ברטולט ברכט

ברטולט ברכט

סופר


» רשימות קריאה בהם מופיעים ספריו (49):
ספר הבא שלי, מדף הספרים שלי, ספרים שקראתי, ספרים שצריך לקרוא, רוצה לקרוא, ספרים שאהבתי, ספרים שבנו את האנושות, ספרים שהרסו את האנושות, ספרים שיגזלו את זמנך ויטרדו את מנוחתך - ספרי מופת וסטיות אחרות, מחזות והצגות שקראתי או שראיתי, ספרים שקראתי, מחזות, FIFO & LIFO, שירה, מחזות, ביקורת ספרות, מוסיקה ומוסיקאים למכירה, ספרות מתורגמת , לא הכל ורוד, הספרים שלי, רוצה לקרוא, רוצה לקרוא, ספרים שאני רוצה לקנות, קריאה שניה, עוד ...
» ספרים של ברטולט ברכט שנקראים עכשיו:

מסע צלב של ילדים
ברטולט ברכט
1.
שלושה מחזות מאת ברטולט ברכט כלולים בספר זה. "אמא קוראז' וילדיה" "הנפש הטובה מסצ'ואן" "אופרה בגרוש"....

2.
"אלת המלחמה קצרה את אירופה כדי מחציתה, אך היתה עדיין צעירה ויפה וחככה בדעתה אם לקפוץ גם לאמריקה - כאשר במסעדה של תחנת הרכבת בהלסינגפורס ישבו שני גברים, הביטו מדי פעם בחשדנות סביב ושוחחו על פוליטיקה." כך נפתחת סדרת השיחות בין ציפל וקאלה - ביטוי שנון ומבריק למצב של "היות פליט", ותגובה אנושית חדורת מודעות חברתית ופוליטית, בהומור שחור ומושחז היטב, לזוועות המתרחשות בחיי אדם בעת מלחמה. ברטולט ברכט עזב את גרמניה למחרת היום בו העלו הנציונאל סוציאליסטים את הרייכסטאג באש. על שריפת ספריו שמע בהיותו בדרכים. הדיאלוגים נכתבו ברובם בעת שהותו בפינלנד (1941 - 1940). הם מבטאים את קשיי הקיום של אדם נרדף, המחפש חוף מבטחים לעגון בו ומבקש לזכות במעט שלוות נפש עד יעבור זעם. שיחות של פליטים ראה אור עם פרסום עזבונו הספרותי של ברכט, בשנת 1961, והוא מוגש עתה לקורא העברי....

3.
הספר הזה מציע לראשונה תרגום לעברית של כל הטקסטים שמקובל למנותם עם "סיפורי מר קוינר". מר קוינר, "האדם החושב", ליווה את ברכט ביצירתו כשלושים שנה, מ - 1929 ועד סמוך למותו ב - 1956. אלה היו שלושים שנה של תמורות ותהפוכות הן בארצו ובעולם והן בחייו האישיים של המחזאי והמשורר, ו,סיפורי מר קוינר" טבועים בחותמן, הגם שלא במישרין כמו השירים והמחזות. שכן מר קוינר אומר את דברו כל השנים האלה בסגנון האחד והמיוחד שהועיד לו ברכט מראשית ברייתו - במעשיות, בסיפורים, במשלים ובאפוריזמים. מקצת דבריו נהיו פופולריים מאוד והם מצוטטים שוב ושוב, אחרים קשים יותר להבנה וחלקם אף אניגמטיים למדי בתמציותם ובצמצומם. אבל האוסף הקטן כולו נקרא בהנאה, בעניין ובסקרנות גדולה, מפני שבגיוונו הרב הוא מגרה את יצר הפרשנות לנסות עוד ועוד דרכים כדי לרדת לסוף דעתו של מר קוינר, הטוען באחד הקטעים הקצרצרים (ושמא ברכט הוא הטוען זאת):"האומנם? חיוניותם של 'סיפורי מר קוינר', שעומדת להם עד היום, מעוררת את הקורא להתלבט בשאלה הזאת ואפילו לענות עליה בחיוב, אם נלהב ואם מסויג, אם ברצינות ואם מתוך שעשוע. כי את מר קוינר זה אי אפשר לפתור בלא כלום ואת יוצרו, ברטולט ברכט, ודאי וודאי שלא, גם אם השתנו הזמנים....

