הוצאת גוונים - טרקלין (עקד)
הספרים של הוצאת גוונים - טרקלין (עקד)
1.
|
|
דרכים רבות לשילוב מסתורין ואהבה משתקפות בסיפורים שבספר זה, מבעד לעיניהם של סופרים שונים. וירגי`ניה וולף, אוסקר ויילד, ויליאם פוקנר, צ`ארלס דיקנס, הנרי ג`יימס, אדגר אלן פו ואחרים ממחישים בסיפורים אלה, בדרך בלתי שגרתית, את המיזוג המרתק בין הטבעי לעל-טבעי, בין המוחשי למופשט; וכל זאת בהקשר של מאבק נצחי בין המינים. אכן ימצא כאן הקורא סיפו...
|
2.
|
|
רומן אנושי, חוצה גבולות, שבמרכזו המספר הישראלי ועוד שלוש דמויות, כל אחת מרקע שונה לחלוטין. הארבעה נפגשים בנסיעה יומיומית ברכבת בניו-יורק, ונרקמת ביניהם חברות מיוחדת. סיפוריהם האישיים משתלבים באירועים היסטוריים אמיתיים ומדויקים. בקרון הרכבת מתפתחים דיאלוגים שנונים, מרגשים, מצחיקים, מלאי חיים ואמינים, המשתפים את הקורא במסע. זהו ...
|
3.
|
|
טביעת העין החדה, חוכמת החיים, ההומור ויד הרשם המעולה של מילר ניכרים היטב בטיפוסים הביזאריים שהוא מנציח ב``שטן בגן העדן``. שנון ומרתק כתמיד, הוא רוקם את סיפור המפגש עם קונרד מוריקאנד - צייר חובב, אסטרולוג תמהוני, קבצן גנדרן, טפיל חברתי, קריקטורה נלעגת של ``שטן`` אומלל ופגיע. זוהי נובלה משעשעת-עצובה, שהמוסף הספרותי של ה``טיימס`` (TLS) קרא לה, ...
|
4.
|
|
הרצון לאהוב ולהיות נאהב, התאווה למגע, הכמיהה לידידות, הפיתוי והיצר, עומדים במרכזו של קובץ זה. טעם הנשיקה הראשונה כש``הפה מתמלא מותק כזה`` והמבט הראשון ``הלוהט והמטורף``, מעניקים לגיבורי הסיפורים חוויות בעלות עוצמה שילוו אותם כל חייהם. בסיפורים מן הילדות המוקדמת ועד לבגרות המאוחרת, מהטון התמים ועד לסף פיכחון, נארגים סיפורי הזיכרון המ...
|
5.
|
|
יפורי שדים ורוחות, שגם המדע אינו יכול לאשר או להפריך את קיומם, הציתו תמיד את הדמיון האנושי, פיות, ננסים, רוחות רפאים, שטנים בתחפושת ונשמות הלובשות צורות של בעלי חיים מאכלסות את אגדות העם האיריות. ו"ב ייטס, המשורר האירי הגדול וחן פרס נובל, אסף מעשיות, אגדות וסיפורי-עם איריים. האסופה השלמה ראתה אור ב-1918, חמישה סיפורים מתוכה מוגשים כאן ל...
|
6.
|
|
זהו הרומן הראשון שנכתב על סיפורם המדהים של יהודי אתיופיה, שאלפים מהם הועלו לישראל ב"במבצע משה". שנת 1984. באחד המחנות בסודן דחוסים אפריקאים מעשרים ושבע מדינות מוכת רעב. להציל את בנה בין התשע, כופה עליו אמו הנוצרייה לתפוס את מקומו של ילד יהודי שנפטר. הוא מגיע לארץ הקודש ומקבל את השם שלמה.הוא מאומץ על ידי משפחה ישראלית, נאלץ להיאבק בדעו...
|
8.
