ספר בסדר

הביקורת נכתבה ביום שבת, 10 בנובמבר, 2018
ע"י זוהר
ע"י זוהר
הספר הזה כיכב ברשימת רבי המכר זמן רב וסיקרן אותי להבין למה, וגם לקבל כמה טיפים לדיבור בפני קהל. אין ספק שטד הציבה סטנדרטים חדשים לתפיסת תשומת הלב של קהל בהרצאות, ובבניית הרצאות שמותירות רושם למשך זמן רב. הספר הזה עובר דרך אספקטים שונים של עולם ההרצאות - טון דיבור, לבוש, הומור, מצגות - ומפרט מה כדאי לעשות וממה כדאי להמנע, תוך הדגמה מהרצאות שהפיקו בטד. הדוגמאות הללו קובצו לרשימת צפיה של 53 הרצאות שנמצאת באתר טד. באמצע הספר ישנו חלק שמוקדש למצגות ולמבנה שלהן, בעיני, זהו חלק טכני וקצת מעייף.
אני חושבת שהספר, כמו מדריכים רבים אחרים, לא מחדש הרבה למי שכבר נחשף להרצאות טד. לטובה ולרעה, לטד יש טריקים קבועים, כמו פתיחת ההרצאה בסיפור אישי ונוגע ללב, שקשור בין המרצה, תחום הדיון ורגשותיו של הקהל. לפעמים הטריקים האלה נדושים וצפויים, ולפעמים הם גורמים להרצאה להיות בלתי נשכחת. ולמרות שבצפיה בהרצאות טד עולה התחושה שקיימת "נוסחת טד", הספר דווקא מנסה להתנער מנוסחאות ולהציג שיקול דעת גדול של המרצה.
שמחתי לקרוא בסוף הספר על ההתפתחות של טד מכנס לא מקוון שהתפרנס ממכירת כרטיסים, למותג עולמי של הרצאות פיזיות ומקוונות. כמו כן, היה מעניין לקרוא על הקשר האישי של כריס אנדרסון לטד. יחד עם זאת, לאורך כל הקריאה הרגשתי שאחת ממטרות הספר היא לחזק את המותג טד בקרב קוראיו, ואין מנוס מהמחשבה שמדובר, בסופו של דבר, בספר שלם של תוכן שיווקי.
6 קוראים אהבו את הביקורת
6 הקוראים שאהבו את הביקורת