ביקורת ספרותית על עשו - ספריה לעם # 376 מאת מאיר שלו
ספר מעולה דירוג של חמישה כוכבים
הביקורת נכתבה ביום ראשון, 17 במרץ, 2019
ע"י דפנה


הספר מרתק ומומלץ בחום. שאלה המטרידה אותי - מדוע בחר מאיר שלו לקרוא להוריהם של יעקב ועשו אברהם ושרה ולא יצחק ורבקה?
5 קוראים אהבו את הביקורת
אהבת? לחץ לסמן שאהבת




טוקבקים
+ הוסף תגובה
אברהם (לפני חודש)
הסופר לא נצמד..
ואינו חייב להיצמד לכרונולוגיה התנכית, ניתן לראת זאת גם בכך שיעקב בסיפור שָׁכַל את בנימין בכורו כאשר במציאות התנכית היה זה יוסף הבכור מרחל.
יתר על כן, לעניות דעתי, הוא דילג במתכוון על "דור הביניים" (יצחק ורבקה) משום שדור הביניים הוא רק מעבר בין המנחיל הגדול (אברהם ושרה) לבין היורשים המעשיים יעקב ועשיו.
ואכן גם בתנ"ך אנחנו לא רואים פעילות עניפה של יצחק ורבקה (להם מוקדשת בתנ"ך רק פרשה אחת ביחס לאברהם או ביחס ליעקב).
כמובן כל מה שכתבתי כאן, אינו הכרחי, אלא השערה בלבד.
דפנה (לפני חודש)
אבל מה הרעיון לקחת שמות מקראיים של האבות ולמקם אותם לא לפי התנך? אם הוא היה לוקח סתם שמות ורק לעצמו את השם עשו אז זה מובן אבל לקרוא לאחיו יעקב ואז לקרוא להוריו דוקא בשם של הסבא וסבתא שלו זה לא ברור. לדעתי לבחירה הזו יש סיבה ולא מדובר במשהו אקראי.
בת-יה (לפני חודש)
כי זה ספר שכתב מאיר שלו לא התנ"ך.



5 הקוראים שאהבו את הביקורת




©2006-2019 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