4.
5.
6.
בשנים האחרונות של רפובליקת ויימר פעלו בשולי האמנות הממסדית בגרמניה אנשי תיאטרון ומלחינים, שיצירותיהם עסקו בבעיות אתיות, חברתיות ופוליטיות. אלה היו מחזות, אופרות,קנטטות ותסכיתים שנכתבו לפסטיבלי "המוזיקה החדשה" ולקבוצות של חובבים, תלמידי בית ספר ופועלים. במסגרת זו חיבר ברטולד ברכט את המחזות הלימודיים, כשהוא משתף בעבודה כמה מחבריו ואת המלחינים פאול הינדמית, קורט וייל, הנס אייסלר ופאול דסאו, היום נראה שהמחזות הלימודיים, ובעיקר "האמצעים שיש לנקוט", הם היצירות המזוככות, החדשניות והמאתגרות ביותר של ברכט. קובץ זה כולל גם את אופרת התלמידים "האומר כן" ו"האומר לא", "המחזה הלימודי של באדן-באדן על ההסכמה" ו"היוצא מהכלל והכלל". בנספח מבוא מבחר מתוך "סיפורי אדון קוינר" ברטולט ברכט (1898-1956) היה מגדולי המשוררים והמחזאים במאה העשרים. ב-1933 נאלץ לעזוב את גרמניה לשנום ארוכות של גלות, שאחוריהן שב לברלין המזרחית וניהל שם את "האנסמבל הברלינאי". ספרו "שיחות של פליטים" ראה אור בהוצאת שוקן (1996)...

7.
8.
9.
המחיר כולל משלוח...

10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
המחזה אדם הוא אדם הוא אבן דרך חשובה ביצירתו של המשורר והמחזאי ברטולט ברכט (1956-1898). מהרבה בחינות זהו מחזה הפתיחה ל“תיאטרון האפי“ שיסד ברכט (ושברוחו כתב מחזות כמו אמא קוראז' ומעגל הגיר הקווקזי), ושהקנה לו את מעמדו כאחד מגדולי המחזאים במאה ה-20. באדם הוא אדם פיתח ברכט בפעם הראשונה את תפיסתו התיאטרונית והפוליטית על ה“ניכור“, כלומר על היות האדם כל אחד אחר, או אף אחד אחר, פרט שהאינדיווידואליות שלו היא “תפקיד במחזה“; כאן העצים בפעם הראשונה את תפקיד האשה, שיילך ויקבל משמעות גדולה יותר ויותר במחזותיו הבאים; כאן יגדיר בפעם הראשונה את המשחק הקומי כמשחק האידיאלי בתיאטרון, כלומר השחקן לא כמי שמחקה את העולם ואת דמויותיו, אלא כמי שמציע עולם אחר ובורא דמויות שטרם ראינו כמותן. במלים אחרות, ברכט של האסתטיקה והתפיסה ה“מרקסיסטית“ נולד במחזה הזה. המחזה, שהוצג לראשונה בברלין ב-1926, מוסיף להיות רלוונטי בימינו והועלה מחדש בשנת 2015 על ידי “תיאטרון החאן“ הירושלמי. ארבעה חיילים בריטים בתת היבשת ההודית יוצאים לבזוז מקדש בודהיסטי ליד העיר קילקואה. אחד מהם נלכד, ואינו יכול להגיע למסדר הערב. בהעדרו, עלול הסמל להפליל את הרביעייה. כדי להימנע מעונש מחליטים שלושת הנותרים למצוא אדם שיסכים לשנות את שמו ולקבל את המספר האישי של חברם האבוד. המשימה עולה יפה. הם מוצאים את גאלי גיי, סבל אירי, מתיישב מהעיר קילקואה שיצא לתומו לקנות דג לארוחת הערב, הוא נופל בפח ומדגים לנו כי “אדם הוא אדם“, עניין של שם ותעודת זהות. כשנשלם תהליך הדה־אינדיווידואליזציה, הוא יורה במקלע לתוך שיירה של פליטים. המחזה מופיע כאן בתרגום עברי חדש של יצחק לאור, שאף הוסיף אחרית דבר מרחיבת דעת....

18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.
28.
29.
30.
31.

איך נראה לכם שאדם חכם, ציני עם אהבה לספרות ותיאטרון, עם רעיונות נשגבים על צדק ושיוויון ישרוד שניים מהמשטרים הטוטליטריים, הרצחניים והמסוכנ... המשך לקרוא
27 אהבו · אהבתי · הגב
כשאני מנסה לכתוב על ספר,אני מנסה לחשוב מה הספר גרם לי להרגיש,במה הספר עסק והאם הוא השאיר עליי חותם. הספר "רומן בגרוש" (שדרך אגב מוזר שאין לו ... המשך לקרוא
9 אהבו · אהבתי · הגב
המחזות של ברכט, על אף היותם מגויסים ודידקטיים, מציגים דמויות אנושיות ומורכבות שנאלצות להתמודד בדרכים לא דרכים עם העולם הלא פשוט הזה. בניג... המשך לקרוא
7 אהבו · אהבתי · הגב
מעולה ברכט בצורה היפה ביותר (לא כמחזה) פעם חמישית שאני קורא את הספר. תמיד הוא מצחיק אותי. תמיד הוא מקומם אותי. ותמיד הוא מדהים אותי באקטו... המשך לקרוא
4 אהבו · אהבתי · הגב





©2006-2019 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