![]() |
|
|
תקציר הספר
ואז גיליתי שדרך פופולארית נוספת להימנע מלימוד הספרות עצמה, היא לעסוק באופן בלעדי בפסיכולוגיה של הסופר. מדוע היה הות'ורון מלנכולי ומה דחף את פו אל הטיפה המרה ומדוע הנרי ג'יימס העדיף את אנגליה על פני אמריקה? ההרהורים וההגיגים הללו עשויים להימשך לבלי סוף ולדחות עד בלי די כל התייחסות ליצירה עצמה. למעשה, היצירה מתקיימת במנותק ממחברה ברגע שהמילים מונחות על הדף, וככל שהיצירה שלמה יותר, פחות חשוב מי כתב אותה ומדוע. אם אתם בוחנים יצירה ספרותית, אז כוונות המחבר צריכות להימצע ביצירה עצמה, לא בחייו של המחבר. פסיכולוגיה היא נושא מעניין אך אין ספק שהיא לא צריכה לעמוד בראש מעייניו של המורה לספרות. הוא הדין בנוגע לסוציולוגיה. כשהייתי תלמידה, היו מקרים בהם רומן הוקרא בשיעור ספרות משום שהוא הציג בעיה חברתית שקשורה לאירועי השעה. סיפורת טובה עוסקת בטבע האדם. אם היא עושה שימוש באירועי השעה, אין פירוש הדבר שהיא משתמשת בהם עבור מטרות השעה - אם אירועי השעה הם מה שמעניין אתכם, מוטב שתפנו לעיתון.
ההרצאות הכלולות בספרון:
טבעה ומטרתה של הסיפורת
על כתיבת סיפורים קצרים
על הוראת הספרות
שאלות ותשובות
ההרצאות הכלולות בספרון:
טבעה ומטרתה של הסיפורת
על כתיבת סיפורים קצרים
על הוראת הספרות
שאלות ותשובות
פרסומת
פלאנרי או'קונור (סופר על המוקד)
מרי פלאנרי או'קונור (באנגלית: Mary Flannery O'Connor; 25 במרץ 1925 - 3 באוגוסט 1964) הייתה סופרת אמריקאית. נולדה בסוואנה, ג'ורג'יה והתפרסמה בכתיבת סיפורים קצרים וחיבורים ששיקפו את אמונתה בנצרות הקתולית. היא כתבה שני רומנים, שלושים ושניים סיפורים קצרים, ומספר ביקורות.... המשך לקרוא
|
לקט ספרים מאת פלאנרי או'קונור
לצפיה ברשימה המלאה, עבור לדף הסופר של פלאנרי או'קונור