מדף הספרים של חנה - הספרים שדירגה


כאן נמצאים הספרים שקרא והדירוג שנתן לכל אחד מהם.


חנה
בת
הרצליה



Simania RSS

מדף הספרים של חנה - הספרים שדירגה


מיין לפי: הצג כ:
זהו אכן ספר מופת וכדברי אחת הקוראות: "לא ידעתי שיש בעולם ספר כזה"! זהו ספר אוטוביוגרפי ייחודי המביא את סיפור חייה של אשה במאה העשרים ואת האירועים וההתנסויות שתרמו לצמיחתה הרוחנית. חייה והתנסויותיה בהווה שלובים בזכרון חי מהתנסויותיה בחיים קודמים ככהנת צעירה במצרים העתיקה. סיפור עולה מתוך סיפור ומתאר בפרטים מרגשים את הכנתה להת
מרסו, פקיד צעיר שחי באלג'יר, אינו בוכה בהלויית אמו, רוצח אדם "בגלל השמש", ועל שני אלו נשפט ונידון למוות "בשם העם הצרפתי" - סיפור תמוה ומוזר, ששום דבר אינו מובן בו לאשורו ואף - על - פי - כן הוא מרתק ונקרא בנימה עצורה מתחילתו ועד סופו. "הזר", שהוא הרומן הראשון של אלבר קאמי, יצא לאור ב - 1942 ונמנה עם הידועות שביצירות הספרות המודרנית: "הקוראים נ
יהושע בר-יוסף, יליד הארץ, דור חמישי. סיפוריו הראשונים מהווי הישוב הישן בירושלים זכו לחוג קוראים רחב.הטרילוגיה "עיר קסומה" ראתה אור במהדורות אחדות והוכתרה בפרס אוסישקין. ב"עיר קסומה` מעלה יהושע בר-יוסף קורותיה של משפחה - מראשית המאה התשע עשרה ועד מלחמת העולם הראשונה. רומן מרתק בשלל דמויותיו המעלה לנגד עיניו של הקורא את הישוב הישן ב
גיבור הספר הוא רובין הוד מודרני - הנע ונד ממקום למשנהו, בארצות מרוחקות וביבשות שונות - תר וחוקר אחר אירועים מסעירים, וכאלו מזדמנים לו בשפע. עברו, העשיר, כאיש השירות החשאי לשעבר, קיסמו האישי וכספו, מסייעים לו בכל אשר יפנה - למצוא הרפתקאות מסעירות ומרתקות. בחיפושיו אלו הוא למד לדעת - ומלמד אותנו, הקוראים - מהי הפסיכולוגיה הצרופה של חי
מאות מוזמנים ולא מוזמנים התארחו במסיבותיו המפוארות של גטסבי, אבל רק מעטים יכלו לזהות את המארח, ואיש לא ידע מיהו בעצם, ומה מסתתר מאחורי החזות הנוצצת. הוא הציג עצמו כאיש אוקספורד, וכבעל מדליות ממלחמת העולם. השמועות אמרו שהיה מרגל גרמני במלחמה, אחרים אמרו שהרג פעם בן - אדם, שהוא מבריח משקאות, שהוא משתייך למשפחה מלכותית אירופית... לאט - ל
סיפוריהם של צזאר, סראל וגולדמן, אחוזים בסיפורי משפחותיהם ומכריהם בתל - אביב. הספר נפתח במות אביו של גולדמן, בראשית הקיץ, ומסתיים באמצע החורף, במותו של גולדמן עצמו. פרק זמן זה הוא ההווה של הספר, אשר העבר נארג לתוכו בזרם אסוציאטים סבוך של עלילה, שבו העבר ש"ברקע" נדחק כל העת ל"חזית". דמויות הספר משתייכות ברובן למיגזר החברתי של פועלים, פקי
חשבתי על השיר היפה הזה, "הדרך אל הקבוצה אינה קצרה, אך גם לא ארוכה". עין חרוד, דרך אגב, אינה קבוצה והיתה בשעתו קיבוץ אחד שלם, והיום, לאחר הפילוג שהיה בזמנו, היא שני קיבוצים שלמים. לפי חשבוני, ועם הרבה מזל כמובן, יכולתי להגיע לעין חרוד בשלושה ימים, לכל היותר שבוע.   ידעתי שאם אני רוצה להגיע חי לעין חרוד, אסור לי לא רק לנסוע על הכביש או ברכ
מה קורה במדינה מתוקנת כגון צ'כוסלובקיה כשאדם מפר חוק (אומנם חוק-טבע בלבד) ומטייל על תקרות החדרים? על פי רשומות ומסמכים בני אותו הזמן (המאה העשרים),ועדויות וזכרנות ופרוטוקולים וגילוי-דעת ונאומים ונסחי-החלטות וחוות-דעת של מומחים ומשפטנים ופסיכיאטרים, ועוד ועוד, הצליח המחבר, אמן ההומור והסאטירה, איש המאה העשרים ואחת, לשחזר אחת מן הפ
ספרה היחידי של אמילי ברונטה, אחותן האמצעית של שרלוט ואן, נחשב לסיפור האהבה העמוק והמרגש ביותר בספרות האנגלית. למעשה זהו סיפור על יצרים, על אהבה, אך בה במידה על שנאה, על תחושות עלבון ועל תחושות נקם כה עזות עד שאינן מרפות גם מבני הדור השני. סיפורם הטראגי של הית'קליף וקתרין "מסופר" מפיה של המשרתת הבכירה באוזני אורח מזדמן המביא את הדבר
"זכרתי גם שבאדי וילארד אמר בנימה ידענית ומאיימת שאחרי שיהיו לי ילדים אני ארגיש אחרת, אני לא ארצה יותר לכתוב שירים. אז התחלתי לחשוב שאולי זה נכון שכשאת נשואה ויש לך ילדים, זה כמו לעבור שטיפת מוח שאחריה את ממשיכה בחייך בערפול חושים כמו שפחה במדינה טוטליטרית משלך."   אסתר גרינווד, אשה צעירה מפרברי בוסטון, זוכה בהתמחות קיץ במגזין מוביל