|
|
הסיפורים שנבחרו לקובץ זה מצביעים על הפן האנושי שבחטא, המלווה את האנושות מראשיתה. אנשים רואים עצמם כחוטאים בדרכים שונות והחטא אכן רב פנים ולובש צורות שונו.הרוצח בסיפורו של אדגר אלן פו מרגיש פחות חוטא מאשר האשה והאם בסיפורה של קייט שופין, שאינה עומדת בפיתוי ומפנקת עצמה ב``מותרות``. הבעל הנבגד של בלזק חוטא אך משוכנע בצדקתו. בסיפור ``רא...
|
9.
|
|
סיפורי טאו וזן אינם דת או פילוסופיה, אלא סיפורי התנסות, דרך של חקירה עצמית לשם הכנת טבענו האמיתי, כפי שאומצו על ידי רוב תרבויות המזרח הרחוק בהודו, סין ויפון. ארבע מטרות כלליות לסיפורים: להביא את התלמיד להארה. להדגים סוגיה מסוימת מתוך תלמודו. לבטא את ההומור והשנינה המיוחדים להם. לבחון את עומק ההבנה והתפיסה של הלומד אותם. נאמר כי מי ...
|
10.
|
|
"עכשיו הם ישנים, אנשי עיסאוויה. רק גדר דקיקה ודוקרנית מפרידה בין הגג שלי ושכונת המסמרים וקופסאות הגפרורים הצבעוניות. הגדר לא גבוהה, אבל בכל זאת אנשי הכפר נורא רחוקים. אני מפשירה את כל חושי גופי לאסוף עליהם מידע, סופגת ריח של בצק מטוגן עם רסק עגבניות ותפילות נקמניות, מקשיבה לצלילי שנתם הטרודה. הם יודעים שאני מציצה בהם, ובתפילתם הם ...
|
11.
|
|
`לבד הוא נכנס אל אולם הקולנוע. לפניו ישבו שני פוצים ואמרו שהם מה-זה אוהבים את הפרומוים, לפעמים אפילו יותר מהסרט עצמו. הוא כבר חשב לצעוק עליהם שישתקו, אלא שבדיוק אז הייתה לו הארה. לא סתם הארה, רימון זרחן התפוצץ לו בתוך הראש...`` (מתוך ``הולדת הסיפרומו``) כך נולד הסיפרומו, שילוב תזזיתי בין הסיפור הקצר לבין הסינופסיס הקולנועי, התאטרלי ...
|
13.
|
|
``יש לה עיני אזמרגדים ובכל זאת איש לא יגנב אותן, יש לה שפם ארך ובכל זאת היא לא גבר, הפרוה שלה רושפת ובכל זאת לא נשרפת, יש לה רגלי משי ובכל זאת הן לא משתפשפות אף פעם, ובנרתיקים קטנים יש לה שש-עשרה סכינים ובכל זאת היא לא חותכת בהן בשר... איזו מן חיה זו יכולה להיות?``ספר מקסים, מלא הומור, לילדים ולמבוגרים כאחת, של הסופר הצ`כי הידוע קארל צ`אפק (1...
|
21.
|
|
בבתי הבירהhospody, , של פראג, יושבים ה"דברנים". הםמלאי התפעלות מהעולם הנראה לעין ואחוזי דיבוק לספר,כאילו השפה עצמה בחרה בהם להיות לה לפה כדי להוכיח כלמה שהיא מסוגלת. אכן, הראבאל ביסס את כתיבתו על דרך דיבורםשל הבריות הללו, העשירה מאוד בביטויים יחודיים, וחוללמהפכה בשפת הכתיבה הצ`כית. הראבאל מדייק מאוד בתיאורהמקומות והעובדות ולפי סיפורי...
|
22.
|
|
ספרה ``אישה בנקודת האפס``, שנכתב באמצע שנות השבעים, מגוללת נוואל אל-סעדאווי בלהט ובישירות סוחפים בכנותם ונועזים בפשטותם את סיפורה האישי המרגש של פרדוס, צעירה מצרייה בת זמננו. פרשת חייה ומותה הטראגיים הופכת, בזכות התיאור הדרמטי הנוקב, לאמירה כוללת על מצב האישה בחלקים נרחבים של החברה הערבית ולכתב אשמה חמור ומזעזע נגד דורסנותה, צביעו...
|
25.
