בעודו יושב על כורסה גבוהה בדירתם המפוארת של בני הזוג אוורסברגר שבווינה נזכר המספר, סופר אוסטרי שחזר לא מכבר לווינה אחרי שנים ארוכות בלונדון, איך האוורסברגרים, שהוא אהב לפני שלושים שנה ואחר כך שנא אותם, תפסו אותו ברחוב כדי לבשר לו על התאבדותה של ידידת נעוריהם המשותפת יואנה, ובאותה ההזדמנות להזמין אותו ל"סעודת ערב אמנותית" שהם עורכ
איתן פרום, מספריה הנודעים והמוערכים של אדית וורטון, יוצא דופן בכלל יצירתה בנימתו הקודרת, במיקומו בחווה נידחת בניו אינגלנד ובסיומו הטראגי. איתן פרום מנסה להיגאל מקללת נישואיו לאשה שנואה באמצעות אהבה לנערה שהיא כמעט היפוכה של אשתו, אך אחריתה של אהבה זו נחרצה מראש. עוני, טירוף ומחלה עומדים בדרכה, וניסיונם של האוהבים להגשימה גוזר עלי
הסופר והמחזאי האוסטרי תומאס ברנארד (1989-1931) נחשב לאחד מגדולי הסופרים בשפה הגרמנית במחצית השנייה של המאה העשרים. הרומאן הקצר 'בֶּטוֹן", מיצירותיו הבולטות של ברנארד, הוא ספרו הראשון שתורגם לעברית.
גיבורו של 'בטון', רודולף, מנסה לשווא ליצור לעצמו תנאים שבהם יוכל סוף-סוף לגשת לכתיבת עבודת-חייו על הקומפוזיטור מנדלסון, שלקראתה הוא מכין
ואז גיליתי שדרך פופולארית נוספת להימנע מלימוד הספרות עצמה, היא לעסוק באופן בלעדי בפסיכולוגיה של הסופר. מדוע היה הות'ורון מלנכולי ומה דחף את פו אל הטיפה המרה ומדוע הנרי ג'יימס העדיף את אנגליה על פני אמריקה? ההרהורים וההגיגים הללו עשויים להימשך לבלי סוף ולדחות עד בלי די כל התייחסות ליצירה עצמה. למעשה, היצירה מתקיימת במנותק ממחברה ב
קוּרוֹן הוא כפר קטן בדולומיטים ואף שהוא משתייך לאיטליה, תושביו דוברים גרמנית. תחת המשטר הפשיסטי בשנות ה-30 נאסר השימוש בשפה הגרמנית, בבית הספר נתלית תמונתו של מוסוליני ושפת הלימוד משתנה לאיטלקית, שפה שאותה הילדים לא דוברים. חלומה של טרינה, בת הכפר אשר הכשירה עצמה להיות מורה בבית הספר, מתפוגג באחת. באותם ימים מתחילה גם בנייתו של סכר
בינואר 2010 הלך לעולמו בקורניש, ניו המפשייר, הסופר האמריקאי ג'רום דיוויד סלינג'ר, בן 91. מחברו הידוע של "התפסן בשדה השיפון", אחד הסופרים המשפיעים ביותר במחצית השנייה של המאה ה-20, פירסם בחייו ספרים מעטים (עדיין לא ברור כמה יצירות נותרו בעזבונו), ובהם צמד הנובלות "פראני וזואי" מ-1961, שראה אור ב"כתר" במלאות שנה למותו.