לאחר שנים של הימנעות מן העולם, של אי רצייה, אסתר רובין מוצאת בעצמה את העוז לבקש משרה באוניברסיטה. ההחלטה, הנדמית תחילה כזניחה, מתבררת כצעד הרה גורל בחייה של אסתר. היא זוכה במלגת מחקר ונוסעת לוונציה, לבית אנה בראוור, מכון גנזים על שמה של משוררת יהודייה ילידת גרמניה שאת יצירתה אסתר חוקרת. שם היא פוגשת את קמיל מוזס, המופקד על עיזבונה
לא פלא שאני גורמת לאנשים לחוש שלא בנוח. אני מראה. יש לי יותר מדי דברים להגיד.   תלמה בורחת. היא בורחת מאמה הקרירה והמרוחקת שמנהלת שיחות טלפון עם החבר הסודי שלה. היא בורחת מאביה שרוצה לשחק איתה במשחקים סודיים שבהם הוא הבוס והיא המזכירה. היא בורחת לתוך הראש של עצמה. היא בורחת לחברים הדמיוניים שמאכלסים את עולמה הפנימי. היא בורחת למחש
אשה כבת ארבעים, החיה ללא נגיעה ממשית בחיים הרוחשים סביבה, יוצאת אל המולתו העזה, הססגונית, של עולם שונה לחלוטים, ובו היא לומדת להכיר את עצמה ואת כוחות החיים הפועמים בה. מתוך תובנה עמוקה ובכתיבה מאופקת וקפדנית נפרש לפנינו התהליך האיטי, המהוסס, שבו מגלה הגיבורה לעצמה ולזולתה את קולה האמיתי, המיוחד לה, בין שלל הקולות המקיפים אותה, קול
בעיירת גבול קטנה באירופה שלאחר המלחמה, במדינה הנתונה בשלטון טוטליטארי, מנסים גיבוריה של אגוטה קריסטוף למצוא את עצמם, את זהותם וכן חיים שיש בהם ערך. אך הצלקות שהותירו בהם המלחמה, אימי השלטון העכשווי ועולם שכל סדריו עוּותו, משפיעים על כל מהלך חייהם. כל הנסיונות לבנות מערכות יחסים תקינות בין בני אדם נידונים לכישלון, וגם הניסיון למצ
"אנחנו מעבירים את ידינו מעל להבה. אנחנו עושים חתכים בסכין בירכנו, בזרוענו, בחזנו, ואנחנו שופכים כוהל על פצעינו. בכל פעם אנחנו אומרים: — זה לא כואב. כעבור זמן מה כבר איננו חשים בעצם כלום." שני תאומים מופקדים למשמורת אצל סבתם המנוכרת בעיירה קטנה במלחמת העולם השנייה. השניים, נבונים להחריד, שורדים במציאות הקשה שנכפתה עליהם ומאמנים
"הדבורים באו בקיץ של שנת 1964, בקיץ שבו מלאו לי ארבע - עשרה וחיי הסתחררו לתוך מסלול חדש לגמרי, ואני מתכוונת מסלול חדש לגמרי." בקיץ 1964 לילי אוונס מרגישה לכודה כמו הדבורים שתפסה בצנצנת. כבר עשר שנים, מאז מות אמה, שהיא חיה עם אב אכזרי ומנודה מחברת בני גילה. כאשר גזעני העיירה מתקיפים את רוזלין השחורה, הדמות האוהבת היחידה בחייה, לילי מחליטה ל
"רותי הרימה את מבטה אל השעון שעל הקיר הצהוב ממול. השעה היתה שמונה. היא מצמצה לרגע והתאמצה להתרומם עם נועם. עומדת בקצה המסדרון, נועם בזרועותיה, ראתה את אביה נכנס בצעדים מהוססים. היה נדמה לה שחמשת הצעדים של האיש גדול המידות הזה נמשכו לנצח, ועם כל צעד הלכה והתעצמה ההבנה בעיניים, עוטפת אותה בחושך. היא הביטה בשעון. השעה עדיין שמונה... המבט
האם קילומטרים באמת יכולים להפריד אותנו מחברים? אם אנחנו רוצים להיות עם מישהו שאנחנו אוהבים, הרי אנחנו כבר איתו, לא? ציורים: ה. לי שפירו
"נולדתי במיטת הנחושת של אם סבתי שרה, בקיץ 1948". כך פותחת שפרה הורן את ספרה המגולל סאגה פנטסטית, רגישה וחושנית, של משפחה מיוחדת במינה שבה שולט המין הנשי ללא עוררין. עד לדור האחרון, בנה של המספרת, נולדו במשפחה הזאת נשים בלבד, וכשכבר נולד שם בן זכר - הרי שנולד פגום או שלא זכה להגיע לבגרות. במשפחה הירושלמית הזאת לגברים היה תפקיד אחד בלבד -
"סוכה מול הים", ספרו הראשון של גיא בנטל, הוא רומן נועז וסוחף. לוחם שייטת המגויס לחוד החנית של יחידת החיסולים בשירותי ארגון הריגול הישראלי, נאבק במשימת חייו הכפולים, בתמרון חסר סיכוי בין מסלול חייו של כל ישראלי וההתמודדות עם אשתו וילדיו מול חייו ובת זוגו בזהות החדשה. כעבור כמה שעות, כשהסערה עדיין הייתה בעיצומה, הופיע הטנדר על הצוק הג


©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