|
|
``הלוואי ולחרטה היה קול או הד כלשהו`` כי אז החרטה שלה היתה מהדהדת מהפסגות ומכה הדים מהר-להר ומאשה לאשה...`` פותח שמשון אבגיל את סיפור ``הבגידה`` ובלשון שוטפת מעביר לעינינו עלילות אהבה מכל הסוגים. ב``אהבות מאוחרות`` סיפורים מרתקים ומטריפים. קטעי חיים עכשווים ועממים שבחלקם מבוססים על אירועים אמיתיים. שלל דמויות מלאות תשוקה הנאבקות בקונפ...
|
26.
|
|
שי שטיינברג בוחן בסיפוריו מציאות מסוכסכת: אירוע משפחתי חגיגי המסתיים בריב אלים בין אחים, תאורן החוגג את יום הולדתו השלושים בחברת אמו, צעיר העורך ביקור מוזר בדירה בה התגורר בעבר, בילוי בפאב של זוג ידידים ההופך ליסוט, גבר ואשה המכירים באקראי ונסחפים אל מותם, דו``ח מקוטע מיומן מסע הזוי במכסיקו וסיפורים נוספים, שגיבוריהם חיים בחיכוך מ...
|
27.
|
|
שנים האחרונות אנו רואים יותר ויותר נשים צובעות יציעים, משדרות מן הווים, מפרשנות מהאולפנים, כותבות בעיתון ואף בועטות בכדור וכן במוסכמה הקדומה, לפיה `כדורגל זה לא לנשים`, סוג הגברים שהרגיש מאוים על ידי נשים במגרשים, מפנה מקומו לקהל חדש, המגלה שנשים יכולות להיות החברות הכי טובות והאוהדות הכי מפרגנות. הן מפצחות גרעינים, שותות בירה, צוח...
|
37.
|
|
משולחנו של המוציא לאור אישה צעירה מבקשת להיראות על ידי חברתה הצלמת, אך זו רואה אותה רק מבעד לעדשה המצלמת; גבר מחזר אחר אשתו ההרה ומבקש להיראות על ידה באמצעות הפתקים שהוא משאיר לה ; נערה מליחה להיראות רק על ידי אהובתה העיוורת. אלו הם כמה מהגיבורים המופיעים בסיפורי הקובץ. הקריאה "תראי אותי" מופנית אל האדם שממול, המציג בפנינו מראה- לע...
|
44.
|
|
הספר מהווה חוליית-חיבור בין שני ספריה הקודמים - "בין שני עולמות" ו"העזתי לחיות".
עלילת הספר הנוכחי מתרחשת על אדמת פולין, הנתונה לחילופי שלטון בין הגרמנים לבין הרוסים וחוזר חלילה.
...
|
47.
|
|
גלות הוא ספרו השני של מיכאל חיים ריאחי ספר שיריו יחידתי יצא בהוצאת גוונים ב1998- ריאחי, יליד 9171, עובד סוציאלי במקצועו...
|
57.
|
|
אריה אורי, ירושלים 1924 - מעגן מיכאל, 1992 הפואמה ``לזלמן מזמור``, זכתה ב1984- בפרס על שם הרי הרשון מטעם האוניברסיטה העברית בירושלים. להלן קטע מתוך חוות הדעת של ועדת השופטים: ``...מצאנו בפואמה ייחודית זו שימוש רהוט וחופשי במערכת אסוציאטיבית רחבה, מטען תרבותי, בשלות הכתיבה, עברית מלוטשת היטב, שימוש נכון ונבון באירוניה עם היכולת לעשות זאת בפרו...
|
58.
|
|
בא של שחר, סבא אוקי, היה הכי גבוה והכי חזק. ביחד הפליגו בדמיונם לארצות אחרות, ביחד התגלגלו על השטיח, צחקו ואהבו. לסיפורים של סבא אוקי היה טעם מיוחד ולשניהם שפה סודית משלהם. עולם משותף של סבא ונכד אשר נסדק לפתע ביום בהיר כשסבא אוקי חלה והלך לעולמו. מוות הוא נשוא שרבים מאתנו נמנעים מלגעת בו עד שהוא מגיח, מפתיע ומותיר אותנו המומים וכואב...