סלינג'ר (שאביו היה יהוד
יגורושקה הקטן נשלח מבית אימו, בחברת דודו, כומר וזרים שונים ומשונים, אל מעבר לערבה, כדי ללמוד בגימנסיה. סיפור תמציתי זה מקפל בתוכו שאלות כה רבות עד שהוא הופך למעין מטאפורה, הן לתהליך הגילוי העצמי של כל אדם, הן להתמודדותו עם עולמו. ערבה הוא גם במידה רבה סיפור אוטוביוגרפי, סיפורו הארוך הראשון של אנטון צ'כוב, אשר הפכו לסופר הגדול והאהוב
התפנית מגולל בפרוזה סוחפת ווירטואוזית את סיפור היעלמו ומציאתו מחדש של הספר על טבע היקום , יצירת המופת של לוקרטיוס הרומי, בתקופת הרנסנס באחד ממנזרי גרמניה. Lucretius’s On the Nature of Things - De rerum natura.
סיפורו של ספר אחד בתולדות התרבות המערבית, ספר בן למעלה מאלפיים שנה, אוצר בחובו את גרעינה של ההשקפה המדעית, של החילוניות ושל המודרניות כולה.
"החיים משתנים במהירות.
החיים משתנים ברגע.
את מתיישבת לארוחת הערב והחיים
כפי שאת מכירה אותם מסתיימים."
כמה ימים לפני חג המולד של שנת 2003, קווינטנה - בתם היחידה של ג'ון דאן וג'ואן דידיון (שניהם סופרים ידועים ומוערכים מאוד בארה"ב) - נפלה למשכב. מה שנראה בתחילה כשפעת הופך לדלקת ריאות ולבסוף להלם זיהומי. היא הורדמה וחוברה למכונו
בראשית שנות השמונים, בחיק משכנו החדש והבטוח בניו יורק, לודּוויק עוקב אחר האירועים הפוליטיים הסוערים בפולין מולדתו. כבר חלפה שנה מאז הגיע לאמריקה, ונראה שכעת בשלה העת לכתוב ליאנושּ, צעיר שהכיר בחופשה שבין הסמסטרים באוניברסיטה ושבו התאהב. לודוויק נזכר בימיו הראשונים של סיפור האהבה הזה, שתחת המשטר הקומוניסטי והדיכוי החברתי־דתי אס
בלילה שמוביל ליום הנורא בחייו, דיוויד, צעיר אמריקאי שמתגורר לפי שעה בצרפת, מגולל את השתלשלות האירועים שהובילו לכך שארוסתו עושה כעת את דרכה חזרה לאמריקה בגפה, וחברו ג'ובאני עומד לקפח את חייו. עד לפני כשנה עוד התגורר באמריקה, ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות לכאורה, עם אב שציפה שייהפך כבר ל"גבר" אמיתי. בצרפת הוא מוצא עצמו מופשט מהמיתוסים
אהבות בוסר, תשוקות ממומשות ותשוקות נכזבות, רגעים מכמירי לב של בדידות, של זִקנה, מצבי יום־יום בחיי משפחה וחברים – כל אלה ועוד ממלאים את סיפורי האסופה מעכשיו אלווה אותך עד הבית מאת שֵׁל אַסְקילדסן, מגדולי אמני הסיפור הקצר בכל הזמנים.
בסגנונו התמציתי ובכתיבתו המרומזת, הנעה בעדינות בין הגלוי לנסתר, אסקילדסן מפליא להציג סצנות קצרות,
משאדו די אסיס (1908-1839) נחשב לאחד מגדולי הספרות הברזילאית וספרות העולם. כבר במאה ה־19 יצר ספרות מודרנית להפליא, שניחנה בניצוץ של חדשנות ומשחקיות והיתה מקורית עד כדי כך שחוקרי ספרות תיארו את כתיבתו במילה "נס".
באמריקה הדרומית נחשב די אסיס למבשר הסיפור הקצר וכתיבתו השפיעה על סופרים בני המאה ה־20, ביניהם קלריס ליספקטור הברזילאית וחורחה
לפנינו רווק צעיר, נטול דאגות של ממש. שמו גיסין. הכנסותיו מספיקות לו למימון חיי נוחות ולהחזקת בית כפרי עם משרת. מה רע? יש לו גם זמן חופשי בשפע, והוא מנצלו לבילויים ולטיולים בסביבה.
