזות דמיונית קשה על דמותו החברתית והפוליטית של העולם בעתיד, עולם השרוי במל
הסיפור המפורסם על התאומות אורה ולי שלא ידעו אחת על קיומה של השנייה, עד אשר קייטנת קיץ הפגישה ביניהן.
בין השתיים נרקמה מערכת יחסים מיוחדת במינה ומטרה אחת להן: לאחד מחדש את המשפחה.
הסופר והעיתונאי אריך קסטנר נולד בעשרים ושלושה בפברואר 1899 בעיר דרזדן שבגרמניה. אימו, אידה, בת הקצב אוגוסטין, היתה נשואה לאמיל קסטנר, מעבד עורות, שאימץ את
שלושה מחזות מאת ברטולט ברכט כלולים בספר זה. "אמא קוראז' וילדיה" "הנפש הטובה מסצ'ואן" "אופרה בגרוש".
געגועי לקיסינג'ר הוא ספרו השני של אתגר קרת, יליד 1967. דב נמלים, מדביר חרקים, רוצח שכיר, יבואן קרמים, איש שלג - חמישים סיפורים קצרים מהמציאות הדמיונית המחפשים אחר הקשר שבין סיטואציות מחיי היומיום - (בית - ספר, צבא, יחסי הורים - ילדים, גבר - אשה וכו') - ובין עולם אלטרנטיבי - בדיוני.
ריימונד קרבר מספר סיפורים מהחיים בשפה שגם היא מהחיים: משפטים קצרים, תחביר פשוט, אוצר מלים רגיל. אמריקה שלו היא אמריקה של אנשים רגילים. אמריקנים רגילים, שלפתע היו למפסידים, במרוץ אחר החלום האמריקני. באמצע החיים קורה להם משהו - תאונה, פיטורים, ביקור אצל חבר - והם נופלים לתוך איזה סדק במציאות החברתית, שציפה להם תמיד מתחת לקרום הדק והשבי
"...כשגבר מתחיל להיות אדיש כלפי אישה ומבקש לדעת אם זהו סוף האהבה, די אם ישאל את עצמו: מה תרגיש אם היא תמות? או - וזה קשה יותר - היא תעזוב אותך? או -קשה עוד יותר - אם היא תבגוד בך?" פאולו פוט, שופט הידוע בהגינותו ובשכלו החריף, מואס בטמטום ובצביעות של מערכת המשפט הצרפתית ומכנה את שני עמיתיו לכס בשם "אידיוטים". השערורייה שפורצת בעקבות כך והפר
סיפורו של הולדן קולפילד, נער בן שש-עשרה בארצות הברית של אמצע המאה ה-20, כובש לו אוהדים מזה חמישים שנה. ראשון מסוגו, דיבר "התפסן" בשפה שאיש לא דיבר לפניו: בשפה ישירה, פונה בגוף שני לקוראיו, מנבל את הפה בקללות מכל הסוגים, מספר הולדן את סיפור התבגרותו, מוחה על צביעות, מאוהב באמת ובתמימות.
בספר זה 14 מסיפוריו המוקדמים של ריימונד קארבר. הקורא העברי שמכיר את קבציו המאוחרים יותר - "דבר קטן וטוב" ('כתר' 1987) ו"על מה אנחנו מדברים כשאנחנו מדברים על אהבה" ('הסדרה הלבנה'', 'עם עובד', 1992) - ימצא גם כאן את אותה כתיבה שהקנתה למספר אמריקאי זה את פרסומו הגדול: כתיבה בוטה ומדוייקת, דלת מלל אך טעונת רגש. יש כאן נושאים שנעדרים מיצירתו המאוחר
מארק רנטון, גיבור הספר טריינספורטינג, מועך זבוב גדול על קיר בית-שימוש מטונף להחריד וכותב בדמו את שם קבוצת הכדורגל החביבה עליו. הוא מלא התפעלות ממעשה ידיו, מכך שמתוך הסחי והמיאוס הוא הצליח להפיק יצירת אמנות המבטאת את רגשותיו. את תשוקתו למשהו יפה ונאצל יותר. זהו בעצם כל הספר. ניסיון למצוא את היופי גם בכיעור הגדול ביורת. טריינספוטינג
שמו הנוסף של הספר הוא קונרד רוכב אל הים דרומי - לנער קונרד אין דמיון ולכן מטיל עליו המורה לכתוב חיבור על הים הדרומי. ללא כל היסוס לוקח אותו דודו המוזר על גבי סוס על גלגיליות אל הים הדרומי. שם, לאחר הרפתקאות מצחיקות ומפחידות כאחת, הם פוגשים את הנסיכה פטרוזיליה. בדרכם הם עוברים בארץ הבטלנים, בארץ ההפוכה, בארץ העבר הנהדר ובעיר האוטומטי
נונו הוא בנו של איש משטרה בכיר.
אמו מתה כשהיה תינוק, והנפש הקרובה אליו ביותר היא גבי, מזכירתו של אביו.
בתחילת הסיפור הוא עולה על הרכבת בירושלים ונוסע לביקור משפחתי בחיפה.
הוא לא יגיע לשם.
במקום זה הוא יקלע ל"חטיפה" ולמסע של פשעים קטנים וגדולים, מטורפים ואביריים, בעוד הוא נמלט מן המשטרה המחפשת אחריו.
במהלך המאורעות המתעתעים נחש
"מישהו לרוץ איתו" הוא סיפור מתח, וחיפוש ואהבה.
אסף, נער ביישן וגמלוני בן שש עשרה, נעקר משגרת יומו כשהוא נשלח למשימה חסרת סיכוי:
לאתר את הבעלים של כלב גדול ופרוע שנמצא משוטט ברחובות ירושלים - והוא זה שיריץ כבסחרחורת את העלילה של אסף בספר.
כך מגיע אסף לאנשים ולמקומות שבאמצעותם נגלה לו, כמו בפאזל, סיפור מופלא השואב אותו לתוכו - סיפורה
“אני כותבת מפני שאנשים שאהבתי כבר מתו“ - כך נפתח מיכאל שלי, מפסגות הספרות העברית החדשה. חנה גונן, גיבורה בלתי נשכחת, מספרת את סיפור אהבתה האוזלת לבעלה מיכאל בעודה שוקעת יותר ויותר בתוך עולמה הפנימי, עולם של נסיכה שבויה המתגעגעת למרחקים שנבצרו ממנה.
מיכאל שלי הוא רומן נדיר ורב-עוצמה המסמן את יצירתו המוקדמת של עמוס עוז ואת גדולתו
רומן מופת של אחד מטובי מספריה של צרפת שהוכתר בפרס נובל.
סיפור רב מתח על מגפה המשותללת בעיר אוראן ועושה שמות בהמוניה הנכנעים
לגורלם ועל קומץ עקשנים העומדים על נפשם ומנסים להילחם בנגע.
בתיאור המגפה, אשר ניתן לפרשה כביטוי אליגורי לפגעי החברה והתקופה, נרמז
ה"אני מאמין" של סופר-לוחם, מאנשי המוסר הדגולים בדורנו.