|
61.
|
|
ויפיו כמו בבקר אחרי הנתוח כשמתעוררים ופתאם הכאב מפתיע בחדותו, בעצמתו, ואין מה לעשות, כך כאב האבדן. ``עד תפארת חיזורנו`` הוא מחזור מופלא של שירי אהבה הנקרא בנשימה עצורה. קובץ סיפוריה של לי עברון-ועקנין ``התעוררות`` יצא לא מכבר בהוצאת גוונים....
|
68.
|
|
``רשימות`` ו``ילד טוראט שלי`` הן שתי נובלות המבוססות על נסיונו המקצועי של המחבר כמטפל שהתמחה בשיקום מיומנויות למידה, שניזוקו כתוצאה מפגיעה פיסית, ובטיפול בהפרעות התנהגותיות. ``רשימון`` הוא סיפור שיקומה של מיכל, נערה פגועת ראש, שלקתה בשכחה כתוצאה מנזק מוחי שנגרם בתאונה. הסיפור מתחקה אחר תהליך החלמתה הארוך ששיקום הגוף והנפש כרוכים בו ז...
|
74.
|
|
``בתי, בתי`` מתארת מסכת יחסים עדינה בין אב לבתו, ממנה היה מנותק זמן רב, בתשע פגישות הנערכות ביניהם, כאשר חלק מהן מסופרות פעם על ידי הבת ופעם על ידי האב. השניים זהירים, בודקים זה את זה, נדמה שהם מכירים אבל אלה בעצם רק זכרונות, וחולף זמן עד שהם מכירים באמת, שומעים ומקשיבים זה לזה. רות נירהוד, פסיכולוגית במקצועה, עברה בשנת 1986 אירוע מוחי בעק...
|
84.
|
|
רינה נוימן מעבירה לנגד עינינו את מה שראתה ילדה בת עשר והרגישה כאשר נעקרה ממשפחתה, הוטלה אל מציאות חדשה שבה הוכרחה להסתיר את זהותה האמיתית, להצפין את יגונה שעה שנודע לה על אובדן הוריה ואחיה ולהיות נתונה לחסדיהם של אחרים. בקווים עדינים, בלי רצון לזעזע בתיאורים מחרידים - אנו שותפים לחוויותיה במצב בלתי-אפשרי. חיסולה האכזר של יהדות לוב...
|
91.
|
|
`יש סוג של שקיפות צחה ברגעי בדידות וניתוק. איש אינו יודע היכן אני, ומה בדיוק אני עושה. מרתק לי לחשוב על האפשרויות. אני יכולה לספר על עצמי אינספור שקרים... אני יכולה להתנסות בכל מיני משגלים עם בחורים ועם בחורות, וליהנות מגופותיהם החמים והקרובים בלי להתבייש ובלי לאהוב... אני יכול לרצות דברים שכבר התרגלתי לחשוב שאינם מתאימים לי``. הרומן ...
|
95.
|
|
מבחר מתוך המאמרים שפורסמו במדור "מצד זה" ב`עתון 77 שהחל לכתוב עמוס לויתן בשנת 1966 וממשיך בו עד עצם היום הזה, מדור שכבר קנה לו שם בקרב קוראי כתב-העת ומחוצה לו. אין אלה מחקרי ספרות, אלא רשימות ביקורת במשמעות המקורית שלה. יאה להן אף השם פולמוסים ספרותיים וראיוניים, שכן לויתן כותב בעיקר על יצירות שמלהיטות אותו, שמעוררות בו רגש התפעמות, או י...
|
99.
|
|
הם סיפורים על פרידות: פרידה מילדות, פרידה מחלום, פרידה מהורים, פרידה מבן זוג אהוב, פרידה מהחיים. במרכזם משבר החושף החמצה או תפנית בחיי הגיבורים. כולם מתרחשים על רקע של הקיבוץ וזוהי גם פרידה ממנו, לעיתים כועסת, לעיתים עצובה, לעתים משעשעת, לעתים מתגעגעת למה שהיה ולא ישוב עוד לעולם. התמונות שמרכיבות כל סיפור הן חיות, צבעוניות וקשובות ל...
|