מדי פעם הוא נטרד מכמיהה מעורפלת אך איתנה הנוגעת לקיומו: הוא רוצה להבין את תפקידו בעולם. מה עלינו לעשות עם הדבר הזה הקרוי "חיים"? מה ימצא גיסין בקו האופק, במ
ספר זה כולל כמה מיצירות מופת של הפרוזה הרוסית הקצרה שנכתבו החל מאמצע המאה ה-19 ועד ראשית המאה ה־20. הסיפורים והנובלות שנכללו בקובץ נכתבו בזמנים שונים, במצבים חברתיים ותרבותיים שונים ובידי מחברים הנבדלים מאוד זה מזה בהשקפת עולמם ובדרך כתיבתם. עם זאת, היה למחברים האלה גם דבר מה משותף: כולם השתייכו למסורת ספרותית רצופה אחת הקרויה “הר
"גבר ואשה הלכו, באחר־צהריים אחד, לראות סרט. היה יום ראשון והיה קיץ"... "אשה שמעולם לא היו לה בעלי־חיים קיבלה במתנה חתול. הביאו לה אותו בתוך קופסת־נעליים, עם חורים במכסה"... כך, במשפטים פשוטים ועירומים, נפתחים שני הרומאנים הקצרים של נטליה גינצבורג – הסופרת האירופית הכי מחשמלת במחצית השנייה של המאה ה־20 – והם הולכים ופורשׂים מרחב המאוכל
(צרפת, 2020)
עמנואל קארר ביקש לכתוב "ספר קטן ולא יומרני, מחויך ומעודן" על היוגה שהוא מתרגל מזה שנים רבות לצד דיסציפלינות נוספות. הוא אפילו כתב טקסט קצר לגב הספר. אבל תוך כדי הכתיבה הכול הסתבך לו.
זהו סיפורו של ספר על יוגה ודיכאון, על מדיטציה וטרור, על שאיפה לאחדות ועל הפרעה דו-קוטבית. אלו דברים שלא הולכים כל כך ביחד ואף על פי כן, הם הו
`הגווארדיה הלבנה`` הוא אחד הרומאנים הבולטים של הקלאסיקה הרוסית המודרנית, והרומאן הנועז ביותר של בולגאקוב, הידוע לקורא העברי בעיקר כמחבר ``האמן ומרגריטה`` (``השטן במוסקבה``). שני חלקיו הראשונים של הרומאן בכתב-העת `רוסיה` ב-1925. החלק השלישי פורסם רק כעבור ארבעים שנה. ``הגווארדיה הלבנה``, הקרוב ברוח כתיבתו לפרוזה האקספרסיוניסטית, הוא אחד מג
שלושה פסנתרנים מעירים נפגשים ב-1953 במוצרטאום בזלצבורג כדי ללמוד אצל הורוביץ הגדול: ורטהיימר מווינה והמספר מזלצבורג הם מוכשרים מאין כמותם, טובים מרוב הווירטואוזים בני זמנם, ונכונה להם קריירה עולמית מבטיחה. הצעיר השלישי, שמגיע מקנדה, הוא גלן גולד. המפגש בין השלושה מתגלה כגורלי. כשהם מסיימים את הלימודים מתברר כי גולד מיטיב לנגן אפי
נסיעה אחת. שני יחסים משולשים. שלושה קולות. ספר שנקרא כמו סרט מסע עוצר נשימה. אב ובן יוצאים אל הדרכים במשאית, יחד. הם עושים זאת בפעם הראשונה שתהיה, אולי, האחרונה. במהלכו של הטיול, הם יחלקו הרבה יותר ממרחב וזמן. במקביל, אֵלֵנָה – האם ובת הזוג, שנשארת בעיר – פותחת אף היא במסע אישי משלה: היא יוצאת להרפתקה מטהרת שקוראת תיגר על גבולותיה האת